• De telefoon die ik nu (al ongeveer 3 jaar) heb, de Huawei G Play Mini, die laadt sinds kort niet goed meer op. Verschillende snoertjes en stopcontacten geprobeerd, maar hij komt amper boven de 65% uit. Hij ligt vandaag al de hele dag aan de oplader en is op het moment 36%. Een tijdje geleden had ik al contact gezocht met een smartphonereperateur voor een nieuwe batterij, maar dat is blijkbaar heel lastig met de telefoon die ik heb en sindsdien heeft de man niet meer gereageerd. Niet alleen de batterij is aan vervanging toe, de aan/uit knop en de volumeknopjes doen het ook niet goed meer, hij loopt constant vast, valt steeds uit en het geheugen is gewoon ruk (4gb intern, ik heb dan wel een SD-kaartje maar dat helpt niet veel als het interne geheugen hoe dan ook vol raakt ook al staat alles op de SD-kaart). Oh, en ik kan heel veel apps niet downloaden omdat het toestel op Android 4.1 draait. Dus eigenlijk ben ik gewoon toe aan een nieuwe mobiel, ook al ben ik te gehecht aan dit ding dat me af en toe ernstig frustreert.

    Al kom ik er zelf niet echt uit. Mijn oog was op de Nokia 6 gevallen, een prachtig ding dat alleen maar in prijs aan het zakken is. Op de foto's was ik echt verliefd, net als op de reviews en de specificaties. Maar toen ik 'm gisteren even in real life ging bekijken, bleek hij toch wat groot te zijn, zo'n 2 cm hoger als de telefoon die ik nu heb O.o en dat is een 5,0 inch en dat vond ik al groot...

    Ik heb best wel wat eisen die niet heel standaard zijn, waardoor het op zich best wel lastig is om een telefoon te vinden...
    - Knopjes op het scherm (wat al heel lastig is want 9 op de 10 telefoons hebben dat niet...)
    - Maximale grootte van 5,0 inch (hallo, dat ding moet nog in m'n broekzak passen)
    - Android van 6.0 of hoger (want ik moet de zorgverzekeringsapp kunnen downloaden xD)
    - Intern geheugen van 8GB of meer en uitbreidbaar met een SD-kaartje (en anders intern geheugen van minimaal 32GB)
    - Geen Samsung

    Nu ben ik benieuwd of jullie misschien de gouden tip hebben... En ervaringen, natuurlijk.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Poeh... met fysieke knoppen. Ik weet er zo geen uit mijn hoofd, maar ik zou vooral in de mediamarkt/bcc/wat dan ook kijken voor merken of modellen die de knoppen hebben en dan daarop verder zoeken.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Blackberry? Idk


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    MT

    Dit is erg handig!


    -

    BlackBerry Keyone? Ik weet niet wat je budget ongeveer is?


    El Diablo.

    AriChibi schreef:
    Poeh... met fysieke knoppen. Ik weet er zo geen uit mijn hoofd, maar ik zou vooral in de mediamarkt/bcc/wat dan ook kijken voor merken of modellen die de knoppen hebben en dan daarop verder zoeken.


    Ja, zonder de knop zou ik je absoluut een One plus aanraden. Ik heb hem ondertussen 2,5 jaar en ik ben er ongelooflijk tevreden van.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik bedoel de knoppen trouwens niet als in een volledig toetsenbord op het scherm ;) tho die blackberry wel heel mooi is (maar te prijzig)

    Het gaat mij om de terug- home- en overzichtsknop die bij de meeste telefoons komen als je op het scherm veegt maar dat vind ik intens irritant


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    AriChibi schreef:
    Poeh... met fysieke knoppen. Ik weet er zo geen uit mijn hoofd, maar ik zou vooral in de mediamarkt/bcc/wat dan ook kijken voor merken of modellen die de knoppen hebben en dan daarop verder zoeken.


    Ja, ben er gisteren even geweest om voor de Nokia 6 te kijken, maar ik moest snel weer weg want m'n zusje mocht van de beveiliger de Mediamarkt niet in en er waren best wel wat budgettoestellen met knopjes maar daar waren heel veel mensen aan het kijken en dat was vet irritant, dus ik wil sowieso nog wel op een rustiger moment gaan, maar ook al wel online een beetje van alles op kunnen zoeken


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wat is je budget ongeveer? Dan zal ik even verder kijken (:


    El Diablo.

    J0Y schreef:
    (...)

    Ja, zonder de knop zou ik je absoluut een One plus aanraden. Ik heb hem ondertussen 2,5 jaar en ik ben er ongelooflijk tevreden van.

    Ik heb de OnePlus 5 en mijn vriend had de OnePlus en nu de OnePlus 5t. Ontzettend goede telefoon, dus als je je eisen opzij zou kunnen zetten zou je hier heel blij van worden! Ook niet zo belachelijk duur als een iPhone ;p


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb recent een paar van Moto G gezien. Echt nog wel high tech met maximaal 5,0 inch. Maar nu weet ik niet over die fysieke knoppen hebben.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mag ik vragen waarom je geen Samsung wil?

    Nokia zou ik echt niet niet niet doen. Ik heb er een gehad en dat is de kutste telefoon die ik ooit heb gekocht. Hij draait op Windows Phone (heeft dus een andere app store) en daardoor kun je 80 % van de 'reguliere' apps niet downloaden. Whatsapp kan je hebben en verder weinig meer. Dikke kans dat die verzekeringsapp van jou er niet op draait.

    Verder is de 'layout' van je pagina's heel anders, maar dat is een kwestie van smaak.

    [ bericht aangepast op 24 april 2018 - 5:58 ]


    oi, suzy

    OnePlussssssss.


    I hate being bipolar, it is awesome.

    Spunlay schreef:
    Mag ik vragen waarom je geen Samsung wil?

    Nokia zou ik echt niet niet niet doen. Ik heb er een gehad en dat is de kutste telefoon die ik ooit heb gekocht. Hij draait op Windows Phone (heeft dus een andere app store) en daardoor kun je 80 % van de 'reguliere' apps niet downloaden. Whatsapp kan je hebben en verder weinig meer. Dikke kans dat die verzekeringsapp van jou er niet op draait.

    Verder is de 'layout' van je pagina's heel anders, maar dat is een kwestie van smaak.


    Nokia's hebben sinds kort Android :) het zijn geen Windows Phones meer, ze draaien op Stock Android waardoor ze ook heel snel updates kunnen krijgen. Anders hadden die ook niet op m'n lijstje gestaan, m'n pa had ooit de Nokia Lumia en die was vreselijk. De Nokia 6 is namelijk 'perfect', niet te duur en voldoet aan bijna al m'n eisen, hij is alleen echt veel te groot

    Waarom ik geen Samsung wil, is de ervaringen met Samsung in het verleden. Mijn laptop is echt geweldig, maar met de smartphones heb ik hele slechte ervaringen, niet alleen ik maar ook m'n ouders, m'n zusje en een aantal vrienden. Dus vandaar, geen Samsung.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Fonollosa schreef:
    Wat is je budget ongeveer? Dan zal ik even verder kijken (:


    Nou ja ik heb niet meer dan €250 over voor een telefoon, of hij moet echt heel goed zijn... Ik ben namelijk niet zo heel voorzichtig met telefoons (ik ben zo'n persoon die 'm wel eens vergeet of laat vallen enz)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oké ik ben zelf dus ook wel hier en daar aan het rondneuzen en kom wel interessante dingen tegen.

    Iemand ervaring met HiSense? De HiSense C30 Rock Lite? (die is 189 euro)
    Of met de Motorola Moto C Plus? (die op internet voor 74 euro al te vinden is)

    De specs voldoen helemaal aan mijn eisen, alleen vind ik het jammer dat de camerakwaliteit een beetje mh is, bij allebei de achtercamera 8MP (wat op zich wel oké is) en de frontcamera is bij de Motorola 2MP en bij de HiSense 5MP.

    Ik ga natuurlijk ook nog ff verder zoeken, ook op basis van jullie tips (anders had ik niet eens aan Motorola gedacht), maar ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met deze telefoons :) er is geen tweakersrecensie van de HiSense helaas, van de Moto C Plus heb ik nog niet opgezocht dus weet niet of die er is.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly