• Gezien ik al een week super hyped ben om mee te doen en niet meer kon wachten totdat iemand anders een topic opende is hier dan eindelijk het grote NaNoWriMo topic voor 2018 c:




    NaNoWriMo ✍

    November 2018





    Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing month en is bedacht door Chris Baty in 1999. De uitdaging is om in november een boek te schrijven van minimaal 50.000 woorden. Dit komt neer op 1.667 woorden per dag voor 30 dagen.

    Hoe kan ik meedoen?
    Als je mee wilt doen aan de officiële NaNoWriMo kun je je aanmelden op nanowrimo.org en daar aangeven dat je mee gaat doen. Mocht je nog geen 18 zijn en geen 50.000 woorden willen schrijven, kun je je ook aanmelden bij de Young Writers Program waar je je eigen doel kunt stellen. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je per dag hebt geschreven, ook krijg je via de site af en toe motiverende berichtjes en is er een forum vol andere enthousiaste schrijvers.

    Home Region
    Als je je hebt aangemeld op de website, kun je ook een "home region" toevoegen. Elke regio heeft een eigen forum waarin je met andere schrijvers uit die regio contact kunt houden via hun eigen forum. Ook zijn daar de bijbehorende regio social media te vinden, hebben ze vaak hun eigen chatroom en worden er allerlei landelijke activiteiten georganiseerd. Hieronder staan de regio sites van Nederland en Vlaanderen. Mocht je ergens anders wonen, kun je alle andere regio's wel vinden op de site.
    Nederland & Vlaanderen

    Wrimoverse
    Er is ook nog iets dat Wrimoverse heet, maar niet officieel bij NaNoWriMo hoort. Het ziet er wel cool uit, verder heb ik geen idee wat het is en Vlaanderen blijkt hun eigen regio te hebben.







    Officiele regels
    ✍ Write a 50,000-word (or longer!) novel, between November 1 and November 30.
    ✍ Only count words written during November. None of your own previously written prose can be included in your NaNoWriMo draft (though outlines, character sketches, and research are all fine, as are citations from other people's works).
    ✍ Write a novel. We define a novel as a lengthy work of fiction. If you consider the book you're writing a novel, we consider it a novel too!
    ✍ Be the sole author of your novel. Apart from those citations mentioned two bullet-points up.
    ✍ Write more than one word repeated 50,000 times.
    ✍ Upload your novel for word-count validation to our site between November 25 and November 30.

    FAQ
    Moet ik me perse aan al die officiële regels houden?
    Nee natuurlijk niet! De enige regel die er echt toe doet om NaNoWriMo te winnen is dat je aan uiterlijk 30 november een word count van 50.000 woorden op meer hebt. Verder mag je doen wat je wilt, NaNoWriMo is er puur voor om je uit te dagen je meer te laten schrijven. Er is zelfs een heel subforum voor NaNo Rebels.

    Moet ik mijn verhaal ergens publiceren?
    Nee, dat is helemaal nergens voor nodig. Het enige dat je moet doen is je word count op de site bijhouden om te kunnen winnen.

    Moet ik perse 50.000 woorden schrijven?
    Ja, om NaNoWriMo te kunnen winnen wel (tenzij je meedoet aan het Young Writers Program). Maar het is natuurlijk wel toegestaan om voor jezelf een andere word count aan te houden, al kun je die niet op de site invoeren dat kan alleen bij Camp NaNoWriMo.

    Waar staat k voor?
    1k is 1.000 woorden. 50.000 woorden wordt dus ook wel afgekort als 50k.

    Maar alles wat ik schrijf is slecht?
    De bedoeling van NaNoWriMo is dat je een first draft van minimaal 50.000 woorden schrijft editing is iets voor december of januari dus ben vooral niet bang om iets slechts te schrijven, dat is volledig geoorloofd.




    Extra resources en leuke dingen
    Sponsors
    NaNoWriMo heeft een aantal leuke sponsors die hun bijdrage leveren en veel van deze sponsors hebben ook leuke extraatjes voor iedereen die meedoet aan NaNoWriMo. Zo heeft Scrivener bijvoorbeeld een speciale NaNo actie waarbij ze een NaNo trial versie hebben die loopt van 15 oktober tot 7 december voor iedere NaNoWriMo deelnemer om uit te proberen. Alle sponsors en hun bijbehorende offers zijn te vinden op het sponsor subforum.

    Help, ik heb geen idee waarover ik moet schrijven!
    Vanochtend kwam ik op twee outlines uit die speciaal geschreven zijn voor NaNoWriMo: outline & character outline. Dus als je echt geen idee hebt, kun je ook altijd hier inspiratie uithalen en elke dag 1.667 woorden schrijven over het onderwerp dat ze aangeven. Ook kun je plots, characters en allerlei andere dingen vinden op het officiële NaNoWriMo forum en heeft de NaNo site een kopje met inspiratie.




    Q users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Eltham | Eltham | Outcast
    Rozenthee | Zwadderaar | De Kracht van Bellenblaas
    Square | Squares | Nog onbepaald
    Bladerdak | Annataart | Fay (Persoonlijk doel 25K)
    Frodo | Philyra | Nog naamloos project
    Bakugou | MayLynn | Demi
    Necessity | Contritus_Angelus | Twee zijden van dezelfde munt
    Maheegan | ElfCitadel | Saving the Raven
    Jian | Chrushed | In inkt geschreven
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    xTrueStoryx | xTrueStoryx | nog titelloos
    filosofie | SachaFilosofiel | 7 curse - game of the badboy {1}
    Corday | Peblesse | In de ogen van de dood
    Gaston|Gilderoy|Kill the Beast
    aarsvogel | VisstickBeer | Coop-coöperatie (YWP)
    Lohse | Veerlaa | Happily unlove (10K)
    DreamerN | DreamerN | Nog onbepaald

    [ bericht aangepast op 1 nov 2018 - 8:56 ]

    Goed bezig allemaal! Hier staan de eerste 2000 woorden met veel pijn en moeite op papier (nou ja, beeldscherm haha). Ik ben echt aan het vechten tegen het editen en alles schrappen.

    Ik heb bijna 2,5K woorden nu^^ En ga nog tot 23u ofzo voort denk ik (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb een nieuwe regel voor mijn perfectionistische hoofd: backspace is een verboden toets. Gewoon alles wat ik typ moet blijven staan, niks editen or ánything. Als ik het eenmaal in mijn hoofd heb dat het echt niet mag, werkt het eigenlijk supergoed. Ik ben niet tevreden met de kwaliteit, maar heb wel een super draft waarmee ik later na NaNo mee kan gaan editen. Dan kom ik in ieder geval niet meer vast te zitten, so feest *O*
    Ik zit net over de vereiste woorden vandaag. Opzich wel erg blij mee, want iedere dag dat het lukt is er weer eentje, haha.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik ben nu over de 4K heen. Hoop morgen weer 4K te schrijven en dit weekend mijn persoonlijke doel te halen. Als dat lukt krik ik het aantal op naar 15/20K


    The truth is out there.

    Iedereen is echt goed bezig!

    Ik hou ermee op voor vandaag. Sta voor nu op 4921 woorden en ben best blij dat ik nu een beetje speling heb qua andere dagen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Err, oké. Net 461 woorden geschreven tijdens een WordWar van tien minuten. Daar ben ik het wel mee eens *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik ga vanmiddag pas beginnen :’)
    Maar goed bezig allemaal!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ondertussen 4K op de teller *O*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Yes, ook het vereiste voor dag twee weer gehaald *O* Zit net over de 4K nu ^^


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik ben dit jaar ook weer van de partij! Wallflower_| WALLFLOWER | The Brightest Stars.

    Gisteren tot 7208 gekomen. Hoop vandaag een hele goede dag te hebben en de 10K aan te tikken *O*


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Wow Rozenthee! Wat ontzettend goed!!
    Ik zit inmiddels op 8008 woorden en dat vond ik zo mooi dat ik er even mee stop voor vandaag I guess haha.
    Hoe gaat het bij de rest?

    Gisteren ben ik begonnen met NaNo en ik heb niet veel geschreven, maar ik ben wel heel tevreden met wat ik heb geschreven. Voor mij gaat de kwaliteit altijd boven het aantal woorden.

    Dag 1: 0 woorden.
    Dag 2: 0 woorden
    Dag 3: 1069 woorden

    Vandaag ga ik eerst hard aan school werken en dan hoop ik tot de 3K (?) te komen vandaag.

    Edit: Oh, en ik heb mijn NaNo-naam naar Wolkenkasteel veranderd en mijn verhaal naar Verkleurd.
    Edit numero dos: Mijn username hier op Q is van Bladerdak naar Donker gegaan.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2018 - 7:45 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    De 10k is bereikt ^^ waarvan ruim 2.5k aan het opgegeven verhaal haha, maar mijn doel is dit jaar 50k, waarvan 20k aan hetzelfde verhaal :'D dus tja haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Oh Donker, ik volg Verkleurd! Dus beter ga je wel zoveel mogelijk schrijven haha.
    Yeahh go Necessity. Maakt niet uit of en hoe je de 50k gaat halen, als je maar schrijft, schrijft en schrijft (: