• Hoi lieve menschjes,

    Ik heb even jullie ideeën en creativiteit nodig. Ik had namelijk alles een beetje ingezet op één studie voor volgend jaar, maar het was een numerus fixus opleiding en ik ben niet doorgelaten. Beetje balen natuurlijk, maar ik vind het tergender dat ik nu geen plan meer heb voor wat ik volgend jaar wil doen. Ik wil me niet voor willekeurige HBO's inschrijven voor volgend jaar, want ik heb me dit jaar alleen op kunstacademies georiënteerd en ik wil niet zomaar wat doen zonder naar open dagen te gaan en dergelijke.

    Maar goed, ik ben een beetje inspiratieloos hoe ik een tweede tussenjaar op rij kan vullen, vooral eigenlijk baantjesideeën. Ik heb alleen mijn havodiploma en ik heb helemaal nul horeca-ervaring, plus ik zou het liefst iets willen waar ik niet negen uur achter elkaar stil moet staan (dus zitten of lopen). Winkelwerk viel voor mij al een beetje af toen, maar goed, misschien dat jullie wel heel goede ervaringen hebben bij de Lidl of zo, dus ik weet het niet helemaal.

    Hebben jullie wat baantjesideeën zodat ik m'n huur kan betalen en dan ook nog wat leuke dingen kan doen, het liefst? Ik hoor het graag!!


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Lastig, misschien een baan in de zorg? Ze zoeken bij verschillende zorginstellingen mensen met of zonder vooropleiding. Zonder ervaring geven ze vaak een verkorte MBO2 opleiding. Mijn zus (zij heeft wel ervaring en heeft MBO3 certificaat behaald ervoor) en vriend (zonder ervaring of opleiding) van mij zijn dit ook gaan volgen. Mijn zus gaat ook beginnen met werken, maar dat doet ze geen stage heeft en daarom veel tijd beschikbaar. Het verdient ook best aardig


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik doe momenteel vrijwilligerswerk, staat mooi op je CV en karmapunten zijn altijd leuk. :p
    In mijn geval heeft het me wel veel connecties opgeleverd en enorm veel van geleerd.

    Edit: je huur ga je er niet van betalen, maar als je eens in de maand een dagdeel gaat kan al mega veel opleveren. ^^

    [ bericht aangepast op 11 april 2018 - 15:11 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Haaaa ik ben niet de juiste persoon om hier advies op te geven gezien hoe ik mijn tussenjaar heb opgevuld (niet), maar ik ben wel benieuwd naar wat andere mensen te zeggen hebben.

    Ik krijg van alle kanten steeds callcenter werk aangeraden, want dat betaalt blijkbaar best goed, is heel simpel en je hoeft niet echt ervaring te hebben met iets. Op zich klinkt dat best ideaal dus. Er zijn wat aspecten aan hoe ik me dat werk voorstel die mij nogal hebben tegengehouden (al beeld ik het me vast erger in dan het is en idk het zou kunnen dat ik het alsnog ga proberen), maar wie weet is het voor jou wel een uitkomst, of zo


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mt, want ik ga ook een tussenjaar hebben


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Ga een jaar in Nieuw Zeeland werken. Mooiste land waar ik ooit ben geweest met de meest relaxte mensen. Je kunt heel eenvoudig een werk vergunning aanvragen voor een jaar en dan lekker aan de slag gaan in de natuur, bij toeristische attracties als de glow worm grotten, of les gaan geven.

    Ik kan nu al niet wachten op de dag dat ik terug mag naar dat magische land. Loved it.


    ars moriendi

    Ik geef bijles, en ik heb deze zomer bij een zomerschool gewerkt. Huiswerkbegeleiding instituten hebben vaak mensen nodig voor best veel uren, dus dat is een kijkje waard als je een beetje dingen kan uitleggen


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Als je flink geld wil cashen kun je in een callcenter gaan werken. Het werk is pretty shitty maar vaak wel hele leuke collega's en flexibel met uren indelen enzo. Ik heb dit ongeveer een jaar gedaan. Verder kun je je misschien alsnog orienteren op opleidingen? De open dagen zijn afgelopen maar veel scholen bieden nog wel opties aan voor meeloopdagen waar je precies hetzelfde kan vragen. Hmm en als je kunstacademie wil gaan doen kan ik je aanraden om dit jaar heel hard aan je portfolio te werken zodat je heel veel materiaal hebt om te laten zien en ook vergelijking van nu en over een jaar.


    The truth is out there.

    Balen dat je niet bent toegelaten (heb even opgezocht wat numerus fixus was). Ik moet zelf zeggen dat de druk om te gaan reizen heel groot was ("DOE WAT MET JE LEVEN!!! GA OP REIS!!") maar uiteindelijk heb ik gewoon een tussenjaar besteed met voornamelijk full-time werken en dat was al heel leerzaam op zich. Ik werkte in een attractiepark full-time (daar had ik veel afwisseling en stond ik weinig stil) en ik heb daar echt een goede, boeiende tijd gehad.

    Je zegt dat je, je op kunstacademies hebt georiënteerd - heb je al een vooropleiding overwogen? Bij de Rietveld, ArtEZ en HKU heb je volgens mij echt goede vooropleidingen en dat is super goed te combineren met een baan, omdat dat vaak maar één dag in de week is.

    [ bericht aangepast op 12 april 2018 - 0:02 ]


    Tijd voor koffie.

    Aupair ?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Kom in België studeren?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wat mij echt heel leuk lijkt ofzoiets is werken in een pretpark of in een animatieteam op een camping of zoiets. Of in een dierentuin.
    Ik werk zelf bij een kinderspeelparadijs en ik vind dat geweldig. Het loon is wel echt minimumloon, maar dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit, het werk is zo afwisselend en gezellig met collega's, elke seconde die je overwerkt wordt uitbetaald en ik kan lange dagen maken (9 uur). Voorheen werkte ik in een winkel voor 3 uurtjes per week wat niet altijd uitbetaald werd.

    Wat je ook kunt doen, is opnames bijwonen. Vaak krijg je €20,- per opname, als je 10 opnames bijwoont kun je al een nieuwe telefoon kopen bij wijze van spreken. Je krijgt die €20,- dan voor meestal 2 á 3 uurtjes publiek zitten. Ik ga volgende week naar een muziekquiz wat me echt supertof en gezellig lijkt. En je kunt bekende mensen leren kennen en goede connecties krijgen en dat is supertof. Maar volgens mij woon jij nogal in het noorden en de opnames zijn meestal in Amsterdam, Hilversum, Almere of Baarn dus dat is misschien niet ideaal :/


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Wat mij echt heel leuk lijkt ofzoiets is werken in een pretpark of in een animatieteam op een camping of zoiets. Of in een dierentuin.
    Ik werk zelf bij een kinderspeelparadijs en ik vind dat geweldig. Het loon is wel echt minimumloon, maar dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit, het werk is zo afwisselend en gezellig met collega's, elke seconde die je overwerkt wordt uitbetaald en ik kan lange dagen maken (9 uur). Voorheen werkte ik in een winkel voor 3 uurtjes per week wat niet altijd uitbetaald werd.

    Wat je ook kunt doen, is opnames bijwonen. Vaak krijg je €20,- per opname, als je 10 opnames bijwoont kun je al een nieuwe telefoon kopen bij wijze van spreken. Je krijgt die €20,- dan voor meestal 2 á 3 uurtjes publiek zitten. Ik ga volgende week naar een muziekquiz wat me echt supertof en gezellig lijkt. En je kunt bekende mensen leren kennen en goede connecties krijgen en dat is supertof. Maar volgens mij woon jij nogal in het noorden en de opnames zijn meestal in Amsterdam, Hilversum, Almere of Baarn dus dat is misschien niet ideaal :/


    Wacht, met opnames bedoel je een opname van een televisieshow? Daar krijgt het publiek voor betaald? Oh shit, ik dacht altijd dat je juist zou moeten betalen om daarheen te mogen, hahaha. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan