• Borealis
    Rollen            Overleggen            Drama


          De school     

                                                                                                                     
    Terrein
          In het Oosten van Russisch Siberië
          Het is daar KOUD (-10°C is een mooie dag). En moest je het nog niet gemerkt hebben, er ligt bijna altijd sneeuw.
          Zo'n 25km zuidwaarts ligt een afgelegen, maar grote en moderne stad. Uitstapjes zijn toegelaten, maar liefst onder begeleiding en in groep.

          Rondom het schoolterrein staat een elektronisch hek. Daarrond is er een deel open vlakte, waarachter het naaldwoud begint.
          Het gebouw heeft een oude sfeer langs buiten, maar is aan de binnenkant aangepast aan de moderne technologie.
          Er is dus ook internet en telefoonbereik, maar niet altijd overal even sterk.
          Even buiten het terrein is een landingsbaan voor kleine vliegtuigen. Er zijn ook zo'n vier hangars, waarvan er nog maar één gebruikt wordt.
    Bovengronds.


    1 & 2.      Administratie, poort & receptie
    3.      Slaap- en leefruimtes studenten
    4.      Slaap- en leefruimtes personeel
    5 & 6.      Refter/studieruimte (5) & slaap- en leefruimtes gasten ( 6)
    7 & 8.      Klaslokalen 6-12 jaar (7) & 13-18 jaar (8)
    9.      Muzieklokaal & theater
    10.      Bibliotheek
    11.      'Vak'lokalen: lokalen voor de theoretische Jagervakken
    12 & 13.      Ziekenzaal (12) & Winkel (13)
          Ijshockey ( A), Basketbal (B), Lopen (C), Rugby (D), Voetbal (E).
    Ondergronds.


    1.      Archieven (gesloten voor studenten)
    2 & 3.      Labaratoria
    4.      Schietbaan
    5 & 6.      Grote (5) en Kleine ( 6) hal.
    7.      Messenzaal
    8.      Sportzaal
    9.      Fitnessruimte
    10.      Zwembad


    Schoolregels
          Geen drugs, alcohol (-18) of sigaretten (-16).
          Terrein verlaten: Minstens met 2 & schriftelijke toestemming decaan.
          Er is een avondklok, waarop studenten op hun kamer moeten zijn: 21:00 (-12) & 22:30 (+12).
          Huisdieren zijn toegelaten, na bespreking met de decaan.


    Bewoners
          Studenten (368): tussen de 6 & 18 jaar oud. Vallen binnen 3 categorieën:
    -      Geen familie
    -      Geen mogelijkheid tot een goede training
    -      Weggestuurd vanwege problemen
          Leerkrachten (96): Tussen de 21 & 75 jaar oud. Hebben verschillende vakgebieden. Allemaal Jagers of geboren in een Jagerfamilie.
          Personeel (58): Tussen de 18 & 60 jaar oud. Koks, verpleging, onderhoud... Jagers, geboren in een Jagerfamilie of hebben geen connectie meer met de buitenwereld.


    Lessen
          Yo, Liesje, moeten wij echt een rooster gaan samenstellen?
    Nah, kies gewoon een paar vakken uit. Het hoeft niet echt te kloppen, dit is gewoon... eh, ja, het staat er gewoon. Moesten er toch problemen ontstaan, dan kan ik altijd nog met excel gaan spelen, no worries.


          Jaren: Een schooljaar loopt van 1 september tot en met 31 juni.
    Groep A (1ste leerjaar/groep 3): 6 - 7 jaar
    Groep B (2de leerjaar/groep 4): 7 - 8 jaar
    Groep C (3de leerjaar/groep 5): 8 - 9 jaar
    Groep D (4de leerjaar/groep 6): 9 - 10 jaar
    Groep E (5de leerjaar/groep 7): 10 - 11 jaar
    Groep F (6de leerjaar/groep 8): 11 - 12 jaar
    Groep G (1ste middelbaar): 12 - 13 jaar
    Groep H (2de middelbaar): 13 - 14 jaar

    1ste jaar (3de middelbaar): 14 - 15 jaar
    2de jaar (4de middelbaar): 15 - 16 jaar

    3de jaar (5de middelbaar): 16 - 17 jaar
    4de jaar (6de middelbaar): 17 - 18 jaar
    Wil je weten of je juist zit met de leeftijden? Reken dan uit hoe oud ze worden in het jaar dat ze afstuderen. Dat zou 18 moeten zijn!

          Normale lessen:
    -      Groep A - H (18 uren):
    +      Wiskunde (3u)
    +      Engels (2u)
    +      Russisch (2u)
    +      Geschiedenis (1u)
    +      Aardrijkskunde (1u)
    +      Natuurwetenschappen (2u)
    +      Filosofie en levensbeschouwing (1u)
    +      Sport (2u)
    +      Informatica & Techniek (1u)
    +      Creativiteit (2u)
    +      Vreemde talen (Spaans, Chinees, Frans) (1u)

    -      1ste & 2de jaar (15 uren): De leerlingen worden ingedeeld volgens hun interesses en vooruitgang. Ze blijven wel per jaar zitten, maar kunnen onderverdeeld worden in groepen: 1 = basis, 2 = gevorderd, 3 = expert. Wiskunde, Engels en Russisch blijven verplicht. Verder moeten ze nog 8 extra uren kiezen. Voor de opvolging van alle vakken hebben de leerlingen een persoonlijk tablet, waarop hun planning en opdrachten komen te staan.
    +      Wiskunde 1, 2 of 3 (3u)
    +      Engels 1, 2, 3 (2u)
    +      Russisch 1, 2, 3 (2u)

    +      Geschiedenis 2, 3 (2u)
    +      Aardrijkskunde 2, 3 (2u)
    +      Chemie/scheikunde 1, 2, 3 (2u)
    +      Fysica/natuurkunde 1, 2, 3 (2u)
    +      Biologie 1, 2, 3 (2u)
    +      Menswetenschappen 1, 2, 3 (2u)
    +      Sport (4u)
    +      Filosofie en levensbeschouwing 2, 3 (2u)
    +      Creativiteit (4u)
    +      Informatica & Techniek 2, 3 (2u)
    +      Spaans 1, 2, 3 (2u)
    +      Chinees 1, 2, 3 (2u)
    +      Frans 1, 2, 3 (2u)

    -      3de & 4de jaar (): De leerlingen worden ingedeeld volgens hun interesses en vooruitgang. Ze blijven wel per jaar zitten, maar kunnen onderverdeeld worden in groepen: 1 = basis, 2 = gevorderd, 3 = expert. Wiskunde, Engels en Russisch blijven verplicht. Verder moeten ze nog 2 extra vakken kiezen, maar meer mogen. De meeste vakken zijn zelfstandig te verwerken met om de zoveel tijd een opvolgend hoorcollege in twee blokken van 2 uur.Voor de opvolging van alle vakken hebben de leerlingen een persoonlijk tablet, waarop hun planning en opdrachten komen te staan.
    +      Wiskunde 1, 2 of 3 (om de 2 weken)
    +      Engels 1, 2, 3 (om de 2 weken)
    +      Russisch 1, 2, 3 (om de 2 weken)

    +      Geschiedenis 2, 3 (om de 4 weken)
    +      Aardrijkskunde 2, 3 (om de 4 weken)
    +      Chemie/scheikunde 1, 2, 3 (om de 3 weken)
    +      Fysica/natuurkunde 1, 2, 3 (om de 3 weken)
    +      Biologie 1, 2, 3 (om de 3 weken)
    +      Menswetenschappen 1, 2, 3 (om de 4 weken)
    +      Filosofie en levensbeschouwing 2, 3 (om de 4 weken)
    +      Creativiteit (om de 2 weken)
    +      Informatica & Techniek 2, 3 (om de 3 weken)
    +      Spaans 1, 2, 3 (om de 3 weken)
    +      Chinees 1, 2, 3 (om de 3 weken)
    +      Frans 1, 2, 3 (om de 3 weken)


          Jagerlessen:
    -      Groep A - D (15u) Alle vakken zijn verplicht:
    +      Vuurwapens theorie (2u)
    +      Handwapens theorie (2u)
    +      Vampiers: theorie (2u)
    +      Weerwolven: theorie (2u)
    +      Close combat (4u)
    +      EHBO en verzorging (3u)


    -      Groep F - H (21u) Alle vakken zijn verplicht:
    +      Vuurwapens: theorie (1u)
    +      Vuurwapens: praktijk (3u)
    +      Handwapens: theorie (1u)
    +      Vuurwapens: praktijk (3u)
    +      Vampiers: theorie (1u)
    +      Vampiers: praktijk (2u)
    +      Weerwolven: theorie (1u)
    +      Weerwolven: praktijk (2u)
    +      Close combat (3u)
    +      Wapenontwikkeling (1u)
    +      EHBO en verzorging (2u)
    +      Onderzoek (1u)


    -      1ste & 2de jaar (23, 26 of 29u) Alle vakken zijn verplicht, op Onderzoek en Wapenontwikkeling na. Deze uren mogen de leerlingen extra opnemen:
    +      Vuurwapens: praktijk (3u)
    +      Handwapens: praktijk (3u)
    +      Vampiers: praktijk (4u)
    +      Weerwolven: praktijk (4u)
    +      Close combat (5u)
    +      EHBO en verzorging (2u)
    +      Internationale communicatie (2u)

    +      Onderzoek (3u)
    +      Wapenontwikkeling (3u)


    -      3de & 4de jaar (min. 15u): De leerlingen stellen zelf hun pakketten samen. Je moet minsten 15u lessen volgen. EHBO blijft verplicht
    +      EHBO en verzorging (3u)

    +      Vuurwapens: theorie (2u)
    +      Handwapens: theorie (2u)
    +      Wapenontwikkeling: volgen sowieso vuur- & handwapens theorie. (5u)
    +      Vuurwapens: praktijk (5u)
    +      Handwapens: praktijk (5u)
    +      Vampiers: theorie (2u)
    +      Weerwolven: theorie (2u)
    +      Onderzoek: volgen sowieso weerwolven & vampiers theorie. (5u)
    +      Vampiers: praktijk (5u)
    +      Weerwolven: praktijk (5u)
    +      Close combat (6u)
    +      Internationale communicatie (5u)

          Voorbeelden van roosters:
    -      1ste of 2de jaar
    -      3de of 4de jaar


    Loopbaan
          Naast de lessen zijn er ook nog survivalweken, als een soort 'stage':
    -      Groep F: Initiatie jacht
    De leerlingen worden buiten de school begeleid bij een opgezette jacht. Er komen geen echte monsters aan te pas, het is meer een training in een levensechte omgeving.
    -      Groep G: Observatie jacht
    -      Groep H: Observatie jacht
    De leerlingen gaan mee met een groep volwassen Jagers (leerkrachten). In normale omstandigheden kijken ze enkel toe.
    -      Jaar 1: Begeleide jacht
    -      Jaar 2: Begeleide jacht
    De leerlingen gaan mee met een groep volwassenen. Ze spelen een belangrijke, maar veilige rol bij de jacht.
    -      Jaar 3: Grote groepsjacht
    De leerlingen gaan in een groep van 5 tot 8 zonder volwassenen op jacht. Uiteraard rapporteren ze regelmatig.
    -      Jaar 4: Kleine groepsjacht
    De leerlingen gaan in een groep van 2 of 3 zonder volwassenen op jacht. Uiteraard rapporteren ze regelmatig.

          Niet alle leerlingen beginnen op hun zesde. Wanneer ze later instromen, wordt er individueel bekeken hoe en waar ze kunnen instromen.


    Monsters & Jagers
          Vampiers
    -      Jagers kunnen het spiegelbeeld van vampiers niet zien. Ook op camera's zijn ze niet zichtbaar.
    -      Ze zijn kwetsbaar voor zonlicht (hoe jonger, hoe dodelijker), elektriciteit en vuur.
    -      Ze gaan dood wanneer ze hun hoofd kwijt zijn of hun hart ernstig beschadigd is.

          Weerwolven
    -      Jagers herkennen ze doordat hun irissen even donker zijn als hun pupil.
    -      Ze zijn kwetsbaar voor zilver.
    -      Ze zijn moeilijker te doden dan mensen, maar alle normale tactieken werken wel.
    -      Een wolf in mensenvorm doden of ernstig verwonden is verboden, tenzij uit zelfverdediging.

          Jagers
    -      Zijn sterker en sneller dan gewone mensen. Hun uithouding is ook beter.
    -      Kunnen nooit in een monster veranderen.
    -      Wordt genetisch doorgegeven.

    Up to snow good.

          Regels     

          Huisregels
          Maximum 2 rollen
          OOC duidelijk aangeven
          Geen ruzie OOC
          16+ is toegestaan, maar duidelijk aangegeven.
          I feel like I'm forgetting shit...


          Rollen     
                                                                                                                           
    Naam

    Bear
    Lysander

    Fergus
    Egorov

    Archibald
    Taras

    Stig
    Gabriel

    Cole
    Jasmine

    Morrigan
    Camille

    Sully
    Gemma

    Lexa
    Dove

    Veronica
    Idkyet
    Pagina

    5
    3

    4
    1

    5
    2

    5
    5

    6
    6

    3
    6

    5
    2

    6
    6

    6
    7

    Halloween

    Een vrolijke dag op Borealis. Overal zie je versieringen, kostuums en pranking gebeuren. Iedereen is in feeststemming, zeker met maar een halve dag les.

    Het is middag. Iedereen is in de refter aanwezig. Decaan Marveilleux heeft haar jaarlijkse Halloweenspeech gegeven en de regels zijn met een knipoog duidelijk gemaakt. De kleintjes zitten aan de tafels aan hun kant van de kantine en de vier jaren mogen zich nu vrij door de ruimte bewegen en zich tegoed doen aan het heerlijke en uitgebreide Halloweenbuffet. De gespreksonderwerpen lopen van de shows en het trick-or-treat uurtje tot aan de feestjes ’s avonds. Waar kijk jij het meest naar uit?

