• A HOGWARTS HALLOWE'EN PARTY
    Double, double toil and trouble; Fire burn and caldron bubble.
















    Het schooljaar is nog maar een klein maandje bezig of de school wordt geteisterd door een gruwelijke ontdekking: op de eerste regenachtige dag van het jaar werd een eerstejaars door professor Anderling aangetroffen dichtbij het verboden bos. Het jonge meisje was de dood ter nauwe na ontsnapt. Wat er precies gebeurd is, is nog steeds niet duidelijk. De professoren zwijgen als het graf. De leerlingen verzinnen de meest bizarre verhalen. Van een geest die de leerlingen na al die jaren zat is geraakt, tot Slakhoorn die het jonge meisje zou hebben vergiftigd omdat ze maar bleef zeuren of ze bij de Sluggers mocht, tot enkele leerlingen die verdacht worden van deze brute aanval. Het herfstweer slaat toe en een groep zevende jaars studenten probeert om tot de bodem te komen van dit verdachte verhaal.

    Ondanks al deze rumoer in de school, zullen de lessen doorgaan en zal ook het grote Hallowe'en-feest worden gehouden aan het eind van de maand. Het meenemen van een date is hierbij verplicht. De meeste leerlingen zijn dus al druk bezig met het aanhalen van de banden en hier en daar wordt er al wat geflirt. Maar dat valt niet mee wanneer er onderling zoveel wantrouwen bestaat. In deze RPG volgen we leerlingen die in hun zevende jaar van Hogwarts zitten.

    PROFESSORS
    • Transfiguration - Minerva McGonagall
    • Potions - Horace Slughorn
    • Defence Against the Dark Arts - Patricia Rakepick
    • Herbology - Pomona Sprout
    • Care of Magical Creatures - Silvanus Kettleburn
    • Study of Ancient Runes - Bathsheda Babbling
    • Astronomy - Aurora Sinistra
    • History of Magic - Cuthbert Binns
    • Arithmancy - Septima Victor

    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Afdeling
    Vakken (Welke keuzevakken? Beste/Slechtste vakken?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie
    Relaties
    Extra

    Naam — Faceclaim — User — Pagina
    Gryffindor [2/2]
    • Pippa Victoria Westcott — Sasha Kichigina— calice — 1.2 x prefect
    • Naam — Faceclaim — Klaar — Pagina

    • Ezra Benjaming Addington— Noah Centineo—Egorova — 1.3
    • Maxwell "Maxi" Oliver Hayes — Tom Webb— Garett— 1.3

    Ravenclaw [1/2]
    • Naam — Faceclaim — Forgarty— Pagina
    • Lola Angie Davis —Nicole Gardiner — calice— 1.4

    • Jayden Daley Howard— Faceclaim — DarkOne— 1.2
    • Asher Felix Wolf— Matous Tichy— Garrett— 1.2

    Hufflepuff [2/2]
    • Halley Elin Halle— Carrington Durham— WrittenWords — 1.2 x Headgirl
    • Caitriona Muirgen Rowan— Sophie Skelton— IrisWestAllen— 1.3

    • Naam — Faceclaim — Remiinds — Pagina
    • Alexander 'Ace' Jason Scofield — Kian Lawley— AdoreDelano— 1.1


    Slytherin [2/2]
    • Zara Isabella Alami — Rania Benchegra— Sprouse—1.3
    • Xia-xing 'Davina' Zhuang— Faceclaim — DarkOne— 1.2

    • Myles August Rosier— Faceclaim — Forgarty—1.3
    • Chase Lennon Nox— Lucky Blue Smith— WrittenWords — 1.3

    VAKKEN

    • Astronomy
    • Charms
    • Defence Against the Dark Arts
    • Herbology
    • History of Magic
    • Potions
    • Transfiguration
    • Alchemy
    • Arithmancy
    • Care of Magical Creatures
    • Divination
    • Muggle Studies
    • Study of Ancient Runes



    QUIDDITCH

    Commentator: Alexander 'Ace' Jason Scofield

    Gryffindor
    • Captain: personage Egorova
    • Keeper:
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: personage Klaar

    Slytherin
    • Captain: Xia-xing 'Davina' Zhuang
    • Keeper: personage Forgarty
    • Chaser: Xia-xing 'Davina' Zhuang
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker:

    Ravenclaw
    • Captain: Asher Felix Wolf
    • Keeper:
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: Asher Felix Wolf

    Hufflepuff
    • Captain:
    • Keeper:
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker:



    RULES
    • Schrijf minimaal 200 woorden (naam, codes etc is uitgezonder)
    • De huisregels van Quizlet gelden ook hier.
    • Posts worden in correct Nederlands geschreven
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar geef dit aan aan de bovenkant van je post.
    • Alleen ik (calice) maak nieuwe topics aan.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming
    • Meerdere rollen nemen is toegestaan.



    "The school was happily anticipating their Hallowe'en feast'; the Great Hall had been decorated with the usual live bats, Rubeus Hagrid's vast pumpinks had been carved into lanterns large enough for three men to sit in, and there were rumours that Albus Dumbledore had booked a troupe of dancing skeletons for the entertainment".
    - J.K. Rowling


    [ bericht aangepast op 4 okt 2018 - 19:41 ]

    rule]


    ✖ Asher Felix Wolf ✖

    Ravenclaw 18 Captain & Seeker Great hall, Ravenclaw tafel Lola



    Lola ging rustig verder met tegen Asher praatten, iets dat hij wel had verwacht. Dat leek ze leuk te vinden, terwijl hij zelf het liefst zijn maaltijd in stilte had geconsumeerd.
    "Oh kom op, Ash, een boterbiertje samen doen kan toch geen kwaad?" zei ze na wat kort gegrinnik. Het kon Asher niets schelen dat ze grinnikte of lachte, hij was wel gewend om dat soort reacties op te wekken bij andere.
    "Voor iemand die zichzelf amuseert op een feestje kan dat inderdaad geen kwaad."
    "Het zou zo leuk zijn om een drankje te doen met onze Quidditch captain, dat vindt het hele team sowieso ook leuk! Wat had je anders op je programma staan vanavond?" Haar pogingen om hem mee te krijgen waren legitiem, maar dat betekende niet dat Asher ook toegaf. Zijn keuze om niet naar het feestje te gaan stond geschreven in steen, daar kon weinig verandering in gebracht worden. Dit was zijn uitgelezen kans om rust te vinden in de leerlingenkamer met een groot deel van de mensen weg.
    "Het kan me werkelijk niets schelen wat het team sowieso leuk vind, ik ben captain vanwege de quiditch, niet vanwege de sociale verantwoordelijkheid die iedereen zo wenselijk vind." Hoewel de sociale kant wel een reden was voor het afdelingshoofd om Asher captain te maken, was het niet gelukt om hem te veranderen.
    "Ik heb genoeg andere dingen waar ik me mee bezig kan houden nu de common room een avondje rustig is." Asher was niet van plan veel aan Lola te vertellen over zijn bezigheden, wat hij deed waren vaak dingen waar andere zich niet me hoefde te bemoeien.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2018 - 15:11 ]



    ◈ Maxwell "Maxi" Oliver Hayes ◈

    Gryffindor 17 Beater Great hall, Gryffindor tafel Ezra & Pippa



    "We kunnen de Daily Prophet wel een brief sturen, ik denk dat alle lezers super gelukkig zijn als ze eenmaal horen dat wij het al een maand vol gehouden hebben zonder strafwerk. Mam is er in ieder geval erg blij mee, die was al bijna bang dat ik vorig jaar bleef zitten doordat ik teveel tijd besteedde aan strafwerk en quiditch. Ze is echt bezorgd aan het worden nu ik na dit jaar iets van m'n leven moet gaan maken." Maxi snapte niet hoe zijn moeder zo bezorgd kon zijn, het had er vast mee te maken dat William al een goed betaalde baan had en een stabiel leven.
    "Hey Pippa," zei Maxi vrolijk toen zijn vriendin zich bij het gesprek voegde. Maxi's stemming kon niet meer stuk, natuurlijk had hij zin in vanavond
    "Natuurlijk gaan we de hele nacht door, we hebben zelfs expliciet toestemming gekregen om morgenochtend te slapen. Hoe kunnen we nu niet van die kans gebruik maken?"
    Even dacht Maxwell terug aan het vorige feestje dat ze georganiseerd hadden. Ezra had wel gelijk, na die avond hadden ze toch wel medelijden gehad met de huiselven die voordat de eerste wakker werden de common room weer spotless moesten maken.
    "Neh, er zijn vast wel een aantal oudere jaars die even willen helpen met het fiksen van de grootste troep, dan valt het ook allemaal wel mee." Hij nam de laatste hap van zijn bord en dacht even na, het toetje zou zo wel komen. Toch schepte Maxi zich nog een beetje op, gewoon voor de smaak.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2018 - 16:12 ]

    ALEXANDER 'ACE' JASON SCOFIELD

    ««« 18 - Hufflepuff - Muggleborn - @Great Hall - Alone »»»

    Alexander wist niet zo goed waar hij zich in had gemengt, maar het was duidelijk niet goed. Dit had hij enkel pas door zodra Haley bijna abruut opstond en er vandoorging. Met iets grote ogen keek hij van Haley naar Cat en hij wilde haar net vragen of hij iets verkeerds had gezegt, toen ook zei in huilen uit leek te barsten. Zo ongemakkelijk als Alexander was als het op emoties uitkwam, keek hij even vluchting om zich heen, tot hij besefte dat hij actie moest ondernemen. Hij klom zonder pardon over de tafel heen, waarbij hij net de bak met aardappelpurre wist te ontwijken met zijn voet en ging naast Cat zitten. Iets ongemakkelijk sloeg hij zijn arm om haar heen en liet hij haar uitbrabbelen, terwijl hij een boze blik wierp naar een andere leerling die raar naar het stel keek. 'Geen sorry zeggen.' Alexandere klopte even awkward op Cat haar hoofd, haar weer te doen lachen, maar dat ze zo snel al een ander onderwerp zou aansnijden had hij niet zien aankomen. 'Dat kan zeker wel anders.' Alexander had nog geen date voor vanavond, puur omdat hij niet wist dat hij deze moest hebben en er daarnaast niet heel erg mee bezig was. 'Kom droog die tranen.' Hij veegde voorzichtig nog een verloren druppel van Cat haar wang af en glimlachte klein. Hij schok dan ook toen ze plots opstond en hem letterlijk de great hall uittrok en wist nog net een klein gilletje te onderdrukken. Zodra hij doorkreeg wat ze gingen doen, wilde hij eigenlijk weg. Hij wist niet of hij de aangewezen persoon was voor bij een ruzie. Helemaal als hij beide personen wel mocht en elke dag moest zien. Toch bleef hij staan en glimlachte hij ongemakkelijk naarHaley, terwijl hij zijn handen diep wegstopte in zijn zakken. 'Dus, willen jullie met me op date vanavond?' Grapte hij stom, gewoon omdat hij zichzelf geen houding wist te geven en dan altijd dom ging praten.



    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Haley Elin Halle
    18 ~ Hufflepuff ~ Headgirl ~ @The Great Hall ~ met Cat

          In eerste instantie was Haley van plan om gelijk naar haar slaapkamer te gaan en een nieuw setje kleding uit te zoeken, want wat ze nu in gedachte had was blijkbaar niet goed genoeg. Maar zodra ze de Great Hall uit was, merkte ze dat dat helemaal geen goed idee was. Zoals ze zich nu voelde, met haar hart vol verdriet en niet in staat om normaal na te denken of door haar tranen heen te kijken, wist ze dat het uitzoeken van nieuwe kleding niet zou gaan lukken. Ze zou al haar kleding toch alleen maar vies en nat maken met haar tranen.
          Daarom besloot ze naar buiten te lopen, waar ze zich niks aan trok van de mensen die haar aan staarde. Ze had het door haar eigen verdriet zelfs nieteens door. Net zo min had ze door dat Cat en Ace naar buiten kwamen lopen. Iets wat ervoor zorgde dat ze ook schrok toen de twee ineens voor haar stonden en Cat tegen haar begon te praten.
          'Haley. Dia ár sábháil! Het spijt me zo.' Cat's woorden en vooral de gebroken manier waarop ze het zei, zorgde ervoor dat er opnieuw een steek door Haley's hart ging. Ze kon er niet tegen om haar beste vriendin zo te zien.
          'Het is al goed,' antwoordde ze, met een stem die net zo gebroken was, terwijl de tranen nog altijd over haar wangen rolden 'maar beloof me alsjeblieft nooit meer tegen me te liegen. Je weet toch dat je altijd alles tegen me kan zeggen? Daar zijn beste vriendinnen voor.' Even bleef Haley stil, tot ze weer in huilen uitbarstte 'O o of... i i is d d dat h h he hele helemaal n n niet h h hoe j j je o o ons z z ziet? B b ben i i ik m m maar e e een g g gemeen k k kreng i i in j j jouw o o ogen?' Haley had de neiging om weer weg te rennen, maar wist dat dat geen goed idee was. Ze wist dat ze deze confrontatie aan moest gaan, hoeveel moeite ze er ook mee had.
          Haley dwong zichzelf om weer tot rust te komen en naar Ace te glimlachen. Ze schaamde zich enorm voor het feit dat hij haar zo moest zien, vooral omdat ze het gevoel had dat hij hier nu eigenlijk helemaal niet wilde zijn. Iets wat er ook voor zorgde dat ze hem verbaasd aan keek toen hij vroeg of zij en Cat met hem op date wilden gaan vanavond. 'Zeker?' vroeg ze dan ook onzeker 'W... wil je niet liever alleen met Cat? I... ik kan jullie wel alleen laten a.. als je dat wilt?' Ze had namelijk het gevoel dat hij hier nu alleen stond omdat Cat hem had meegesleurd.

    [ bericht aangepast op 10 dec 2021 - 19:42 ]

    Cat
    Hufflepuff • 17 • Great Hall • Where did I go wrong? • Haley & Ace

    Haley zei dat het goed was, maar haar wangen waren even nat als die van mij, en haar stem brak na elke lettergreep. Dit was mijn bedoeling absoluut niet geweest. Was ik echt zo'n slecht persoon? Ik wilde naar haar toe stappen en mijn armen om haar heen slaan, maar ik durfde het niet. Ze haatte me duidelijk, en ik wilde het niet erger maken. Haar woorden sloegen in als een bom. Liegen? Ik loog niet. Zwijgen was toch niet liegen? Zwijgen deed je omdat iets niet belangrijk was en je van diegene meer hield dan het ongemak wat het met zich meebracht. Ze barstte uit in huilen en haar gesnik zorgde ervoor dat ik ook begon te huilen. Hoe kon ze dat ooit denken? Was ik zo gemeen? "W-w-wat? N-n-natuurlijk n-n-niet. J-j-je b-b-bent m-m-mijn b-b-beste v-v-vriendin. I-i-ik z-z-zei n-n-niets o-o-omdat i-i-ik o-o-om j-j-je g-g-geef e-e-en i-i-ik j-j-je g-g-geen p-p-pijn w-w-wilde d-d-doen, w-w-want j-j-jij b-b-bent v-v-veel b-b-belangrijker v-v-voor m-m-me, m-m-maar d-d-daarmee h-h-heb i-i-ik j-j-je j-j-juist p-p-pijn g-g-gedaan. I-i-ik b-b-ben h-h-het g-g-gemene k-k-kreng h-h-hier." snikte ik. Ik had mijn emoties echt niet meer onder controle, en zo kwam ook Ace's vraag erg laat binnen, vooral omdat ik ergens een beetje vergeten was dat hij er nog stond. Ik was echt de slechtste vriendin ooit. Ik draaide me pas weer naar hem, en veegde mijn tranen zo goed mogelijk weg, toen Haley tegen hem begon. Ik moest even graven naar zijn vraag, maar schudde wel meteen mijn hoofd bij Haley's antwoord. "Nee. Blijf alsjeblieft." Mijn stem bleef breken. "Ik snap als je niet met een slechte vriendin als ik wil gaan, maar dan ga ik wel niet. Geniet van het feestje waar je zoveel moeite in hebt gestoken en laat het niet door mij verpesten. Je verdient zoveel beter." Ik keek ook even naar Ace. "Sorry dat ik je hierin heb meegesleept. Jij verdient ook beter." zei ik, voor ik ze allebei een kus op hun wang gaf, die nog nat was van het huilen. "Het spijt me zo... Voor jullie allebei." Ik keek naar de trappen en zag dat er op dit moment geen mogelijkheid was om bij de common room te komen. Die dingen wilden me hier houden, iets wat ik het liefst niet had. Zij verdiende hun tijd weg van mij, een tijd waarin ze gelukkig konden zijn. Ik verpestte namelijk duidelijk elke mogelijkheid op een leuke onbezorgde avond met mijn aanwezigheid en mislukte vriendelijkheid. Ik moest gewoon mijn droom van een winkeltje laten varen en een kluizenaar worden, dan viel ik tenminste niemand meer lastig en kon ik ook niemand meer pijn doen.


    Kindness is the only language you need


    Bowties were never Cooler