• De stelling van deze week luidt:
    Verkiezingspeilingen zijn onbetrouwbaar.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Dat is toch meer een mening?


    And then we'll see it.

    Ergens wel, maar daarvoor is het een peiling. Het is een voorspelling en het kan zijn dat deze niet of wel uitkomt.


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Ik bedoel, dit is een artikel van NPO over de betrouwbaarheid van peilingen en deze gaat er ook over (van survey, ik moet eerlijk bekennen dat de betrouwbaarheid daarvan me niet duidelijk is) en hierin wordt het onderwerp beschreven naar aanleiding van een aflevering van Zembla die erover gemaakt is.

    Mis ik nou iets of is dit niet echt een stelling, maar meer een onderzoeksvraag? Oprecht niet vervelend bedoelt, maar dit is toch gewoon iets wat je kunt uitzoeken?

    [ bericht aangepast op 23 april 2018 - 14:35 ]


    Tijd voor koffie.

    Thalassophobia schreef:
    Ik bedoel, dit is een artikel van NPO over de betrouwbaarheid van peilingen en deze gaat er ook over (van survey, ik moet eerlijk bekennen dat de betrouwbaarheid daarvan me niet duidelijk is) en hierin wordt het onderwerp beschreven naar aanleiding van een aflevering van Zembla die erover gemaakt is.

    Mis ik nou iets of is dit niet echt een stelling, maar meer een onderzoeksvraag? Oprecht niet vervelend bedoelt, maar dit is toch gewoon iets wat je kunt uitzoeken?

    True :/


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Hmm, ik weet niet in hoeverre ze betrouwbaar zijn, maar ik weet wel dat ik echt een hekel heb gekregen aan die Maurice de Hond en dat het de verkiezingen zelf ook beinvloed. Dus als de stelling was geweest wel of geen peilingen? Dan zou ik tegen peilingen zijn, haha.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Natuurlijk zijn ze onbetrouwbaar. Het ligt maar net aan in welke wijken/omgeving hij is afgenomen en wat dus de steekproef is. Je kan me niet vertellen dat ze de steekproeven representatief krijgen, dus is het onbetrouwbaar.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Semiramis schreef:
    Hmm, ik weet niet in hoeverre ze betrouwbaar zijn, maar ik weet wel dat ik echt een hekel heb gekregen aan die Maurice de Hond en dat het de verkiezingen zelf ook beinvloed. Dus als de stelling was geweest wel of geen peilingen? Dan zou ik tegen peilingen zijn, haha.


    26 - 02 - '16