• Hoi allemaal,
    Het is bijna weer zover, Sinterklaas tijd. Zoals je misschien al weet ben ik leiding op scouting en de groep waar ik leiding aan geef vieren nog altijd Sinterklaas. Dit jaar heb ik 2 Pieten, strooigoed en cadeautjes.

    We proberen altijd een leuk verhaaltje te maken met hoe de pieten komen en weg gaan. Vaak blijft het een beetje op hetzelfde hangen. Dus ik vroeg mij af of jullie nog toffe ideeën hadden.

    De opkomst is 2,5 uur en zal plaats vinden op ons eigen terrein. We doen een pieten training en maken pepernoten.

    Vaak is de piet een andere piet kwijt en moeten de esta's helpen of komt de piet langs en willen ze mee draaien.

    Hebben jullie nog leuke ideeën voor mij?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oei ik ben niet zo goed in dit soort dingen bedenken, maar het is wel tof dat jullie het organiseren!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Bij ons zijn het (dan niet met sinterklaas maar wel met Pasen en kerst) meestal spellen.

    Iets als levend cluedo (een van de pieten is vermist?), waarbij de pieten hulp van de kids nodig hebben oid.
    Ook kun je misschien doen dat sinterklaas hulppieten zoekt, en dat de kinderen spellen kunnen spelen en punten verdienen, het kind/groepje met de meeste punten wint. (Of zonder competitie; gewoon een pieten training met excuus er voor).
    Of sinterklaas is iets kwijt en de kinderen moeten helpen zoeken (door middel van een spelletjes-speurtocht of zo).


    Ik weet niet hoe oud de esta's zijn, want anders is dit misschien te ingewikkeld, maar afgelopen kerst hadden wij ook een leuk spel:
    Sinterklaas zoekt een nieuwe boot (of iets in die trant, bedenk wat). De kinderen krijgen per groepje een kale "boot" (stuk papier met plattegrond van een boot of zo), die ze moeten inrichten. Bij post 1 krijg je bij een spelletje hout, bij 2 kun je ijzer verdienen, etc. Een stoel kost 2 hout en 3 ijzer, een tafel 4 hout en 1 ijzer. Hoe meer spelletjes ze winnen, hoe meer meubels ze kunnen kopen. Sinterklaas koopt de mooiste boot en die wint het spel.

    Dit waren mijn ideeën, geen idee of je er iets aan heb :'D
    Veel succes nog!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Bij ons zijn het (dan niet met sinterklaas maar wel met Pasen en kerst) meestal spellen.

    Iets als levend cluedo (een van de pieten is vermist?), waarbij de pieten hulp van de kids nodig hebben oid.
    Ook kun je misschien doen dat sinterklaas hulppieten zoekt, en dat de kinderen spellen kunnen spelen en punten verdienen, het kind/groepje met de meeste punten wint. (Of zonder competitie; gewoon een pieten training met excuus er voor).
    Of sinterklaas is iets kwijt en de kinderen moeten helpen zoeken (door middel van een spelletjes-speurtocht of zo).


    Ik weet niet hoe oud de esta's zijn, want anders is dit misschien te ingewikkeld, maar afgelopen kerst hadden wij ook een leuk spel:
    Sinterklaas zoekt een nieuwe boot (of iets in die trant, bedenk wat). De kinderen krijgen per groepje een kale "boot" (stuk papier met plattegrond van een boot of zo), die ze moeten inrichten. Bij post 1 krijg je bij een spelletje hout, bij 2 kun je ijzer verdienen, etc. Een stoel kost 2 hout en 3 ijzer, een tafel 4 hout en 1 ijzer. Hoe meer spelletjes ze winnen, hoe meer meubels ze kunnen kopen. Sinterklaas koopt de mooiste boot en die wint het spel.

    Dit waren mijn ideeën, geen idee of je er iets aan heb :'D
    Veel succes nog!


    Het is gelukt, bedankt voor alle tips.

    We gaan met de pieten pepernoten bakken en die ontvangen een telefoon dat de cadeautjes weg zijn. Ze spelen cluedo om te ontdekken waar ze zijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)

    Het is gelukt, bedankt voor alle tips.

    We gaan met de pieten pepernoten bakken en die ontvangen een telefoon dat de cadeautjes weg zijn. Ze spelen cluedo om te ontdekken waar ze zijn


    Klinkt leuk!
    Stiekem somde ik gewoon dingen op geïnspireerd op wat wij allemaal deden haha


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Klinkt leuk!
    Stiekem somde ik gewoon dingen op geïnspireerd op wat wij allemaal deden haha
    haha zo gaat dat vaak. Ik haal ook vaak dingen terug van herinneringen toen ik zelf 6 was en op scouting zat, dat is het voordeel van zolang op scouting zitten


    Change is for weirdos ~ Niall Horan