• _____________________________________________________________________________________________________________________

    ♕      Fierce Crowns      ♕
    _____________________________________________________________________________________________________________________

    France, Château de Fontainebleau, 1672
    French court, hét hart van de nobele families uit Frankrijk. Natuurlijk woont hier niet alleen de koninklijke familie, maar ook heel veel jonge dames en heren, hofdames van de koningin en minnaressen van de koning en de prinsen aan het hof. Iedereen heeft zijn eigen status en iedereen heeft zo zijn eigen geheimen. Een kasteel is een soort dorp, maar dan in het klein. Het brood word zelf gebakken en ook het vee word zelf geslacht. Het naaien van kleren word ook allemaal zelf gedaan. Op een kasteel wonen ook allerlei soorten mensen. Ten eerste natuurlijk de kasteelheer zelf, samen met zijn gezin. Verder vind je binnen de muren van het kasteel ook: dienstmeisjes (voor het schoonmaken), bedienden (om de gasten te bedienen), stalknechten (zodat de stallen schoon bleven en de paarden goed verzorgd werden), koks (voor het eten van de familie en de gasten), torenwachters (om op de uitkijk te staan of er geen gevaar dreigde), soldaten (voor verdediging of aanval), jagers (om voor het dierlijk voedsel te zorgen). Ook zijn er metselaars en timmerlieden voor het bijhouden van het kasteel. Tevens vind men ook schoenmakers, een zadelmaker, een smid, een bakker, een houthakker en een schrijver op het kasteel.
    Middle ages,
    In dit RPG moet je natuurlijk begrijpen dat het verhaal zich afspeelt in 1672. Dat was een compleet andere tijd en daar moet je rekening mee houden. De regels waren ook compleet anders, vrouwen moeten maagden blijven tot hun trouwdag, tenzij zij er voor kiezen om als minnares of courtisane door het leven te gaan. Het is een schande als vrouwen zich ongepast gedragen. Mannen horen sterk te zijn, je moet kunnen jagen of een beroep kunnen uitvoeren. De rijkste mannen zijn van adel en handelen vaak in grond of goederen met de koninklijke families. Als man hoor je geld te verdienen en als vrouw hoor je een man te trouwen die veel geld heeft. Natuurlijk is de klederdracht ook heel anders dan wij gewend zijn. Immense korsetten, lange rokken en gepofte mouwen zijn meer dan normaal. Outfits kunnen geïnspireerd worden door de Netflix series “Reign”, “The Tudors” en “The Crown” en de HBO serie “Game of Thrones”.
    _____________________________________________________________________________________________________________________

    ⚜      Be loyal to the royal within you      ⚜
    _____________________________________________________________________________________________________________________
    Catholic Fontainebleau,
    Het edict werd in 1685 herroepen door dat van Fontainebleau. Koning Lodewijk XIV beval de afbraak van protestantse kerken en stelde een verbod in de protestantse godsdienst te belijden. De koning wilde geen protestanten meer in zijn land en daar werd fel op gereageerd, de protestanten mochten namelijk niet het land verlaten, maar moesten zich bekeren. Ondanks een verbod het land te verlaten, vluchtten grote groepen protestanten naar het buitenland, onder andere naar de Nederlanden. Het is belangrijk binnen het Franse hof dat je je gedraagt en regelmatig de bijbel leest. Je leeft namens de bijbel en gaat ook vaak naar de kerk om te bidden. Het kasteel heeft zijn eigen gebedplaats, met een aanwezige priester waar je terecht kunt voor wijsheid en als je daden wilt opbiechten. Natuurlijk is het mogelijk dat jouw karakter in het geheim protestants of christelijk is, maar dat kan grote gevolgen hebben zodra het de wereld in komt. Je kunt verbannen worden van het Franse hof, of je kunt in de kerkers gegooid worden.
    Choose wisely,
    Natuurlijk wil je meteen een sterke en krachtige rol met zo veel mogelijk macht, maar dit zijn de rollen met erg weinig vrijheid en heel veel regels. Aangezien er word verwacht dat iedereen aan het hof katholiek is, is het belangrijk dat je als iemand met een hoge rol vaak de bijbel laat lezen en vaak naar de gebedsruimte laat gaan. Er word namelijk verwacht van hem of haar dat zij streng gelovig zijn en zijn of haar godsdienst heel erg serieus neemt.
          Als bakker, slager of dienstmeid moet je natuurlijk ook katholiek zijn, maar je hebt veel meer vrijheid. Je wordt niet erg in de gaten gehouden en je kunt misschien zelfs wel stiekem christelijk of protestant zijn. Het is wel erg lastig om als iemand met een lage staat dingen voor elkaar te krijgen. Je kunt niet zomaar de hand vragen van een prinses of verwachten dat een prins verliefd op je zal worden, simpelweg omdat het niet kan.

    Roles,
    ⚜ Adalene - princess of France - Adelaine Kane - Sombre - 1.3
    ⚜ Solange - lady with werewolfblood- Astrid Berges - Quean - 1.2
    ⚜ naam - servant - Alexandra Daddario - Shadowsinger - page
    ⚜ naam - status - faceclaim - Rasalghul - page
    ⚜ Ava - bastard - Hande Ercel - _Iridescent - 1.5
    ⚜ Lucille - princess of France - Jade Weber - x_arya_x - 1.2
    ⚜ Claude - princess of France - Laneya Grace - Quean - 1.5
    ⚜ Leeza - princess of France - Sarah Bolger - Besidesyou - 1.5

    ⚜ Césaire- hunter - ??? - Necessity - 1.3
    ⚜ Sylvain - smid - Corentin Huard - Shayle - 1.5
    ⚜ Frederick - bastard guard of the princess - Luke Roberts - Wheeler - 1.3
    ⚜ Grégoire - Soldier - Bradley James - Mahigan - 1.3
    ⚜ naam - status - faceclaim - Cunning - page
    ⚜ Ruben - stableboy - Josh Whitehouse - IrisWestAllen - 1.4
    ⚜ name - dauphin of France - Douglas Booth - Wheeler -
    ⚜ name - status - faceclaim - username - page

    _____________________________________________________________

    ⚜ One does not fight ⚜
    ⚜ One gets 48 hours to finish a role ⚜
    ⚜ One can get two roles within this topic ⚜
    ⚜ Those who break rules, are out ⚜
    ⚜ 16+ is allowed, though, it must be announced ⚜
    ⚜ One must follow the Q-rules ⚜
    _____________________________________________________________________________________________________________________

    ⚜      it simply isn't an adventure worth telling if there aren't any dragons      ⚜
    _____________________________________________________________________________________________________________________
    The beginning,
    France, Château de Fontainebleau, 13th of June 1672.
    De heerlijke zomerzon schijnt door de ramen van het kasteel en buiten is de temperatuur perfect om te gaan booschieten of om stiekem in een van de beken te zwemmen met je geliefde. Vandaag is een speciale dag, want er zijn 250 Franse soldaten veilig aangekomen in de Nederlanden om oorlog te voeren. Natuurlijk vieren we dat met een heerlijk diner en een feest waar heerlijk gedanst kan worden en waar heelijke Franse wijn kan worden gedronken. Denk goed na wat je doet, waarom en met wie, want overal zullen mensen op de loer liggen om je te verraden aan de koning.

    Je mag zelf weten waar je personage begint. Je kunt wakker worden in een vertrek, naast iemand of alleen. Je kunt buiten zijn, jagen, wandelen, fruit verzamelen of paardrijden. Natuurlijk kun je ook binnen zijn, iemand afluisteren, zwaarden smeden, broodjes bakken of jurken passen voor het feest vanavond. Get creative.

    _____________________________________________________________________________________________________________________

    rollentopic praattopic speeltopic
    _____________________________________________________________________________________________________________________

    [ bericht aangepast op 6 april 2018 - 19:14 ]


    - thank you for existing -

    William Simon Fraser
    19 || Schotse Huwelijkskandidaat || New and out of place || the Edge of the Woods || This took a turn for the worst || Rafaelle & Cesaire

