• Hey iedereen!

    Ik hoor de laatste tijd heel veel goede zaken over shampoos zonder parabenen en siliconen.
    Mijn haar heeft heel veel krullen, maar van zodra ik het borstel is het één en al pluis. Het is ook gewoon heel kroes. Nu dacht ik dat dit standaard lag aan mijn haartype, maar ik hoor steeds meer dat dit zou kunnen komen omwille van shampoos met siliconen en parabenen omdat deze je haar nooit écht voeden en dat mijn haar dus gewoon heel droog zou kunnen staan.
    Ik gebruik altijd maskertjes en conditioners, maar wel altijd met parabenen en siliconen. En ik doe ook regelmatig olie op mijn haar om het zacht te krijgen. Ik ben zelf wel fan van alle ultra doux producten en bijv ook van die nieuwe nivea shampoo zonder parabenen, maar ik moet mijn haar echt bijna elke dag wassen bijv. omdat het anders niet doenbaar is van jeuk en hoe het erbij ligt?

    Zijn er hier onder jullie die haarproducten zonder parabenen en siliconen gebruiken? Welke merken kunnen jullie aanraden? (liefst wel geen die de bank breken T-T)
    Ik heb al gehoord dat briogeo een goed merk is maar zo'n shampoo kost 30 euro en met het aantal producten dat ik gebruik in mijn haar ben ik dan een klein fortuin kwijt lijkt me.

    Wat gebruiken jullie voor jullie haren?


    A to the Z

    (<-- belangrijk bericht op het einde van de vorige pagina)
    Met de rest kan ik jullie niet helpen want de andere bestanden (zoals een lijst met goede producten) kan je enkel lezen als je lid bent van de groep, maar als je me een pb'tje stuurt kan ik je wel dingen aanraden :)

    [ bericht aangepast op 23 juni 2018 - 15:21 ]


    Geloof niet alles wat je denkt

    Ik heb eens zo'n shampoo gekocht bij de Yves Rocher, ik heb ook krullen. Die shampoo schuimt ook niet. Maar ik vond het geen fijn resultaat.

    Ik heb eens gehoord dat hoe vaker je je haar wast, hoe sneller het vet wordt. Bij shampoo's in het algemeen. Dus als je gewend bent elke dag je haar te wassen, is het ook na een dag weer vet en voel je weer de behoefte het te wassen. Dus misschien moet je dit langzaamaan rekken en om de dag gaan wassen etc etc?

    @Krullie: Ja, dat ben ik van plan om te proberen! Want dat merk ik echt wel :(

    @Evaethas: Oeh, die link werkt voor dat excel bestand! Zou je mij eens een berichtje kunnen sturen met producten die je aanraadt en die je kan vinden in de benelux? :o x


    A to the Z

    Krullie schreef:
    Ik heb eens zo'n shampoo gekocht bij de Yves Rocher, ik heb ook krullen. Die shampoo schuimt ook niet. Maar ik vond het geen fijn resultaat.

    Ik heb eens gehoord dat hoe vaker je je haar wast, hoe sneller het vet wordt. Bij shampoo's in het algemeen. Dus als je gewend bent elke dag je haar te wassen, is het ook na een dag weer vet en voel je weer de behoefte het te wassen. Dus misschien moet je dit langzaamaan rekken en om de dag gaan wassen etc etc?


    Maar dat kan ook gewoon aan de shampoo specifiek liggen. Ik zou daardoor niet meteen silicoon, parabeen en sulfaat vrije shampoo afschrijven.

    Ik wil veel te graag alle mede curly girls overtuigen in de CG groep te gaan omdat ik het resultaat zo geweldig vind :D (sorry hahaa)
    Maar dus, als je geïnteresseerd bent, ik zou heel graag helpen want ik vind dat dit een wijsheid is die ik zelf liever vele eerder had ontvangen. Mijn haar is nu vele gezonder en mijn krullen zien er vele beter uit!


    Geloof niet alles wat je denkt

    Pixielisje schreef:
    @Krullie: Ja, dat ben ik van plan om te proberen! Want dat merk ik echt wel :(

    @Evaethas: Oeh, die link werkt voor dat excel bestand! Zou je mij eens een berichtje kunnen sturen met producten die je aanraadt en die je kan vinden in de benelux? :o x


    Ja, tuurlijk!


    Geloof niet alles wat je denkt

    Evaethas schreef:
    (...)

    Maar dat kan ook gewoon aan de shampoo specifiek liggen. Ik zou daardoor niet meteen silicoon, parabeen en sulfaat vrije shampoo afschrijven.

    Ik wil veel te graag alle mede curly girls overtuigen in de CG groep te gaan omdat ik het resultaat zo geweldig vind :D (sorry hahaa)
    Maar dus, als je geïnteresseerd bent, ik zou heel graag helpen want ik vind dat dit een wijsheid is die ik zelf liever vele eerder had ontvangen. Mijn haar is nu vele gezonder en mijn krullen zien er vele beter uit!


    Kan jij je haarjourney even omschrijven trouwens?
    Want ik zit nu dus in de beginfase en ik heb het gevoel dat mijn haar krullen juist wat verminderd zijn? Of kan dat liggen aan dat ze dus nu hun slag moeten vinden weer? Hoe lang duurt dat ongeveer denk je? :o
    (ik ga binnenkort op reis dus dat worden veel foto's en het is moeilijk om niet gewoon mijn haar te wassen zodat het volume er in ligt hahaha)


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Kan jij je haarjourney even omschrijven trouwens?
    Want ik zit nu dus in de beginfase en ik heb het gevoel dat mijn haar krullen juist wat verminderd zijn? Of kan dat liggen aan dat ze dus nu hun slag moeten vinden weer? Hoe lang duurt dat ongeveer denk je? :o
    (ik ga binnenkort op reis dus dat worden veel foto's en het is moeilijk om niet gewoon mijn haar te wassen zodat het volume er in ligt hahaha)


    Je moet ook altijd zien dat je de juiste producten hebt voor je haareigenschappen natuurlijk. Zoals elasticiteit en porositeit (vind je in de bestanden in de groep). Wat mij ook altijd helpt voor volume is mijn laatste spoeling ondersteboven doen, mijn haar dan crunchen met een katoenen en polyester t-shirt (ipv handdoek, altijd beter) en dan mijn leave-in en gel/mousse erin doen. En dan pas terug rechtkomen. Je kan altijd ook beter van je haar afblijven als t opdroogt.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Ik heb het probleem dat ik een heel gevoelige hoofdhuid heb en gebruik dus ook shampoo zonder parabenen en siliconen. Ik zal even moeten opzoeken hoe het heet, maar ik heb bij het kruitvat(?) goedkope shampoo zonder gevonden met tea tree en munt erin. Ik zal de exacte naam even zoeken zodra ik thuis ben voor je.


    obsessive rage

    Abbunny schreef:
    Ik heb het probleem dat ik een heel gevoelige hoofdhuid heb en gebruik dus ook shampoo zonder parabenen en siliconen. Ik zal even moeten opzoeken hoe het heet, maar ik heb bij het kruitvat(?) goedkope shampoo zonder gevonden met tea tree en munt erin. Ik zal de exacte naam even zoeken zodra ik thuis ben voor je.


    Is dat misschien die van petal fresh?


    Geloof niet alles wat je denkt