• Hi guys!

    Ik ben onlangs een ORPG gestart met iemand - een fantastisch iemand ^^ - en dat gaat helemaal prima. Nu, ik ben een beetje hyped over de setting (gebeurt wel vaker bij mij) en zou er ook graag een RPG van maken, gewoon omdat ik heel benieuwd ben naar de rollen en ideeën van anderen.
          Het probleem is alleen dat ik niet echt een verhaallijn heb, enkel de setting. Ik vraag me dus af of er toevallig interesse is naar een tamelijk open RPG, waarin het verhaal gewoon vanuit de personages komt:

          - Ik zou wel wat input kunnen geven voor gebeurtenissen, maar er is niets groots aan de hand aan het begin van de RPG
          - Dat betekent dus dat verschillende personages op verschillende plekken kunnen zijn en er dus wel een klein gevaar is voor mini-ORPG's in de RPG. Ik zou dit wel samen met de deelnemers kunnen afspreken om het in het oog te houden en hierover open en zonder judgen te communiceren, maar het gevaar blijft. Soms eens afwisselen van tijdstip helpt waarschijnlijk ook.
          - Dit betekent dus eigenlijk ook dat er vooral goed gecommuniceerd moet worden over wie, wat, waar, wanneer en hoe en dergelijke. Het betekent ook dat de RPG'er wat meer toegewijd moet zijn dan in de meeste RPG's van tegenwoordig. Dit is geen verwijt, ik hoor er zelf bij, dus ook voor mezelf zou dat een uitdaging zijn (:

          Anyways, zijn er geïnteresseerden? Het main idee kan je onder de spoiler vinden (tenzij de spoiler niet werkt, geef dan maar een pterodactyluskreet)

    Ik zou iets willen doen met een wat futuristische stad, waarin je hoe rijker, hoe hoger leeft. Dus de flatgebouwen zijn op verschillende verdiepingen bereikbaar met verbindingsstukken, treinen en wegen op verschillende niveaus en een complex liftensysteem. De stad heeft veel te kampen met criminaliteit (zoals een Gotham zonder Batman), waaronder één overheersende bende: AP of Animal Parade (betere namen worden warm ontvangen!). Alle leden dragen een fancy en helemaal aangepast dierenmasker:
    Deze bende heeft ook drie lagen: de onderste, de bunnies, zijn degenen die op straat rondlopen en de angst hoog houden door misdaden te plegen rond geweld, drugs, prostitutie, ontvoering etc.
    Dan heb je op een hoger niveau de cats, zij zijn de zakenmannen van de bende. Ze zijn meer bezig met chantage, fraude, witwassen etc.
    En dan heb je de leiders, zij zijn met vier of vijf en dragen elk een ander masker (denk aan leeuw, wolf, varken, vos etc.). Zij hebben de touwtjes in handen. Daarbij - en ik ben er nog niet over uit of het een jongere generatie die zich hiermee bezighoudt, of dat de eigenlijke oprichters jong zijn - zijn zij ook berucht voor hun perfecte bank- en huisovervallen. Deze vier/vijf praten nooit, maar werken met een systeem van gebaren en kaartjes, en tot nu toe hebben ze nog nooit een fout gemaakt. Ook zijn ze uiteraard niet vies van (dodelijk) geweld.

    Een eventuele verhaallijn/input zou kunnen zijn dat er een plaatsje vrij is in die opperste laag met de verschillende maskers.



    [ bericht aangepast op 28 aug 2018 - 0:41 ]

    Wat denk je?


    Mhm?

    Ik heb ja gestemd. Het klinkt voor mij namelijk wel erg interessant, met name ook doordat je nu ook samen echt een eigen verhaallijn gaat creëren en het idee zo me wel aanspreekt, dus ik zou ook meedoen. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Y e s ik vind RPG's veel leuker als je niet al helemaal vast zit aan een verhaallijn


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    J A. :Y)


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Dat lijkt me echt episch! vooral dat de gebouwen verbonden zijn met elkaar!


    - thank you for existing -

    Dankjewel allemaal ^^
    Ik heb het rollentopic geopend!


    Mhm?