• Goed, ik ga dus echt niet teveel woorden vuilmaken hieraan want ik heb er al teveel topics over geopend in de tijd dat ik op Q zit.
    Extremely short version: Vriend is vaak vreemd gegaan met z'n ex. Heeft vaak gelogen. Ik heb altijd iets in hem gezien ondanks alles dus we zijn het altijd blijven proberen na soms een paar maanden pauze (waarin hij dus met z'n ex was). Nu hadden we serieuze plannen om samen te wonen en een leven te beginnen. Vorige week zitten we daar nog in de mc donalds over te discusseren, nu is het uit omdat hij ineens aan onze relatie twijfelde (aka hij is nu weer met z'n ex bezig).

    En als je me nu gaat vertellen: 'maar waarom ga je dan nog terug naar iemand die is vreemd gegaan?' daar heb ik mijn eigen redenen en persoonlijke opvattingen voor. Ik kan veel hebben en veel vergeven. Het is niet de keuze die iedereen zou maken, maar we zijn tenslotte allemaal anders. Dus, wat is nu het punt?
    Oké, ik had dus met hem afgesproken dat hij niet meer met haar zou appen of wat dan ook, en in het geval dat hij wel weer app contact met haar wilde, dan zou hij me dit vertellen voordat hij actie zou ondernemen. Hij kan overigens echt niet tegen me liegen want ik doorzie hem altijd. Dus dat is een paar maanden goed gegaan, tot de laatste week waarin hij dus weer contact met haar had en daarover loog tegen me, recht in mijn gezicht, dagenlang. Tot ik dus paranoia begon te worden ('ligt het allemaal aan mij? vertrouw ik hem niet genoeg? zie ik dingen die er niet zijn? ben ik zo'n vreselijk persoon?') en dagenlang onrustig was en van slag. Uiteindelijk kwam het er dan toch uit: hij had weer contact met haar. Dingen gingen zoals gewoonlijk van kwaad tot erger daarna tot hij het weer uit wilde maken. (Als je het aan hem vraagt, dan ligt het allemaal aan mij. Ik was te laat op een examen en daardoor zou ik onze toekomst niet serieus nemen)
    Ik dwong hem om het voor één keer recht in m'n gezicht te zeggen, waarna hij na lang zeuren uiteindelijk toch naar me toe is gekomen.
    Dus hij zegt dat het klaar is tussen ons.
    En ik heb hem recht in z'n gezicht geslagen.

    Ik ben dus echt best wel een non-assertief persoon, zelden agressief en al helemaal niet naar anderen. Maar ik verloor letterlijk al mijn zelfbeheersing en dat is me in de drie jaar dat we "samen" zijn echt nog nooit overkomen. Maar ik trok het gewoon niet meer. Ik bedoel, hij had niet eens het respect om even van z'n fiets te komen. Hij bleef letterlijk op z'n zadel zitten. Je maakt het uit met je vriendin die waanzinnig veel van je houdt en om je geeft, die je al je misstappen heeft vergeven, die altijd d'r best voor je doet, EN JE KOMT NIET EENS VAN JE ZADEL AF TERWIJL JE HET UITMAAKT.
    Hij is er daarna direct vandoor gegaan op z'n fiets en heeft me op alles geblokkeerd (behalve twitter, en dat is vreemd want dat is like m'n enige actieve social media) en zelfs zijn netflix profiel van mijn account verwijderd. Nu had die dat sowieso wel gedaan, al had ik hem niet geslagen en het is ook niet dat ik nu contact met hem wil opnemen maar ik weet dus eigenlijk echt niet goed of ik me nu heel schuldig moet voelen.

    Het was echt niet bepaald hard. Althans, dat denk ik niet. Ik ben niet zo sterk. Maar ik voel me toch ergens wel rot, want ik ben altijd zo iemand die preekt dat je vriendelijk moet zijn naar je vijanden en je niet als een bitch moet gedragen en kijk nu wat ik heb gedaan. En geweld is geweld. Ugh. Sorry, voor deze rant. Ik denk dat ik vertrek naar een hutje in het Himalaya gebergte en roep me maar naar beneden als het nieuwe seizoen van Game of Thrones er is.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Jeetje wat heftig, ten eerste wil ik even zeggen

    YOU GO GIRL

    – natuurlijk is het nooit oké om geweld te gebruiken, maar je bent wel voor jezelf opgekomen en je hebt om een duidelijk antwoord gevraagd zodat je zelf ook door kan gaan en dát is soms al zo ontzettend moeilijk. Ik vind het ook geheel begrijpelijk dat er dan na zo lang even zo'n reactie uit komt, alles stapelt zich op en jij gaat aan jezelf twijfelen en dat hoort niet, want het is niet jouw schuld. Ik hoop dat alles nu wat rustiger voor je wordt en dat je iemand tegen komt die je wel behandelt zoals het hoort. (en dat die chick van hem er ook achter komt dat hij d'r stront nog niet waard is)


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik ben het met Ashryver eens, die klap is echt wel begrijpelijk en ik vind het niet erg.

    ALS jij je daar echt heel en heeel vervelend bij voelt en er telkens weer aan moet denken en heel schuldig voelen etc. Dan zou ik er wel wat aan doen, niet voor hem maar voor jou. Zodat jij dit goed achter je kan laten en er niet telkens weer aan moet denken.

    Maar echt alleen als het zo overheersend is.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2018 - 17:48 ]


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Eerlijk gezegd verdient 'ie wat mij betreft nog wel wat meer klappen. Wat een walgelijk kerel. Hopelijk kan je ondanks alles wat rust vinden en mag hopelijk alles op z'n plek vallen uiteindelijk..
    Heel veel knuffels voor jou ❤️


    26 - 02 - '16

    Ik snap je acties echt heel goed, en ik snap ook dat je jezelf er over op vreet maar whatever happened happened, fysiek geweld is nooit oke of je het nou 'bewust' deed of niet, dus het lijkt me verstandig dat je die nooit als oke gaat beschouwen. Dat gezegd te hebben, we zijn ook maar mensen en we maken fouten, je weet dat je de fout in bent gegaan en neemt daar ook responsibillity voor, dan is het ook tijd om jezelf te vergeven ervoor. Hoe lullig het ook is, het kan gebeuren en het was niet zonder reden.

    Ik hoop dat je zelf ook wel in ziet dat dit een toxische relatie is die je zo ver drijft dat je zelfs dingen doet die helemaal niet matchen met je persoonlijkheid. Jij bent het belangrijkst en blijf wat je ook doet altijd goed voor jezelf zorgen en let er op dat je ook jezelf blijft. Ik hoop echt dat je iemand tegen het lijf loopt die je wel behandelt zoals het hoort! Succes.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2018 - 18:11 ]


    The truth is out there.

    Met het gebrek aan respect dat hij naar jou toont vind ik die klap niet erg en wel terecht. Echt, het feit dat jij je nog schuldig voelt daarover ook toont wat voor een oprecht lief persoon jij bent. Het is hard om te horen, maar die jongen rammelt echt met je voeten. Het is misschien makkelijk praten want ik heb er geen gevoelens voor natuurlijk, maar je hebt de juiste keuze gemaakt. Ga verder met jouw leven. Zo'n persoon ben je liever kwijt dan rijk. Want jij verdient iemand die voor de volle 100 procent voor jou gaat en je lief behandelt. Je hebt die jongen al genoeg kansen geven, hij is nu eenmaal wie hij is en dat ga je niet kunnen veranderen. Dat wil niet zeggen dat je alles moet slikken. Ga verder met je leven. Ditch die goudvis en hengel naar een goede forel (of wat de beste vis ter wereld ook moge zijn, haha).
    Echt, voel je niet schuldig. Hij had toch geen respect voor jou als hij je zo behandelt.


    A to the Z

    Eerlijk? Ik heb het gevoel dat je eindelijk voor jezelf bent opgekomen en wat ben ik trots op je. Die jongen is jou en jouw liefde duidelijk niet waard, niet als hij steeds een ander boven jou plaatst. Ik hoop dat je inziet dat je veel meer bent dan dat. <3


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien