• Hee hoi,

    Mijn vraag is eigenlijk vrij simpel en ik denk dat ik het antwoord van velen al zou kunnen voorspellen, maar om het officieel te maken toch dit topic.
    De vraag luidt als volgt: Wat houdt je tegen om te gaan sporten? En wat zou je kunnen motiveren om te gaan sporten?
    Stel je bent nieuwsgierig en je hebt toch op dit topic geklikt als wel sporter heb ik ook een vraag voor jou, gezien je hier nu toch bent hihi.
    De vraag luidt: Wat motiveert jou nu om te gaan sporten en hoe denk jij niet-sporters hier tot te kunnen motiveren?

    Ja, school is weer begon en als nieuwe student wil ik meteen goed van start gaan, dus je helpt me enorm met het beantwoorden van deze vraag/vragen ^^

    Heel erg bedankt!

    Groetjes,
    Isa :)

    [ bericht aangepast op 31 aug 2018 - 17:41 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik wandel 3x per dag met m’n hond, gemiddeld 2/2,5 uur per dag of zo. Geen zin om daarbij ook nog te sporten oeps 🙈


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik heb gewoon een hekel aan sport eerlijk gezegd, om te wandelen of hardlopen in mijn eentje, (of gewoon exercises haha) oké, dat doe ik wel, maar echt sporten is nooit mijn ding geweest en mijn faalangst weerhoudt me echt heel erg van op een sport gaan. Het zouden in mijn geval ook vooral verspilde uren van stress en paniek worden oeps, denk ook niet dat ik heel makkelijk over zou zijn te halen lol. Misschien als je me zou betalen waha

    [ bericht aangepast op 31 aug 2018 - 18:03 ]


    obsessive rage

    Ik vind het totaal niet leuk.


    26 - 02 - '16

    Ik wil eigenlijk wel naar de sportschool maar ik wil echt niet alleen. Helaas heeft iedereen in mijn omgeving waar ik überhaupt mee wil sporten totaal geen motivatie dus ja :'D


    El Diablo.

    Ik haat sport gewoon heel erg, haha (behalve wandelen, maar daar heb je al een mooie omgeving voor nodig). Wat mij misschien zou motiveren is een sport die niet zozeer voelt als sport, dus wat ik écht zo leuk zou vinden dat ik de zweet en vermoeidheid kan negeren. En natuurlijk ook een leuke groep, dat helpt^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben wel dol op sporten maar mijn grootste motivatie momenteel is dat sporten als student super cheap is met veel leuke opties en cursussen.


    The truth is out there.

    Ik vind het heerlijk om te wandelen en ik pak ook meestal de fiets ipv de bus. (Tenzij het regent of ijselt). Verder ben ik actief in het weekend als vrijwilliger bij een scoutingvereniging waar beweging ook hoog in het vaandel staat. Maar sporten zelf vind ik eigenlijk ook niet leuk. Ik wandel omdat het rustgevend is, juist om te ontspannen. (Nu wandel ik wel lange afstanden, en het maakt voor calorie verbranding ook niet uit of je een afstand loopt of rent).


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik sport niet. Meer omdat eigenlijk niets me aanspreekt en als er dan iets is wat me wel enigszins leuk lijkt, is er toch nog een barriere die me tegenhoudt. Misschien is het het idee dat sporten niets voor mij is, misschien is het de faalangst. Who knows.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik sport/fitness vanwege het zelfvertrouwen dat het me geeft. Naast dat je verbetering ziet in je lichaam, voelt het ook gewoon goed om je bewust te worden van je lichaam en bewust bezig te zijn met verbetering. Mijn gewicht interesseert me vaak ook niet meer; ik ben al bezig met mezelf, no one has the right to judge. Na het sporten heb ik ook een onmiddellijk gevoel van voldoening, ik heb immers al wat gedaan die dag. Soms sport ik heel vroeg 's ochtends. Ook al ben ik de rest van de dag niet zo productief, ik kan alsnog trots zijn op mezelf, want ik ben wel gaan sporten. Daarnaast geeft het me fysieke uitputting, waardoor paniekaanvallen minder waarschijnlijk zijn en ik rustiger kan blijven in mijn hoofd.
    Yoga/paardrijden doe ik om andere redenen, dat vind ik gewoon heel leuk en daar kan ik echt even mijn hoofd leeg maken.


    From these ashes, I will rise

    Ik sport wel maar ik geef mezelf de vrijheid om toch te antwoorden XD.
    Ik speel zelf recreatievolleybal. Dit heb ik gekozen omdat ik volleybal leuk vind om te doen. Daarom is sporten voor mij geen barriere. Voor mij zijn mijn figuur of conditie niet de primaire factoren geweest om te gaan sporten; ik heb deze sport gekozen omdat ik het leuk vind en ik hiervan geniet.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2018 - 19:47 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Bedankt voor alle antwoorden hier kan ik al zeker wat mee! Ga ik morgenvroeg lekker brainstormen, want daar heb ik nu helemaal geen zin meer in haha. Lack of motivation hehe. Nogmaals bedankt! Nog meer reacties zijn natuurlijk welkom, hoe groter de doelgroep des te beter ik mijn doelgroep heb geanalyseerd :)


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik heb er gewoon een hekel aan. Het is saai, je bent daarna vreselijk vies en bezweet en de rest van de dag ben ik kapot dus je dag ben je kwijt. Het schijnt dat mensen er energie van krijgen, maar dat herken ik totaal niet. Daarbij moet je heel lang sporten voor resultaat en moet je het zelfs daarna nog blijven doen anders ben je weer de sjaak.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Het feit dat je er aan vast zit houdt me tegen tbh. Ik bedoel, ik ga niet een enorm bedrag betalen voor maar één of twee keer sporten in de maand.
    En nu zou je kunnen zeggen thuis sporten of hardlopen, maar dat vind ik geen ene reet aan (':

    Wat me misschien zou motiveren? Wellicht een goedkoop abonnement of een soort strippenkaart die een jaar lang geldig is, al weet ik niet of dat genoeg is om naar de sportschool te gaan. Wellicht zou leuke sportkleding helpen? Idk (':


    We were the forever that didn't last

    Teamsporten zijn niks voor mij, de dichtstbijzijnde sportschool is minimaal 20 minuten fietsen, en mijn dorp is zo klein dat ik alleen maar hetzelfde saaie rondje kan hardlopen.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Voordat ik begon met sporten had ik het gewoon te druk. School hier, school daar en een balans daar in vinden kon ik nooit (of probeerde ik nooit) dus was "te druk" eigenlijk mijn excuus altijd.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh