• Ik ben vooral benieuwd naar mensen die op de universiteit of hoge school zitten (opleiding vermelden is misschien wel makkelijk om te vergelijken). Dit is geen onderzoek ofzo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig :') En stiekem wil ik ook wel weten of ik gemiddeld gezien eerder veel of weinig studeer, want als ik met mijn vrienden praat, heb ik het gevoel dat ik weinig doe haha :') Natuurlijk mogen de mensen in het middelbaar ook zeggen hoeveel ze studeren haha, ben ik ook wel nieuwsgierig naar (toen deed ik iets van een 10u per week door het jaar en tijdens de examens vier tot vijf uur per dag ofzo)

    Doorheen het jaar:
    - ik probeer 20u per week te studeren

    Tijdens de blok/examens:
    - Ik studeer minimaal acht uur per dag
    - Mijn maximum is 10u per dag
    - Meestal zit ik aan iets meer of iets minder dan 9u per dag
    - Om de twee uur doe ik een pauze van een half uur
    - Ik studeer tussen acht uur 's ochtends en acht uur 's avonds, in het weekend soms iets later

    (Ik studeer geneeskunde btw, voor de mensen die het nog niet weten XD)

    Dus, hoe zit jullie studeerschema eruit, of hebben jullie totaal geen schema? :')

    Polletje

    [ bericht aangepast op 14 juni 2018 - 19:34 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ligt heel erg aan je studie denk ik, dus dat is lastig te vergelijken. Ik doe psychologie en ben in de examenweken heel druk, maar andere weken is het heel rustig. Een vriendin die Communicatie studeert heeft bijna wekelijks een deadline van een verslag, dus zij is echt altijd druk met de studie.

    Ik neem meestal iedere 1.5 uur een wat langere pauze. Rond acht uur 's avonds ben ik meestal ook wel leeg in mijn hoofd, alhoewel ik soms ook tot half 10 doorga als het echt heel druk is.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik studeer Biomedische laboratorium Technologie (afstudeerrichting Medische Laboratorium Technologie), aan UCLL in Leuven. Ik probeer om negen uur 's ochtends te beginnen studeren tijdens de blok, en dan tot een uur of vijf in de namiddag, maar dat verschilt zo fel afhankelijk van het examen en hoe lang voor het examen het is (voor Algemene Immunologie ben ik tot tien uur 's avonds bezig geweest op de dag op voorhand, bijvoorbeeld) dat ik dat niet kan veralgemenen.
          Doorheen het jaar hadden wij zo weinig tijd dat ik per dag misschien een uurtje of twee-drie had om aan school te werken en dat was dan voor lab verslagen, project werk en lab voorbereidingen dat ik zeer weinig doorheen het jaar heb kunnen studeren (en doorheen het jaar is het best wel een aantal keren middernacht door geweest om dingen af te maken). Ik studeer wel zonder pauzes, behalve voor avond eten en snel water of koffie bij te vullen bijvoorbeeld.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2018 - 21:11 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik studeer Toegepaste Taalkunde aan de KU Leuven en ik heb geen idee hoe veel tijd ik aan mijn opleiding spendeer doorheen het jaar, haha. Het hangt enorm af van de periode en vooral van hoe veel vakken met permanente evaluatie ik heb (dat is dan met verslagen, een portfolio, tussentijdse testen o.i.d.). Ik probeer wel meestal toch aan zes uurtjes per dag te komen, lessen inbegrepen.

    Tijdens de blok en examens studeer ik ongeveer zeven uur per dag denk ik... De ene dag al wat minder dan de andere, maar na zeven uur studeren is mijn breincapaciteit wel ver op🤷🏼‍♀️ Heel veel respect voor mensen die langer (en na 21.00 uur lmao) kunnen studeren, want dat lukt mij echt niet. Ik ben heel blij dat ik vrij vlot leer en daardoor gemiddeld iets sneller door de leerstof heen ben dan andere studenten. Of course heb ik wel wat praktijkgerichte vakken, dus daar is het vaak gewoon kwestie van opletten in de les en alles begrijpen - niet vanbuiten kennen. Dat helpt natuurlijk wel, vanbuiten leren duurt altijd wat langer :’).


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Oh wow dat is echt wel heel veel bij jullie.
    Nu ja, ik studeer aan hogeschool en ik ben er mij wel bewust van dat de opleiding redelijk onder mijn niveau ligt bij de algemene vakken en dat ik daarom wat lakser ben in studeren (wat dus niet echt discipline in de hand werkt en dat is natuurlijk ook heel riskant als het aan komt op studeren haha)
    Ik merk dat ik steeds meer moeite heb met lang studeren tho. Dat had ik al in het middelbaar, dat ik heel weinig studeerde en dat ik niet in lange blokken kan werken (ik meen het, ik pauzeer om het kwartier of half uur want ik heb echt geen discipline om me lang te focussen. Altijd afgeleid door eigen gedachten of tekenen of zo haha).

    Tijdens het semester heb ik wel heel veel voorbereidende taken en zo. Dan kan ik daar wel 3 uur 's avonds en 8 uur in het weekend aan zitten naargelang hoeveel werk ik heb. Ik doe ook door tot ik iets afheb dus dat is goed. Als het effectief over studeren gaat dan leer ik eigenlijk pas in de blok en dan studeer ik misschien effectief op een dag 4 uur? Ik spreid het wel over een hele dag van 8/9 uur hoor. Maar again de concentratie haha. De dag voor het examen leer ik dan weer effectiever en studeer ik miss 6 uur of zo. Vorig jaar was mijn concentratie wel nog goed en leerde ik van 9 tot 17/18 of zo dus dat is ook 8 uur.
    Het hangt echt af van de moeilijkheid van het vak. Voor sommige vakken krijg ik meer werk en dan is dat een drukkere week, dus hangt ook af van week tot week i guess haha
    Ik stop swso na 19u vaak, tenzij dat het blok is dan doe ik wel eens door tot 21 (want je moet wel als je examen hebt haha)


    A to the Z

    Ik studeer te weinig :')

    Ik studeer medische biologie en ik rond nu mijn 2e jaar af.
    Gosh, hoe kan jij 8 uur per dag studeren? Like, ik kom niet eens aan de 2 uur momenteel. Mijn motivatie is echt tot het nulpunt gedaald, ik kom gewoon nergens meer aan toe, ik ben helemaal niet meer geconcentreerd.

    GEEF ME TIPS anders heb ik in de zomer herkansingen en who wants that

    Ik heb Geschiedenis aan de KU leuven gestudeerd (bachelor + master) en nu net master Culturele Studies (hopelijk) afgerond.

    Tijdens het jaar:
    - heb ik geen tijd om te studeren want het duurt al zo lang voor ik na de lessen mijn notities netjes op orde heb gemaakt, al het leesmateriaal heb gelezen en me voorbereid heb op de volgende les dat ik gemiddeld voor een vak van 2 uur na de les nog eens 4-6 uur daarmee bezig ben. Daarnaast moet ik ook papers schrijven en dat zit soms in die 4-6 uur, maar soms ook niet. Ik had meestal maar ongeveer 5 vakken van 2 of 3 uur per semester, maar was wel elke dag tot goh 19 - 20uur ofzo bezig met mijn vakken, maar soms was het weer even wat minder dus het verschilde best van periode tot periode. En ook in de weekenden heel het weekend.
    - Daarnaast vond ik dat het niet zo veel nut had voor mij persoonlijk om tijdens het semester echt al te studeren. Ik was voldoende met mijn vakken bezig om de leerstof op die manier te onthouden meestal.

    Tijdens de blok:
    - studeer ik gewoon tot ik een bepaald deel ken. Ik denk dat ik wel gemiddeld 9 uur per dag leerde hoor, maar soms was het eens zeven en dan weer tien. Ik begon meestal rond 8u30 en stopte 's avonds om 21u of 22u30 als ik nog iets moest afwerken. Uiteraard pauzeerde ik om te eten en sowieso ben ik in de ochtend echt dubbel zo productief als in de namiddag. Voor mij waren de uren tussen 14u-16u echt altijd een hel om te studeren om één of andere reden.
    - mijn notities waren altijd al klaar om te studeren en ook geprint. Ongeveer een week voor de blok maakte ik een schema, maar daar week ik tijdens het studeren eerlijk gezegd wel eens wat van af maar niet echt in extreme mate.


    The soul needs autumn.

    Ik zit op t middelbaar en ik studeer/leer denk ik 1/1,5 uur per dag. Ligt wel heel erg aan de week, deze week kom ik niet eens aan een half uur per dag, maar vorige week was het echt wel 2-2,5 uur.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Pastiche schreef:
    Ik studeer te weinig :')

    Ik studeer medische biologie en ik rond nu mijn 2e jaar af.
    Gosh, hoe kan jij 8 uur per dag studeren? Like, ik kom niet eens aan de 2 uur momenteel. Mijn motivatie is echt tot het nulpunt gedaald, ik kom gewoon nergens meer aan toe, ik ben helemaal niet meer geconcentreerd.

    GEEF ME TIPS anders heb ik in de zomer herkansingen en who wants that


    Tips, goh, ik denk dat je gewoon discipline moet kweken. Hoe ik dat gedaan heb, weet ik niet :') De motivatie om te slagen is bij mij gewoon heel groot en dat doet veel. Jezelf belonen als je genoeg gestudeerd hebt, werkt voor mij ook wel. Of gewoon denken aan het feit dat als je nu even doorzet, je een hele vakantie gaat kunnen genieten zonder herexamens. Oh, en je afleiding elimineren natuurlijk! Gsm en laptop ver buiken bereik houden.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2018 - 21:56 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik studeer tijdens de examens minstens 12u per dag, maar dat kan hypothetisch gezien komen omdat ik tijdens het jaar te weinig doe :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik zit momenteel in mijn 1ste master biomedische wetenschappen afstudeerrichting Klinisch wetenschappelijk onderzoek. Voorheen heb ik biochemie gedaan aan de hogeschool (en dus mooi een schakeljaar gedaan) en ik kan zeggen dat het aantal uren studeren toch wel enorm verschilt voor mij tussen hogeschool en unief.

    Hogeschool: in de week werkte ik toch wel 10uur om al mijn verslagen bol te werken (vooral de voorbereiding van de practica was een werk), maar tijdens de examens studeerde ik 8uur per dag ongeveer, maar ik ging wel nog elke dag trainen :'D (en de 6 examens die we hadden, vielen in 2 weken, dus dat was kort en krachtig werken)

    Universiteit: in de week werk ik nu ook wel 10-15uur en tijdens de blok en examens begin ik om 9uur 's ochtends, maar kan het soms zijn dat ik tot 11uur 's nachts bezig ben. Vaak ga ik ook nog wel trainen, als ik toch een 2 of 3 dagen tussen mijn examens heb. Dus ik zal tussen de 10-12uur studeren tijdens de examens (van een maand of langer voor ook 6 of 7 vakken)

    [ bericht aangepast op 14 juni 2018 - 22:23 ]


    If you want to be strong, learn how to fight alone...

    Trajan schreef:
    Ik studeer tijdens de examens minstens 12u per dag, maar dat kan hypothetisch gezien komen omdat ik tijdens het jaar te weinig doe :')

    Minstens 12u... O.o How? Wanneer ontspan jij? :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Te weinig. Ik zou minimaal 6 uur per dag willen maar ik ben zo slecht bezig.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Island schreef:
    (...)
    Minstens 12u... O.o How? Wanneer ontspan jij? :')


    Na de examens, zodra ik uit mijn zwart gat geklommen ben :W
    Ah well, het is eigenlijk niet zó dramatisch, ik vind het juist fijn als ik echt heel intensief met mijn leerstof kan bezig zijn, haha. En dit jaar heeft één of ander genie een week gepland voor een absurd klein vak, dus dan ga ik ook serieus terugschroeven op mijn uren. ^^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik zit op de middelbare en voer eigenlijk geen zak uit. Incasseer soms dan ook wel een onvoldoende, maar meestal volstaat een beetje opletten in de les wel :')


    I just caught the wave in your eyes

    Op het mbo heb ik vrij weinig gedaan, tot het laatste jaar. Ik had vooral moeite met mondeling examens dus daar heb ik denk ik per dag drie uur aan besteed.
    Dus, op zich leerde ik niet heel veel/vaak.

    Ik ga volgend jaar beginnen op het HBO en ik denk dat ik daar toch wel wat meer dan drie uur per dag aan zal moeten besteden, maar dat vind ik niet erg (':


    We were the forever that didn't last