• Dit is voor iedereen die zijn zelfverzonnen characters nog iets beter wilt leren kennen of dat nog moet doen. (Als je geen verhaal schrijft, is het ook prima om gewoon als een gekke variant van jezelf mee te doen of iets dergelijks, zolang het allemaal respectvol blijft)

    Je krijgt een situatie van degene boven je en jij reageert daarop door te zeggen wat jouw personage in zo'n geval zou zeggen of doen. Dit mag uitgebreid, maar ook gewoon kort. Je mag vermelden om welk personage het gaat, maar ook dit hoeft niet als je het niet wilt.

    Vb:
    User 1: 'De batterij van je telefoon is leeg en je hebt tot vanavond geen kans om op te laden.'
    User 2: Pietje haalt zijn schouder op. Lekker rustig, een dagje zonder telefoon.

    Je lievelingsnummer is op de radio.

    User 3: Edje Pamfletje gooit al zijn moves in de strijd en krijst uit volle borst mee met het nummer. Iedereen in de supermarkt kijkt verbaasd om, maar Edje laat zijn innerlijke Beyonce helemaal gaan.

    De stroom is uitgevallen en het zal naar verwachting nog een dag duren voordat het weer in orde is.


    We beginnen met:

    Het is een warme zomerdag en je zit lekker onderuit gezakt, als er opeens een wesp op je af vliegt.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Oooh dit is tof, en handig! (:

    'Dat bepaal ik zelf wel,' gromde Dana. Ze duwde haar moeder opzij en trok de rits van haar tas weer dicht. 'Deze hele trip wordt toch ruk, dus ik wil genoeg comics te lezen hebben.'
    'Waarom neem je dan niet een boek...'
    Met een grom tilde Dana de grote tas op en tilde die achter in de kleine Fiat Panda. Boeken las ze niet. Als haar moeder een beetje interesse in haar dochter zou tonen, had ze dat geweten.

    Je personage wordt bij het schoolhoofd geroepen. Wat heeft hij/zij gedaan?


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Hoezo ben ik buiten het schoolbudget gegaan met de aanschaf van nieuwe messen? Die leerlingen hier kunnen geen vis fileren met die rotzooi wat er nu in de keukenlades ligt. Daarom heb ik er meteen een messenslijper bij gekocht.'

    Je personage realiseert zich dat het wc-papier op is.


    No growth of the heart is ever a waste

    ''Oh nee, oh nee!'
    Ik keek paniekerig naar de deur. Was er iemand in de wc?
    ''Hallo?'' bibberde ik.
    Niets.
    Ik trok mijn broek half op en hinkte snel naar een ander wc hokje, gooide de wc deur dicht en greep naar de rol wc papier.

    Een vriend van je personage komt bij haar of zijn huis en vraagt je personage te helpen om een lijk te verbergen.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    'Verdomme, Johann, wat heb je nu weer gedaan?' Matthias keek geërgerd op toen zijn vriend de tent binnen kwam lopen met een zeer schuldige blik op zijn gezicht.
    'Je weet Markus toch wel, die grote bullebak? Ik heb ruzie met hem gekregen en op één of andere manier heb ik hem gedood. We moeten van het lijk af!' Matthias rolde met zijn ogen, maar besloot om niet door te vragen naar hoe precies Johann de man om het leven had gebracht. Hoe minder hij wist, hoe veiliger hij was.
    'Kom mee dan, we moeten dit gauw oplossen voor iemand erachter komt. En mond dicht hierna, hoe erg ze je ook onder druk zetten. Ik zie liever dat je in leven blijft. Uiteindelijk zullen de Joden wel de schuld krijgen hiervan.' Met een stevige tred beende Matthias de tent uit, maar toch bekroop hem een benauwd gevoel.

    Je personage heeft binnen een paar dagen een deadline, waarvoor nog een hoop werk gedaan moet worden.


    Stenenlikker

    Kaitlyn schiet stijf van de stress, en komt de komende paar dagen de studeerkamer niet meer uit.

    Je personage is in gesprek met zijn/haar beste vriend(in), als het meest irritante persoon op de aardbol zich gezellig gaat mengen.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2019 - 9:11 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Oh, wat een tof initiatief, wat leuk.

    Mijn personages Zoey-Lynn en Jax spreken met elkaar als een opdringerige journalist (die ze beide kennen) op hen af komt. Zoey-Lynn's nekhaar gaat meteen overeind staan, ze heeft slechte ervaringen met de pers - jaren geleden gingen journalisten met haar afschuwelijke verleden aan de haal. Zij wil de journalist met een norse opmerking de deur van hun kantoor wijzen, maar Jax bewaart liever de goede vrede. Hij is ervan overtuigd dat je in de toekomst meer van mensen krijgt gedaan, als je in het verleden vriendelijk en beleefd blijft. Ze zouden die journalist nog eens nodig kunnen hebben. Bovendien is Jax wat vergevingsgezinder dan Zoey-Lynn en hij laat zich minder snel opjagen door de pers.

    Aan de volgende: je personage erft het huis van zijn/haar oma als zij sterft. De dag voordat je personage naar de notaris gaat, krijgt hij/zij een opdringerig bericht van een oom die tot dan toe onbekend was. Hij beweert dat hij recht heeft op het huis en is niet van plan dat 'recht' zomaar op te geven. Wat doet je personage?

    Deze vraag moét ik gewoon beantwoorden als mijn personage Dylan Parker:

    'What the fuck?!' mompel ik, waarna ik de brief verfrommel en in de hoek van de huiskamer gooi.
    Komt hij serieus nu pas met deze onzin?
    Die "oom" mag proberen wat hij wilt. Hij krijgt dat huis niet voordat ik weet hoeveel recht hij er daadwerkelijk op heeft. Als hij er al recht op heeft.
    Dan kan hij wel dingen beweren en me zo'n soort brief sturen, maar als je weet waar ik woon, waarom kom je dan niet gewoon even langs? Dat zegt eigenlijk alweer genoeg over die gast. Qua gedrag kan je wel opmerken dat het familie is van mijn vaders kant. Dat is namelijk ook al zo'n vreemdeling.. maar goed, ik ga morgen toch naar de notaris toe en laat daar wel even kijken hoeveel recht hij echt heeft op dat huis. Ik bedoel, hoe respectloos is het als je pas van je laat horen als er wat te halen valt?


    Je personage heeft te maken met een klant die overduidelijk van een mug een olifant maakt. Hij klaagt er luidruchtig over en eist dat zijn klacht word opgelost. Desondanks probeert je personage de klant netjes en klantvriendelijk te benaderen, al kost het de nodige moeite. Hoe pakt je personage dit verder aan?


    "It means no worries, for the rest of your days"

    Vinnie McVaughn (16+ish, Engels, zijn 'klant' is zijn reclasseringsambtenaar)

    'Yeah I know mam, but you have to believe me. I don't know why my monitor's battery suddenly ran out, that's why I called you 'cuz I panicked.' Vinnie hated this. It was terrible enough wearing an ankle bracelet and having to register as a sex offender once he got out of prison. What made his ordeal worse was the fact that the freaking thing suddenly ran out of battery while he did absolutely nothing. To the parole office it undoubtedly seemed like he made a run for it in order to rape kids. Vinnies offense however, wasn't even near that.
    'Do you even know how much of those excuses I've heard from other parolees? I could take you right back to prison. Is that what you want?' Vinnie felt like crying, honestly. Prison was NOT a fun place and he did most of his time in protective custody just to stay out of trouble. 'Please don't sent me back to prison. Please just check the battery. I'm not lying.' Vinnie only had one choice here, since arguing with a parole officer was out of the question. He pouted, exploited his youthful appearance and made the best puppy face he could possibly come up with and begged May Kingsley to not send him back to prison. Without checking the battery, May finally gave him a warning and left.

    Iemand van hetzelfde geslacht flirt met je personage.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2019 - 19:57 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Zoey Elisabeth Hernandez

    Zoey trekt haar rechter-wenkbrouw omhoog en kijkt haar vragend. "Nee dankje." Zegt ze met een grijns en ze loopt op haar hoge hakken weg. Op haar weg terug naar huis denkt ze nog een tijd over deze gebeurtenis na.

    Er wordt gevraagd of jij bij de 1-jarige baby om de hoek wil passen. Wat zegt je personage?

    [ bericht aangepast op 27 aug 2019 - 17:25 ]


    Well, some people use their imaginations.