    Dagverloop

    7.30 - 8.30: uitgebreid ontbijt in de (versierde) kantine voor alle leerlingen en leerkrachten.
    8.30 - 12.30: Lessen


    13.00 – 14.00: Groots Halloweenbuffet voor iedereen. Decaan overloopt de regels* in een Halloweenspeech
    14.00 – 15.00: Show van de derdejaars voor de groepen en 1ste en 2de jaars (theater). Vierdejaars bereiden zich voor (tot 15.30).
    15.30 – 16.30: Show van de vierdejaars voor de derdejaars (theater).
    16.30 – 18.00: opruimen, klaarzetten (feest, trick or treat)
    18.00 – 19.00: avondeten in Halloweenstyle.
    19.30 – 21.00: Trick or treat voor de groepen (slaapvertrekken oudere leerlingen en leerkrachten), spookzaal in de bibliotheek, ‘speeltuin’ in de sporthal, ingericht en begeleid door de ouderejaars. Nadien is het bedtijd voor de groepen.
    21.30 – 23.00: Feestje voor jaar 1 – 4 in de kleine hal (beneden). Alcoholvrij, nultolerantie: leerkrachten aanwezig.
    23.00 – 2.00: Feestje voor 3 – 4 in de grote hal en het zwembad: alcohol is toegelaten, maar ‘beperkt’. Leerkrachten feesten mee.
    2.00 - 5.00: Afterparty in de verlaten hangars. Officieel niet toegelaten.

    *REGELS:
    - Geen echte wapens
    - Trainingsruimtes zijn gesloten
    - Alles in mate: geen straffeloze dag
    - De afdelingen van de groepen, de 1ste & 2de jaars en de administratiegebouwen zijn veilige zones
    - Als ze iemand zonder jas buiten ziet lopen, krijgt hij/zij een jas van de decaan.



    [ bericht aangepast op 24 maart 2018 - 20:23 ]


    Mhm?


    STIG VIKTOR MADSEN

    Asshole || With Bear || Dressed as the Joker



    Daar zaten we dan, drie complete verklede idioten aan tafel terwijl we onze prooi duidelijk in ons visier hadden, namelijk onze leerkrachte Lexa. Ik negeerde wijselijk Bears opmerking over het feit dat hij ultra gay was, uuh vreselijk gewoon, die vreemde gedachten van de jongen, maar ah zolang hij het niet te hard in mijn gezicht duwde kon ik het van bear nog wel aan. Gelukkig was er Lexa en Cole waar ik mijn aandacht aan kon schenken zonder constant in Bears plagende gay loving face te kijken. Idioot.
    Mijn opmerking op Lexa haar meer dan leuke Halloween costuum liet heel subtiel toch haar lippen omhoog krullen “Is dat zo?” kwam er deels uitdagend over haar lippen, ho ho , wat hadden we hier. De grimas om mijn lippen groeide waarbij ik haar quasi onschuldig aankeek eens ze haar wenkbrauw naar me optrok. “Lieg ik ooit Miss Phelan?” ik schonk haar een vluchtige knipoog, vooraleer ik gecockbloct werd door mijn beste vriend die het even nodig om zijn armen even omhoog te houden waarbij ik vanuit mijn standpunt mooi zijn zweetoksels kon ruiken. Ik trok mijn neus even op bij de zure geur al was het moelijk van mijn gezicht af te lezen met al deze makeup op. "Geen zorgen, ik heb een onderbroek aan," lachte Beau vervolgend nog wat Lexa geamuseerd haar hoofd deed schudden.
    Mijn gedachten had ik algauw weer naar het feest veranderd, en na een hap van mijn overvolle bord genomen te hebben vroeg ik dan ook aan de twee heren naast me of ze al wat pary material bijeengerapen hadden. Gelukkig kwam Bear al aanzetten “Jongens, jongens, geen zorgen, Bibi heeft voor alles gezorgd." Echter voor Bear verder kon gaan hield Cole zijn hand even in de lucht, al was dat niet nodig geweest sinds ‘Bibi’ te druk bezig was met zijn mobiel die hij van god weet waar vandaan had gehaald. Ik wilde het niet eens weten. Cole grijnsde waardoor ik hem natuurlijk nieuwsgierig aankeek eens hij een zakje bovenhaalde. 'Ik heb een nieuwe soort wiet gekregen gisteren,' zei de jongen trots, totaal niet boeiend dat iedereen het kon zien en groot gelijk had hij, Weed was nu ook niet iets om een heel drama over te maken, het was even onschuldig als sigaretten. Kort bekeek ik het zakje spul vooraleer Cole het weer veilig wegborg. 'Nouja gekregen, het was verdomme 60,- voor 2 gram.' Gromde hij waardoor ik hem een kort schouderklopje haf. He het was niet mijn geld dus het boeide me ook niet echt wat hij eraan haf zolang ik maar een trekje mocht van het spul. 'Maar, het schijnt echt fantastisch te zijn, gemengd met iets geks.' Grinnikte hij vervolgend waardoor ik toch weer fronste. “Toch geen paddestoelen hoop ik? De laatste keer dat je die meehad was ik drie dagen van mijn stuk.” Mopperde ik, sindsdien raakte ik amper nog paddestoelen aan. 'En ik heb ook nog wel een fles Jack Daniels op mijn kamer.' Ging hij ongestoord verder waardoor ik grijnsend knikte. “Alright.” Echter voordat ik iets erbij kon zeggen opende Lexa onverwachts haar mond waardoor ik de brunette verrast aankeek. ”Ik heb anders misschien ook nog wel iets,” begon ze waarna ze kort over haar schouders keek richting de leerkrachten die eigenlijk te druk bezig waren met zichzelf om ook maar op ons te letten. “Maar niet voor hier,” vervolgde ze ietswat geheimzinnig waardoor ik kort met mijn wenkbrauwen wiebelde. “Ik geloof niet dat het voeren van Tequila shots me in dank afgenomen gaat worden,” mompelde ze verder waardoor ik een slokje van mijn water nam en mijn blauwe kijkers weer op haar richtte. “ U bent echt mijn favoriete leerkrachte wist U dat.” Zei ik geamuseerd maar ook echt gemeend. “ We kunnen desnoods zo meteen al wat gaan predrinken?” ik wiebelde speels met mijn wenkbrauwen en keek de drie anderen even vragend aan. Ikzelf gooide echter neits op tafel gezien ik blut was en enkel maar sigaretten op mijn kamer had liggen.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    MORRIGAN O'DONAGHUE
    firecracker || seventeen || fourth year || with taras and fake Bear || daphne from scooby doo

    Taras begroet de beer met zijn vuist op zijn borstkas en mijn mondhoeken krullen tevreden omhoog. Echte vrienden zijn degenen die zonder protest je partner in crime zijn. En helpen om je "vriendje", zover ik Bear zo kan noemen, voor de gek te houden. Het blijkt ook wel weer dat hij mijn beste vriend is, want hij daagt me uit om de jongen in het berenpak een kus te geven. Wijselijk houdt deze jongen wel zijn kop op, anders gaat mijn hele plan naar de maan. Maar goed, gezien ik geen kus op zijn echte hoofd kan drukken, druk ik er eentje op de berenkop. Nu nog hopen dat de echte Bear het zo door heeft zodat ik deze poppenkast niet lang op hoef te houden. Vooral omdat fake-Bear zijn harige knuffel arm om mij heen slaat en mij tegen zich aantrekt, met zijn hand op mijn bovenbeen, want ik krijg de neiging zijn nep-kop af te trekken zodat ik hem een klap kan geven.
          "Dus, Taras, ga je met Bear en mij mee trick or treaten? Bear wil vast zijn reece pieces ook aan jou geven.

    crappy post, sorry.




    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Gemma Peyton Darell


    17/4       †      W.      A R C H I E,       A L I Y A       &       G A B R I E L       †      O U T F I T



          Met een trots gezicht en een theatraal gebaar overhandigde ik Archie aan Aliya. Het feit dat ze beide zo knalrood werden als een tomaat met koorts liet ik maar even terzijde. Mijn aandacht werd namelijk onmiddellijk getrokken door de staart van Aliya. Misschien was het een nieuw hypermodern model? Ik complimenteerde haar met haar kostuum – al werd ik verrast door een bedankje uit een andere hoek. Echter sloeg ik mijn blik weer neer zodra ik de link legde bij wie die stem hoorde.
          Aangezien ik mijn nieuwsgierigheid niet in bedwang kon houden, vroeg ik haar wat dat pluizige ding was dat ze in haar handen hield. “Ow, een buttplug volgens Gabriel,” zei ze terwijl ze met een nonchalante beweging de jongeman aanduidde die naast haar stond. De glimlach die om mijn lippen speelde, stierf af binnen een seconde bij het zien van het bekende gezicht dat ik de afgelopen paar weken had proberen te ontlopen.
          “Mij lijkt het niet prettig te gebruiken,” volgde Aliya haar verhaal waardoor ik mijn best deed mijn aandacht weer bij haar verhaal te houden. Ook ik rimpelde mijn neus bij de gedachte alleen al. “Stond er dan nergens een gebruiksaanwijzing bij of zoiets?” Ik realiseerde me hoe dom dit klonk en sloeg mezelf dan ook voor mijn hoofd. “Ik bedoel, zodat je wist dat het een buttplug was in plaats van een staart. Ach, het staat je in ieder geval goed. Het tinkerbell-idee met pluizige staart.” Schaapachtig lachte ik waarna Archie, de lieve schat, het woord nam waardoor ik rustig adem kon halen en mijn geratel kon pauzeren.
          Wanneer Archie voorstelde om de buttplug in de eerste beste prullenbak te dumpen, kwam Gabriel tussenbeide. Ikzelf dook een beetje achter mijn vriend – hopend dat niemand doorkreeg dat ik héél druk bezig was om iemand te negeren. “Waarom weggooien, heeft één van jullie er geen interesse in dan? Kinky wel.” Ik perste mijn lippen stijf op elkaar aangezien deze mafkees het voor elkaar kreeg om een glimlachje te ontlokken – geen commentaar – en verder leek gelukkig er niemand op in te gaan. Archie had namelijk alle aandacht van Aliya opgeëist en ik gaf hem een bemoedigend kneepje in zijn schouder voordat ik hem los liet. Ik deed alsof ik een traantje wegpinkte met de gefluisterde woorden: “Kleine jongens worden zo snel groot.”
          Het was dat Gabriel zich achtergesteld bleek te voelen, anders had ik uren kunnen staren naar de schattige knalrode Archie die een schattige knalrode Aliya mee uitvroeg. “Ik vind jouw kostuum ook heel leuk,” grijnsde hij terwijl hij naar mijn shirt wees – mijn meesterwerk tussen mijn meesterwerken als je het mij vroeg. “Hmmhmm,” mompelde ik instemmend.
          “Oh en als Archibald hier, met Aliya naar het feest gaat vanavond, wil ik jou ook wel de eer geven om mijn date te zijn,” zei hij daarachteraan op een plagende toon. Voor even bevroor ik op mijn plek en viel mijn mond open. “Eh... eh... Weet je... weet je dat wel zeker?” Ja, dat waren inderdaad mijn eerste woorden sinds een lange tijd die ik tegen hem had gesproken. “Ik drink namelijk... water in een tuimelbeker waar wodka opstaat om iedereen te laten denken dat het wodka is,” stamelde ik. “Zie je, ik ben een leugenaar. Daar wil je echt niet mee naar het feest, toch?” Een brok ontstond achterin mijn keel waardoor mijn stem oversloeg.
          Als een soort automatisme strekte mijn vingers zich uit en omklemde ik de zoom van Archie’s ghostbusterspak. Ik had nu even zijn hulp nodig. Ik kon deze jongen namelijk mijn ware gezicht niet laten zien – een gezicht waar hij zo dichtbij was geweest. Hij mocht er niet achter komen dat ik geteisterd werd door visioenen. Zijn medelijden zou mijn hart doen breken. Ik had het nu eenmaal al te vaak meegemaakt. En voor een keer wilde ik dat iemand mij zag zoals ik werkelijk was – sterk. Zonder dat hun mening gekleurd werd doordat ze me zielig vonden of wilde dat ik hun in contact kon brengen met hun dode cavia of iets in die trant.


    I have seen my own sun darkened

          BEAR     
    Baby, I'm unbearable.'




    Uiterlijk:
    ♢      Haar: donkerblond & kort
    ♢      Huid: iets donkerder
    ♢      Ogen: bruingroen & pienter
    ♢      Lichaam: ong. 2m & breed
    ♢      Tattoo: sleeve rechts
    ♢      Piercings: links: 2 oor & 1 neus (ring)
    ♢      Algemeen: absoluut niet lelijk (wbw)


    Er was veel voor nodig om Bear af te leiden van een gesprek over feestjes en alcohol, al helemaal als één van de gesprekspartners een leerkracht betrof. Met die wetenschap had hij zelf misschien eens kunnen nadenken hoeveel invloed Morrigan op hem had, maar ook daar was hij te afgeleid voor.
          Hij had de andere kerel in berenpak wel al voorbij zien komen, maar enkel in de verte. Hij wist niet goed wat hij ervan vond, tot het moment dat hij zijn naam had gehoord. Of toch een variant. Toen Mor nogal luid 'Ted' door de zaal riep, keek hij uiteraard op. Hoe langer de scène duurde, hoe smaller Bears ogen en mond werden, tot zijn gezicht alleen nog maar uit streepjes bestond. Het hele gebeuren rond hem was hem compleet ontgaan.
          " 'Xcuses," mompelde hij, terwijl hij zijn stoel naar achteren schoof en opstond. Hij haastte zich niet, maar liep wel in een rechte lijn op zijn doel af. Hij stak afwezig zijn hand op naar de mensen die hem groetten, terwijl zijn blik op de berenkop gericht was.
          "... Bear wil vast zijn reece pieces ook aan jou geven," hoorde hij Mor zeggen, toen hij naast hen stilstond. Zelfs met de grote nepkop was Bear nog een tweetal centimeter groter dan zijn rivaal. Hij snoof even, deze keer wel uit verontwaardiging, en tikte toen het hoofddeksel weg.
          "Hangt er vanaf welke Bear je bedoelt, Morrigan," antwoordde hij zoetjes. Hij had het vermoeden dat ze het wel geweten had, maar helemaal zeker was hij niet. Hij trok een wenkbrauw naar haar op en draaide zich naar de andere jongen in pak.
          "Hé, Taras," groette hij de pocahantas, zonder die aan te kijken. "Leuk kostuum." Nu schonk hij hem wel even een glimlach, waarna hij zich weer op zijn afleiding richtte. Hij trok vragend, maar niet perse dreigend, zijn wenkbrauwen op.
          "Hé, man," grinnikte die wat nerveus. "Ik kon het niet laten." Bear bleef zwijgen. "Ik bedoel, je gebruikt ook gewoon zo'n belachelijke naam, dan kan je toch niet boos worden?" Elk spoortje van een glimlach verdween van Bears gezicht. Er vormde zich een knoop in zijn maag en hij niet wist wat het precies was, maar leuk vond hij het niet. Bear was de enige naam die hij had, dat was niet zijn keuze geweest.
          "Fuck off, man," zei hij tenslotte. De andere jongen knikte, pakte zijn kop van de grond en ging ervandoor. Bear keek hem een tel na en draaide zich toen om naar Taras en Mor.
          "Auw," zei hij quasi-verontwaardigd. Hij sloeg zijn hand voor zijn hart en grijnsde. "Dat deed pijn," vervolgde hij dramatisch, hoewel het misschien minder gelogen was dan hij zelf dacht.

