• Hee hoi,

    Mijn vraag is eigenlijk vrij simpel en ik denk dat ik het antwoord van velen al zou kunnen voorspellen, maar om het officieel te maken toch dit topic.
    De vraag luidt als volgt: Wat houdt je tegen om te gaan sporten? En wat zou je kunnen motiveren om te gaan sporten?
    Stel je bent nieuwsgierig en je hebt toch op dit topic geklikt als wel sporter heb ik ook een vraag voor jou, gezien je hier nu toch bent hihi.
    De vraag luidt: Wat motiveert jou nu om te gaan sporten en hoe denk jij niet-sporters hier tot te kunnen motiveren?

    Ja, school is weer begon en als nieuwe student wil ik meteen goed van start gaan, dus je helpt me enorm met het beantwoorden van deze vraag/vragen ^^

    Heel erg bedankt!

    Groetjes,
    Isa :)

    [ bericht aangepast op 31 aug 2018 - 17:41 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Mayfield schreef:
    Ik heb er gewoon een hekel aan. Het is saai, je bent daarna vreselijk vies en bezweet en de rest van de dag ben ik kapot dus je dag ben je kwijt. Het schijnt dat mensen er energie van krijgen, maar dat herken ik totaal niet. Daarbij moet je heel lang sporten voor resultaat en moet je het zelfs daarna nog blijven doen anders ben je weer de sjaak.


    Dit, plus het feit dat ik bij gym en zo best wel vernederd werd als je iets niet goed deed, ookal deed ik mijn best, dus dan heb je er op een gegeven moment ook schijt aan en doe je het gewoon niet meer, omdat het toch nooit goed is.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Bedankt! Ik ga het nu maar is allemaal in een woordweb gooien en is kijken of er wat in me opkomt! Zou een loopband bioscoop of iets dergelijks voor motivatie kunnen zorgen bij jullie? Dus dat je terwijl je je conditie op peil houdt door op een loopband te lopen of een ander apparaat te trainen en er door middel van een beamer op een grote witte muur een film wordt aangezet die je dan samen met de andere sporters kan bekijken.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Alpas schreef:
    Bedankt! Ik ga het nu maar is allemaal in een woordweb gooien en is kijken of er wat in me opkomt! Zou een loopband bioscoop of iets dergelijks voor motivatie kunnen zorgen bij jullie? Dus dat je terwijl je je conditie op peil houdt door op een loopband te lopen of een ander apparaat te trainen en er door middel van een beamer op een grote witte muur een film wordt aangezet die je dan samen met de andere sporters kan bekijken.


    Ja, dat zou ik echt geweldig vinden!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Alpas schreef:
    Bedankt! Ik ga het nu maar is allemaal in een woordweb gooien en is kijken of er wat in me opkomt! Zou een loopband bioscoop of iets dergelijks voor motivatie kunnen zorgen bij jullie? Dus dat je terwijl je je conditie op peil houdt door op een loopband te lopen of een ander apparaat te trainen en er door middel van een beamer op een grote witte muur een film wordt aangezet die je dan samen met de andere sporters kan bekijken.


    Als het thuis zou kunnen, ja, anders loop ik namelijk nog steeds het risico opmerkingen te krijgen over dat ik wel op een erg laag tempo ga of idk faalangst is killing me oeps


    obsessive rage

    Ik fiets naar school 50 km op een dag. Dit vind ik toch best wel wat beweging.
    Daar buiten heb ik weinig tijd voor andere dingen en omdat ik nu in mijn examen jaar ben, ben ik bang dat ik als ik ga sporten mijn planning aan het voldrukken ben.
    MAAR BOVEN AL DEZE REDENEN: HET IS DUUR! First of all, ik snap dat het geld kost, maar 30 euro in de maand is voor deze dame met een loontje van 400 euro in de maand met zakgeld van 25 euro in de maand en een autorijbewijs die nog gehaald moet worden, toch even iets te veel gevraagd


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Voor mij doet zo'n loopband niks want ik vind die vorm van beweging niet fijn; te saai en statisch. Ik vind hardlopen trouwens echt niet fijn. Maar ik zou wel graag willen dansen (ik keek gister dat programma 'Dance Dance Dance' en dan kan ik bijna niet stil blijven zitten).


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik sport niet omdat ik het gewoon niets aan vind en er ontzettend slecht in ben. Dat geldt dubbel voor balsporten, want dan krijg ik altijd ballen naar m'n kop geschoten. Bovendien hebben al mijn vrienden die wel sporten constant blessures, terwijl ik nog nooit iets gebroken heb. Het enige wat mij echt zou motiveren om te gaan sporten is als het vanwege gezondheid/gewicht zou moeten.


    We should kiss the girls that we wanna kiss

    Ik heb vroeger op de middelbare altijd gesport, zowel extra sportlessen op school als 's avonds na school.

    Tegenwoordig woon ik echter veel te ver van de uni vandaan en vind ik steeds maar geen woning dichtbij. Daarbij zijn reguliere sportscholen weer net iets te duur voor de hoeveelheid tijd die ik er zou gaan spenderen. Na een paar uur reizen per dag lig ik bijvoorbeeld liever op bed dan dat ik nog een rondje op de loopband ren, helaas (nerd). Gelukkig doe ik goed aan hersensport?

    Tl;dr tijd en geld (zip)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik werk in de zorg waardoor ik eigenlijk bijna de gehele dag aan het lopen ben. Als ik dan afgewerkt ben dan heb ik echt geen zin meer om te gaan sporten (cat)


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Wat me tegenhoudt:
    - Me er nog niet helemaal klaar voor voelen/eerst andere dingen op orde willen hebben.
    - Niet weten welke sport me echt interesseert.

    Ik wil in ieder geval wel graag sporten, vooral voor mijn conditie. Ik vind dat ik te snel moe wordt van enkele trappen oplopen. Verder vond ik vroeger dat het voldoening en energie gaf. Je voelt je fysiek ook sterker en gezonder. Als ik eraan terugdenk mis ik het wel.

    Wat me zou motiveren:
    - Iemand die me mee vraagt te gaan sporten en het op vaste tijden per week aanhoudt.
    - Het gevoel dat ik terug goed in mijn vel zit en dus weer wat extra aankan.
    - Dat ik de sport vind die aan mijn "eisen" voldoet. :')
    - Niet te duur en niet te ver van waar ik woon.


    Ik wil een tuin vol egels

    Alpas schreef:
    Bedankt! Ik ga het nu maar is allemaal in een woordweb gooien en is kijken of er wat in me opkomt! Zou een loopband bioscoop of iets dergelijks voor motivatie kunnen zorgen bij jullie? Dus dat je terwijl je je conditie op peil houdt door op een loopband te lopen of een ander apparaat te trainen en er door middel van een beamer op een grote witte muur een film wordt aangezet die je dan samen met de andere sporters kan bekijken.
    Nee, totaal niet. D: Ik vind het dubbel.. Je doet iets gezond (het bewegen) en tegelijk iets ongezond (tv kijken). (Doet me ook denken aan de eerste aflevering van Black Mirror.) Daarnaast zou ik liever in een gezonde rustgevende omgeving lopen. Door de stad joggen vind ik dus ook maar niets. Dat zou ik in een park, bos of langs het kanaal doen.


    Ik wil een tuin vol egels

    Oké bedankt allemaal! Ik ga met de rest van mijn groepje op basis van deze antwoorden nog wat brainstormen. Super bedankt!


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Bij deze hebben we een enquête gemaakt, mocht je nog tijd en zin hebben zou het super fijn zijn als je hem nog even in wil vullen. Maar jullie hebben al enorm geholpen!

    DE ENQUÊTE


    "The stars replaced the emptiness of my heart."