• _____________________________________________________________________________________________________________________

    ♕      Fierce Crowns      ♕
    _____________________________________________________________________________________________________________________

    France, Château de Fontainebleau, 1672
    French court, hét hart van de nobele families uit Frankrijk. Natuurlijk woont hier niet alleen de koninklijke familie, maar ook heel veel jonge dames en heren, hofdames van de koningin en minnaressen van de koning en de prinsen aan het hof. Iedereen heeft zijn eigen status en iedereen heeft zo zijn eigen geheimen. Een kasteel is een soort dorp, maar dan in het klein. Het brood word zelf gebakken en ook het vee word zelf geslacht. Het naaien van kleren word ook allemaal zelf gedaan. Op een kasteel wonen ook allerlei soorten mensen. Ten eerste natuurlijk de kasteelheer zelf, samen met zijn gezin. Verder vind je binnen de muren van het kasteel ook: dienstmeisjes (voor het schoonmaken), bedienden (om de gasten te bedienen), stalknechten (zodat de stallen schoon bleven en de paarden goed verzorgd werden), koks (voor het eten van de familie en de gasten), torenwachters (om op de uitkijk te staan of er geen gevaar dreigde), soldaten (voor verdediging of aanval), jagers (om voor het dierlijk voedsel te zorgen). Ook zijn er metselaars en timmerlieden voor het bijhouden van het kasteel. Tevens vind men ook schoenmakers, een zadelmaker, een smid, een bakker, een houthakker en een schrijver op het kasteel.
    Middle ages,
    In dit RPG moet je natuurlijk begrijpen dat het verhaal zich afspeelt in 1672. Dat was een compleet andere tijd en daar moet je rekening mee houden. De regels waren ook compleet anders, vrouwen moeten maagden blijven tot hun trouwdag, tenzij zij er voor kiezen om als minnares of courtisane door het leven te gaan. Het is een schande als vrouwen zich ongepast gedragen. Mannen horen sterk te zijn, je moet kunnen jagen of een beroep kunnen uitvoeren. De rijkste mannen zijn van adel en handelen vaak in grond of goederen met de koninklijke families. Als man hoor je geld te verdienen en als vrouw hoor je een man te trouwen die veel geld heeft. Natuurlijk is de klederdracht ook heel anders dan wij gewend zijn. Immense korsetten, lange rokken en gepofte mouwen zijn meer dan normaal. Outfits kunnen geïnspireerd worden door de Netflix series “Reign”, “The Tudors” en “The Crown” en de HBO serie “Game of Thrones”.
    _____________________________________________________________________________________________________________________

    ⚜      Be loyal to the royal within you      ⚜
    _____________________________________________________________________________________________________________________
    Catholic Fontainebleau,
    Het edict werd in 1685 herroepen door dat van Fontainebleau. Koning Lodewijk XIV beval de afbraak van protestantse kerken en stelde een verbod in de protestantse godsdienst te belijden. De koning wilde geen protestanten meer in zijn land en daar werd fel op gereageerd, de protestanten mochten namelijk niet het land verlaten, maar moesten zich bekeren. Ondanks een verbod het land te verlaten, vluchtten grote groepen protestanten naar het buitenland, onder andere naar de Nederlanden. Het is belangrijk binnen het Franse hof dat je je gedraagt en regelmatig de bijbel leest. Je leeft namens de bijbel en gaat ook vaak naar de kerk om te bidden. Het kasteel heeft zijn eigen gebedplaats, met een aanwezige priester waar je terecht kunt voor wijsheid en als je daden wilt opbiechten. Natuurlijk is het mogelijk dat jouw karakter in het geheim protestants of christelijk is, maar dat kan grote gevolgen hebben zodra het de wereld in komt. Je kunt verbannen worden van het Franse hof, of je kunt in de kerkers gegooid worden.
    Choose wisely,
    Natuurlijk wil je meteen een sterke en krachtige rol met zo veel mogelijk macht, maar dit zijn de rollen met erg weinig vrijheid en heel veel regels. Aangezien er word verwacht dat iedereen aan het hof katholiek is, is het belangrijk dat je als iemand met een hoge rol vaak de bijbel laat lezen en vaak naar de gebedsruimte laat gaan. Er word namelijk verwacht van hem of haar dat zij streng gelovig zijn en zijn of haar godsdienst heel erg serieus neemt.
          Als bakker, slager of dienstmeid moet je natuurlijk ook katholiek zijn, maar je hebt veel meer vrijheid. Je wordt niet erg in de gaten gehouden en je kunt misschien zelfs wel stiekem christelijk of protestant zijn. Het is wel erg lastig om als iemand met een lage staat dingen voor elkaar te krijgen. Je kunt niet zomaar de hand vragen van een prinses of verwachten dat een prins verliefd op je zal worden, simpelweg omdat het niet kan.

    Roles,
    ⚜ Adalene - princess of France - Adelaine Kane - Sombre - 1.3
    ⚜ Solange - lady with werewolfblood- Astrid Berges - Quean - 1.2
    ⚜ naam - servant - Alexandra Daddario - Shadowsinger - page
    ⚜ naam - status - faceclaim - Rasalghul - page
    ⚜ Ava - bastard - Hande Ercel - _Iridescent - 1.5
    ⚜ Lucille - princess of France - Jade Weber - x_arya_x - 1.2
    ⚜ Claude - princess of France - Laneya Grace - Quean - 1.5
    ⚜ Leeza - princess of France - Sarah Bolger - Besidesyou - 1.5

    ⚜ Césaire- hunter - ??? - Necessity - 1.3
    ⚜ Sylvain - smid - Corentin Huard - Shayle - 1.5
    ⚜ Frederick - bastard guard of the princess - Luke Roberts - Wheeler - 1.3
    ⚜ Grégoire - Soldier - Bradley James - Mahigan - 1.3
    ⚜ naam - status - faceclaim - Cunning - page
    ⚜ Ruben - stableboy - Josh Whitehouse - IrisWestAllen - 1.4
    ⚜ name - dauphin of France - Douglas Booth - Wheeler -
    ⚜ name - status - faceclaim - username - page

    _____________________________________________________________

    ⚜ One does not fight ⚜
    ⚜ One gets 48 hours to finish a role ⚜
    ⚜ One can get two roles within this topic ⚜
    ⚜ Those who break rules, are out ⚜
    ⚜ 16+ is allowed, though, it must be announced ⚜
    ⚜ One must follow the Q-rules ⚜
    _____________________________________________________________________________________________________________________

    ⚜      it simply isn't an adventure worth telling if there aren't any dragons      ⚜
    _____________________________________________________________________________________________________________________
    The beginning,
    France, Château de Fontainebleau, 13th of June 1672.
    De heerlijke zomerzon schijnt door de ramen van het kasteel en buiten is de temperatuur perfect om te gaan booschieten of om stiekem in een van de beken te zwemmen met je geliefde. Vandaag is een speciale dag, want er zijn 250 Franse soldaten veilig aangekomen in de Nederlanden om oorlog te voeren. Natuurlijk vieren we dat met een heerlijk diner en een feest waar heerlijk gedanst kan worden en waar heelijke Franse wijn kan worden gedronken. Denk goed na wat je doet, waarom en met wie, want overal zullen mensen op de loer liggen om je te verraden aan de koning.

    Je mag zelf weten waar je personage begint. Je kunt wakker worden in een vertrek, naast iemand of alleen. Je kunt buiten zijn, jagen, wandelen, fruit verzamelen of paardrijden. Natuurlijk kun je ook binnen zijn, iemand afluisteren, zwaarden smeden, broodjes bakken of jurken passen voor het feest vanavond. Get creative.

    _____________________________________________________________________________________________________________________

    rollentopic praattopic speeltopic
    _____________________________________________________________________________________________________________________

    [ bericht aangepast op 6 april 2018 - 19:14 ]


    - thank you for existing -

    MT ^^

    MT

    Mt


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Adalene Fayette François

    Princess of France ⚜ 19 years old ⚜ garden ⚜ alone

    De zon scheen heerlijk in mijn gezicht en mijn wangen voelde warm aan. Het gras waar ik op zat was net een fris ruikend kussen en het kietelde tussen mijn tenen. Mijn schoenen had ik op een steen gezet, een meter verderop. Voorzichtig nam ik een bloem tussen mijn vingers en trok deze uit de grond. Een glimlach stond op mijn gezicht terwijl ik de bloem bekeek, hij was perfect voor een krans. Voorzichtig trok ik nog een paar andere bloemen uit het gras. Naast mij lag al een redelijk grote stapel met bloemen , genoeg om een krans van te maken dacht ik zo.
          Ik had een naald mee genomen en stak hiermee door de stengel van de bloem, zodat ik er een andere bloem doorheen kon halen. Voorzichtig vlocht ik alle bloemen door elkaar heen en het begon al echt op een mooie krans te lijken. Tevreden haalde ik de laatste stengel door de stengel van een andere bloem en knupte de twee uiteinden bij elkaar. Met een glimlach hield ik de krans in de lucht, hij was prachtig. Voorzichtig zette ik hem op mijn hoofd terwijl ik tegen de steen aan ging zitten en genoot van de zon.
          Mijn gedachten gleden weg zodra ik me begon te focussen op het gefluit van de vogels. Het klonk prachtig en ik viel er bijna door in slaap. Ontspannen deed ik mijn ogen dicht terwijl ik tegen de steen zat en voor een moment dacht ik heel even dat ik van de aarde was verdwenen.


    - thank you for existing -

    Mr


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Lucille Charlotte François

    16 years~princess of France~with: Leeza
    Ik word wakker van het zonlicht dat in mijn gezicht schijnt en ga langzaam rechtop zitten. Tijd om op te staan. Ik sla de deken van me af en stap daarna mijn bed uit. Mijn paardrij outfit ligt al klaar, aangezien ik elke ochtend een stukje ga rijen met Leeza. Ik vind het geweldig om de dag lekker actief te beginnen met een stukje rijden. Je wordt er meteen wakker van en het is in de ochtend nog lekker rustig.
    Als ik klaar ben loop ik naar het raam en kijk naar buiten. Ik ben blij dat mijn kamer aan deze kant van het kasteel zit, want nu heb ik uitzicht op onze prachtige tuinen. Beneden zie ik Adalene in het gras liggen, met een prachtige bloemenkrans op haar hoofd.
    Ik loop weer weg van het raam, naar de deur die ik open. Als ik eenmaal mijn kamer uit ben en de deur achter me heb gesloten loop ik door de hal. Leeza's kamer is niet ver van die van mij. Bij haar kamer aangekomen klop ik twee keer zachtjes op de deur. 'Leeza?' vraag ik zacht. 'Ben je al wakker?'

    .

    [ bericht aangepast op 10 dec 2021 - 15:56 ]

    - MT

    MT


    Bowties were never Cooler

    Lucille Charlotte François

    16 years~princess of France~with: Leeza
    Ik glimlach als ik Leeza hoor zeggen dat ze eraan komt. Zodra ze de deur open doet geef ik haar een knuffel. 'Goedemorgen zus,' zeg ik met een glimlach. 'Goed idee.' zeg ik nadat Lee voorstelde om te gaan.
    We lopen richting de stallen. Ik heb weer zin om mijn lieve merrie Aurora te zien. Ook al zie ik haar elke dag, toch ben ik altijd even blij als ik richting de stallen loop. Dat komt omdat paardrijden gewoon geweldig is en Aurora maakt het nog leuker.
    Ik kijk naar boven naar de zon. 'Het is echt een prachtige dag vandaag,' zeg ik tegen Leeza. Er zijn geen wolken en je ziet de helder blauwe hemel. Het is echt de perfecte dag om een rondje te gaan rijden.
    'Heb je trouwens goed geslapen?' vraag ik nog aan Leeza voordat we bij de stallen aankomen. Ik hoop dat Ruben onze paarden al klaar heeft staan dan kunnen we meteen gaan. Ik vind het altijd fijn om meteen te gaan, want ik hou niet zo van wachten en ik heb echt geen geduld. Ik probeer wel geduldig te zijn, maar dat gaat ook niet altijd.

    mt


    Do I look like Mother Teresa?

    .

    [ bericht aangepast op 10 dec 2021 - 15:57 ]

    MT! ^^


    I have seen my own sun darkened

    Lucille Charlotte François

    16 years~princess of France~with: Leeza

    Ik was heel blij toen ik zag dat Aurora en Merlot al klaar stonden. 'Hey Aurora,' zeg ik vrolijk terwijl ik haar aai. Ik geef haar nog een kusje op haar hoofd en ga dan achter op zitten.
    Ik zie dat Leeza al klaar is en we vertrekken. We gaan zoals altijd langs het kasteel, de bossen in en dan voorbij het meer. Het is echt prachtig buiten. Ik vind het geweldig om even buiten te zijn, weg van alle mensen en alleen even samen zijn met mijn oudere zus.
    'Ik ga toch winnen,' zeg ik met een glimlach tegen Leeza en ik laat Aurora harder rijden. Ik merk dat ze Merlot net voor het einde iets laat afremmen. 'Gewonnen,' zeg ik vrolijk. Ik vind het wel lief als ze me laat winnen, sommige mensen moeten altijd perse winnen. Leeza is gelukkig niet zo.
    'Ja, het was geweldig,' zeg ik na Leeza terwijl ik van Aurora afspring. Ik geef haar nog een aai over haar hoofd en een kus. 'Tot straks Aurora,' zeg ik tegen haar als ik haar weer achterlaat in de stallen.
    'Ga je nog iets doen?' vraag ik aan Leeza. 'of zullen we anders wat gaan eten ik heb honger,' zeg ik met een lachje.

    Grégoire Daniel Chéron


    Soldier • 23 • Trainingground • Alone •Outfit



    Ik liep door de hallen van het kasteel op weg naar mijn kamer om mijn uitrusting te halen. Door de ramen voelde ik de zonnestralen op mijn gezicht vallen. Het was een aangename temperatuur, maar ondanks het prachtige weer wilde ik mijn training niet overslaan. Ondertussen waren vele mensen aan het hof alles gereed aan het maken voor het feest. Vandaag was er eindelijk nieuws gekomen dat de eerste paar soldaten waren aangekomen in de Nederlanden. Ik kwam aan bij mijn vertrek en trok snel mijn uitrusting aan. De uitrusting die ik droeg zag er misschien niet meer zo al te best uit, maar dat maakte mij niet uit. Het harnas liet tenminste zien dat ik het niet voor de sier droeg. Natuurlijk had ik ook een uitrusting wat er wel goed uitzag, maar die droeg ik enkel tijdens ceremonie's of iets dergelijks. Bovendien was deze uitrusting lekker licht wat me een groot voordeel gaf in een gevecht, waardoor ik goed kon bewegen.
    Ik verliet mijn slaapvertrek en vervolgde mijn weg naar de trainingsplaats. Ik had verwacht dat Frederick, mijn leermeester, al aanwezig was, maar dit bleek niet zo te zijn. Waarschijnlijk zouden sommige jongens hun training overslaan, omdat er een feest was. Iets wat ik nooit zou doen. Ik pakte een houten zwaard en liep daarmee naar een dummy toe, die enkele klappen verkocht, terwijl ik om hem heen cirkelde.

    [ bericht aangepast op 7 april 2018 - 17:52 ]


    Do I look like Mother Teresa?