• Liefste Q’ers ,

    Na mijn hele leven lang een vlees liefhebber te zijn geweest ga ik mijn leven omgooien, ik stop met vlees eten. Ik vroeg me af jullie misschien wat tips hebben. Wat zijn jullie favo vlees vervangers? Welke groentes eten jullie het liefst ipv. vlees en hebben jullie nog must try recepten?

    Alle tips zijn welkom! Ook hoor ik graag over jullie vega/vegan journeys ,wat waren jullie ups en downs?

    (flower)

    Ik eet ook vega/vegan.

    44.8% (13 stemmen)
     
    Ja

    55.2% (16 stemmen)
     
    Nee


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    PecuIiar schreef:
    (...)

    Wat is FODMaP als ik vragen mag? Puur uit nieuwsgierigheid haha.



    Fermenteerbare Oligosachariden (fructanen en galactanen), Disachariden (lactose), Monosachariden (fructose) & Polyolen (suikeralcoholen)

    Volgens mij vormen zij volgens vele theoriën de basis van een gezond voedingspatroon


    I just caught the wave in your eyes

    PeraIta schreef:
    (...)

    Fermenteerbare Oligosachariden (fructanen en galactanen), Disachariden (lactose), Monosachariden (fructose) & Polyolen (suikeralcoholen)

    Volgens mij vormen zij volgens vele theoriën de basis van een gezond voedingspatroon


    Klinkt heel ingewikkeld hahaha maar thanks ^^


    Spinning around, I'm weightless.

    PecuIiar schreef:
    (...)

    Klinkt heel ingewikkeld hahaha maar thanks ^^


    Ah trouwens, excuses – ik zeg het verkeerd, volgens vele theoriën kan beperkte inname van FODMaP helpen bij een gezond voedingspatroon (: – volgens mij zijn het een soort koolhydraten


    I just caught the wave in your eyes

    ScribbleTheFox schreef:
    (...)

    Vitaminen D slikken hoeft niet persé, behalve als het winter word.
    15 Minuten blootstelling aan de zon is al genoeg aan vitamine D per dag.


    (Ligt wel aan je huidskleur)

    De standaard Nederlandse bleekscheet kan overleven met de zon, maar als je licht gepigmenteerd bent (denk vanaf Aziatisch of Latino) of donkerder moet je eigenlijk zonder "afwijkend" voedingspatroon al bijslikken.

    Bedoel ik natuurlijk niet in de zomer, maar zelfs in de herfst of lente heb ik wel eens tekorten c:

    [ bericht aangepast op 6 mei 2018 - 17:47 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    PeraIta schreef:
    (...)

    Ah trouwens, excuses – ik zeg het verkeerd, volgens vele theoriën kan beperkte inname van FODMaP helpen bij een gezond voedingspatroon (: – volgens mij zijn het een soort koolhydraten


    AH zo hahaha, klinkt wel interessant ^^


    Spinning around, I'm weightless.

    AriChibi schreef:
    (...)

    (Ligt wel aan je huidskleur)

    De standaard Nederlandse bleekscheet kan overleven met de zon, maar als je licht gepigmenteerd bent (denk vanaf Aziatisch of Latino) of donkerder moet je eigenlijk zonder "afwijkend" voedingspatroon al bijslikken.

    Bedoel ik natuurlijk niet in de zomer, maar zelfs in de herfst of lente heb ik wel eens tekorten c:


    Same here – ik slik ook vitamine D. Vitamine D tekort kan ook leiden tot een slechtere calcium opname, dus dat is ook een aandachtspunt (sowieso in het algemeen, niet alleen voor vegetariërs/vegans).

    [ bericht aangepast op 6 mei 2018 - 18:18 ]


    I just caught the wave in your eyes

    PecuIiar schreef:
    (...)

    Wat is FODMaP als ik vragen mag? Puur uit nieuwsgierigheid haha.

    Haha ja dat wat hierboven genoemd is. Ik heb er een hele vlog over als je je afvraagt wat het nu eigenlijk is :’)


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Prouesse schreef:
    (...)Haha ja dat wat hierboven genoemd is. Ik heb er een hele vlog over als je je afvraagt wat het nu eigenlijk is :’)


    Heb je een linkje? ^^


    Spinning around, I'm weightless.

    PecuIiar schreef:
    (...)

    Heb je een linkje? ^^


    Oké ik weet niet zeker hoe het nu zit met youtube filmpjes in een quote en vastlopen, dus ik hoop dat ik zo niemand z'n device laat crashen

    Dit is over het dieet en wat ik mag en boodschappen doen:



    En dit is een voedingsdagboek van een dag waarop ik dus FODMaP aan het eten ben


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Prouesse schreef:
    (...)


    Leuk, thanks! Ga ik vanavond even rustig kijken, het klinkt in ieder geval wel interessant ^^


    Spinning around, I'm weightless.

    PecuIiar schreef:
    (...)

    Leuk, thanks! Ga ik vanavond even rustig kijken, het klinkt in ieder geval wel interessant ^^

    Het bestaat voor een groot deel ook uit ik die onzin lult :') Maar ik ben benieuwd of je het een beetje interessant gaat vinden (:


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    DaVenesta schreef:
    (...)


    Leuk! Ik volg zelf al bijna 3 jaar een Fodmap-dieet, dus ik ga je vlogs volgen ^^



    Voor topic: Ik volg zelf geen vega dieet, vanwege het Low-fodmap dieet, maar ik eet af en toe vleesvervanger ^^


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik ben vegatarisch en vind het makkelijker dan verwacht! Ik vind vlees zoiezo niet zo lekker dus dat scheelt. Ik eet graag falafel of een groente burger! Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik ongeveer 1x in de 2 maanden wel vlees eet omdat het soms niet anders kan (+ ik kan een McKroket op zijn tijd echt niet weerstaan)
    Ik weet niet waar je woont maar ik woon in amsterdam en als het aan mij lag zou ik elke avond bij de Bazar gaan eten want hun vega gerechten zijn delicious!
    Ik weet niet of je de wereldgerechten van Knor kent maar die zijn makkelijk en lekker en hebben altijd een vega optie op het pak staan!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Wauw iedereen, super bedankt voor alle goede tips! Ik waardeer het heel erg!(flower)


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Ik ben zelf een vleeseter, echter wil ik je wel als tip meegeven dat als je stopt met vlees eten het kan zijn dat je vitamine B12 naar beneden gaat, dus daar zou ik dan een potje pillen van ophalen bij de kruidvat, zodat dat niet naar beneden gaat want als je vitamine B12 te kort komt is het geen pretje.


    Life is a beautiful struggle