• Geïnspireerd op dit topic (credits dus naar: niniwa1) zou ik het toch tof vinden om dit weer wat leven in te blazen. *O*

    Dit topic is een verzameling voor handige tools, links, software en inspiratiebronnen waar je tijdens het schrijven gebruik van kunt maken. Van sites waar je verplicht wordt om te schrijven tot een bepaald woordenaantal tot aan kalmerende muziek voor op de achtergrond. Maar heb je moodboards op weheartit of pinterest die je graag wilt delen en volgens jou in een bepaald thema passen? Gooi dan ook gerust een link.
    Ik ga geen oude links uit het voorgaande topic over nemen, maar ben benieuwd welke nog up to date zijn en welke er volgens jullie nog bij kunnen!

    Sites om verhalen te plaatsen:
    - Sweek
    - Wattpad

    Schrijfvaardigheid verbetering:
    - Creatief schrijven (schrijfopleidingen (oa ook informatie over SchrijversAcademie), schrijfwedstrijden (overzicht en soms ook eigen wedstrijden), schrijfcursussen, workshops)
    - Schrijven online (mega handige tips over schrijven en uitgeven, overzicht van schrijfwedstrijden in België en Nederland)
    - Schrijverspunt schrijfwedstrijd (overzicht en eigen schrijfwedstrijden), schrijftips

    Software:
    - Nimble Writer (Betaald, met handige notities en export mogelijkheden naar epub)
    - Zen Writer (Betaald)
    - Fighter's Block (Kies een character die tegen een monster vecht terwijl je schrijft)

    Character creation:
    - Charahub (Zeer uitgebreide vragenlijsten per character)
    - Nameberry (Bedenken van namen)
    - Babybytes (Overzicht van namen en betekenis)

    Story building:
    - Notebook.ai (Online notitieboek, overzichtelijk ingedeeld)

    Muziek:
    - ASMR Rooms (Youtube kanaal met Hogwarts achtergrondgeluiden)
    - Ambient Mixer (Achtergrondgeluiden)
    - Rainymood (Regen geluiden)

    Pinterest:
    - Rozenthee's Writing Board (Ik pin hier meestal motivatie, tips, maar ook dingen zoals hoe je bepaalde personage's kan schrijven, namen, enz)


    Synoniemen:
    Zeggen
    - Brommen
    - Fluisteren
    - Grommen
    - Mompelen
    - Roepen
    - Schreeuwen
    - Sissen
    - Snauwen
    - Toevoegen
    - Vertelde
    - Vragen
    - Antwoorden
    - Reageren
    - Toegeven
    - Meedelen
    - ".." was mijn antwoord (eigenlijk 'antwoorden' maar dan iets anders geformuleerd)
    - Grijnzen
    - Toebijten
    - Formuleren
    - Spreken
    - Smeken
    - Lachen
    - Grinniken
    - Sneren
    - Opmerken
    - Uitbrengen
    - Protesteren
    - Murmelen
    - Afblaffen
    - Aankondigen
    - Beweren
    - Uiten
    - Verwoorden
    - Inbrengen
    - Verklaren
    - Aandringen
    - Preken
    - Dicteren
    - Zingen
    - Eisen
    - Giechelen
    - Beweren
    - Donderen
    - Terug werpen
    - Spartelen
    - Minachten
    - Plagen
    - Spinnen
    - Schouders op halen
    - Stotteren
    - Brabbelen
    - Bulderen
    - Treuren
    - Stamelen
    - Huiveren
    - Beven
    - Uiten
    - Kirren
    - Troosten
    - Bespotten
    - Erkennen
    - Huilen
    - Schelden
    - Snuiven
    - Corrigieren

    [ bericht aangepast op 26 okt 2018 - 14:12 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Mt


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    DaVenesta schreef:
    Mt

    Ozai schreef:
    (...)

    -Lachen
    -Grinniken
    -Sneren
    -Opmerken
    -Uitbrengen


    — Protesteren
    — Murmelen
    — Afblaffen
    — Aankondigen
    — Beweren
    — Uiten
    — Verwoorden
    — Inbrengen
    — Verklaren

    MT


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Mt (:


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Tot hier aangepast (:

    Die synoniemen zijn overigens echt fijn en een super tof idee!


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    Tot hier aangepast (:

    Die synoniemen zijn overigens echt fijn en een super tof idee!


    Synoniemen.net is ook een heel handige site hiervoor (:


    Mhm?

    Cipher schreef:
    (...)

    Synoniemen.net is ook een heel handige site hiervoor (:


    Inderdaad! Maar het is niet altijd behulpzaam als je gewoon een manier van iets te zeggen zoekt dat niet letterlijk een synoniem is van zeggen, zoals bijvoorbeeld 'grinnikte hij' is niet hetzelfde als 'zei hij' dus ik weet niet of je het dan bij de lijst gaat vinden.
    Hetzelfde voor de manier waarop je naar iemand kan kijken (boos, verdrietig, verbaasd, zenuwachtig, verlegen ...)


    The soul needs autumn.

    Ozai schreef:
    (...)

    -Lachen
    -Grinniken
    -Sneren
    -Opmerken
    -Uitbrengen

    - Aandringen
    - Preken
    - Dicteren
    - Zingen
    - Eisen
    - Giechelen
    - Beweren
    - Donderen
    - Terug werpen
    - Spartelen
    - Minachten
    - Plagen
    - Spinnen
    - Schouders op halen
    - Stotteren
    - Brabbelen
    - Bulderen
    - Treuren
    - Stamelen
    - Huiveren
    - Beven
    - Uiten
    - Kirren
    - Troosten
    - Bespotten
    - Erkennen
    - Huilen
    - Schelden
    - Snuiven
    - Corrigieren

    ik heb er denk ik wel wat herhaald lmao


    We were the forever that didn't last

    Ik vroeg me af of er hier mensen op Sweek of Wattpad zitten en hoe dat vergelijkt met hier op Quizlet?
    Is het een hele actieve grote community? Ik wil het wel eens proberen namelijk maar wil weten of het de moeite waard is om ook daar verhalen te posten

    (hopelijk is dit niet tegen de regels of zo ik wil niet promoten of zo haha)

    [ bericht aangepast op 7 juni 2018 - 23:24 ]


    A to the Z

    MT! Die synoniemen lijst moet ik in mijn achterhoofd houden ^^


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Pixielisje schreef:
    Ik vroeg me af of er hier mensen op Sweek of Wattpad zitten en hoe dat vergelijkt met hier op Quizlet?
    Is het een hele actieve grote community? Ik wil het wel eens proberen namelijk maar wil weten of het de moeite waard is om ook daar verhalen te posten

    (hopelijk is dit niet tegen de regels of zo ik wil niet promoten of zo haha)


    Ik ken Sweek niet maar zover ik weet is Wattpad wel echt groot, groter dan Quizlet (althans, als je Engelse dingen wilt schrijven). Wattpad is namelijk wel echt iets internationaals, ik weet niet hoe groot het in NL & BE is.
    Volgens mij is het ook wel moeilijker om echt bekend te worden op Wattpad, maar ik heb er zelf nog nooit op geschreven so not sure.


    I just caught the wave in your eyes

    Grace schreef:
    (...)

    Inderdaad! Maar het is niet altijd behulpzaam als je gewoon een manier van iets te zeggen zoekt dat niet letterlijk een synoniem is van zeggen, zoals bijvoorbeeld 'grinnikte hij' is niet hetzelfde als 'zei hij' dus ik weet niet of je het dan bij de lijst gaat vinden.
    Hetzelfde voor de manier waarop je naar iemand kan kijken (boos, verdrietig, verbaasd, zenuwachtig, verlegen ...)


    Natuurlijk is het niet het zelfde, maar er zijn nu zo veel suggesties gegeven dat je iedere manier van praten nu een andere term dan ‘zeggen’ kan gebruiken. Gewoon opletten en het geschikte uitzoeken, niet alles past inderdaad in iedere context (:


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Mt. Wat handig dit!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Babybytes is ook een goeie site voor namen. Daar kan je ook de betekenis op zoeken van een naam net zoals bij Nameberry en waar de naam vandaan komt. Maar ze hebben ook een top 50 van de populairste namen van verschillende landen. En bij de namen zie je een grafiek van hoeveel personen die naam in welk jaar hebben gekregen. Je kan zelf het land aanpassen en het dus van verschillende landen bekijken.

    Misschien wel handig om op te zoeken of een naam veel in gebruik is of juist niet.


    Physics is awesome