• De stelling van deze week luidt:
    Wie zijn kinderen niet vaccineert, moet de dokterskosten volledig zelf betalen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Deels eens, deels oneens. Er zijn kinderen die ziek worden van vaccinaties en dan is het niet hun schuld dat ze niet gevaccineerd zijn. Echter, mensen die willens en wetens een vaccinatie voor hun kind weigeren zonder een goede reden, zijn niet slim bezig en mogen zowel dokterskosten als een boete betalen van mij.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2018 - 14:13 ]

    Hangt toch af waar je kind ziek van wordt?
    Als het vaccinatie gerelateerd is en je kiest als ouder om je kind tegen alle adviezen in, niet te vaccineren.
    Dan mag je wat mij betreft zelf de ziektekosten betalen.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Oneens, dat zou kunnen betekenen dat de ouders niet meer naar de dokter gaan met hun kind, als ze zelf niet genoeg geld hebben en het kind de ziekte lijkt te hebben waarvoor het niet is gevaccineerd. De kans dat ouders dan zorg met levensbelang gaan ontnemen van hun kinderen is i.m.o. iets dat boven alles voorkomen moet worden.


    From these ashes, I will rise

    Het kind kan er niets aan doen dat zijn/haar ouders lomp zijn. Als mensen die dokterskosten zelf moeten betalen, vinden ze het misschien te duur om met hun kind naar de dokter te gaan en dan komt het kind dus in gevaar. Bovendien worden sommige kinderen ook echt ziek van vaccinaties, dus wat doe je daar dan mee?
    Maar vaccinaties zijn wel belangrijk en mensen die hun kind niet laten vaccineren zonder reden zijn echt zo lomp. Ik vind dat er wel wat meer op mag gehamerd worden dat een vaccinatie levens redt. Sowieso mag er een betere bewustwording komen rond vaccinaties, als je weet dat sommige mensen nog steeds geloven dat vaccinaties autisme veroorzaken.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Eens. Het brengt niet alleen jezelf, maar de rest van de samenleving in gevaar als je niet vaccineert.


    groetjes

    Snapple schreef:
    Hangt toch af waar je kind ziek van wordt?
    Als het vaccinatie gerelateerd is en je kiest als ouder om je kind tegen alle adviezen in, niet te vaccineren.
    Dan mag je wat mij betreft zelf de ziektekosten betalen.


    26 - 02 - '16

    Ik zou zeggen eerder een boete voor de ouders die hun kind(eren) niet vaccineren zonder een gegronde reden. Een allergie is daarintegen wel een goede reden om je kind(eren) niet te vaccineren


    'If you think this has a happy ending; you haven't been paying attention,' Ramsay Bolton GOT

    Ik denk dat het een beter idee is om ouders die weigeren hun kinderen te laten vaccineren zonder goede reden (zoals bijvoorbeeld een allergie) een boete te geven, in plaats van hen mogelijke ziektekosten helemaal zelf te laten betalen. Ten eerste kan de eventuele ziekte van hun kind een andere reden hebben dan het gebrek aan vaccinatie. Ten tweede is het mogelijk dat het kind slachtoffer wordt van de keuze van diens ouders. Als zij ziek worden en hun ouders de kosten niet kunnen betalen, zijn zij daar uiteindelijk de dupe van, terwijl zij er niet zelf voor hebben gekozen om niet gevaccineerd te worden.

    Liever andersom.
    Het is gewoon waar dat bepaalde kinderen ziek worden door vaccinaties. Niet vaccineren is ook een probleem. Dus dan liever dat alle dokterskosten en dergelijke vergoed worden als je kind, op wat voor manier dan ook, ziek wordt door het vaccinatie. Tenslotte doe je het ook voor de medemens, dus dan mag daar ook wel iets tegenover staan als het misgaat.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2018 - 23:32 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo