• Dus, ik vertrek zaterdag ochtend naar Barcelona voor vier dagen (yay), maar omdat het zo kort is, neem ik dus alleen handbagage mee. Nu zou ik wel een handtas mee willen nemen om daar rond te wandelen, maar ik mag dus maar een stuk handbagage mee. Als ik nu een leeg handtasje in mijn trollie steek (dus niet bij me draag), mag dat dan? Of zien ze dat dan ook als een extra stuk, ook al draag ik het niet bij me?

    En edit: is het normaal dat ik geen ticket heb en blijkbaar moet inchecken met m'n achternaam? #vliegnoob

    (Ik voel me zo dom nu haha XD)

    [ bericht aangepast op 6 sep 2018 - 21:56 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dat mag gewoon hoor. ^^ Zolang het in de koffer past.

    Nee hoor, dat mag zeker. Zolang je maar één stuk bij je hebt, zeg maar. Uit mijn hoofd mag je wel een koffertje/tas als handbagage hebben, plus een klein tasje eventueel, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Die tas gewoon in je andere tas/koffer doen en dan is het geen probleem.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ja dat mag. Als je een koffer hebt mag je vaak ook gewoon een handtasje bij je houden in het vliegtuig. Ik had van de zomer een rugzak waar al mijn kleding in ging, en dan een tasje los met m'n telefoon, portemonnee etc...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Dat mag inderdaad gewoon!
    Met welke maatschappij ga je trouwens vliegen? Ryanair heeft onlangs zijn regels omtrent trolleys aangepast, dus daar wel even mee opletten.


    A to the Z

    Bij KLM mag je in ieder geval een handbagagekoffer en een "accessoire" meenemen. Dat laatste is een kleine handtas, laptoptas, iets anders dat onder een stoel past :Y)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Pixielisje schreef:
    Dat mag inderdaad gewoon!
    Met welke maatschappij ga je trouwens vliegen? Ryanair heeft onlangs zijn regels omtrent trolleys aangepast, dus daar wel even mee opletten.

    Die regel gaat pas van november in en sws vlieg ik met Brussles Airlines haha :')

    En thanks iedereen voor het antwoord (:

    Nog een andere vraag, aan iedereen hier. Is het normaal dat je eig geen ticket hebt of iets dergelijks? Hier zeggen ze dat je moet inchecken met je naam and that's it, maar het voelt zo vreemd zonder 'bewijs' zeg maar.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ah, Brussels Airlines maakt daar zeker geen probleem van! Als je trolley groot genoeg is kan je daar je handtas zelf insteken lol. Maar op zich zijn de cabins daar echt ruim om alles in kwijt te kunnen, dus no prob. Je mag echt gerust een kleine handtas en dan je stuk handbagage meenemen.

    Qua bewijs: heb je geen boardingpass toegestuurd gekregen via mail? Met een barcode en je vluchtgegevens? Die moet je afprinten en gebruiken op de luchthaven om te scannen. :)


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Ah, Brussels Airlines maakt daar zeker geen probleem van! Als je trolley groot genoeg is kan je daar je handtas zelf insteken lol. Maar op zich zijn de cabins daar echt ruim om alles in kwijt te kunnen, dus no prob. Je mag echt gerust een kleine handtas en dan je stuk handbagage meenemen.

    Qua bewijs: heb je geen boardingpass toegestuurd gekregen via mail? Met een barcode en je vluchtgegevens? Die moet je afprinten en gebruiken op de luchthaven om te scannen. :)

    Ik heb vandaag een mail gekregen met de boarding pas, dus maakte me voor niets druk :')

    [ bericht aangepast op 7 sep 2018 - 9:30 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ja, ze zijn daar wel altijd wat laat mee bij Brussels airlines.
    Veel plezier!


    A to the Z

    Ik neem een trolley + overvolle rugzak mee en dat mag gewoon. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oké sorry voor de enorme bump maar:
    Dit is zeker echt niet de domste handbagage vraag ooit ;)

    Ik vroeg me een paar maanden terug af of het toegestaan was om watermeloen mee te nemen het vliegtuig in 😂😂😂😂 aangezien water niet mag.

    Maar het mocht 👌🏻 m'n watermeloen inclusief vruchtensap is gewoon het vliegtuig in gekomen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly