• Dit is voor iedereen die zijn zelfverzonnen characters nog iets beter wilt leren kennen of dat nog moet doen. (Als je geen verhaal schrijft, is het ook prima om gewoon als een gekke variant van jezelf mee te doen of iets dergelijks, zolang het allemaal respectvol blijft)

    Je krijgt een situatie van degene boven je en jij reageert daarop door te zeggen wat jouw personage in zo'n geval zou zeggen of doen. Dit mag uitgebreid, maar ook gewoon kort. Je mag vermelden om welk personage het gaat, maar ook dit hoeft niet als je het niet wilt.

    Vb:
    User 1: 'De batterij van je telefoon is leeg en je hebt tot vanavond geen kans om op te laden.'
    User 2: Pietje haalt zijn schouder op. Lekker rustig, een dagje zonder telefoon.

    Je lievelingsnummer is op de radio.

    User 3: Edje Pamfletje gooit al zijn moves in de strijd en krijst uit volle borst mee met het nummer. Iedereen in de supermarkt kijkt verbaasd om, maar Edje laat zijn innerlijke Beyonce helemaal gaan.

    De stroom is uitgevallen en het zal naar verwachting nog een dag duren voordat het weer in orde is.


    We beginnen met:

    Het is een warme zomerdag en je zit lekker onderuit gezakt, als er opeens een wesp op je af vliegt.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    R. negeert het eerst, maar kijkt dan geïrriteerd (maar redelijk rustig) naar het vliegende beest als het te dichtbij (bijna in zijn gezicht) komt. Hij blijft zitten en probeert de wesp een paar keer weg te slaan. Als de wesp blijft komen, gaat hij een eindje verderop zitten.


    Het is 6 uur s’ochtends en je kan niet meer doorslapen. Daarnaast heb je honger, maar omdat je ouders/vrienden/broers/zussen pas zo rond 8 uur wakker worden, moet je wachten op het ontbijt of alleen eten.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Mijn personage zou wat uit de koelkast pakken, of een zak Snickers leegeten, iets anders gaan doen en voor het echte ontbijt op zijn vriend wachten.

    Je bent alleen op vakantie, wanneer je autopech krijgt in een land waarvan je taal niet spreekt.

    PS: superleuk idee dit!^^

    [ bericht aangepast op 18 aug 2018 - 13:29 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Chris zoekt een lokaal wifipunt en begint op het internet te zoeken naar de dealer van zijn type auto, in de hoop dat die hem verder kunnen helpen met het zoeken van een goede garage in het buitenland. Gelukkig is hij zo slim geweest om een verzekering te nemen.

    Een nieuwe collega/klasgenoot biedt je achteloos een sigaret aan.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Mijn personage zou het bij een simpele "nee bedankt" houden.

    Je minderjarige broertje/zusje vraagt je om drank te kopen.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Kelan kijk Emmah aan. "Nee," antwoord hij simpelweg. Dat ze dacht dat ze daar mee weg kon komen, vond hij absurd.

    Je personage staat op de rand van een ravijn


    There are poems inside of you that paper can't handle

    John overweegt om de terrorist die hij zojuist op miraculeuze wijst heeft overmeesterd en in beide knieschijven heeft geschoten, over de rand te gooien - in plaats van hem uit te leveren aan MI6.

    De favoriete huisgenoot van je personage (met wie je een jarenlange vriendschap onderhoud) wil vertrekken naar Nieuw-Zeeland, omdat daar het meisje woont met wie hij nu drie weken een relatie heeft en met wie hij een rooskleurige toekomst tegemoet ziet.

    "Je bent gek, weet je dat!" Malise kijkt woest naar haar vriendin, die haar nog steeds met een schaapachtige glimlach aankijkt. "Je kent die meid pas drie weken! Je weet niet waar je terecht komt, je weet niet waar ze woont of of ze er überhaupt wel woont. Je weet überhaupt niet eens of Nieuw Zeeland nog wel bestaat!" Als er geen reactie komt, schiet Malise van woede overeind en vervolgt haar tirade. "Om er nog maar bij stil te staan dat je over minstens tien gevaarlijke landen moet vliegen. Misschien wel in één moet landen! Je weet dat er tegenwoordig geen rechtstreekse vluchten meer bestaan richting Nieuw-Zeeland! Veel te gevaarlijk!" IJsberend en zonder haar vriendin aan te kijken voelt Malise hoe de wanhoop haar overvalt. "Kom, op Maud. Die trip naar Nieuw Zeeland wordt je dood!"

    - Mijn personage leeft in de toekomst, tijdens de derde wereldoorlog. -

    Je staat oog in oog met je grootste vijand.


    (Gaaf idee^^)


    It's never gonna happen, Guys.

    Mijn personage zou hem uitschelden, en proberen hem uit te horen, te doden of anders zelf te ontsnappen.
    Heel vredig hehehe (A)

    Je krijgt kans om te promoveren, maar je raakt daarbij wel zal je vrienden kwijt. Zou je promoveren?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    'Promotie?' Zomer keek haar baas recht in zijn ogen aan. De man knikte. Zomer glimlachte breed. Heel even flitste er een paar beelden door haar hoofd van mensen die ze vrienden noemden. Maar wat was vriendschap nu echt? Ze kon haar leven niet laten denigreren door een paar personen met wie ze een paar leuke momenten deelde. En nu ze erover nadacht, gaf ze niets om hen. Niet veel, althans.
    'Wanneer gaat die in?' vroeg ze, de hand van haar baas schuddend.

    Je ziet er tip top uit. Haar gedaan, beste kleding en nu ben je onderweg naar een belangrijk feest, maar het begint keihard te regenen. Je hebt geen paraplu bij je en als je op het feest aankomt, ben je ongetwijfeld verzopen en is je goede indruk verdwenen. Wat nu? Terug naar huis? Breakdown? Of schouders eronder en met opgeheven hoofd druipend naar binnen?

    [ bericht aangepast op 18 aug 2018 - 20:34 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    “Fuck.” Ik staarde naar buiten en merkte het steeds harder regenen. Mijn auto stond een halve straat verderop, en in dit tempo was ik al voor ik überhaupt bij mijn auto was, laat staan bij het feest. Ik bleef enkele seconden voor het raam staan, en deed toen mijn jas weer uit. “Misschien houdt het straks op. En anders volgende keer een poging.”

    Met een klap valt de voordeur achter je dicht. Wanneer je je autosleutels zoekt ontdek je dat je die niet bij je hebt. Je huissleutels zitten aan diezelfde bos. Je hebt jezelf buitengesloten.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Goddomme. En ik was nog wel van plan heilbot met mangosaus te maken. Ik heb geen keus; vanavond zal ik bij Audrey aan moeten bellen, ze zal het vast niet erg vinden als ik haar keuken een kwartiertje (lees: een paar uur) leen. Haar bank ligt heerlijk. Ik fluit naar mijn hond. 'Pip, we gaan logeren vannacht!' Het goeie nieuws is dat ik me morgenochtend niet hoef te verantwoorden tegenover die ouwe eikel van de schoonheidscommissie als Banner's rotkatten de boel weer overhoop hebben gehaald. Het slechte nieuws is dat ik de zooi weer moet opruimen.

    Je personage heeft een weddenschap verloren waarna hij/zij een dag als iemand van het andere geslacht gekleed gaat.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2018 - 22:40 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Mijn personage zou zich op het eerst ergeren aan het feit dat hij daadwerkelijk een weddenschap verloren heeft, maar ziet daarna wel de lol ervan in zich als een vrouw te kleden -- om zo "persoonlijke informatie van de ladies te winnen".

    Je personage staat voor een grote wegsplitsing. De weg dat je personage kiest zal tevens een belangrijke beslissing zijn in je personage's leven en eventuele omstandigheden / toekomst veranderen.
          Naar links gaan is het kiezen voor de educatie; iets waarvan je personage flink verder komt in het leven. Echter zullen de sociale contacten slecht onderhouden worden, wat zelfs zo erg is dat je personage enkel één iemand heeft dat langskomt op zijn / haar begrafenis.
          De rechterkant gaat naar de sociale gemeenschap. Deze persoon zal veel sociale contacten hebben en liefde ervaren in vele vormen, kennen en weten wat het inhoudt als iemand echt om je geeft. Iets waardoor je personage erg goed met de mensen om kan gaan, waardoor men hem / haar erg mag en amper ruzie heeft. Echter leert je personage op straat aan het leven na enkele jaren, door de weinige educatie dat degene gekregen heeft en /of het niet lukt een baan te bemachtigen. Hierdoor zal je personage een erge depressie oplopen en niemand vertrouwen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Daniël Morrigan kiest een sociaal leven. Naam en faam zijn voor hem het allerbelangrijkste in zijn leven.

    De sidekick van je personage bestelt pizza met ananas. Jouw personage reageert als volgt:


    A to the Z

    “Ananas! Ananas! Meen je dat? Van alles wat je op je pizza kan doen.... en jij kiest ananas? Weet je wel hoe erg je je maag je daarmee ruïneert? Ananas, heerlijk! Pizza, heerlijk! Maar pizza mét ananas.... besef jij wel wat je fout doet in je leven?”

    Zou je personage kiezen voor nooit meer vlees of nooit meer zuivel?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Chris keek Winter verbaasd aan.
    'Dit moet wel de allerslechtste "truth or dare" vraag ooit zijn,' zei hij. Winter haalde slechts geamuseerd haar schouders op. Chris richtte zijn blik weer op het glinsterende water van het zwembad en deed zijn best om tot een serieus antwoord te komen. Hij was een simpele, Hollandse jongen. Hoe zou zijn leven veranderen als er geen kaas meer op zijn boterham kon? Geen glas melk meer 's ochtends vroeg? Maar toen dacht hij aan zijn andere leven, het leven van een viking, waar hij stiekem altijd van gedroomd had. Echte vikings konden prima hun melk missen.
    'Nooit meer zuivel,' zei hij tenslotte. Zomer glimlachte mysterieus en Chris verbaasde zich er nogmaals over hoe vreemd ze soms kon zijn en hoe hij dat vreemde kon waarderen.

    Als kind ging je met je ouders mee op vakantie naar Frankrijk. De hele auto werd volgestouwd. Als je ouders je met jouw tas zien aankomen, kijken ze je streng aan. 'Nee,' zeggen ze, 'Je mag er maar 1 of 2 meenemen.' Wat is het waar je personage zo aan gehecht is dat er veel van mee moeten en hoe reageert hij/zij op zijn ouders?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"