    Het was allemaal erg gezellig met de andere heren, tot ik een pluk vacht in een bosje zag hangen, niet ver van een stukje gescheurde stof. Het hoefde niets te betekenen, gezien de vacht er al lang kon hangen, maar wij wisten alle drie dat dit geen goed nieuws was. Mijn hand was instinctief naar mijn heup gegaan, terwijl Césaire ook was komen kijken. Ik keek om toen Rafaelle mijn gedachten, en waarschijnlijk ook die van de jager onder woorden bracht. Een wolf... en waar er een is, waren er altijd meer. Dit kon niet waar zijn. Ik kwam omhoog toen Rafaelle weer het woord nam. "Dat is een goed plan. Wolven zijn niet iets waar ik graag risico's mee neem." Mijn hand bleef aan mijn heup geplakt, op mijn pistool. De sfeer was volledig omgeslagen. Mijn ogen gleden over het bos, maar het was mij zo vreemd dat alles wel een wolf kon zijn. De planten en bomen waren zo anders dan thuis en ik wist dus niet heel goed hoe de planten bewogen en welke juist wel of niet geliefd waren bij bepaalde dieren. Cesaire kwam even later ook weer staan. Hopelijk wist hij wel hoe de dieren zich hier gedroegen. Ik knikte bij zijn woorden. Dit was niet iets waar je op kon gokken, zeker niet met zoveel ongewapende mensen in het bos. "Laten we hopen dat iedereen zonder kleerscheuren weer naar huis kan vanavond." stemde ik in met de heren. Ik keek rond op zoek naar mensen, of sporen van mensen, maar hier waren de mensen duidelijk opgesplitst, waardoor de sporen minder duidelijk werden. "Gezien wij allen bewapend zijn, is het mogelijk een optie om elk een deel van het bos uit te pluizen op zoek naar mensen? Dan kunnen wij sneller een groter oppervlak beslaan. Wat vind u, my Lords?" Voor mij zou Cesaire's mening doorslaggevend zijn, gezien hij dit bos en de dieren die het bewoonden het best kende. Intussen bleven mijn ogen de omgeving afscannen, dit keer niet enkel voor andere mensen, maar ook voor wolven. Nu waren de Schotse wolven vooral nachtelijk actief, maar ik kende de Franse wolven en hun gedrag niet, daarbij waren zelfs de Schotse wolven soms overdag actief. Ik voelde me wel een beetje schuldig dat ik degene was die dit jaarlijkse evenement had verpest met het vinden van wolvenvacht, maar hopelijk bleef hierdoor iedereen wel veilig. "Hoeveel mensen zijn er eigenlijk in dit bos?" vroeg ik mezelf hardop af. Dit paleis was absurd groot in vergelijking met de kastelen in Schotland, dus het zal ook veel meer mensen huizen dan thuis. Dit werd een verschrikkelijk grote opgave en dit was zeker niet hoe ik had gedacht mijn tijd hier te besteden. Ik had gedacht een dame het hof te maken en dan ofwel terug te gaan naar Schotland, ofwel mijn vader te helpen in de Nederlanden, en al deze plannen liepen op dit moment niet echt gesmeerd.


    All my hope is in God

    [ bericht aangepast op 30 okt 2018 - 15:42 ]


    Bowties were never Cooler

    A V A R O S A L I E



          "Je hoeft je niet te verontschuldigen, dat is eenmaal het leven.” Hoewel Bran het zo makkelijk kon beamen, zat Ava er nog steeds mee. Ze kon hem niet omtoveren in een vrolijke frans, maar wist met picknick zijn humeur iets op te beuren. Al kwam haar voorstel wel met een prijs. Ava vatte kort haar leven samen en vroeg vervolgens of hij nog vragen had. Meteen kreeg ze er spijt van gezien Bran – net zoals haar – een nieuwsgierig aagje was.
          “Je frans is in ieder geval prima voor niet van hier te zijn. Vanwaar kom je dan?” vroeg Bran. Het was gelukkig niet zo’n vraag waar Ava heel lang erover moest denken. Hij wilde duidelijk haar niet het hemd van het lijf vragen, wat ze apprecieerde.
          “Ik verblijf nu meer dan een jaar in het kasteel en ik ben eenmaal een prater, dus leer ik het snel” begon Ava vrolijk. “Ik kom uit Engeland, een klein dorpje in Lamberhurst.” Ze miste Engeland wel. De dorpelingen, haar huis. Alleen was het daar niet meer hetzelfde sinds haar moeder er niet meer was, vandaar dat ze achter haar vader aanging. Voordat ze hier kwam, had ze natuurlijk veel verwachtingen maar nadertijd begon ze toch te twijfelen of ze haar ware identiteit zou onthullen of niet. Ze was nou eenmaal een bastaard. Ze zou meer respect krijgen als dienstmeisje dan een bastaard.
          “Heb je hem gevonden dan… je vader?” vroeg de blonde. In het begin zou ze met een brok in haar keel vertellen, maar nu was ze haar situatie gewend waardoor ze hem makkelijk kon vertellen hoe het zat. “Ja, maar ik heb hem niet verteld,” begon Ava met een glimlach. “Hij heeft een gezin met veel kinderen. Ik wil geen last zijn.”
          Ava stelde voor om hem te vergezellen wanneer hij weer de kinderen bezocht. “Niet met deze kleren aan,” zei Bran nog lachend waardoor Ava haar kijkers op haar kledij richtte. Hij had een punt. Al vond ze het wel grappig dat ze eerst dienstmeisje als dekmantel gebruikte en nu ze zich moest verkleden als een simpele burger. Ze had ervaringen. “Ik waardeer je grote hart Ava, maar vergeet niet, deze kinderen zouden je zo bestelen als ze de kans hebben.” Ava blies een paar pluizige haren uit haar gezicht en drukte vervolgens haar lippen op elkaar.
          Ze had niet eens door dat Bran binnen paar seconden haar armband had gestolen. “Maar.. hoe?” Met grote ogen keek ze van haar armband naar de blauwe ogen van Bran. Hoewel ze het niet accepteerde dat ze zo makkelijk beroofd kon worden, was ze erg onder de indruk. “Hebbedingetjes als deze zal je beter thuis laten.” Traag knikte Ava terwijl ze haar hand uitstak om haar armbrand van Bran te bevrijden. “Ik wil het ook doen,” mompelde ze kinderachtig binnensmonds. Het was erg indrukwekkend en slecht tegelijkertijd – wat erg een aanlokkelijke combinatie voor Ava was.
          “Ik ga overmorgen naar het dorp, doe je meest versleten vodden aan als je wilt gaan. Het vertrouwen van een straatschoffie winnen lukt alleen als je er net zo uitziet als hen. En bij mij in de buurt bent,” zei Bran. Ava moest nog even denken of ze überhaupt een versleten vodden had. Ze kon voor overmorgen wel van iemand regelen. “Oké,” zei ze braafjes. Ze verheugde zich nu al erop. “Ik steel wel wat van de keuken in het kasteel. Begin ik nu al op een straatschoffie te lijken?” grapte Ava nog voordat ze het bos uitwaren.
          “Nu u.” Het was nog rustig aan de rand van het bos gezien de bel – die aan zou geven dat het spel voorbij was – nog niet was gegaan. De picknick was niet ver van het bos vandaan. De dienstmeiden die niet meededen aan het spel waren nog aan het organiseren. “We zijn te vroeg. Het spel is nog niet afgelopen,” begon Ava waarna een sluwe grijns haar gezicht sierde. Vlug stond ze op haar tenen om haar lippen op Bran’s wangen te drukken. “Zie dit maar als een bedankje,” zei Ava terwijl ze toch plagend met haar wenkbrauwen wiebelde.

    21 The Bastard Servant In the woods w/ Bran

    HΣLΣNA TUÐOЯ
    SΣЯVANT

          Terwijl Helena zorgeloos zich langs de bomen baande, stond Ruben in tweestrijd. Het was niet zo dat hij de stallen aan stelletje kleuters had achtergelaten waardoor hij persé terug moest. De jongen wist hierdoor niet te genieten van zijn leven. Of hij had niet genoeg vertrouwen in zijn kleine helpers. Uiteindelijk keerde Ruben met lood in zijn schoenen terug naar zijn paard en liet Helena met een teleurstellend gevoel achter.
          “Hopelijk vind je een echte man,” probeerde Ruben nog goed te praten. Ongelooflijk. Met rimpels in haar voorhoofd keek ze toe hoe de jongeman weer op zijn paard klom en schudde afkeurend haar hoofd. Dat meende hij toch niet?
          “Pretbederver,” riep ze nog achter hem na. Als ze tijd voor had, had ze nog meer dingen achter hem geroepen, maar binnen paar seconden verdween Ruben weer uit haar zicht. Het was nog een wonder dat hij voor paar seconden uit de stallen tevoorschijn kwam voor haar. Ze had hem in ieder geval paar kilometers ver van de stallen gebracht.
          Voor een moment blies Helena haar wangen bol om vervolgens de ingehouden lucht uit te blazen. Haar kijkers verkende de omgeving, zoekend naar een degelijk persoon. Toen ze niemand zag, besloot ze maar te wandelen in het bos. Het spel was al een tijdje begonnen, al had Helena – dankzij Ruben – geen zin meer in om enthousiast deel te nemen aan het spel.


    21 ▪ Servant ▪ Stables ▪ w/ Ruben