• So... Ik wil graag iets bij Amazon bestellen, maar verzenden zij wel naar Nederland? Als ik naar de Nederlandse Amazon ga, kan ik alleen maar e-books bestellen. Welke site moet ik hebben als ik bij de 'echte' Amazon een notebook wil bestellen? En hoe snel is het pakketje dan in Nederland? Wat zijn de verzendkosten? Wordt de verzending goed geregeld?


    oi, suzy

    Amazon zendt gewoon naar Nederland. Ik bestel af en toe eens wat bij de Duitse Amazon, alleen je hebt er wel een creditcard voor nodig. Is altijd goed gegaan en het duurt ongeveer een week (soms iets korter) voor je pakje er is.

    Amazon verzend normaal gezien naar Nederland, en als ze dat niet doen voor een bepaald product dan staat dat er bij volgens mij. Als je naar amazon.com gaat zou je gewoon op de Amerikaanse moeten komen. Je kan ook nog amazon UK doen, want ik gok dat je dan lagere verzendkosten hebt dan wanneer je het bij de Amerikaanse besteld. Verzendkosten hangt er vanaf wat je besteld en hoe zwaar het is en dergelijke.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Je kan gewoon naar amazon.com gaan en daar bestellen, maar let er wel op dat je verzendkosten en importkosten moet betalen. Dit zou bij een notebook goed een paar honderd euro extra kunnen kosten.

    Ik gebruikte altijd amazon.co.uk. Volgens mij was het er dan altijd vrij snel en ik kan me niet herinneren dat ik ooit inportkosten heb moeten betalen aan de deur, of zo. Als ik iets uit Amerika bestelde, moest dit vaak wel.


    Caution first, always.

    Ja, binnen Europa hoef je geen importkosten te betalen. Buiten Europa krijg je ze wel erbovenop en worden de extra kosten pas bekend gemaakt als ze al bijna met het pakketje aan de deur staan (helaas). Er is een kans dat je pakketje tussen de douane doorglipt, though, maar hoop er niet op. Ik zou je adviseren om dus eerst binnen Europa te kijken en pas erbuiten als je het niet kunt vinden :')

    Zelf bestel ik dus wel eens wat uit Japan en vaak kom ik er onderuit door de goedkope shipping zonder verzekering etc te nemen, maar met een notebook zou ik die gok niet wagen, omdat dat ook betekent dat je geen garantie hebt als het pakketje ergens halverwege verdwijnt. (Daarbij denk ik dat Amazon sowieso alleen de fancy verzekerde shipping opties heeft en een notebook sowieso al een herkenbare pakketvorm heeft)

    Om het even in perspectief te brengen, voor een figure met een waarde van 23 euro moest ik nog 19 euro bijbetalen aan importheffingen bij het pickup point. Bij een notebook van pakweg 800 euro zou dat snel zo'n 300 euro extra zijn (ongeveer).

    E: schijnbaar is het tussen 20 en 150 euro alleen de btw, hoger krijg je nog extra kosten.

    [ bericht aangepast op 9 april 2018 - 11:30 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Amazon.nl is inderdaad alleen maar ebooks. Ik zou als je iets van Amazon wilt bestellen naar Amazon.de gaan. Tegenwoordig heeft deze de optie om zelfs via ideal te betalen (erg handig als je geen creditcard hebt), bovendien krijg je er ook sinds kort gratis verzending naar Nederland boven een bepaald bedrag en op deze manier moet je geen extra geld besteden aan importkosten en mogelijke btwkosten.

    Edit: Vanuit Duitsland is het er ook altijd redelijk snel. Hooguit een week (mits wat je wilt bestellen op voorraad is natuurlijk). Meestal heb ik het sneller, maar ik zou een week aanhouden voor het geval dat er iets misgaat.

    [ bericht aangepast op 9 april 2018 - 12:18 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Oh, het was misschien wel handig om even te vermelden dat het geen computer/laptop notebook is, maar gewoon een papieren boekje x) Ik wilde een Dingbats schriftje kopen, die kost ongeveer € 14.


    oi, suzy