    17/4      »      King      »      Met Lexa, Cole & Stig => Mor & Taras      »      Refter



    Mhm?

    Cole Royse Lockwood

    halloween make-up // walking down the hall // Bear, Stig & Lexa

          Een grijns verscheen op mijn gezicht terwijl ik mijn nieuwe aanwinst aan Stig liet zien. De jongen gaf me een klop op mijn schouder terwijl ik het zakje weer weg stopte en glimlachte. Na mijn uitleg over wat het precies was kreeg Stig een frons op zijn gezicht.
          'Toch geen paddestoelen hoop ik? De laatste keer dat je die meehad was ik drie dagen van mijn stuk.' mopperde hij waardoor ik begon te lachen. Mijn hoofd schudde heen en weer.
          'Nee, maak je maar geen zorgen, het is meer een soort party drugs.' Vertelde ik. 'En ik heb ook nog wel een fles Jack Daniels op mijn kamer.' ging ik nog verder. Stig keek tevreden en ik schonk hem een gemeende glimlach, waar een ietswat duivels randje aan zat. 'Alright,' stemde Stig in.
          'Ik heb anders misschien ook nog wel iets,' hoor ik Lexa zeggen waardoor mijn blik haar kant op ging. 'Maar niet voor hier,' ging ze verder. Mijn ogen werden groot en ik kreeg een nieuwsgierige blik op mijn gezicht.
          'Mevrouw, u heeft mijn volledige aandacht.' grinnik ik haar kant op. Gebeurde dat in de lessen nou ook maar eens, dan had deze school misschien nog nut.
          'Ik geloof niet dat het voeren van Tequila shots me in dank afgenomen gaat worden,' sprak Lexa vervolgens zacht. Stig nam een slok van zijn water en keek vervolgens ook richting de dame met een grote grijns.
          'U bent echt mijn favoriete leerkrachte wist u dat.' zei Stig geamusseerd maar heel gemeend waardoor ik instemmend knikte. 'We kunnen desnoods zo meteen al wat gaan predrinken?' stelde Stig voor.
          'Dat lijkt mij een hartstikke goed idee.' stemde ik in. Aan de andere kant van de kantine werd iets naar Bear geroepen, waardoor hij opstond en geïrriteerd richting het geluid liep. Ik bekeek het groepje jongens die wat passief-agressief met elkaar stonden te praten en ik rolde met mijn ogen. Waarom moesten ze toch altijd zoveel drama maken hiero.
          'Dus, waar gaan we drinken?' vroeg ik aan Lexa en Stig.

    Hell is empty and all the devils are here


    - thank you for existing -

    ALIYA OMAROV
    innocent cinnamonroll || sixteen || third year || with gabriel || dressed as tinkerbell

    “Stond er dan nergens een gebruiksaanwijzing bij of zoiets? Ik bedoel, zodat je wist dat het een buttplug was in plaats van een staart. Ach, het staat je in ieder geval goed. Het tinkerbell-idee met pluizige staart.”
          Mijn mond vormt een kleine 'o'. Ik ben niet bepaald van plan die 'buttplug' nog te gebruiken. Gebruiken mensen die dingen überhaupt? Misschien Archie, hij wist wat het was... Maar, hij zei ook dat ik het weg moest gooien, dus misschien heeft hij er wel slechte ervaringen mee. Hij heeft in elk geval rode wangen gekregen. Ik krijg zelf ook rode wangen wanneer ik opmerk dat hij er erg schattig uit ziet in zijn Ghostbuster kostuum.
          "Ik zei toch dat je het weg moest gooien," zegt Archie inderdaad. "Aliya, je kostuum is prachtig geworden, je ziet er beeldschoon uit momenteel. Niet dat je er anders slecht uit ziet, maar..."
          Met een lichtelijk gekanteld hoofd kijk ik Archie aan, terwijl er een brede glimlach op mijn lippen speelt, en een lichte blos op mijn wangen. "Naawh, dank je Archie. Je ziet er zelf ook geweldig uit."
          "Ga eh, jij vanavond naar het feest?"
          Ik knik enthousiast. "Yap! Ik heb nu al zin om mijn kostuum voor vanavond aan doen, maar ik ga nog niks verklappen." Plagerig steek ik mijn tong naar hem uit.
          Ondertussen zijn Gemma en Gabriel ook aan het praten, maar Gemma ziet er wat overstuurd uit. Een bezorgde blik verschijnt in mijn ogen en ik kom overeind, waarna ik haar een knuffel geeft. "Gem, gaat alles goed?" vraag ik op een zachte, verontrustende toon.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ARCHIBALD ARCHIE ARLINGTON


    17 // 3 • Anti Hunter • Outfit, Ghostbuster • @ Refter • & Aliya, Gabriel, Gemma


          Archie heeft in de gaten dat Gabriel en Gemma ook een gesprek beginnen, maar vanwege het gegeven dat zijn aandacht volledig op Aliya en haar kostuum is heeft hij geen flauw idee waar de andere twee het momenteel samen over hebben. Aliya scheen het gemakkelijk voor elkaar te krijgen om Archie's volledige aandacht op te eisen en hij mocht daar absoluut niet over klagen.
          'Yap — ik heb nu al zin om mijn kostuum voor vanavond aan te doen, maar ik ga nog niets verklappen.'
          Archie's mond valt open maar hij weet geen enkel geluid te produceren. Waarom veranderde iedereen van kostuum in de avond? Archie heeft er maar één en die heeft hij momenteel aan. God, natuurlijk zou hij weer voor aap staan. Waarom heeft niemand hem dit verteld?
          Plotseling voelt Archie een hand aan zijn ghostbustersoutfit trekken waardoor hij omkijkt — Gemma's ziet bleek en Archie fronst direct zijn wenkbrauwen. Wellicht heeft Gabriel ietwat gezegd waardoor ze van streek is geraakt en blokkeert ze momenteel. Archie weet hoe dat voelt. Echter, helpen kan hij niet. Paniekerig kijkt Archie rond, hoe moet hij Gemma nu troosten?
          'Gem, gaat alles goed?'
          Archie kalmeert binnen enkele seconden door Aliya's zachte stem en woorden en zo te zien heeft het niet alleen effect op hem maar eveneens op Gemma zelf. Glimlachend plaats Archie zijn hand op Gemma's hand die zijn kostuum vasthoudt. Ondanks dat ze in een omhelzing is met Aliya, hoopt hij zo ook iets bij te dragen aan het beter laten voelen van Gemma.
          'Heb je te veel gegeten misschien?'
          Archie weet dat het een onnozele vraag is, Gemma kan ontzettend veel eten — maar hij heeft het gevoel dat hij in ieder geval íéts moet zeggen.
          Archie heeft de neiging zijn andere hand uit te steken en Aliya aan te raken, maar hij weet zichzelf in te houden en blijft dan stijfjes naast haar in stilte staan. Vanaf hier kan hij haar shampoo ruiken, zodat hij een dromerige glimlach krijgt en zijn wangen langzaamaan rood worden.




    •

    Gabriel Mathis Chastel


    17 Years | 4th Year | Dressed as a Frenchman | With Aliya, Archie and Gemma

    Met de komt van Archie en Gemma leek Aliya haar aandacht meer naar Archie getrokken te worden dan naar Gabriel. Normaal gesproken was Gabriel wel iemand die naar aandacht hunkerde en vooral als het ging om de aandacht van zijn beste vriendin, maar als hij Archie daar zo zag wist Gabriel dat hij zich misschien maar eens gedeisd moest houden. Er stond nog net niet op Archie zijn voorhoofd geschreven dat hij Aliya leuk vond, maar zo duidelijk was het wel zo'n beetje. Vandaar dat Gabriel zijn aandacht van Aliya dan ook naar Gemma verplaatste die nog altijd naast Archie stond.
    Nadat Gabriel de blondine had gecomplimenteert op haar outfit had hij de jongedame gevraagd of ze misschien met hem naar het feest vanavond wou gaan. Nu Aliya waarschijnlijk wel aan Archie zijn zijde zou verschijnen moest hij toch iemand vinden die met hem mee wou gaan. Natuurlijk was solo gaan ook nog altijd een optie, maar dat was wel zo'n beetje Gabriel zijn laatste optie. Alleen naar een feestje gaan was toch ook helemaal niks aan?
    “Eh... eh... Weet je... weet je dat wel zeker?” begon Gemma tegen Gabriel, wat de jongen toch een beetje deed fronsen, als hij het niet zeker wist waarom zou hij het de jongedame dan vragen. 'Ja, natuurlijk, lijkt me gezellig,' zei Gabriel, waarna hij naar Gemma glimlachte. Veel ging hij niet met Gemma om, het was net als of Gemma elke keer uit een kamer verdween wanneer Gabriel binnen liep, maar toch, hij vond haar interessant. Ze was zeker wel interessant om naar te kijken. “Ik drink namelijk... water in een tuimelbeker waar wodka opstaat om iedereen te laten denken dat het wodka is,” stamelde Gemma. “Zie je, ik ben een leugenaar. Daar wil je echt niet mee naar het feest, toch?” Gabriel schudde snel zijn hoofd toen hij Gemma haar woorden hoorde. 'Tuurlijk wel, iedereen liegt wel eens en ik vind dat eigenlijk wel grappig,' stelde Gabriel de jongedame gerust, hoewel ze er nog niet bepaald gerust uitzag. Inmiddels had Gemma zich vast geklampt aan Archie, iets wat niet alleen Archie maar ook Aliya op leek te vallen. "Gem, gaat alles goed?" vroeg Aliya de blondine, terwijl ze haar in een omhelzing trok. Nu zat Gabriel daar een beetje nutteloos te staren naar het drietal was half aan elkaar vast zat. Aliya met haar armen om Gemma en Gemma die zich dan weer vasthield aan Gabriel. Moest hij nu ook één van hen vast pakken ofzo? Gabriel wist totaal niet wat hij moest doen en bleef dan ook maar gewoon zitten. 'Heb je te veel gegeten misschien?' vroeg Archie aan Gemma. 'Ik heb anders wel wat water voor je,' zei Gabriel, terwijl hij het flesje al naar Gemma uitstak. 'Of aspirientjes in mijn kamer als je die nodig hebt ofzo, ik weet niet.'


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Lexa Phelan

    ”You may see me struggle,
    but you will never see me quit

    • 24 • Huntress/Teacher • Bear, Stig & Cole • Outfit, blue mask •

    ”Lieg ik ooit, Miss Phelan?”
    Onbewust zonken mijn tanden in mijn onderlip en schudde ik enkel licht met mijn hoofd, waarbij ik Bear voor eens dankbaar was voor zijn onderbreking. Ik was vermoedelijk al van plan om enkele regels te gaan overtreden, misschien was het beter als ik daar flirten met een leerling niet bij toe zou voegen, wilde ik niet dat er een nog grotere donderwolk boven mijn hoofd dreigt te verschijnen mocht het uitkomen. Ik was geen gevoelloze vrouw en dat maakte sommige dingen wellicht niet altijd even makkelijk. “U bent echt mijn favoriete leerkrachte wist U dat,” reageert Stig vervolgens op mijn aanbod voor iets anders te drinken dan het waardeloze spul dat hier nu gegeven werd. Ik wilde hem wijzen op zijn eerste leugen, maar de oprechtheid was dusdanig goed in zijn stem te horen dat het volslagen onlogisch leek om te zeggen. Ik grijnsde daarom subtiel.
          ”We kunnen desnoods zo meteen al wat gaan predrinken?”
    Als ik mijn lippen van elkaar af wil halen om te antwoorden, onderbreekt Bear opnieuw en dit keer levert hem dat een frons van me op. “Xcuses,” klinkt het enkel, waarna hij verdwijnt in de richting van Morrigan en Taras. Ik onderdruk de neiging om er achteraan te gaan, mede omdat het verhaal van Jasmine me nog altijd achterna bleef gaan, maar ik deed het niet. Niet vandaag, althans. Toch kijk ik de jongen wel even na, maar besluit mijn aandacht terug te richten op het tweetal voor me.
          ”Dat lijkt mij een hartstikke goed idee,” brengt Scott uit, waarna hij heel even zijn aandacht lijkt te verleggen. “Dus, waar gaan we drinken?” Ik moet heel even lachen als ik een lichte vorm van ongeduldigheid lijk op te merken en duw ondertussen mijn masker iets hoger op mijn hoofd om te voorkomen dat deze weer voor mijn gezicht zakt.
          ”Niet hier in ieder geval,” reageer ik en blik een keer rond. “En we moeten sowieso langs mijn kamer en de keuken.” Heel even kijk ik naar Scott, waarna mijn blik iets langer dan de bedoeling is op Stig blijft hangen, alvorens ik ze gebaar me te volgen. “Ik weet denk ik wel een plekje.” Niemand zou zo gauw in de ruimtes komen waar ik mijn praktijklessen gaf, niet op dit uur althans.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    POCAHONTARAS IVANOVA


    18 | Horendstom | Pocahontas | Morrigan & Bear --> Lexa, Stig & Cole

    Het kost me hoe langer hoe meer moeite om serieus te blijven als de echte Bear zich met het zaakje komt moeien. De arme nep-Bear lijkt zich steeds meer en meer in de nesten te werken en heel even vrees ik dat hij zijn berenkop straks zal nodig hebben om een blauw oog te verbergen, maar hij komt er gelukkig met de schrik vanaf.
    "Auw," brengt Bear, toch niet geheel beledigd uit. "Dat deed pijn."
    Ik trek zelf een "awww," gezicht, waarna ik opsta en Bear nog wat verder in de richting van Morrigan duw. Ik maak het huilen gebaar naar het paartje, en leg dan mijn armen over elkaar en wrijf van boven naar beneden terwijl ik kusgeluidjes maak als teken dat Mor hem wel even zal troosten. Voor het echter zo ver kan komen neem ik grinnikend afscheid van de tortelduifjes.
    Omdat ik nog steeds stom loop te grijnzen en geen acht sla waar ik mijn voeten neer zet, merk ik pas dat ik tegen iemand op gebotst ben als het al te laat is. Nog net weet ik diegene vast te grijpen voor die vallen kan, om dan pas in de gaten te krijgen dat ik Lexa bijna onder de voet gelopen had. Zodra ze stevig staat laat ik haar los en houd snel mijn armen achter mijn rug, een beetje geschrokken van mezelf. God, ik lijk Archie wel. Ik haal een hand door mijn haren en merk nu ook Cole en Stig op, die ik -nog steeds beschaamd door het voorval- snel groet.
    Ik houd mijn linkerhand vlak en laat mijn rechterwijs- en middelvinger er op wandelen, waarna ik richting de deur wijs. Waar gaan jullie heen?


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.


    Gemma Peyton Darell


    17/4       †      W.      A R C H I E,       A L I Y A       &       G A B R I E L       †      O U T F I T


          Ik had een gigantisch kleine paniekaanval, merkte ik zodra Archie en Aliya alleen nog maar oog voor elkaar hadden waardoor Gabriel zijn aandacht op mij richtte. Alle woorden in mijn hoofd leken aan elkaar vast te zitten zodat er geen touw meer aan vast te knopen was en ik alleen stompzinnig kon knipperen met mijn wimpers. En dat allemaal gebeurde om het feit dat hij te kennen gaf nog steeds met me om te willen gaan ondanks mijn gebreken.
          Als een soort automatisme gleden mijn vingers naar de zoom van Archie’s ghostbusters kostuum. Waarschijnlijk zag ik er inmiddels zo bleek uit als een vaatdoek gezien het feit dat Aliya meteen in actie schoot en haar armen om me heen sloeg. “Gem, gaat alles goed?” vroeg ze me bezorgd. Echter klonk dit in mijn hoofd als ‘mskhcenrhiwm,zkqjwej?’ Vandaar dat ik besloot geen antwoord te geven en alleen maar tegen haar aanleunde – dankbaar.
          “Gaat wel weer...” perste ik er met horten en stoten uit. Onbewust had ik mijn adem ingehouden en nu moest ik als een vis op het droge naar adem happen. Wacht? Kon een vis naar adem happen? Hij had daarvoor water nodig om het zuurstof eruit te filteren, dus die vergelijking slaat volkomen nergens op.
          Blijkbaar had ik mijn vraag hardop gesteld, maar het was nu te laat om mijn woorden terug te nemen over of een vis daadwerkelijk naar adem kon happen. “Misschien zijn die aspirine’s toch wel handig,” verzuchtte ik verslagen terwijl ik me langzaam losmaakte uit Aliya’s armen. Ik boog me naar haar oor toe en fluisterde: “Zorg goed voor Archie voor me vanavond.”
          Hierna richtte ik me tot Archie en pakte zijn hand vast. Zijn aanraking was degene die ik het hardst nodig had, gezien deze me het meest vertrouwd was. “Pfftt, ik eet nooit te veel, dus hoe kom je daar nou bij?” vroeg ik met een grijns. Met zijn kracht die hij me leek te geven door middel van onze vervlochten vingers draaide ik me weer naar Gabriel om. “Als jij antwoord kan geven op de vraag of vissen daadwerkelijk naar adem kunnen happen, ben ik je date op het feest.” Verwachtingsvol lachte ik hem toe – hopend dat deze vraag net zo moeilijk was als hij in mijn hoofd leek.

    [ bericht aangepast op 24 april 2018 - 19:48 ]


    I have seen my own sun darkened

    MORRIGAN O'DONAGHUE
    firecracker || seventeen || fourth year || with taras and fake Bear --> with real Bear now || daphne from scooby doo

    Sneller dan ik verwacht, verschijnt de echte Bear op het toneel. Ik doe mijn best om mijn meest schokkende en verbaasde blik op te zetten. Ergens had ik half het idee dat hij niet zou komen omdat het hem toch niet zou boeien, maar schijnbaar moet het hem ergens wel wat uitmaken. Ik moet toegeven dat het ergens wel goed voelt.
          "Hangt er vanaf welke Bear je bedoelt, Morrigan."
          De jongen in het berenpak, die toch redelijk aantrekkelijk is onder het pak, wordt met de seconde bleker. Een vampierkostuum had hem nu passend gestaan.
          Bear begroet Taras, wanneer hij zich weer op nep-Bear richt, die nu voor het eerst zijn mond opentrekt.
          "Hé, man, ik kon het niet laten. Ik bedoel, je gebruikt ook gewoon zo'n belachelijke naam, dan kan je toch niet boos worden?"
          En met die simpele woorden stijgt de spanning. Bears gezichtsuitdrukking verandert en ik moet zeggen dat de woorden mij ook niet helemaal bevallen. Het is niet alsof Bear had kan helpen hoe hij heet en ik heb wat met hem te doen.
          "Fuck off, man." De jongen is verstandig en gaat er snel vandoor, alsof hij door de duivel achternagezeten wordt. Voor het eerst focust Bear zijn aandacht op mij. "Auw, dat deed pijn."
          Taras maakt hier op een huil gebaar, gevolgd door een erg duidelijk teken dat ik Bear maar moet zoenen. Hij wacht niet af wat er gebeurd en gaat er vandoor, waarschijnlijk omdat hij er niet bij wil zijn voor het geval dat Bear en ik daadwerkelijk gaan zoenen.
          "Kom." Ik trek Bear naast me neer en laat mijn lippen over zijn kaak glijden. "Ik vind je naam wel leuk," murmel ik, "zijn zoveel leuke dingen mee te verzinnen en een stuk beter dan de standaardnaam die onze nep-Bear waarschijnlijk heeft." Ik plaats een kus in zijn hals. "Maar de echte Bear is veel leuker, al zie je er met dit konijnenpak lichtelijk uit alsof je uit een nachtmerrie van een kind gekropen bent." Na een goede blik op zijn pak, merk ik dat hij gaten aan de zijkant heeft gemaakt. Met een brede grijns op mijn lippen til ik de stof aan de zijkant op, zodat ik een blik kan werpen op zijn wasbordje. "Hoewel, met je bijna adamskostuum er onder misschien eerder een moorddadige stripper." Ik schuif wat dichter naar hem toe, en trek dan lichtelijk mijn neus op. "Die mensen vermoord met zijn lichaamsgeur," lach ik zachtjes. "Je hebt die douche inderdaad nodig, tenzij deze lucht ook deel is van je avondkostuum."




    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    ALIYA OMAROV
    innocent cinnamonroll || sixteen || third year || with gabriel || dressed as tinkerbell

    "'Heb je te veel gegeten misschien?"
          Dat was een was een wat aparte vraag. Ik dacht dat Gemma er wat meer emotioneel niet helemaal goed uitzag, of ik heb het compleet verkeerd, dat kan ook nog.
          "Ik heb anders wel wat water voor je. Of aspirientjes in mijn kamer als je die nodig hebt ofzo, ik weet niet."
          “Gaat wel weer...” zegt Gemma, maar het komt er niet erg overtuigend uit, waardoor ik voor de zekerheid dichtbij haar blijf staan, voor het geval Gemma straks onderuitgaat. Niet dat ik zo sterk ben, maar ik kan het altijd proberen... Uit het niets komt een vraag uit haar mond over vissen. “Misschien zijn die aspirine’s toch wel handig." Gemma maakt zich los uit mijn omhelzing, maar fluistert nog wel iets in mijn oor. “Zorg goed voor Archie voor me vanavond.”
          Dat was ook een wat aparte opmerking, maar ik knik. Ik zal goed voor Archie zorgen, wat ze daar ook mee mag bedoelen.
          Hierna richt ze zich op Archie en Gabriel. De laatste vraagt ze ook om haar vissen vraag te antwoorden. Glimlachend kijk ik van Gabriel naar Gemma, waarna ik mijn aandacht op Archie focus.
          "Dus, Archie, wij gaan dus samen vanavond?" Ik betrap mezelf er op dat ik lichtelijk zenuwachtig van wordt, waardoor mijn wangen al snel rood kleuren. "Ik, um, kan je wel ophalen vanavond dan? Oooh! En ga je vanavond als iets anders, of ook als ghostbuster? Ik ga in hetzelfde als wat ik droeg naar comic con, ik hoop eigenlijk wel dat het niet vies wordt dus ik twijfel nog wel een beetje," ratel ik zenuwachtig zowel als enthousiast.




    To the stars who listen — and the dreams that are answered

          BEAR     
    Baby, I'm unbearable.'



    Uiterlijk:
    ♢      Haar: donkerblond & kort
    ♢      Huid: iets donkerder
    ♢      Ogen: bruingroen & pienter
    ♢      Lichaam: ong. 2m & breed
    ♢      Tattoo: sleeve rechts
    ♢      Piercings: links: 2 oor & 1 neus (ring)
    ♢      Algemeen: absoluut niet lelijk (wbw)


    Bear rolde met zijn ogen als antwoord op Taras' onnozele gebaren. Toen de jongen hem snel voorbij stapte, kon Bear het echt niet laten om hem een tikje op de kont te geven. Het was onschuldig, Taras was zijn type niet, en hij draaide zich al snel naar iemand die wél zijn type was.
          "Kom," zei Morrigan en Bear liet zich met gemak meetrekken. Hij sloot genietend zijn ogen en kon zich maar nauwelijks concentreren op wat ze zei. "Ik vind je naam wel leuk. Zijn zoveel leuke dingen mee te verzinnen en een stuk beter dan de standaardnaam die onze nep-Bear waarschijnlijk heeft."
          "Mhmm," gromde hij als antwoord. Toen ze hem in zijn hals zoende, draaide hij zijn hoofd om er nog eentje te ontvangen, maar dan op een interessantere plaats. Mor had zich echter al teruggetrokken en keek naar zijn pak.
          "Maar de echte Bear is veel leuker, al zie je er met dit konijnenpak lichtelijk uit alsof je uit een nachtmerrie van een kind gekropen bent." Hoewel hij haar het liefst meteen op zijn schoot had getrokken, volle eetzaal of niet, leunde hij ontspannen naar achteren en grinnikte. Afwachtend keek hij toe hoe ze aan zijn pak prutste en hij kon de goedkeuring op haar gezicht meteen zien. Ze was niet de enige, zag hij ook. Over Mors schouder keek een ander meisje ook mee. Toen ze zijn blik ving, bloosde ze en keek ze weg. Normaal had hij geknipoogd, maar vreemd genoeg had hij daar nu geen behoefte aan. Hij glimlachte wel, maar dat was ook gewoon omdat hij zich fijn voelde. Heel fijn.
          "Hoewel, met je bijna adamskostuum er onder misschien eerder een moorddadige stripper." Hij grijnsde weer, maar voor hij kon vragen of ze toevallig zin had in een show, schoof ze dichterbij en haalde ze haar neus op. "Die mensen vermoord met zijn lichaamsgeur," lachte ze zachtjes. "Je hebt die douche inderdaad nodig, tenzij deze lucht ook deel is van je avondkostuum." Bear tilde even zijn armen op en stak ook zijn neus onder zijn oksel. Goed, hij zweette, maar hij had al veel erger geroken.
          "Is het echt zo erg?" mompelde hij, nadat hij nog eens had gesnoven. Hij had een busje deo half in zijn broekspijp en half in zijn schoen steken - in de andere zat zijn telefoon - maar had weinig behoefte om het nu te gebruiken. Niet als Mor zo dichtbij zat. "Weet je, als je gewoon een tijdje dichtbij zit, valt het niet meer op," grijnsde hij vervolgens, waarna hij haar met gemak van haar stoel tilde en op zijn schoot plaatste. "En anders moet je me maar naar de douche sleuren," mompelde hij met zijn lippen tegen haar oor. Met het topje van zijn neus gleed hij langs haar oor naar haar hals, waar zijn lippen even vederlicht bleven hangen. Hij probeerde zich niet al te veel voor te stellen bij de gezamenlijke douche, aangezien zijn kostuum niet alleen zijn lichaamsgeur zou doorlaten.

    17/4      »      King      »      Met Mor      »      Refter


    [ bericht aangepast op 28 april 2018 - 13:48 ]


    Mhm?

    ARCHIBALD ARCHIE ARLINGTON


    17 // 3 • Anti Hunter • Outfit, Ghostbuster • @ Refter • & Aliya, Gabriel, Gemma


          'Pff, ik eet nooit te veel — dus hoe je daar nou bij?'
          Archie kan niets anders doen dan voorzichtig een glimlach te produceren, aangezien Gemma het allemaal af doet met één van haar amuserende grappen. Archie beseft daardoor dat het ietwat beter moet gaan. Wanneer ze omdraait blijft Archie even staan kijken, totdat ze een vreemde vraag weet te stellen over vissen waardoor zijn aandacht al snel terug glijdt richting Aliya.
          'Dus Archie, wij gaan samen vanavond? Ik um, kan je wel ophalen vanavond? Oh, en ga je vanavond als iets anders of ook als ghostbuster? Ik ga in hetzelfde als wat ik droeg naar comic con. Ik hoop eigenlijk wel dat het niet vies wordt, dus ik twijfel nog wel een beetje.'
          Alhoewel de jongedame voor hem ontzettend aan het ratelen en ratelen is, blijft Archie geïnteresseerd staan luisteren — dit zou hij de hele dag kunnen doen. Glimlachend blijft hij even stil staan kijken wanneer ze tot stilte is gekomen, waardoor hij plotseling in de gaten krijgt dat hij moet antwoorden.
          'Ik. . . Ik wist niet dat iedereen twee kostuums heeft geregeld, dus ghostbuster. En hoe ging je verkleed bij de laatste comic con? Al je kostuum lopen door elkaar. Hoe krijg je het voor elkaar die allemaal in je kast te krijgen?'
          Archie beweegt ietwat op en neer op de bal van zijn voeten uit nervositeit. Plotseling schiet hem nog iets te binnen.
          'En ik geloof dat het de bedoeling is dat de jongen het meisje ophaalt, Ali. Volgens mij gaat dat zo bij een date, ten minste. . . zo gaat dat in films ook toch? Dus. . . ik zal je vanavond ophalen?'
          Archie voelt zijn wangen langzaamaan steeds roder en roder worden — hoogstwaarschijnlijk ziet hij er momenteel uit als een aardbei, clown of tomaat. Alhoewel het een combinatie van de drie zal zijn. Hoe normale jongemannen normaal gesproken met meisjes praten, blijft hem een raadsel.







    •