• Beste users,

    Omdat het oude topic wat verouderd is, hebben we aandacht besteed aan het verbeteren, uitbreiden en herschrijven van een nieuw topic over de meldknop. Deze gebruik je als je op Quizlet.nl iets ziet wat tegen de regels is.

    Waar kan ik de meldknop vinden?
    Op (vrijwel) elke pagina kan je de knop vinden. Vaak is het een vlaggetje, maar het kan ook tekst zijn met het woord ‘meld’ erin. Als je hierop klikt, kom je op een nieuwe pagina. Daar moet je een reden invullen zodat de moderators weten wat er gaande is en waarom deze melding gedaan is.

    Wanneer moet ik iets melden?
    Als je iets ziet gebeuren waarvan jij vindt dat het niet door de beugel kan, moet je het zo snel mogelijk melden. Wij zullen na een langere tijd geen actie meer ondernemen.

    Wat moet ik melden?
    Alles wat tegen huisregels is. Ben je niet zeker over of iets over de schreef gaat? Meld het, dan kunnen de moderators zich erover buigen en beslissen of de melding gegrond is of niet.

    Dit is een greep uit de lijst van dingen die zeker gemeld moeten worden:
    — Creaties die tegen de regels zijn (niet genoeg vragen bij quizzen; plagiaat; aanzetten tot zelfverminking etc.)
    — Reacties op creaties die tegen de regels zijn (schelden; opzettelijk kwetsen; beledigen en/of pesten etc.)
    — Privéberichten en gastenboekberichten die tegen de regels zijn (reclame maken; schelden etc.)
    — Users die te ver gaan (spammen, schelden; respectloos handelen etc.)
    — Topics en reacties op topics die tegen de regels zijn (spammen; ruzie uitlokken etc.; maar ook: verkeerde titel; verkeerd subforum)
    — Foto’s die tegen de regels zijn (faken; foto’s met een choquerende werking)

    In de huisregels staat alles opgesomd. Behalve het bovenstaande zijn er nog meer dingen die gemeld mogen worden.

    Waarom moet ik dingen melden?
    Je moet niet melden, maar je mag het altijd. De moderators zien niet alles, daarom hebben ze jullie hulp nodig. Het is niet verplicht dingen te melden, maar reageer niet op de user in overtreding!

    Overige dingen
    — Heb je met iemand problemen? Je kan diegene blokkeren via de blokkeerknop die op elk profiel staat. (Moderators en bemiddelaars kan je echter niet blokkeren omdat zij bepaalde taken moeten kunnen uitvoeren zoals bijvoorbeeld pb's versturen.)
    — Durf je iets niet te melden? Denk eraan dat je altijd anoniem blijft als je een melding doet. Degene over wie de melding gaat, krijgt niet te weten wie de melding heeft gedaan.
    — Merk je dat iemand anders wordt lastiggevallen? Stuur een moderator een privébericht met duidelijke uitleg over wat er gaande is.
    — Wil je een zeker bericht verwijderen, maar ook melden? Meld het eerst, en verwijder het pas wanneer de moderators de melding hebben afgehandeld. Mocht je willen weten wanneer de melding is afgehandeld, laat dit aan de moderator weten door het Bedankt voor de melding-bericht te beantwoorden.

    Groetjes,
    Het moderatorteam

    [ bericht aangepast op 12 okt 2018 - 8:40 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury