• Na deze video gezien te hebben, ben ik volledig geïnspireerd en gemotiveerd om de komende 30 dagen zonder social media door te brengen.
    Ik hoop meer aan school te doen, meer te lezen en minder tijd te verdoen.

    Mijn (persoonlijke) regels zijn als volgt:
    - Instagram, snapchat, youtube en netflix verwijder ik van mijn telefoon.
    - Youtube, Netflix en Quizlet verwijder ik uit mijn bookmarks op mijn laptop en ik zal uitloggen. (Q mag ik alleen 's avonds even bezoeken als ik mijn werk gedaan heb en Netflix mag ik alleen nog kijken via de tv.)
    - Dat was het eigenlijk.

    Who wants to join me?
    Deel jouw regels met me en tune af en toe in om je progress te delen ^^

    Happy detoxing!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik heb geen echte social media lol, tenzij Q en Pinterest meetellen :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    I did it - ik heb de apps van mijn telefoon verwijderd. En ik ben lowkey een beetje anxious nu.
    Heb ook uitgelogd op netflix en youtube en damn ik voel me bored. Let's see what the rest of the night brings me.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik denk dat zonder social media leven oprecht moeilijker is nog dan bijvoorbeeld stoppen met roken of iets dergelijks. Want mensen hebben eenmaal de behoefte om ergens deel van uit te maken en sociaal te zijn. Dus ik vind het heel knap van je dat je dit gaat doen, ik zou het niet lang volhouden. Whatsapp is je uitzondering? Of zat die er ook bij? In iedergeval the best of luck ! You can do it ^^


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Foutje lol

    [ bericht aangepast op 17 okt 2018 - 21:07 ]

    Thirteenth schreef:
    Ik denk dat zonder social media leven oprecht moeilijker is nog dan bijvoorbeeld stoppen met roken of iets dergelijks. Want mensen hebben eenmaal de behoefte om ergens deel van uit te maken en sociaal te zijn. Dus ik vind het heel knap van je dat je dit gaat doen, ik zou het niet lang volhouden. Whatsapp is je uitzondering? Of zat die er ook bij? In iedergeval the best of luck ! You can do it ^^


    Thanks! Ik hoop dat ik het kan hahaha, maar dat komt vast goed. Ik ga het gewoon doen.
    Whatsapp is inderdaad een uitzondering. Daar kan ik momenteel gewoon niet zonder en bovendien gebruik ik whatsapp niet zoals ik bijvoorbeeld instagram gebruik. Op insta kan ik zomaar een uur kwijt zijn aan wat memes kijken - er zit geen einde aan - terwijl whatsapp vrij doeltreffend is en ik zit er niet langer op dan nodig.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Good luck! *O*
    Ik kan op het moment niet zonder mijn dagelijkse dosis k-pop/idols dus ik ga geen afstand nemen van social media lol. Al zou het wel eens goed zijn. Want ik spendeer ook echt te veel uren aan niets doen eigenlijk. Maar anderzijds bestempel ik het ook wel weer als worth it? Idk.

    Ik had het hier gister ook met iemand over, hoeveel tijd het allemaal eigenlijk in beslag neemt. Tegelijkertijd, is facebook op dit moment de basis van mijn sociale contacten, gezien ik net een maand in Australie ben en hier nog wel een aantal maanden vertoef, dus daar kan ik niet zonder. Daarbij vind ik het ook leuk om dingen van hier met mijn vrienden te delen en kan ik Instagram niet verwijderen vanwege mijn stage. Ugh, oke, misschien gaat dit me toch niet lukken. c;


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Ik heb al geen instagram, snapchat of al die nieuwste social media. Dus ik heb er al geen probleem mee. ^^

    Ik heb alleen Facebook en als ik dat al 1x per dag bekijk, is dat veel. Voor de rest kijk ik na het werk op TV naar Youtube. Ik ben geabonneerd op wat kanalen en dan kijk ik of er wat nieuws is. Dus ik heb geen detox nodig denk ik. =P
    Soms vind ik het jammer dat ik bepaalde dingen mis omdat ik geen insta, snapchat of weet ik veel wat heb, maar anderzijds boeit het me ook geen meter. Ik heb al zo'n druk persoonlijk leven en werkleven dat ik toch geen tijd heb om die dingen te onderhouden. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Denk dat ik hiervoor eerst sociaal op media moet zijn (of een laptop oid moet hebben) :')

    Wel goed dat je het doet. Volgens mij kunnen social mediaverslavingen wel degelijk voor dingen als depressie zorgen door je lange tijden "idle" van je werk te houden. Na een half uurtje bezig zijn met iets voel ik me ook fitter dan als ik zo lang naar memes zou zitten kijken. Ik hoop dat je er iets aan gaat hebben!


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik wilde eerst mijn mening geven over enkele social media, maar dat werd te lang. :'D Daar maak ik beter later eens een topic over. x)

    Ik was sowieso ooit eens van plan van alle social media complete afstand te nemen + mijn gsm gebruik te minimaliseren. Maar ik ben er momenteel nog niet klaar voor. Ik wil dan nieuwe bezigheden hebben klaarstaan. ;D

    Maar het lijkt me heel rustgevend er zonder mee te leven en kan iedereen er enkel in aanmoedigen. En degenen die het niet hebben, houden zo. ^^

    Succes! Het gaat misschien eerst wat wennen worden, maar ik denk dat je je wel beter gaat voelen. ^^


    Ik wil een tuin vol egels

    TaeTae schreef:
    Good luck! *O*
    Ik kan op het moment niet zonder mijn dagelijkse dosis k-pop/idols dus ik ga geen afstand nemen van social media lol. Al zou het wel eens goed zijn. Want ik spendeer ook echt te veel uren aan niets doen eigenlijk. Maar anderzijds bestempel ik het ook wel weer als worth it? Idk.

    +1000
    Mijn dagelijkse memes houden mij sane. En daarnaast ook nog contact met klasgenoten en boven alles natuurlijk vrienden. Ik hoor een vriend standaard elke dag via messenger ipv sms omdat dat gratis is en tbh, ik zou echt niet zonder dat contact kunnen.
    Maar wel knap dat je dat doet!


    A to the Z

    Ik zit nu op dag veertien en ik heb instagram, twitter en snapchat nog niet aangeraakt weer. Kinda proud of myself? Al merk ik wel dat de verslaving real is, want ik zit nu door Goodreads te scrollen alsof het instagram is. Hm.
    Ik ben bijna op de helft! 🌚


    look at the stars, look how they shine for you;

    Stormwind schreef:
    Ik zit nu op dag veertien en ik heb instagram, twitter en snapchat nog niet aangeraakt weer. Kinda proud of myself? Al merk ik wel dat de verslaving real is, want ik zit nu door Goodreads te scrollen alsof het instagram is. Hm.
    Ik ben bijna op de helft! 🌚


    Wauw vind het knap van je!! Blijf doorzetten! Je kunt het ^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik hoef nog maar vijf dagen en hoewel ik op het gebied van Quizlet heb gecheat, gaat het heel erg goed! Ben wel een beetje teleurgesteld in mijn vrienden: ze hebben niet eens gemerkt dat ik al 25 dagen niet meer op social media heb gezeten. Pff.

    Al bedenk ik me nu dat ik Facebook ook heb gebruikt. Hm. Dat telt zeker ook. Shit.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Donker schreef:
    Ik hoef nog maar vijf dagen en hoewel ik op het gebied van Quizlet heb gecheat, gaat het heel erg goed! Ben wel een beetje teleurgesteld in mijn vrienden: ze hebben niet eens gemerkt dat ik al 25 dagen niet meer op social media heb gezeten. Pff.

    Al bedenk ik me nu dat ik Facebook ook heb gebruikt. Hm. Dat telt zeker ook. Shit.


    Proud of you! (Y)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.