• De stelling van deze week luidt:
    Alleen landen die vrouwenrechten respecteren, hebben recht op ontwikkelingshulp.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, want op die manier worden burgers die ontwikkelingshulp nodig hebben, de dupe van de soort politiek in hun land. Wel kan het een goed idee zijn om ontwikkelingslanden waarin vrouwenrechten meer worden gerespecteerd, uitgebreidere ontwikkelingshulp te bieden dan landen waarin dat niet zo is, om het respecteren van vrouwenrechten wel te stimuleren.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Hoe graag ik ook eens zou willen roepen, moreel is het niet oké om een heel land hulp te weigeren door keuzes die allicht door de politiek daar gemaakt zijn. Ook zijn er tegenstanders. Zo is India ook een land waar vrouwenrechten ook niet overal goed zijn, maar ze werken eraan en er zijn genoeg mensen die tegen het regime zijn.

    Zoals degene in de post boven mij zegt; stimuleren kan wel.


    26 - 02 - '16

    Oneens, want het is inderdaad niet goed, maar daar leven ook mensen die hulp nodig hebben. Kinderen, mannen, maar ook vrouwen, ookal hebben ze geen rechten. Bovendien kan een land moeilijker groeien zonder hulp. Zonder die hulp, zal het veel langer duren voordat daar ook vrouwenrechten zijn.