• Hey iedereen!

    Ik hoop dat dit in het juiste subforum staat en dat dit toegestaan is om te vragen

    Ik ben op zoek naar manieren om wat geld te verdienen als student.
    Momenteel vind ik geen studentenbaan hier in de buurt en ik kan ook niet gaan oppassen bijv., omdat ik heel veel schoolwerk heb en mijn tijd echt van week tot week wisselt. Plus ik ben wel iemand die snel gestresst is, dus ik wil het mijzelf ook niet aandoen om nu mijn hele agenda overvol te zetten.

    Ik vroeg me af of iemand tips/ideeën heeft om geld te verdienen als student?
    Sowieso dat ik wel nog eens op een rommelmarkt ga staan met wat spullen + wat spullen ga proberen te verkopen.
    Verder kan ik wel tekenen, maar ik heb momenteel niet echt tijd om aan grote tekeningen te werken. En hoe kan ik dat aan boord brengen om te tekenen voor geld?

    Verder vroeg ik me af of iemand manieren kent om online geld te verdienen? (normale zaken, bedoel ik dan :") )
    Ik heb al gehoord van websites waarbij je enquetes kan invullen of zo, of mailtjes lezen, etc. en dat je daar dan geld voor krijgt. Maar in hoeverre is dat betrouwbaar? Heeft iemand daar al ervaring mee?

    Pff, alvast bedankt voor de hulp. Ik hoop alsnog dat ik snel eens op een baantje stuit!
    Groetjes


    A to the Z

    Enquetes invullen heb ik een tijdje gedaan, volgens mij zijn de meeste sites wel betrouwbaar tenzij het er echt super shadey uitziet. Maar daar kan je hooguit eens in de maand je lunch van betalen of zo en je hebt paypal rekening nodig. :p Dus niet aan te raden.
    Verder heb ik een beetje hetzelfde probleem dus ik lees ook even mee. ^^

    Edit: ik heb een tijdje trouwens wel schoongemaakt en dat verdiende best wel prima. 12,50 per uur en dan werkte ik 3 a 4 uur op een adres.
    Ik had toen drie adresjes waar ik eens in de week/ eens in de twee weken kwam. Ik ben alleen gestopt omdat ik het werk fysiek nogal zwaar vond en sommige mensen ook best kritisch zijn en dat laatste gaf dan vooral veel stress.
    Hoewel ik wel best veel geluk had met 1 adresje: eerst ging die vrouw een halfuur tegen me aan praten, daarna kon ik de ramen doen en mocht ik 20 minuten eerder naar huis haha :’)

    [ bericht aangepast op 25 maart 2018 - 13:55 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Wat hier boven staat!

    Er zijn wat "uitzendbureaus" die studenten aannemen om bijvoorbeeld bij ouderen een paar keer de afwas te doen of te stofzuigen en zo. Dan krijg je een prima uurloon van rond de 9 euro voor iets wat uiteindelijk niet heel veel moeite kost.

    Daarnaast zou je bijles kunnen geven aan scholieren via lyceo. Een vriendin van me doet dat soms een paar dagen in een maand en verdient daar makkelijk een paar honderd euro mee. Reiskosten worden vergoed en het uurloon is iets van 12 euro of zo.

    Het is niet online, maar met het bijles geven kun je zelf invullen wanneer je beschikbaar bent of gewoon makkelijk een heel jaar niet werken als het niet uitkomt, wat misschien wel handig is.

    Edit: zag dat je tekende
    Je zou een blog kunnen starten en dan beginnen met fanart om mensen te trekken, maar tegen de tijd dat je grote bedragen kunt vragen, moet je daar denk ik wel bijna fulltime aan zitten, dus dat lijkt me een stressvollere bijbaan dan de andere.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2018 - 14:30 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Freelance copywriting is een fijne. Zelf ook jaren gedaan tijdens mijn studie.


    ars moriendi

    Je kunt ook altijd overwegen om samenvattingen te verkopen. ^^ Nu verdien je daar natuurlijk niet een vast bedrag mee, maar als je voor je studie zelf al samenvattingen maakt, zijn het twee vliegen in een klap.


    She's imperfect but she tries

    Ik heb helaas geen auto ter beschikking en dat vragen ze vaak in advertenties om makkelijk van het ene adresje naar het andere te kunnen gaan. Dus dat is wel balen :(

    @Arichibi: Ken jij daar toevallig een variant van in België? Bijles geven vind ik wel superleuk om te doen, want ik ben leerkracht in opleiding. Maar ik weet niet echt hoe dat hier zit in BE om dat te betaald te doen als bijverdienste... :/
    @Apocalyptic: Oh, heb je daar wat meer informatie over? :o Dat vind ik wel een interessante!
    @Tad: A, dat is ook een optie! Ik weet wel niet hoe het zit met mijn hogeschool omtrent samenvattingen. Heb laatst gehoord dat het bij de universiteit van Leuven heel streng aan toe gaat rond samenvattingen verkopen. Eens over opzoeken!


    A to the Z

    Stuur me even een pbtje! :)


    ars moriendi

    Ik zit op mobiel dus mijn google searches zijn vrij beperkt, maar deze sites lijken er erg op:

    http://www.educadomo.be/nl/bijlessen-geven
    https://bijleshuis.be/tutor/register/


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Als je van bloggen houdt, dan is Yoors misschien wel een optie? Daar is ook een topic over op Q!
    Je kunt er ook foto's posten, bijvoorbeeld van je tekeningen, of een how-to hoe je je tekeningen maakt.
    Ik moet zeggen dat het niet heel goed verdient (maar ik ben superinactief en ik schrijf echt alleen een blog als ik daar zin in heb en tijd voor heb) want ik heb nu in een jaar tijd 25 euro verdiend, maar er zijn ook mensen die zo'n 20 euro per week verdienen (die posten wel meerdere keren per dag een post met mega veel hashtags en hebben superveel volgers enzo). Ligt een beetje aan hoe actief je bent. Soms schrijf ik 4 blogs in een maand, soms 3 maanden niks of alleen een fotootje.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik denk dat bijles geven echt een goede optie is, zeker als je aangeeft dat je leraar in opleiding bent. Toen ik nog bijles (of huiswerkbegeleiding) had zochten ze juist jongere mensen omdat die beter om kunnen gaan met, nouja, jongeren.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Tad schreef:
    Je kunt ook altijd overwegen om samenvattingen te verkopen. ^^ Nu verdien je daar natuurlijk niet een vast bedrag mee, maar als je voor je studie zelf al samenvattingen maakt, zijn het twee vliegen in een klap.


    Eh, in België is dit verboden...


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Eh, in België is dit verboden...
    In Nederland niet en ik had er geen benul van dat de TS uit België kwam (of dat het hier verboden was). Je mag er dus zeker van uitgaan dat het goedbedoeld advies was, dus ik vind de manier van reageren wat jammer. Ik probeerde ook alleen maar te helpen, immers. :Y)


    She's imperfect but she tries

    Tad schreef:
    (...)In Nederland niet en ik had er geen benul van dat de TS uit België kwam (of dat het hier verboden was). Je mag er dus zeker van uitgaan dat het goedbedoeld advies was, dus ik vind de manier van reageren wat jammer. Ik probeerde ook alleen maar te helpen, immers. :Y)


    Ik bedoelde het eigenlijk helemaal niet aanvallend, het spijt me echt als dit zo is overgekomen. Het was gewoon een opmerking dat dit in België verboden is. Ik weet ook niet of de topic starter uit België of Nederland komt, maar wilde het alvast even melden zodat anderen het niet zouden doen.

    Nogmaals sorry, ik heb gewoon niet altijd zin om overal smileys achter te plaatsen dus misschien daarom dat het wat bot overkwam.


    The soul needs autumn.