• Even voor de duidelijkheid: dit is geen topic waarbij ik op positieve berichten of medelijden zit te wachten, ik wil het alleen even van me af schrijven.

    Ik zit nu in 2 gym, op een school met momenteel 5 tweede klassen. Nu had ik aan het begin van het jaar een heel project over de zogenaamde 'slechte sfeer in de klas'. Daar wist ik dus niets van. Maar dat is al een tijdje afgelopen. Maar nu kwam tijdens het 8e mijn mentor ineens met de mededeling dat de klassen volgend jaar opnieuw ingedeeld gaan worden, vanwege het grote aantal dat blijft zitten of weg gaat. Dus we schuiven in in vier klassen. Drama, want wij zijn een heel erg hechte klas. En alle tweede klassen kregen het tegelijkertijd te horen, dus veel huilende kinderen op de gang. EN MIJN MENTOR ZAT DAAR MAAR LACHEND! Ook kregen we nog een hele speeche over dat het juist leuk was. Nieuwe vrienden enzo. En je mag maar drie mensen aangeven met wie je in de klas wilt. En wij zijn een hechte vriendinnengroep van zes. Maar nu voel ik me dus echt kut. Ik kan toch niet tussen mijn beste vriendinnen gaan kiezen?!

    Wat zouden jullie doen?


    -

    Als je een beetje strategisch schrijft kan je toch best een vriendengroep van zes erin proberen te werken? Persoon A schrijft persoon B en C op, persoon B C en D, etc


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Je kunt toch zo doen dat ieder van de zes drie andere vriendinnen opschrijft uit de groep, zou kunnen werken.


    You were born original, don't die as a copy.

    Het is kut. Ik had het vorig jaar ook en wij mochten helemaal niemand opgeven. Ik zat eigenlijk in een best wel stomme klas, maar we werkten wel en iedereen werd geaccepteerd. Nu zit ik in een nog stommere klas en we werken ook niet en ik kan niet zeggen wat ik denk. Maar voor andere mensen is het juist heel leuk geworden. Mijn vrienden zie ik elke pauze nog, dus dat is wel mooi. + het is maar één jaar, daarna heb je profielkeuze en helemaal geen klassen meer. Je kan altijd bij me uithuilen want echt waar, het kan heel vervelend worden.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Bij ons werd elk jaar de klassen gehusseld...
    Anyway, ik zou inderdaad doen wat hier boven is aangeven en een soort cirkeltje maken. En voor de rest, je ziet je vrienden nog gewoon in de pauze..


    "Ignite, my love. Ignite."

    @Ristridin

    Aaw thanks! Ik krijg na de meivakantie de indeling te horen, dus als het slecht is zal je nog wel iets van me horen denk ik.... Maar dat is echt lief van je!


    -

    @DeRest

    Helaas krijg je niet de garantie dat het ook echt gebeurd, en dat je bij elkaar in de klas komt.... Maar zoiets had ik ook al verwacht, dus dat leg ik morgen ff voor.
    En we hebben twee gebouwen, dus je ziet elkaar soms in de pauze, maar ook vaak niet.... Dan moet je geluk hebben met je rooster...


    -

    Tsjaa. Hoort er toch bij op de middelbare school. Denk dat iedereen dit wel een keer meemaakt. Maar je kunt elkaar toch gewoon blijven zien in de pauzes en na school?


    ars moriendi

    Is bij mij toen ook gebeurd en ik kwam bij geen enkele vriendin in de klas. Ik baalde heel erg, maar ben er niet slechter van geworden en heb daardoor zelfs nieuwe vrienden gemaakt. Het valt echt wel mee. (: En inderdaad allemaal elkaars namen opschrijven en hopen dat je bij elkaar in de klas komt.


    Take risks and conquer your fears.

    Hmm. Ik ben zelf nogal van niveau's gewisseld op de middelbare dus heb in veel verschillende klassen gezeten. Ik vond het niet zo erg. Maakte snel genoeg nieuwe vrienden en zag degene die ik al had in de pauzes. Ook wat de anderen zeggen, als je je profiel kiest dan ga je toch krijgen dat je sommigen bijna niet meer ziet en anderen juist heel veel. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken en gewoon eens afwachten hoe het allemaal in de praktijk loopt. Ik snap dat het nu lijkt alsof je wereld een beetje ten onder gaat, maar trust me er komt een nieuwe manier waarop het allemaal weer prima wordt!


    The truth is out there.

    @SithWifey

    Thx!


    -

    Bluh, dit had ik ook en mijn hele vriendengroep (zo'n 7 man) ging naar een andere klas en ik belandde in m'n eentje in de klas met maar 4 meisjes :').

    Het cirkelen zou moeten helpen, jullie zijn met genoeg om de kans groot te krijgen dat jullie bij elkaar zitten.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik zou het me niet aantrekken. Ja het is leuker als je met vriendinnen in de klas zit, maar het is nu ook weer niet dat je elkaar nooit meer kan zien.
    Mijn klas is altijd exact hetzelfde gebleven, maar nooit hecht geworden. Ik had enkele mensen die ik leuk vond, maar dat betekende niet dat ik geen vriendschappen buiten mijn klas had.

    Zorg er inderdaad voor dat jullie allemaal iemand anders van het groepje opschrijven zodat je meer kans hebt om samen te zitten, maar als dat niet zo is probeer er dan gewoon het beste van te maken en elkaar in de pauze/na school veel te zien en samen leuke dingen te doen.


    The soul needs autumn.

    Wij hebben het op het HBO ook net gehad. 3 kwartalen lang dezelfde klas gehad en voor het laatste kwartaal delen ze de projectgroepen in uit de 55 man die over is zonder te kijken naar klassen en maken ze nieuwe klassen. We hadden maar vier meiden, gezien ik Engineering doe, waarvan er eentje al niet meer terugkomt vanwege ziekte. Aan het begin van het jaar hebben we ontzettend veel moeite gedaan alle vier in één klas te krijgen, en nu hebben we 4 klassen en zit er eentje in A, eentje in B, ik in C, en het zieke meisje in D, maar B en D zitten vrijwel altijd samen in de les. Top idee - not.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Dit hadden wij ook op de middelbare school, maar heel eerlijk, toen vond ik het verschrikkelijk dat ik moest kiezen tussen die ohzo hechte vrienden van mij en nu spreek ik er nog maar 1 :') ik realiseerde me dat, ja ik had echt een klik met die mensen, maar als je eenmaal van de middelbare af bent dan zie je steeds minder van ze omdat je ze niet meer 5x in de week ziet. Die ene vriendin die ik nog wel spreek, heb ik ontmoet in de andere klas. Dus weetje, misschien zie je het nu nog niet zo, maar het wisselen van klassen kan ook een hele mooie kans zijn om iemand te ontmoeten waar je nog lang mee door zal gaan, zelfs al hoort zij nu niet bij die groep van 6. Je weet het nooit ^^ could be fun!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.