• Hi there, mede-bullet journalists!

    Jullie weten vast dat ik een fervent bullet journalist ben. Voor degene die niet weten wat zo’n journal is: het is een soort gepersonaliseerd agenda/dagboeksysteem. Het wordt in Nederland langzaam populairder.

    Ik doe het nu sinds september vorig jaar en ik vind het heerlijk. Ik word er productiever van en het is een lekker momentje van ontspanning als ik een spread maak. Het wakkert mijn creativiteit lekker aan ^^

    In dit topic deel ik mijn spreads. Een overzicht zet ik hieronder. De afbeeldingen zijn aanklikbaar!

    Ik vind het ook leuk om die van jullie te zien! Plaats je foto’s, deel geweldige Youtube-accounts en Instagrammers, vraag tips/feedback en vooral: let the creativity flow!

    Wie zijn jullie favoriete bullet journalists? Ik vind de stijl van Christine My Linh heel mooi, maar ook die van Amanda Rach Lee! (:

    Mijn supplies:
    Als journal gebruik ik de Leuchtturm 1917.

    Ik gebruik Pigma Micron fineliners (allerlei diktes), evenals Tombow dual brush pens. Ook heb ik Crayola supertips (50 pack voor ongeveer € 10), en enkele Zebra mildliners. De mildliners gebruik ik echter ook voor het studeren, dus het is de vraag hoe lang zij meegaan. Ik houd niet echt van donkere kleuren, zoals je ziet. Ik ben meer van de pastel kleuren, dus ik gebruik niet alle Crayola's en ook niet alle mildliners.



    Spreads voor het jaar 2017-2018
    Januari
    Ik weet niet waarom deze op z'n kant is, sorry x)





    Februari





    Maart (dikke faal)





    April






    Mei






    Juni





    Juli
    …

    Augustus
    …


    Spreads voor het jaar 2018-2019 (hiervoor ga ik een nieuwe journal gebruiken)
    September
    …

    Oktober
    …

    November
    …

    December
    …



    [ bericht aangepast op 30 april 2018 - 14:14 ]


    oi, suzy

    Azriel schreef:
    Heeft er iemand nog een tip voor een bujo die niet al te duur is (onder de 15 het liefst zodat m'n broertje het als verjaardagscadeau kan geven)? Ik heb er nu een van mijn bullet journal (?), maar deze is bijna vol en ik vind dat de pagina's te veel doorschijnen. Ik heb ook al op AliExpress zitten kijken, maar daar is de hype volgens mij nog niet helemaal goed aangeslagen.


    Ze hebben een tijdje geleden BJ’s gehad bij de Action voor maar €2!


    •

    Elain schreef:
    (...)

    Ze hebben een tijdje geleden BJ’s gehad bij de Action voor maar €2!

    Thanks voor de tip <3 ik ga gauw eens langs


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik ben blij dat dit topic weer een beetje naar boven is gehaald. Zo tof dit! Helaas heb ik verdorie nog altijd geen bullet journal, want ik zou er een van een vriendin voor mijn verjaardag krijgen (30 juni), maar ze wilde hem pas geven als ze de rest van de verjaardagscadeautjes ook binnen onze vriendengroep had uitgedeeld. (We geven cadeautjes vaak pas wat later, maar ik was dit jaar op tijd!! wow shocker)

    Ik ga het wel blijven volgen voor inspiratie alvast.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Zijn er mensen die überhaupt spreads hebben gemaakt voor augustus? Ik was eigenlijk de hele maand op vakantie, dus ik heb ze alleen voor de laatste twee weken gemaakt 😅


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Oh wat ben ik blij met dit topic! Ik hou ook al een tijdje een bujo bij, maar ik was dit topic nog nooit tegengekomen.. Oeps. Ik gebruik mijn Leuchtturm niet echt als agenda, omdat ik daar mijn telefoon en een gewone agenda voor heb, maar ik hou er vooral trackers etc in bij. Ook hou ik er veel sport gerelateerde dingen in bij, zoals de Formule 1, het WK voetbal had ik helemaal uitgewerkt, en op het moment ben ik bezig om de eerste wedstrijden van Fc Barcelona uit te werken van de Spaanse competitie.. Ook wil ik de hele Champions League uit gaan werken als de loting is gedaan.. And so on. Ik gebruik het dus niet echt zoals zou 'moeten', maar ik vind het superleuk om te doen op mijn manier c:


    Faith is everything.

    Markle schreef:
    Oh wat ben ik blij met dit topic! Ik hou ook al een tijdje een bujo bij, maar ik was dit topic nog nooit tegengekomen.. Oeps. Ik gebruik mijn Leuchtturm niet echt als agenda, omdat ik daar mijn telefoon en een gewone agenda voor heb, maar ik hou er vooral trackers etc in bij. Ook hou ik er veel sport gerelateerde dingen in bij, zoals de Formule 1, het WK voetbal had ik helemaal uitgewerkt, en op het moment ben ik bezig om de eerste wedstrijden van Fc Barcelona uit te werken van de Spaanse competitie.. Ook wil ik de hele Champions League uit gaan werken als de loting is gedaan.. And so on. Ik gebruik het dus niet echt zoals zou 'moeten', maar ik vind het superleuk om te doen op mijn manier c:

    Wat voor trackers hou je bij? Ik heb een tijdje een mood-tracker geprobeerd maar dat heb ik op een gegeven moment maar laten vallen


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    (...)
    Wat voor trackers hou je bij? Ik heb een tijdje een mood-tracker geprobeerd maar dat heb ik op een gegeven moment maar laten vallen


    De tracker die ik het beste bijhou, is mijn series tracker, en als ik het hele voetbal seizoen heb uitgewerkt, wil ik me ook weer eens wagen aan een moodtracker, slaaptracker, en proberen bij te houden hoeveel ik drink op een dag, omdat ik soms het idee heb dat ik veel te weinig drink en slaap.. En dan is zo'n tracker best wel handig om alles in kaart te brengen to be honest..


    Faith is everything.

    Markle schreef:
    Oh wat ben ik blij met dit topic! Ik hou ook al een tijdje een bujo bij, maar ik was dit topic nog nooit tegengekomen.. Oeps. Ik gebruik mijn Leuchtturm niet echt als agenda, omdat ik daar mijn telefoon en een gewone agenda voor heb, maar ik hou er vooral trackers etc in bij. Ook hou ik er veel sport gerelateerde dingen in bij, zoals de Formule 1, het WK voetbal had ik helemaal uitgewerkt, en op het moment ben ik bezig om de eerste wedstrijden van Fc Barcelona uit te werken van de Spaanse competitie.. Ook wil ik de hele Champions League uit gaan werken als de loting is gedaan.. And so on. Ik gebruik het dus niet echt zoals zou 'moeten', maar ik vind het superleuk om te doen op mijn manier c:


    Dit wil ik ook gaan doen (vooral spreads bijhouden). Alleen nu twijfel ik om in september te gaan beginnen, of gewoon te wachten tot het nieuwe jaar (2019). . .


    •

    Elain schreef:
    (...)

    Dit wil ik ook gaan doen (vooral spreads bijhouden). Alleen nu twijfel ik om in september te gaan beginnen, of gewoon te wachten tot het nieuwe jaar (2019). . .

    Ik ben vorig jaar in oktober begonnen, dus ik zou gewoon met een nieuwe maand beginnen :Y)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb ook een bullet journal gekocht! Very excited om te beginnen! Denk dat ik hem in het nieuwe jaar pas echt ga gebruiken, kan ik nu nog even oefenen en kijken hoe en wat :)


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Maim schreef:
    Ik heb ook een bullet journal gekocht! Very excited om te beginnen! Denk dat ik hem in het nieuwe jaar pas echt ga gebruiken, kan ik nu nog even oefenen en kijken hoe en wat :)

    Super leuk! Ik heb in mijn nieuwe klas een mede bullet journallaar gevonden, en wij hebben iemand anders aangestoken en zij heeft er ook een gekocht ^^
    Plus ik heb 2 nieuwe (want ik kon niet kiezen, lol) bujos gekocht via aliexpress


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb een Nuuna journal gekocht. Via Amazon, inclusief verzending €20 (via de officiële website had ik €32 incl verzendkosten kwijt geweest...).
    Deze heeft 256 pagina's van 120 grams papier. Dat is volgens mij het allerdikste wat een bullet journal kan hebben.

    Ik gebruik 'm als newsjournal. Ik voel me een beetje een nerd maar ik vind het wel tof om het nieuws daarin bij te houden. Is ook handig voor m'n opleiding.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    *bump* (;

    Hoe staat het ervoor met jullie bujo's? Ik ben bijna door mijn eerste heen (mus) en kan niet wachten om straks in januari te beginnen in een nieuwe (van aliexpress). Ik probeer nu pagina's op te vullen met trackers of schooldingen, dus ik heb nu een pagina met `Movies to watch'
    Hebben jullie nog aanraders? Wat zijn jullie favoriete films? (fish)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Haha ahw ik verwaarloos de mijne echt. Sinds mijn studie gewoon geen tijd voor om dat helemaal nice and netjes te maken.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Ik heb onlangs een Filofax gekocht en ben daarin nu december aan het maken. ^^