• Hii, ik ben nog opzoek naar een laptop voor school dus ik vroeg me af of jullie nog aan- of afraders hebben. Ik ben gister naar de mediamarkt gegaan en dacht misschien om de HP Pavilion 14-ce0821nd te halen maar die is wel 800 euro :") en ik had eigenlijk een iets lagere bugdet maar als meerdere mensen 'm aanraden dan zou ik het wel kunnen overwegen. Anders zou ik ook tweedehands kunnen kijken maar ik weet niet of dat een goed idee is aangezien het personeel gister zei dat een laptop maar ongeveer vier jaar meegaat.

    Any suggestions??

    Ik heb een Lenovo en vind dat wel een goede studentenlaptop. Is ook een van de merken die ik het meest tegenkom in de aula


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nighthawks schreef:
    Ik heb een Lenovo en vind dat wel een goede studentenlaptop. Is ook een van de merken die ik het meest tegenkom in de aula


    Ik zag er gister ook een en overwoog het ook maar degene die ik zag was denk ik nergens online te vinden dus ik raakte een beetje verward. Weet je toevallig welk model het is?

    Wat voor soort dingen ben je er van plan mee te gaan doen? Ik denk dat je met die specs nog kan besparen op het geheugen door een versie met 128GB SSD en 1TB HDD te nemen ipv een 256GB SSD. Dan heb je meer opslag en voor de rest geen nadelen, aangezien die SSD vooral je OS sneller maakt en je bij normaal gebruik zelden programma's hebt die veel sneller vanaf een SSD openen. Als je überhaupt alleen standaard gaat internetten en typen, zou je misschien zelfs op het RAM kunnen besparen door maar 4GB te nemen, hoewel 8 wel beter is stel dat er zwaardere Windowsversies komen.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik heb een Lenovo Ideapad. Deze gebruik ik voor mijn studie. Hij is heel licht, perfect van formaat en erg snel. Ik ben er heel tevreden over. (:
    Ik heb hem gekocht bij CoolBlue, maar daar kan ik hem nu niet meer vinden. Bij Paradigit echter wel, en misschien bij nog wel meer winkels, als je iets beter zoekt dan ik gedaan heb haha.
    https://www.paradigit.nl/lenovo-ideapad-320s-14ikb-80x40097mh/80047724/product?gclid=EAIaIQobChMI6db8g9iS3gIVmOJ3Ch0YjQaFEAAYAiAAEgJbmfD_BwE

    AriChibi schreef:
    Wat voor soort dingen ben je er van plan mee te gaan doen? Ik denk dat je met die specs nog kan besparen op het geheugen door een versie met 128GB SSD en 1TB HDD te nemen ipv een 256GB SSD. Dan heb je meer opslag en voor de rest geen nadelen, aangezien die SSD vooral je OS sneller maakt en je bij normaal gebruik zelden programma's hebt die veel sneller vanaf een SSD openen. Als je überhaupt alleen standaard gaat internetten en typen, zou je misschien zelfs op het RAM kunnen besparen door maar 4GB te nemen, hoewel 8 wel beter is stel dat er zwaardere Windowsversies komen.[/quote

    Nou gewoon verslagen, presentaties etc maken. Ik maak soms ook wel video edits maar verder gewoon normale dingen, YouTube kijken enzovoorts. Dus ik dacht dat 8GB en 256GB SSD wel goed genoeg waren? Maar het is dus beter om dan 128GB te halen met 1TB?

    Hangt er vanaf wat je nodig hebt. Ikzelf heb een Asus model X302LA met 4GB RAM, maar dat is eigenlijk niet genoeg voor wat ik er mee moet doen (dus hij ziet enorm af soms). Om gewoon presentaties en worddocumenten op te openen, werkt hij prima, maar als je gaat beginnen met foto/video/audiobewerking, dan voldoet hij niet. Dus als je dat nodig hebt, zou ik op zn' minst op zoek gaan naar een model met minstens 8GB RAM-geheugen ^^ Dat hebben ze mij vorig jaar aangeraden als ik zware fotobewerking zou willen doen c:

    [ bericht aangepast op 19 okt 2018 - 16:37 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Stiekeme MT, want ik ga aan het eind van het jaar toch maar eens afstand doen van mijn waardeloze acer.

    Iemand toevallig nog aanraders voor een laptop:
    - waar je photoshop op kan draaien zonder dat 'ie crasht of sloom wordt (nog niet zeker dat ik dit moet
    - die licht is
    - waar je eigenlijk verder niet veel meer op doet dan verslagen maken en netflixen? ;')
    - ohja en een goede batterij is opzich ook belangrijk


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik keek net even naar Paradigits guidelines en heb een paar punten daaruit gehaald voor een laptop dat goed voor school maar ook voor videobewerking is;
    -minimaal 8GB werkgeheugen
    -Intelcore i5/i7
    -SSD schijf
    -een NVIDIA GeForce/AMD Radeon videokaart

    Het probleem is bij meeste (studenten)laptoppen heb je dus geen videokaart denk ik waardoor het niet echt geschikt is voor videobewerking. Ik weet nu niet of ik gewoon zou moeten zoeken naar een laptop met 8GB SSD schijf met i5 en dan proberen of het video bewerken lukt of dat ik specifiek naar een geschikte laptop voor videobewerking moet zoeken. Het is niet dat ik elke dag videos ga bewerken maar gewoon dat ik het wel af en toe wil doen. Maar het is belangrijker dat ik gewoon fatsoenlijk verslagen kan schrijven en een snelle laptop heb.


    (https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_hp-pavilion-14-ce0821nd-1578789.html
    Zou deze volgens jullie ook geschikt zijn voor videobewerking? Er staat dat het geen geheugenuitbreiding of optische drive heeft?)

    Azriel schreef:
    Stiekeme MT, want ik ga aan het eind van het jaar toch maar eens afstand doen van mijn waardeloze acer.

    Iemand toevallig nog aanraders voor een laptop:
    - waar je photoshop op kan draaien zonder dat 'ie crasht of sloom wordt (nog niet zeker dat ik dit moet
    - die licht is
    - waar je eigenlijk verder niet veel meer op doet dan verslagen maken en netflixen? ;')
    - ohja en een goede batterij is opzich ook belangrijk


    kinda same thing :"")

    M00NCHILD schreef:
    (...)

    kinda same thing :"")

    Als het geld op m'n rug groeide had ik een macbook gekocht (cat)
    Ik ken ook een paar mensen met een lenovo yoga. Zijn er mensen die hier meer over weten?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    M00NCHILD schreef:
    Nou gewoon verslagen, presentaties etc maken. Ik maak soms ook wel video edits maar verder gewoon normale dingen, YouTube kijken enzovoorts. Dus ik dacht dat 8GB en 256GB SSD wel goed genoeg waren? Maar het is dus beter om dan 128GB te halen met 1TB?


    256GB SSD is goed, maar uiteindelijk best weinig opslag. 128GB SSD + 1TB HDD is meer opslag voor een goedkopere prijs, aangezien SSDs gewoon heel duur zijn en veel duurder worden naarmate ze groter worden. Een SSD zorgt ervoor dat Windows binnen 5 sec opstart ipv na een minuut, maar deze snelheid draagt nauwelijks over op andere programma's. Daarom dat meer opslag op een HDD, een slomere opslag, in dat geval voordeliger is.

    Voor videobewerking is die 8GB werkgeheugen wel beter, idd, dan zou ik van die grootte af blijven.
    Oh, en voor de video's hoef je overigens geen dedicated GPU voor te hebben. Dat is echt alleen als je bijvoorbeeld 3D animaties maakt of films met hele zware effecten. En zelfs dan heb je nog geen Nvidia/AMD nodig, op je integrated GPU duurt het dan gewoon een paar uur langer. Voor een simpele knip-plakvideo zou ik niet 400 euro extra uitgeven zodat ie een paar minuten sneller klaar is ;')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Die geheugenopslag hoeft overigens geen beslissende factor te zijn! Je kan altijd nog externe harde schijven halen, stel dat je grote programma's moet installeren!


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Mijn fantastische grote liefde, mijn Samsung laptop, die het nog prima doet met word en alles, heb ik na 6 jaar toch aangevuld met een nieuw familielid; een macbook pro.

    Reden: m'n laptop kon door de adobe programmas (die niet op m'n externe harde schijf kunnen) niet eens meer powerpoint fatsoenlijk draaien en het duurde (ondanks de i5 processor) toch een half uur voordat InDesign geopend was. Premiere Pro en Photoshop kan ik niet eens meer openen, daar werd ik gewoon uit gekickt na het opstarten. Dat is vrij kut aangezien ik die programma's toch ook wel nodig heb voor m'n studie...

    Dus na veel advies, recensies enzovoorts ben ik toch gezwicht voor een veel te dure MacBook Pro 2018 met touchbar, 16gb ram, 256 SSD en een vrij hoge GHz. Maar damn, ik ben verliefd.

    Enige kutte is de USB-C adapters. Maar hey, bij de action verkopen ze voor 2,48 een USB-hub met 4 USB-poorten. Die in een USB-C poort kan. Helemaal top.

    Maar ik zou een MacBook Pro niet aanraden voor enkel tekstbewerking hahaha. Dan zou ik een goedkopere laptop kiezen.

    Een klasgenootje van me heeft de Lenovo Yoga. Dat is volgens mij ook wel een vrij goede, en je kan 'm dubbelklappen en als tablet gebruiken (chill voor netflix)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly