• Hoi,
    De laatste tijd is er veel goed nieuws. Op het nieuws hoor je vaak slechte dingen en daarom leek het mij leuk om een goed nieuws topic te starten. Als je wat leuks hoort/ziet kan je dat hier posten. Zo krijgen wij allemaal ons dagelijks portie positiviteit.
    Ik begin;
    Migrant redt kind in Parijs en verkrijgt de Franse nationaliteit


    Hier zien we de 22 jarige Malinese Mamoudou Gassama in actie. Hij woont al enige tijd in Parijs zonder papieren. Zijn heldendaad wordt beloond door een ontmoeting met de Franse president Macron, burgerschap en een baan bij de brandweer.
    Docent stopt schoolshooting
    Okay, een schoolshooting is niet cool, maar een wetenschapsleraar die hem stopt mbv een basketbal is wel supercool. In de Amerikaanse staat Indiana heeft een onbewapende docent een shooter overmeesterd en ontwapend. Hij leeft zelf om het na te vertellen :)
    The Guardian hierover
    EU bant wegwerp plastic
    Om de plastic soep tegen te gaan heeft de EU regels gemaakt tegen plastic wat na eenmalig gebruik wordt weggeworpen. Het doel is om in 2030 ook alle plastic verpakkingen die niet recyclebaar zijn te verbieden. Een kleine overwinning voor ons millieu!
    https://www.trouw.nl/groen/verbod-op-wattenstaafjes-en-rietjes-moet-plastic-soep-doen-slinken~a3e9faa7/

    En, welk goed nieuws wil jij delen?

    [ bericht aangepast door een moderator op 30 mei 2018 - 12:23 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Telt persoonlijk goed nieuws ook?

    Zo ja: Ik word tante in 2019! ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    ^ Gefeliciteerd! ^^


    Ik wil een tuin vol egels

    Als persoonlijk goed nieuws telt: ik heb gereageerd op een functie, kreeg wekenlang geen reactie en dacht dat ik vergeten werd, maar het bedrijf is toch in mij geïnteresseerd en willen me ontmoeten! (:


    26 - 02 - '16

    Peppermint schreef:
    Als persoonlijk goed nieuws telt: ik heb gereageerd op een functie, kreeg wekenlang geen reactie en dacht dat ik vergeten werd, maar het bedrijf is toch in mij geïnteresseerd en willen me ontmoeten! (:
    Heel fijn voor je! Dat heb ik ook ooit gehad dus ik ken het blije gevoel, haha. Succes!


    Ik wil een tuin vol egels

    Lang niks in topic gepost maar er is weer goed nieuws;

    Voor de liefhebbers is er sneeuw gevallen!

    In ander nieuws;

    Thalys Helden hebben Franse nationaliteit ontvangen
    De drie Amerikanen, waarover inmiddels ook een film is, hebben een aanslag op de Thalys voorkomen enkele jaren geleden. Ze hebben nu Franse paspoorten in ontvangst mogen nemen voor hun heroische daden.

    Bron; https://nos.nl/artikel/2270015-amerikaanse-thalys-helden-ontvangen-frans-paspoort.html

    Klimaatspijbelen
    Afgelopen zondag was de grootste klimaatmars met maar liefst 70.000 betogers, dat is een verdubbeling van de 35.000 scholieren die donderdag ervoor de kou trotseerden. Natuurlijk zaten hier meer volwassenen tussen. De Belgische klimaatbetogers hebben inmiddels internationale aandacht. Verschillende leerlingen van middelbare scholen in Nederland willen hetzelfde gaan doen en proteseren in den Haag.

    Tour minerale gaat van start
    50.000 mensen zullen een maand geen alcohol drinken :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Dat van de Thalys was ik al vergeten. Wat fijn dat ze er iets eervol voor terug hebben kregen. 😊

    En wow, wat een groot aantal betogers. Mooi. 👍🏼


    Ik wil een tuin vol egels

    Rubin schreef:
    Dat van de Thalys was ik al vergeten. Wat fijn dat ze er iets eervol voor terug hebben kregen. 😊

    En wow, wat een groot aantal betogers. Mooi. 👍🏼


    Je zou het bijna vergeten zo lang geleden. Maar ik ben blij dat ze dit hebben.
    In ander nieuws, de blok (examens universiteit) is eindelijk voorbij!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder