• Topic 2

    Zoals je inmiddels gezien zult hebben is Quizlet overgestapt op een nieuw design.

    Waaaat? Veranderingen?? Arghh! Waarom is dat nou nodig?
    Het oude design was niet mobile first waardoor we 2 aparte versies moesten onderhouden (desktop en mobiel). Daarnaast werd de indeling door het steeds uitkomen van nieuwe soorten creaties voller en voller. En het was sowieso voor een wat frisser uiterlijk.



    Wat is er precies nieuw
    Naast de uiterlijke verschillen is vooral de navigatie op de schop genomen. Met de nieuwe navigatie moet het makkelijker worden om leuke creaties te vinden. Ook zal het werken aan je eigen creaties minder ingewikkeld worden.

    Zijn er dingen die verdwenen zijn?
    Uiteraard zijn er wat dingen veranderen. Dit is vooral gedaan om Q overzichtelijk te houden. Bij alle links is nog eens gekeken of deze echt noodzakelijk is.

    Rutger, gij prutser, er zijn dingen die nog niet werken
    Om ervoor te zorgen dat het niet jaren duurde voor het nieuwe design klaar was hebben we een datum geprikt waarvoor alles klaar moest zijn (vandaag dus). Uiteraard zijn er nog wat laatste puntjes op de i die gezet moeten worden. Dit zijn:
    - Templates
    - Van de creaties op je profiel zelf de volgorde kunnen bepalen
    - Quicklinks kunnen aanpassen via Mijn Instellingen
    - Je vriendenlijst in het menu in plaats van de Online ledenlijst
    - Zoekfunctie afmaken (zoeken op usernames en topics, paginanummering)

    Leuk hoor! Kunnen we nog meer verwachten komende tijd?
    Wat leuk dat je het vraagt! :) Ja, binnenkort staat er nog een verrassing op het programma. Een nieuw soort creaties, al kunnen we er nog niet teveel over vertellen.



    Ik heb een bug gevonden!
    Dat was te verwachten! Laat het ons weten in dit topic en we gaan het fixen.



    But wait Mike, there's more!
    Om het nieuwe design te vieren krijgt iedereen een week lang gratis Golden Membership! Bestaande Golden Members krijgen automatisch een week extra.

    Ik weet niet, ik vind het maar mweh...
    Komt ie:




    Gemelde bugs/suggesties

    Algemeen
    - Manoeuvre: Ik vind die "nu online" lijst op de webbrowser er een beetje random en vervelend in de header staan, vooral omdat hij ook groter is dan de fontgrootte van het menu (pagina 14)
    - Burke: De 'laatst online' tijd klopt niet helemaal. Ik krijg net van iemand een chat bericht, dus diegene is online geweest. Maar op haar profiel staat: 'laatst online: twee uur geleden'. (pagina 14)
    - TrippaSnippa: Ik kan geen users meer zoeken bij de zoekfunctie. (pagina 15)
    - Eiland: Ik weet niet wat het is, maar ik heb een enorme afkeer tegen die zwarte balk bovenaan de pagina. Hij is heel prominent aanwezig en lijkt niet in een stijl te zijn met de rest van de lay-out. Ik heb niet echt een beter plan, maar misschien dat daar iets aan veranderd kan worden? Ik vind hem heel storend. (Like, als ik de enige ben, zal ik me maar gewoon moeten aanpassen, maar ik denk dat er vast meer mensen zijn die de balk niet zo lief vinden.) (pagina 15)

    Profiel
    - Callen: kan geen berichten verwijderen in gastenboek. (pagina 2)
    - ScribbleTheFox: kunnen we de informatie van een user ''Woonplaats, naam'' alsjeblieft weer rechts naast het profiel zetten en er niet boven. Dat maakt het al wat overzichtelijker. (pagina 2)
    - Maheegan: Ik vind het wel onoverzichtelijk op mijn profiel met creaties. Ik heb liever vanaf het begin een scheiding want ik zag net iets staan wat ik zelf had gemaakt maar ik wist niet meer wat het was en het bleek een gedicht te zijn. (pagina 5)
    - Tragically: De stories waar je co-auteur van bent staan niet meer op je profiel vermeld. (pagina 6)
    - Koldovstoretz: Ik krijg een foutmelding als ik mijn username aan probeer te passen, hebben anderen dat ook? (pagina 6)

    PB/GB
    - Eiland: ik mis melding van aantal PB's

    Creaties
    - AroonCat & aarsvogel: Als ik door een verhaal start pagina scroll loopt de onderkant van het scherm (hoofdstukken etc) door de info helft heen (pagina 3) > foto
    - Stamets: Er staan creaties bij mijn creaties die niet van mij zijn, dat even als kleine bug mededeling. En dat nieuwe design? Goh, dat zal wel weer wennen gok ik. (pagina 3)
    - CroweaterIk vind het op zich wel tof, ik vind alleen de creaties die nu op je profiel worden getoond echt een mess. (pagina 3)
    - Tragically: (suggestie/vraag) Komt er een optie dat je "creaties" standaard alleen op je profiel laat zien wat jij wilt laten zien? (Bv alleen stories eerst, en dat je dan zelf op "alle creaties" kunt drukken als je iets anders wilt zien)? Want ik vind het nu een beetje chaotisch als je op je profiel komt en alles staat door elkaar heen. (pagina 5)
    - Histoire: Tekstbewerking in de stories (zoals vet, lettertypes...) is dat voorgoed weg? Of komt dat nog terug? (pagina 5)
    - Pastiche: als ik mijn creatie (poll) wil verwijderen, dan moet je je wachtwoord invoeren, maar als ik dan op 'verwijder' klik, krijg ik een foutmelding "Er is iets misgegaan!". (pagina 6)
    - Burke: Blogs nu ook tussen je stories, terwijl dat eerst een apart gedeelte was en dus veel werd gebruikt voor kleine frutsels. Blijven die ook vast zo prominent op je profiel staan? (pagina 11)
    - Nyx: er gaat iets mis met de layout als je teveel items in een lijstje hebt. Ook als ik mijn omschrijving centreer, veranderd de tekstkleur bij de lijstjes. (pagina 12) >> foto & foto
    - Eiland: De flaptekst van bijvoorbeeld je verhaal wordt nu weergegeven op je profiel. Dit vind ik opzich heel tof, maar ik heb niet het idee dat je je verhaal op die manier goed kunt verkopen? Ik zou liever zien dat je daar iets aparts voor kon typen. Dat je een kleine omschrijving kunt maken die slechts op je profiel wordt weergegeven. Of misschien alleen een cover? Zoals het er nu staat, vind ik het to be honest niet heel aantrekkelijk. (pagina 15)

    Forum
    - JufAnk: Bij Mijn Topics staat niet wie als laatst gereageerd heeft en blijven de 'ongelezen'-icoontjes nog staan.
    Plus er staat bij MT niet wie het laatste bericht gepost heeft. (pagina 9)
    - Pixelliesje: Ik vind de hele lay echt mooi en overzichtelijk, maar het enige dat ik echt niet overzichtelijk vind zijn de icoontjes naast de topics van hier staan er nieuwe meldingen, dit heb je al gelezen, dit topic is gesloten. Ik vond de vorige icoontjes echt veel duidelijker. (Het zou voor mij al een oplossing zijn op bij nieuwe berichten er al een kleurtje aan toe te voegen bij het icoon.) Want nu kan ik het niet echt in één oogopslag zien? Maar dat kan ook gewoon liggen aan het feit dat ik er nog aan moet wennen? Maar ik wou het toch even zeggen. (pagina 11)
    - Pastiche: andere uitlijning berichten vanaf Rutgers post halverwege pagina 12
    - JufAnk: er wordt niet meer aangegeven hoeveel pagina's een topic heeft als je in het topic zelf bent (er staat bijvoorbeeld 1 2 3 etc. maar als het er meer dan 10 worden, staat dat er niet.) Zou het weer zoals eerder kunnen, met 1, 2, 3, ... 13?
    - JufAnk: ik mis het icoontje voor gesloten topics & tijdens het aanpassen van een reactie op het forum is het tekstvak gecentreerd en klein. Het is wel aan te passen door het groter naar rechts te maken, maar is het mogelijk om het vak meteen net zo breed te maken als wanneer je een bericht schrijft? & als ik het het tekstvak minder lang wil maken, verdwijnt een deel van de tekst en kan er ook niet gescrold worden.

    Explore
    - Nyx: in 'ontdek' missen usernames van sommige verhalen. (pagina 9) >> foto

    Beginpagina
    - Pixelliesje: sommige zaken vind ik net een beetje te groot (bijv. de iconen van de lijst met nieuwe leden.) (pagina 11)

    Mobiel:
    - Pixelliesje: Op de pc layout zijn de meldingen bij profiel héél duidelijk, maar bij de mobiele layout moet je redelijk in het menu gaan scrollen om je meldingen te zien. (Quizlet wordt op mijn mobiel trouwens niet echt goed weergegeven denk ik? Er komt een horizontale balk bij omdat het niet volledig op het scherm kan worden weergegeven? Weet iemand hoe ik dat kan optimaliseren toevallig? Ik heb een iphone 5s.) (pagina 11)
    - Seasons: Er is alleen het dingetje op de mobiele versie; bovenaan staat er een lijst met mensen die online zijn en daarnaast pas de menulijst, en die laatste valt er bij mij bijna vanaf en verder uitzoomen gaat niet. Persoonlijk vind ik dat niet echt gebruiksvriendelijk. (pagina 12)

    [ bericht aangepast op 26 juni 2018 - 11:56 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 juni 2018 - 21:08 ]


    Dit is mijn signature...

    Korea schreef:
    Zijn de pageviews trouwens weggehaald?

    Die staan nu bij stats


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    (...)
    Die staan nu bij stats

    O, verdomd. Thanks, mate.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Burke schreef:
    Ik ben nog geen fan, maar dat komt vooral omdat ik moet wennen en omdat alle lay—outs overal gefuckt zijn. :W

    Vraag: bij de creaties op mijn profiel zie je ook alle codes staan die ik heb gebruikt voor de lay—out? Dat is kortgezegd nogal lelijk, haha. Kan daar wat aan gedaan worden?
    (Ik weet niet of deze vraag al is gesteld: maar kan je ook zelf bepalen welke creaties men wel/niet kan zien op je profiel?)

    Ik ga kijken of ik de rest van de codes ook kan verwijderen. De meeste codes worden al verborgen maar dingen als is lastiger te verbergen.

    We werken er nog aan dat je zelf aan kunt geven op welke volgorde je creaties op je profiel getoond worden. Creaties verbergen van je profiel kon eerst volgens mij ook niet, tenzij je de status op Inactief zette.


    Dit is mijn signature...

    @de bug over welke topics je gelezen hebt en welke nog niet: er staat nu precies een notitieblokje naast de titel als er nieuwe berichten zijn die je nog niet gelezen hebt, heb ik net gemerkt (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ristridin schreef:
    (...)
    Nee, bemiddelaars waren blauw, maar omdat alle users nu blauw zijn, zijn de bemiddelaars nu groen.


    Haha, ja, maar a long time ago, in a galaxy far, far away, waren bemiddelaars groen. Like, het lay-out voor de vorige lay-out, geloof ik. Ik kan er gewoon niet aan wennen. :')

    Is het overigens wel mogelijk om dat stuk op het profiel met info kleiner te maken? Het is een beetje jammer dat het zo groot staat. :/ Hetzelfde met creaties, overigens. :/


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ristridin schreef:
    (...)
    Nee, bemiddelaars waren blauw, maar omdat alle users nu blauw zijn, zijn de bemiddelaars nu groen.


    Maar de allereerste kleur was groen. Dit is de tweede keer dat de kleur van bemiddelaars verandert.^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Betekent deze layout ook dat we nooit meer van die achterlijke reclames te zien krijgen? In zo'n banner en op de achtergrond? HEUUJJJJ *O*

    Ohh, ik mis wel zo het knopje bij topics dat je op die dubbele pijltjes kan klikken om naar de recentste post te gaan. Idk of anderen die ook missen #RIPscrolluiheid


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Rutger schreef:
    (...)
    Ik ga kijken of ik de rest van de codes ook kan verwijderen. De meeste codes worden al verborgen maar dingen als is lastiger te verbergen.

    Volgens mij moet het nu beter zijn (Y)


    Dit is mijn signature...

    Altomare schreef:
    Ohh, ik mis wel zo het knopje bij topics dat je op die dubbele pijltjes kan klikken om naar de recentste post te gaan. Idk of anderen die ook missen #RIPscrolluiheid

    Je kunt nu op het velletje papier klikken achter de naam van het topic (ik doe het ook nog steeds fout)

    Oh, en nog een iets (daarna houd ik m'n klep - of probeer ik dat toch): er zijn precies geen pictogrammetjes meer die tonen of er een nieuw bericht is in een topic. Kan dat er opnieuw bij geplaatst worden? :/


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Pastiche schreef:
    (...)
    Je kunt nu op het velletje papier klikken achter de naam van het topic (ik doe het ook nog steeds fout)


    Oooh, handig! Thanks (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Eilandrum schreef:
    Oh, en nog een iets (daarna houd ik m'n klep - of probeer ik dat toch): er zijn precies geen pictogrammetjes meer die tonen of er een nieuw bericht is in een topic. Kan dat er opnieuw bij geplaatst worden? :/

    Het velletje papier achter de naam van een topic betekent dat er een nieuw bericht is.

    Eilandrum schreef:
    Oh, en nog een iets (daarna houd ik m'n klep - of probeer ik dat toch): er zijn precies geen pictogrammetjes meer die tonen of er een nieuw bericht is in een topic. Kan dat er opnieuw bij geplaatst worden? :/


    Naast de topictitel staat er normaal een velletje papier/notitieblokje/geen idee wat het net is ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Pastiche schreef:
    Betekent deze layout ook dat we nooit meer van die achterlijke reclames te zien krijgen? In zo'n banner en op de achtergrond? HEUUJJJJ *O*


    Laten we het hopen! Moeilijk te zeggen nu iedereen reclame-vrije goldmember is x'D


    « The "earth" without "art" is just "eh." »