• Ja, want een tijd geleden ben ik van oordopjes naar een koptelefoon gegaan. Dit vanwege dat ik dacht dat dit beter voor mijn oren zou zijn en tot nu toe gaat het goed. Omdat ik het eerst wilde uitproberen, heb ik een redelijk goedkope koptelefoon gekocht. Echter is ie nu raar aan het doen, soms hoor ik geen geluid uit de rechterkant komen en na wat raar doen met het draadje doet hij het enigszins dan weer. Maar dat begint irritant te worden. Want ik wil een goedwerkende koptelefoon, niet een waarbij ik langzaam aan een gebruiksaanwijzing nodig heb voor ie het goed wil doen.

    De koptelefoon die ik nu heb, is er een van het merk Fresh n rebel, een vrij simpel model. Voor de nieuwsgierigen, onder de spoiler staat een afbeelding van de koptelefoon die ik heb (ik heb hem in het blauw - eerste koptelefoon van links).



    Ik zoek dus een een nieuwe, betere koptelefoon. Toen ik deze ging kopen, heb ik een medewerker van de Mediamarkt om hulp gevraagd. Die raadde me aan om de duurste van allemaal te nemen, alleen gaat dat dus niet samen met mijn budget. Ik geloof dat die over de €100 was en dat is me toch teveel geld. Mijn budget zit zo rond €50. Misschien iets meer als het echt een goeie is die tegen een stootje kan, want spullen vallen nog wel eens bij mij.

    Dus weet iemand nog een goeie koptelefoon voor een goeie prijs?


    Physics is awesome

    Ik heb een draadloos van JBL, schijnt wel een goed merk te zijn.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ik lees even mee want ik moet ook eens beginnen met mijn zoektocht c:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    MT, ik ben zelf ook naar een nieuwe koptelefoon op zoek


    Ex astris, sciencia

    Ik ben met dezelfde zoektocht bezig en heb er van de week 1 van Sound Logic gekocht. Dit is een draadloze, maar er zit ook gewoon een ‘draad’ bij. Tot nu toe bevalt ie prima.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb een Marshall Major 2 on-ears. Ik heb ze denk ik nu twee jaar en ik draag ze bijna elke dag, en goede prijs/kwaliteit verhouding (:
    Ik geloof dat hij nu rond de 50 euro ligt, al heb je hem dan niet draadloos.


    We were the forever that didn't last

    Ik zoek zelf ook een koptelefoon voor middelbare school


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Pffft, die MediaMarkt mensen ook :W :W (ik weet precies wat je bedoeld want ik werk zelf ook bij de MediaMarkt, op precies deze afdeling.)

    Rond een budget van 50 euro zit je denk ik wel tegen de JBL's aan. JBL is gewoon een fijn merk en gaat vrij lang mee (naar mijn ervaring). Anders zou ik even naar die van Sony kijken, de MDR-ZX660AP's. (deze heb je ook draadloos, dan liggen de rond de 60/70 euries) Zelf ben ik niet zo fan van het geluid dat Sony produceert, maar voor die prijs blijken ze heel goed te zijn, :W Ik zou wel langs de winkel gaan en de pasvorm proberen, want je moet wel weten of ze lekker/goed zitten. En wellicht het geluid zelf even testen!

    [ bericht aangepast op 14 juni 2018 - 18:42 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —

    VANBUUREN schreef:
    Ik heb een draadloos van JBL, schijnt wel een goed merk te zijn.


    Hoeveel heeft ie gekost, als ik vragen mag? Ze hebben toch ook met draad?


    Physics is awesome

    Prim schreef:
    Ik ben met dezelfde zoektocht bezig en heb er van de week 1 van Sound Logic gekocht. Dit is een draadloze, maar er zit ook gewoon een ‘draad’ bij. Tot nu toe bevalt ie prima.


    Oké, het liefste wil ik er wel een met draad. Maar zo te horen is het merk wel goed dus handig om even naar te kijken.


    Physics is awesome

    Eostre schreef:
    Ik heb een Marshall Major 2 on-ears. Ik heb ze denk ik nu twee jaar en ik draag ze bijna elke dag, en goede prijs/kwaliteit verhouding (:
    Ik geloof dat hij nu rond de 50 euro ligt, al heb je hem dan niet draadloos.


    Dat klinkt goed. Heb je hem in een winkel of online gekocht? Ik wil ook het liefst een koptelefoon met draad dus dat ie niet draadloos is, is voor mij geen probleem.


    Physics is awesome

    Terroriser schreef:
    Pffft, die MediaMarkt mensen ook :W :W (ik weet precies wat je bedoeld want ik werk zelf ook bij de MediaMarkt, op precies deze afdeling.)

    Rond een budget van 50 euro zit je denk ik wel tegen de JBL's aan. JBL is gewoon een fijn merk en gaat vrij lang mee (naar mijn ervaring). Anders zou ik even naar die van Sony kijken, de MDR-ZX660AP's. (deze heb je ook draadloos, dan liggen de rond de 60/70 euries) Zelf ben ik niet zo fan van het geluid dat Sony produceert, maar voor die prijs blijken ze heel goed te zijn, :W Ik zou wel langs de winkel gaan en de pasvorm proberen, want je moet wel weten of ze lekker/goed zitten. En wellicht het geluid zelf even testen!


    Ik snap best dat hij de duurste adviseerde, maar dat is niet wat ik zocht en hij leek ook niet echt iets te kunnen met mijn veel lagere budget.

    Ja, ik denk dat ik toen ook bij de JBL modellen heb staan kijken, maar die leken me nogal duur. Als ze zou goed zijn dan kan ik daar wel eens naar kijken.

    Denk dat ik morgen ga kijken, want ik weet niet wat ik heb gedaan en nu doet de hele koptelefoon het niet meer.


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Hoeveel heeft ie gekost, als ik vragen mag? Ze hebben toch ook met draad?


    Heeft mij 39€ gekost. En ja ze zijn ook met draad.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    AKG en Sennheiser zijn ook goede koptelefoonmerken. Zelf heb ik een AKG K701 en die klinkt echt geweldig (en is ook héél comfortabel).

    VANBUUREN schreef:
    (...)

    Heeft mij 39€ gekost. En ja ze zijn ook met draad.


    Dat is nog wel een redelijke prijs als ie het goed doet en goed blijft doen.


    Physics is awesome

    Ignatius schreef:
    AKG en Sennheiser zijn ook goede koptelefoonmerken. Zelf heb ik een AKG K701 en die klinkt echt geweldig (en is ook héél comfortabel).


    AKG ken ik niet. Van Sennheiser heb ik twee keer een paar oordopjes gehad, die gingen op zich best een tijd mee. De laatste heb ik iets langer dan een twee jaar in gebruik gehad, maar uiteindelijk hoorde ik uit een kant niks meer.


    Physics is awesome