• Gezien ik al een week super hyped ben om mee te doen en niet meer kon wachten totdat iemand anders een topic opende is hier dan eindelijk het grote NaNoWriMo topic voor 2018 c:




    NaNoWriMo ✍

    November 2018





    Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing month en is bedacht door Chris Baty in 1999. De uitdaging is om in november een boek te schrijven van minimaal 50.000 woorden. Dit komt neer op 1.667 woorden per dag voor 30 dagen.

    Hoe kan ik meedoen?
    Als je mee wilt doen aan de officiële NaNoWriMo kun je je aanmelden op nanowrimo.org en daar aangeven dat je mee gaat doen. Mocht je nog geen 18 zijn en geen 50.000 woorden willen schrijven, kun je je ook aanmelden bij de Young Writers Program waar je je eigen doel kunt stellen. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je per dag hebt geschreven, ook krijg je via de site af en toe motiverende berichtjes en is er een forum vol andere enthousiaste schrijvers.

    Home Region
    Als je je hebt aangemeld op de website, kun je ook een "home region" toevoegen. Elke regio heeft een eigen forum waarin je met andere schrijvers uit die regio contact kunt houden via hun eigen forum. Ook zijn daar de bijbehorende regio social media te vinden, hebben ze vaak hun eigen chatroom en worden er allerlei landelijke activiteiten georganiseerd. Hieronder staan de regio sites van Nederland en Vlaanderen. Mocht je ergens anders wonen, kun je alle andere regio's wel vinden op de site.
    Nederland & Vlaanderen

    Wrimoverse
    Er is ook nog iets dat Wrimoverse heet, maar niet officieel bij NaNoWriMo hoort. Het ziet er wel cool uit, verder heb ik geen idee wat het is en Vlaanderen blijkt hun eigen regio te hebben.







    Officiele regels
    ✍ Write a 50,000-word (or longer!) novel, between November 1 and November 30.
    ✍ Only count words written during November. None of your own previously written prose can be included in your NaNoWriMo draft (though outlines, character sketches, and research are all fine, as are citations from other people's works).
    ✍ Write a novel. We define a novel as a lengthy work of fiction. If you consider the book you're writing a novel, we consider it a novel too!
    ✍ Be the sole author of your novel. Apart from those citations mentioned two bullet-points up.
    ✍ Write more than one word repeated 50,000 times.
    ✍ Upload your novel for word-count validation to our site between November 25 and November 30.

    FAQ
    Moet ik me perse aan al die officiële regels houden?
    Nee natuurlijk niet! De enige regel die er echt toe doet om NaNoWriMo te winnen is dat je aan uiterlijk 30 november een word count van 50.000 woorden op meer hebt. Verder mag je doen wat je wilt, NaNoWriMo is er puur voor om je uit te dagen je meer te laten schrijven. Er is zelfs een heel subforum voor NaNo Rebels.

    Moet ik mijn verhaal ergens publiceren?
    Nee, dat is helemaal nergens voor nodig. Het enige dat je moet doen is je word count op de site bijhouden om te kunnen winnen.

    Moet ik perse 50.000 woorden schrijven?
    Ja, om NaNoWriMo te kunnen winnen wel (tenzij je meedoet aan het Young Writers Program). Maar het is natuurlijk wel toegestaan om voor jezelf een andere word count aan te houden, al kun je die niet op de site invoeren dat kan alleen bij Camp NaNoWriMo.

    Waar staat k voor?
    1k is 1.000 woorden. 50.000 woorden wordt dus ook wel afgekort als 50k.

    Maar alles wat ik schrijf is slecht?
    De bedoeling van NaNoWriMo is dat je een first draft van minimaal 50.000 woorden schrijft editing is iets voor december of januari dus ben vooral niet bang om iets slechts te schrijven, dat is volledig geoorloofd.




    Extra resources en leuke dingen
    Sponsors
    NaNoWriMo heeft een aantal leuke sponsors die hun bijdrage leveren en veel van deze sponsors hebben ook leuke extraatjes voor iedereen die meedoet aan NaNoWriMo. Zo heeft Scrivener bijvoorbeeld een speciale NaNo actie waarbij ze een NaNo trial versie hebben die loopt van 15 oktober tot 7 december voor iedere NaNoWriMo deelnemer om uit te proberen. Alle sponsors en hun bijbehorende offers zijn te vinden op het sponsor subforum.

    Help, ik heb geen idee waarover ik moet schrijven!
    Vanochtend kwam ik op twee outlines uit die speciaal geschreven zijn voor NaNoWriMo: outline & character outline. Dus als je echt geen idee hebt, kun je ook altijd hier inspiratie uithalen en elke dag 1.667 woorden schrijven over het onderwerp dat ze aangeven. Ook kun je plots, characters en allerlei andere dingen vinden op het officiële NaNoWriMo forum en heeft de NaNo site een kopje met inspiratie.




    Q users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Eltham | Eltham | Outcast
    Rozenthee | Zwadderaar | De Kracht van Bellenblaas
    Square | Squares | Nog onbepaald
    Bladerdak | Annataart | Fay (Persoonlijk doel 25K)
    Frodo | Philyra | Nog naamloos project
    Bakugou | MayLynn | Demi
    Necessity | Contritus_Angelus | Twee zijden van dezelfde munt
    Maheegan | ElfCitadel | Saving the Raven
    Jian | Chrushed | In inkt geschreven
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    xTrueStoryx | xTrueStoryx | nog titelloos
    filosofie | SachaFilosofiel | 7 curse - game of the badboy {1}
    Corday | Peblesse | In de ogen van de dood
    Gaston|Gilderoy|Kill the Beast
    aarsvogel | VisstickBeer | Coop-coöperatie (YWP)
    Lohse | Veerlaa | Happily unlove (10K)
    DreamerN | DreamerN | Nog onbepaald

    [ bericht aangepast op 1 nov 2018 - 8:56 ]

    Rozenthee schreef:


    Wie klopt me even op m'n schouder met deze uit-mun-tun-de prestatie?
    nee maar echt, ik wil huilen

    KOM OP KIDDO WE ZIJN 0 UUR DAT IS LIKE EEN NIEUWE TELLER U CAN DO IT
    nachtelijke writingrondes zijn the best


    A to the Z

    We zitten op dag tien en 1499 woorden. I'm on a roll. Vandaag ga ik voor de 5K en morgen nog 5K. Hopelijk kom ik dan weer in de mood en haal ik daadwerkelijk mijn doel.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Sorry, ik was in slaap gevallen :’)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Pixielisje schreef:
    (...)
    KOM OP KIDDO WE ZIJN 0 UUR DAT IS LIKE EEN NIEUWE TELLER U CAN DO IT
    nachtelijke writingrondes zijn the best


    Ik ben vannacht nog op ongeveer 200 woorden uitgekomen :') Dramatisch xd


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Iemand in voor een wordwar tot 18:00?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Hows it going people. Wordwar, iemand?


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Hows it going people. Wordwar, iemand?


    Tussen 9 en 10?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik zit momenteel op schema en dat voelt goed (krul). Hoe gaat het bij jullie?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik zit momenteel op schema en dat voelt goed (krul). Hoe gaat het bij jullie?


    At This Rate You Will Finish On February 22, 2019

    Let's say there's room for improvement.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Donker schreef:
    (...)

    At This Rate You Will Finish On February 22, 2019

    Let's say there's room for improvement.


    Anna Girl, what's going on? Of had jij je doel lager gelegd dan 50?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Donker schreef:
    (...)

    At This Rate You Will Finish On February 22, 2019

    Let's say there's room for improvement.


    Oké, dit is echt heel goed bedoeld advies en i'm not trying to make you feel bad but here hear (edit; GOD LAU ENGELS BRAK) me out.
    Ik heb gemerkt dat je moeite hebt met doelen halen. Je deed 2x mee met Qamp ook en daar had je ook vaak dat je amper geschreven hebt in die maanden. Nu ook met nanowrimo. En nochtans ben je echt héél excited want je organiseert het altijd en je hebt ook echt de motivatie om iets te schrijven.
    Nu heb je wel al aangegeven dat je last hebt met een ritme vinden en zo en ook qua school dat je daar moeite mee hebt. Wil je anders graag hulp bij het zoeken naar een schrijfroutine? Of hulp bij het zoeken van de oorzaak waarom je schrijven niet zo vlot? Mijn pb staat altijd open als je dat graag wilt.
    Ik wil je graag helpen want het lijkt me gewoon heel demotiverend ook voor je schrijven dat je een doel niet zou halen, maar je legt de verwachtingen misschien ook gewoon wat te hoog voor jezelf waardoor je het allemaal uitstelt? Dat kan ook een motivatiekill voor schrijven zijn.
    Misschien moet je je niet focussen op dingen als 'zoveel woorden als doel aan het einde van de maand' maar meer doelen die te maken hebben met schrijfroutines inbouwen. Bijv. 'Drie keer per week schrijven.' of 'elke dag schrijven' zonder daar woordaantallen op te plakken en dingen als dat het een bepaald verhaal moet zijn?
    Je zegt het zelf; er is ruimte voor verbetering. Ik weet zeker dat jij het ook kan. Je bent een schrijver als je iets met passie neerpent!

    Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit zeg. Uiteindelijk is het ook niet echt my business volledig but i'm here to hype people up so im trying.

    OKE WIE WIL ER NOG EEN PEPTALK
    VANDAAG ZIJN ZE GRATIS. GRATUIT. FREE OF CHARGE. KOSTENFREI.

    stiekem heb ik weer een moment bij mijn soty dat pittig moeilijk vlot dus when ya bish gets stuck, she makes sure others aint, sharing is caring.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2018 - 18:51 ]


    A to the Z

    @Laura, je post vind ik iets te lang om te quoten, dus ik doe het even op de ouderwetse manier. Allereerst: Ik weet dat je het lief bedoelt en ik waardeer het dat je genoeg cared om dit op te merken en het op te schrijven. Ondanks dat heb ik wel het gevoel dat ik een beetje in een hokje geschoven word - dat ik beoordeeld word op een reeks van dingen die het verleden zijn gebeurd? - en dat vind ik niet zo prettig. Ik weet dat dit niet je bedoeling is, maar ik heb wel het gevoel alsof er een kader om me heen getrokken wordt. You know, no hard feelings, because ik vind je een lieverd en je intenties zijn top, maar ik wil het wel even gezegd hebben.
    Nu even op de inhoud: Het klopt dat ik voorheen niet echt doelen heb gehaald, maar ik vind het altijd leuk om mee te doen en dan boeien de doelen me eigenlijk niet. Sowieso was ik erg slecht in plannen en deadlines halen, maar right now ben ik daar heel erg aan aan het werken en het werkt, want ik heb al drie opdrachten voor school ver voor de deadline ingeleverd en ik merk dat ik het allemaal wel onder controle heb. Met NaNo is het gewoon dat ik me niet echt inzet, meestal. In dit geval heb ik de eerste weken ook tentamenweken gehad, waardoor school natuurlijk de prioriteit had, maar sinds drie dagen ben ik weer aan het schrijven. Het is niet heel veel, maar ik zit nu op 5672 woorden en daar ben ik best tevreden mee, want ik doe meestal niet aan herschrijven, waardoor het langer duurt om in de eerste instantie woorden op papier te krijgen. Nog een reden waarom ik het nooit haal, is dat het woordenaantal me gewoon niet boeit. Als ik maar schrijf en ik tevreden ben met wat ik schrijf, is de hoeveelheid die ik schrijf niet belangrijk voor me.
    Hey, maar toch bedankt! Ik zal het zeker onthouden en als ik ooit hulp nodig heb, zal ik je er zeker mee lastigvallen. ;')


    look at the stars, look how they shine for you;

    @Anna: Ik doe het ook even zonder quote ;)
    Ja, ik snap je gevoel erbij en excuses daarvoor want zoals je wel weet is dat mijn bedoeling zeker niet!
    Ik ben wel iemand die redelijk direct is en de zaken niet verbloem, dus in die zin dat het misschien een beetje hard overkomt maar nogmaals dat is mijn bedoeling niet. Ik reageer dit ook enkel om je te helpen. De dingen die je aangeeft kan ik mij ook in vinden. Dat zijn ook de dingen die voor mij belangrijk zijn bij schrijven.
    Wat ik wil zeggen - en dat is de reden waarom ik in de eerste plaats gereageerd heb - is dat het soms gewoon zo demotiverend klinkt. Misschien komt het omdat ikzelf redelijk prikkelbaar ben voor negativiteit en zelf gedemotiveerd raak als ik zoiets lees. Ik bedoel nu niet dat je het helemaal niet kwijt kan of zo als iets niet vlot hoor. Maar positiviteit doet wonderen, denk ik dan persoonlijk. :)


    A to the Z

    Alright, babes, ik ga een kopje thee pakken en dan beginnen met schrijven voor vandaag. Iemand zin in een word war?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Donker schreef:
    Alright, babes, ik ga een kopje thee pakken en dan beginnen met schrijven voor vandaag. Iemand zin in een word war?


    JA PLS. Ik ben morgen jarig dus ik wil vandaag het dubbel schrijven, zodat ik morgen schrijf-vrij ben (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien