• Hey iedereen!

    Ik zat even te pinnen op pinterest en na te denken over dingen die ik echt superleuk vind, en toen vroeg ik mij af:
    Wat vinden jullie leuk?
    Waarover zijn jullie zo gepassioneerd?
    Wat zijn zaken die je supertof vindt en die je gevormd hebben tot de persoon wie je bent vandaag?

    En dan bedoel ik niet je passie 'tekenen' of 'schrijven', of een of andere hobby. Ik bedoel het als in losse feiten en zaken.
    Gewoon dingen die je echt mooi vindt, die je echt geraakt hebben, die je fascinerend vindt, ... Dingen waarover je uren zou kunnen praten! En waarvan je zeker bent: als ik dit niet zo leuk zou vinden, dan was ik waarschijnlijk een compleet ander persoon vandaag.
    Gewoon random zaken, maar de combinatie van alles samen is wie jij bent en is eigen aan jou! Ik ben heel benieuwd. Ik ontdek graag nieuwe dingen, want daar haal ik echt heel veel inspiratie uit en ik vind het heel leuk om te luisteren naar mensen die het over hun passie hebben!


    Ik zal anders eens beginnen met mijn lijstje!
    - David Bowie (echt wat een influence wow)
    - Dante Alighieri's 'La divina commedia' (+ Gustave Doré's geïllustreerde versie daarvan)
    - Vergilius' Aëneis
    - Homeros' Ilias
    - Griekse mythologie (In het bijzonder de figuur van Hades)
    - Renaissancekunst (specifiek Rafael, Michelangelo en Gian Lorenzo Bernini)
    - Neoclassicisme
    - De aesthetic van renaissancekunst en neoclassicistische kunst te mixen met grafische kunst of moderne kunst vandaag
    - Kunst uit de Klassieke oudheid
    - Marcus Antonius (also what a figure lmao)
    - Bowties dragen en andere 'mannelijke' kledingstukken is echt my guilty pleasure, vooral gecombineerd met rokjes en makeup hehe
    - Barok <3 (en de Madonnabeelden omg)
    - Heart of Gold webcomic door Eli Baum en Viv Tanner (dit is echt zoooo een aanrader, ik kan het niet eens onder woorden brengen van hoe mooi ik het vind)
    - Philippe, duc d'Orléans
    - kunstwerken met grafische, moderne slagzinnen erover
    - het tekenwerk van Phobso
    - Troy (2004) (al dertien keer gezien en hoewel het zo'n slechte adaptatie is, is Brad Pitts' Achilles toch wel mijn aesthetic lol)
    - Anastasia (de animatiefilm en broadwaymusical maar ook gewoon het echte verhaal)
    - Tsarenrusland



    Er zijn wel een aantal dingen dat ik mis denk ik, maar dat is alvast een groot deel.
    Als dit fout staat, verplaats maar, en indien er hier ergens zo'n topic al is... apologies :( Ik vond 'm niet.

    Ik ben benieuwd!
    Fire away!

    [ bericht aangepast op 4 juni 2018 - 0:21 ]


    A to the Z

    HAHAHAHA ik dacht letterlijk dat je zat te pinnen op pinterest, like met een pinpas, maar toen dacht ik na.


    Oké, maar ik kan niet echt op passies komen, maar ik kan wel dingen opnoemen die mij omschrijven? Like, they define me?
    - Ik heb een obsessie met sterren en de nacht enzo.
    - Positiviteit
    - Slechte woordgrappen.
    - Brendon Urie.
    - Liefde voor plantjes.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2018 - 21:14 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ah wat leuk dit! En jij hebt echt veel dingen op je lijstje staan die ik kan waarderen hehe. Ik ga zo eens een poging wagen tot een opsomming.

    Eiland schreef:
    HAHAHAHA ik dacht letterlijk dat je zat te pinnen op pinterest, like met een pinpas, maar toen dacht ik na.


    Oh wow, ik moest even nadenken over wat jij nou bedoelde haha. Pinnen als in bankieren toch? Ik ben maar een arme Belg haha x'D


    A to the Z

    Het enige waar ik zo plots opkom, is het menselijke lichaam. Ik kan er echt over blijven praten hoe fascinerend ik het vind dat alles zo goed in elkaar zit.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Oh wow, ik moest even nadenken over wat jij nou bedoelde haha. Pinnen als in bankieren toch? Ik ben maar een arme Belg haha x'D



    Hahahah, ja, met geld enzo. Ik zag je voor me bij zo'n geldapparaat. I don't know, man. Ik moet meer slapen.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ugh, weet je dat ik dit nog best moeilijk vind? Oké, hey ho let's go:

    - Marina Abramovic (want haar kunst vind ik zo interessant, zeker haar oude werk met Ulay)
    - Filosofie
    - Boeken in het algemeen (like, alles. Sommige zijn echt ugh maar ik sta altijd versteld van de kracht van een boek)
    - Menselijk gedrag (want we zijn gewoon fascinerende wezens, oke)
    - Paganisme
    - Natuur, en dan met name bergen. Daar is gewoon iets mee. Iets wat me heel rustig, vredig en kalm maakt
    - Doodstraffen (oké, dit klinkt behoorlijk morbide en luguber en dat is het ook, maar ik vind het fascinerend om te zien waar mensen toe in staat waren en waarom mensen ter dood werden veroordeeld en ik denk dat het belangrijk is om ervan te leren)
    - Anne Frank (don't ask why, ik vind alles rondom haar interessant)
    - Het werk van Leonardo Da Vinci (hoe is dat niet interessant)
    - Finding Nemo
    - De lore van Dark Souls en Bloodborne (ZO-VEEL DIEPGANG)
    - Het oude Egypte/Romeinse tijd/Middeleeuwen
    - Disney. Gewoon Disney.

    En nog heel veel die ik nu ben vergeten op te noemen ^^


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Leuk idee dit! En goede vraag.

    In elk geval de volgende dingen:
    - Griekse mythologie en Griekenland in het algemeen
    - De reizen die ik gemaakt heb, met name Engeland, New York, Scandinavië en Spanje
    - Muziek, momenteel vooral musical-soundtracks en metal
    - Sterren
    - Scheikunde
    - De psyche van mensen
    - Criminologie
    - Tatoeages
    - Schedels
    - Vuurwerk
    - Katten, alpaca's en andere dieren
    - Humor, kan toch niet echt ontbreken
    - 'Magische' dingen (Harry Potter, fantasy dingen, paganisme, dingen die niet wetenschappelijk te bewijzen zijn)
    - Les Misérables
    - Glee, heeft me vooral vroeger veel gebracht


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Pfff man dat zijn er zoveel... En dan denk ik dat zodra ik aan een lijstje begin ik op veel minder uitkom haha. Well, lets try:

    - Japan
    - Religie (en dan niet het welbekende christendom, maar het onbekende; Shinto bijvoorbeeld)
    - Hondengedrag en mensengedrag
    - Natuur
    - Sterrenbeelden en hun verhalen achter de naam
    - Mythologie
    - Films met diepte
    - Boeken (ja toch haha wie niet)
    - Fysiologie
    - Geschiedenis en dan vooral legenden en mystieke, onverklaaebare dingen
    - Meningen, ik vind het vet interessant om mensne bijvoorbeeld te vragen 'wat is voor jou magie?' en dan gewoon te discussieren over die dingen
    - Natuur
    - Muziek
    - vast nog wel meer dingen

    [ bericht aangepast op 3 juni 2018 - 21:54 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    – Lord of the Rings (ontelbaar keer gezien / kan bijna alles meepraten)
    – Films / acteurs in het algemeen (ik praat heel graag over deze onderwerpen aangezien ik een bios/filmverslaafde ben)
    – Assassin's Creed (vooral Ezio's verhaallijn - hoe stom het ook klinkt; deze games hebben me aangespoord om door Italië te reizen)
    – Vampiers (dit is echt een obsessie gewoon - het eerste verhaal dat ik ooit serieus schreef, bevatte deze wezens)
    – Tanz der Vampire / Phantom of the Opera (ik heb ze beiden meermaals live gezien en omg maximaal genieten)
    – Geschiedenis (dit is best algemeen, maar ik ben gewoon altijd wel geïnteresseerd in ieder aspect hiervan)
    – Lugubere dingen (ik vind het bijvoorbeeld heel interessant om zo'n martelmuseum binnen te stappen)
    – K-pop (duh - het is voor mij gewoon zo'n opbeurend iets en ik kan er echt heel gelukkig van worden)
    – Oude steden (vooral met gotische kenmerken omg)
    – Even wat random dingen: cheesecake / netjes geklede mannen (of uniform) / vanille / badguys / mythische wezens / fantasy / nacht / haardvuur en de geur van brandend hout / regen op schuine daken / muziek van composers zoals Hans Zimmer

    Ik heb het gevoel alsof ik echt veel dingen mis haha. :')

    - Katten (alles; katten zelf, filmpjes, memes)
    - Fotografie & foto manipulatie/bewerking
    - Investigation Discovery (Docu’s over moordzaken, het motief en de achtergrond van het slachtoffer)
    - Muziek (Met/zonder diepgaande betekenis)
    - Tattoo art
    - Natuur / aardrijkskunde (hoe de aarde in elkaar zit)
    - Complottheorieën
    - Nostalgische films, series, games, plaatsen en voorwerpen
    - Auto’s en hoe ze in elkaar zitten
    - Alternatieve kledingstijl


    26 - 02 - '16

    – Adoptie. Het is geen passie, maar wel iets wat echt een deel is van mij en waar ik wel vaak mee bezig ben.
    – Muziek, zowel het maken ervan als het luisteren ernaar. Om specifieker te zijn, ik heb heel lang fluit gespeeld, een tijd gitaar en kan ook een beetje bassen en drummen en werk nu aan mijn sax en trompet skills. Qua luisteren ben ik helemaal weg van de Arctic Monkeys en bands in het algemeen (liever dan soloartiesten, idk why) en 'oldies but goldies'.
    – Talen. Ik wil er heel graag veel spreken, maar het komt er maar niet van en met het Frans en Duits op school ben ik niet ver gekomen.
    – Filosofie. Ik doe het als vak en lees graag filosofische boeken. Ik discussieer dan ook graag over 'filosofische' onderwerpen (socratische gesprekken).
    – Debatteren. Gaat een beetje hand in hand met filosofie, maar ik vind debatteren heel leuk.
    – Films. Ik vind films kijken echt heel leuk en het is dat het niet goed voor je is, anders zou ik eigenlijk gewoon alleen nog maar films kijken (is overigens een film over, the Wolfpack, echt een geweldige film/docu). Ik ben niet zo kieskeurig. Horror, actie, arthouse, romcoms — evertyhing's fine.
    – Vormgeving. Ik houd heel erg van dingen maken die fijn (voor mij in ieder geval haha) zijn om naar te kijken. Daarom ben ik begonnen met covers/banners/edits/posters maken en maak ik graag lay-outs.
    – RPG'en/Q überhaupt. Technsich gezien een hobby maar ook iets wat mij heeft gevormd. Ik denk dat mijn tijd hier op Q wel heeft bijgedragen aan wie ik nu ben en wat ik onder andere leuk vind. Zonder Q was ik bijvoorbeeld waarschijnlijk nooit begonnen aan schrijven en photoshoppen.
    – Mythologie. Verhalen in het algemeen vind ik leuk, maar ik vind mythologische verhalen echt razend interessant en ook amuserend om te lezen. Eén van de dingen die ik wel leuk vind aan het feit dat ik klassieke talen doe :').
    – Geschiedenis an sich.
    – Rechten. Strafrecht in het bijzonder. Soms zoek ik random straffen op en wat mag en wat niet etc.
    – Honden. Ik vind dieren in het algmeen echt geweldig, maar ik ben opgegroeid met honden en ik denk dat-dat wel heeft beinvloed wie ik nu ben.

    ... ik vergeet heel veel, maar ik vind het altijd lastig om zo'n lijstje op te stellen.



    I just caught the wave in your eyes

    Ik heb 1 echt hele grote passie waarvan sommige mensen zeggen dat het in mijn hart geschreven is: de journalistiek. Maar dan ook echt alles wat daarbij hoort.
    Niet alleen zelf dingen schrijven of radio maken of wat dan ook, maar ook wat er in de wereld gebeurt, het nieuws, kranten, journaals, whatever; nieuwsmakers zijn echt mijn helden, mijn idolen. M'n mentor zegt zelfs dat ik lichtjes in m'n ogen krijg als ik daarover praat.

    En verder is creatief bezig zijn ook echt een van mijn passies, op meerdere manieren


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    - boeken
    - bullet journals
    - muziek
    - makeup
    - films/docus
    - katten
    - fantasy

    noem maar op ;p


    There are poems inside of you that paper can't handle

    - Filosofie (Kennisleer, oosterse filosofie, ethiek, religiefilosofie, et cetera; Socrates, Plato, Aristoteles, Seneca, Descartes, Hume, Kant et cetera... aaah)
    - Dieren, vooral vogels, en dan weer vooral kauwen en valkparkieten hahaha
    - Muziek
    - Moderne kunst
    - Hedendaagse kunst
    - Le Tout Nouveau Testament (film)
    - Sommige literaire boeken (zoals Buitenstaanders van Renate Dorrestein en De laatkomer van Dimitri Verhulst enzo)
    - Griekse/Romeinse mythologie
    - Soms random dingen van de wetenschap, zoals donkere materie en dat dat misschien toch niet bestaat, en de reden dat er geen groene sterren kunnen bestaan
    - Dungeons & Dragons
    - Het onderbewuste
    - Dromen (want hahaha, waarom verzint mijn onderbewuste dat er een gigantische koe langs het klaslokaal vliegt?)


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Moeilijk, moeilijk. Ik ben echt zo'n saai persoon eigenlijk. Nou ja, let's go.

    - Communisme / De USSR
    - Maatschappelijke en politieke revoluties
    - Eigenlijk de algemene moderne geschiedenis
    - Hoe maken mensen bepaalde keuzes, waarom doen mensen dit
    - De betekenis van muziek, onderliggende boodschappen
    - Terrorisme/aanslagen
    - Oh ja, bij mijn theaterexamen was mijn fascinatie 'de hypocriete houding van de westerse maatschappij richting terroristische aanslagen', dus, die is ook wel relevant


    wat was dit ookalweer