• ‘Homohaatmanifest’ radicale christenen wekt woede


    Ruim 200 predikanten, voorgangers en prominenten van de orthodox-protestantse kerk in Nederland hebben een manifest ondertekend tegen homoseksualiteit. Onder hen SGP-boegbeeld Kees van der Staaij en partijgenoot en senator Diederik van Dijk. De ondertekenaars en hun Nashvilleverklaring krijgen felle kritiek.

    Heel artikel: LINK

    Dit maakt mij zo diep triest, dit is weeral een bewijs dat we in het tolerante (wat een walgelijk woord eigenlijk als je er verder over nadenkt, "ik tolereer iets...") Nederland nog heel veel werk hebben.
    Ik kom maar niet op de woorden die mijn walging, verdriet en woede kunnen uitdrukken.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2019 - 23:23 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Heftig zeg...
    Ik kan niet begrijpen dat mensen zich op dat vlak bemoeien met het leven van een ander? Het gaat hen toch zeker niets aan? Zou je eens andersom moeten proberen pff.

    Ik werd echt fking chagrijnig. Echt wtf... Wie verzint deze bullshit.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik zag het op twitter voorbij komen en ik werd er ook (zacht uitgedrukt) niet zo blij van toen ik dit las.
    Ik snap daarnaast gewoon echt niet dat dit soort dingen nog steeds in een land als Nederland kunnen gebeuren? Ik zie tolerantie soms al teruglopen helaas, maar dat maakt dit niet meer begrijpbaar.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Waarschijnlijk komt het in hun spam terecht, maar ik heb hun contactemail gevonden en onderstaande mail verstuurd:

    Aan: info@nashvilleverklaring.nl
    Onderwerp: Wat extra studiemateriaal om in uw verklaring te verwerken
    Geachte

    Hieronder vindt u extra studiemateriaal dat zeker van pas zal kunnen komen. Het gaat onder meer over het begrip voor elkaar en over de liefde in de wereld en niet de haat die u probeert te verspreiden. Dit zou begrijpbare taal moeten zijn en is relevant voor elke leeftijdscategorie.




    En uiteraard met eigen naam ondertekend. Ik weet dat het belachelijk is, maar kon het niet laten.:') Wie wilt, mag het ook sturen. Dan laten we op zijn minst zien dat het anders kan.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik voelde mijn bloed ook wel even koken toen ik dit las. Door dat soort achterlijke gladiolen is er nog steeds achterstand in acceptatie. Echt jammer dat religie nog zoveel te zeggen heeft.


    26 - 02 - '16

    Be-la-che-lijk, dit!
    Ik las in een artikel van de NOS dat het ook tegen transgenders is.
    Ik vind het enorm triest dat er mensen zijn die een verklaring tekenen om iets te voorkomen waar ze helemaal niks mee te maken hebben. Iedereen moet lekker zelf kunnen beslissen over relaties en genderidentiteit!

    Wauw, gaan we weer 200 jaar terug in de tijd ofzo? Wat belachelijk!
    Alsof andere mensen er last van hebben dat iemand Gay/Lesbi/Trans/ of iets anders is (neem me niet kwalijk, ik weet de andere termen niet). Laat elkaar toch gewoon in zijn waarde.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Wat afschuwelijk.
    Het maakt me ook intens verdrietig dit te lezen.
    Leef en laat leven. Ongeacht geloof of geaardheid.
    We live in a fucked up world.


    Life is a beautiful struggle

    Ik vind je reactie naar hen toe echt ge-ni-aal Jarne. Maar dit is inderdaad pretty fucked up, zeker in deze tijden. Doe je oogkleppen even af en kijk rond je.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik snap dat het dergelijke gevoelens oproept, maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n big deal en vind ik dat we er niet teveel aandacht aan moeten besteden. I mean... het is de SGP... Die hebben altijd van dat soort rare fratsen, die totaal niet overeenkomen met de huidige stand van zaken, het huidige gedachtegoed en wensen van de Nederlandse bevolking. Tot een jaar geleden (ik weet de exacte cijfers niet) mochten er geen vrouwen op hun partijlijst, zijn ze nog steeds tegen vrouwenstemrecht én vinden ze dat abortus verboden moet worden. Nu is het laatste punt nog discutabel, maar volgens mij is heel Nederland ervan overtuigd dat wij nooit meer het vrouwenstemrecht gaan inleveren, dus wat zo'n getekend manifestje dan betekent...


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ons schreef:
    Ik snap dat het dergelijke gevoelens oproept, maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n big deal en vind ik dat we er niet teveel aandacht aan moeten besteden. I mean... het is de SGP... Die hebben altijd van dat soort rare fratsen, die totaal niet overeenkomen met de huidige stand van zaken, het huidige gedachtegoed en wensen van de Nederlandse bevolking. Tot een jaar geleden (ik weet de exacte cijfers niet) mochten er geen vrouwen op hun partijlijst, zijn ze nog steeds tegen vrouwenstemrecht én vinden ze dat abortus verboden moet worden. Nu is het laatste punt nog discutabel, maar volgens mij is heel Nederland ervan overtuigd dat wij nooit meer het vrouwenstemrecht gaan inleveren, dus wat zo'n getekend manifestje dan betekent...


    Ik snap je wel, maar wil toch even zeggen waarom het mij zo raakt.
    Ik, als homo zijnde, heb tot mijn 17de in de kast gezeten, ik wist al sinds mijn 12de dat ik "anders was" maar bleef in de kast. Niet uit angst voor mijn familie of vrienden, maar omdat ik toen (als kind) al voelde dat andere mensen mij niet goed vonden en dat ik apart gezet werd. Dat gevoel, is zo verkeerd, zo schadelijk en zo pijnlijk dat het je mentaal echt kapot maakt. Dat is ook de reden dat zoveel LGBTQ's met zelfmoordneigingen zitten. Dit gebaar dat met de Nashvilleverklaring gesteld wordt, versterkt dat alleen maar. Het is veel meer dan een rare frats, het is oproepen tot het negeren van mensen, sterker nog, het roept op om mensen uit de samenleving te stoten.
    En ja, dat raakt mij, en ik vind het jammer dat je dit afdoet als "rare fratsen" De boodschap erachter is zoveel dieper.
    De Nazipartij haalde ook rare fratsen uit.


    Queer zijn is gewoon alles

    Trouwens, mensen die zich willen uitspreken hiertegen kunnen dit ondertekenen:
    Ik sta naast je

    [ bericht aangepast op 7 jan 2019 - 20:14 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik snap je wel, maar wil toch even zeggen waarom het mij zo raakt.
    Ik, als homo zijnde, heb tot mijn 17de in de kast gezeten, ik wist al sinds mijn 12de dat ik "anders was" maar bleef in de kast. Niet uit angst voor mijn familie of vrienden, maar omdat ik toen (als kind) al voelde dat andere mensen mij niet goed vonden en dat ik apart gezet werd. Dat gevoel, is zo verkeerd, zo schadelijk en zo pijnlijk dat het je mentaal echt kapot maakt. Dat is ook de reden dat zoveel LGBTQ's met zelfmoordneigingen zitten. Dit gebaar dat met de Nashvilleverklaring gesteld wordt, versterkt dat alleen maar. Het is veel meer dan een rare frats, het is oproepen tot het negeren van mensen, sterker nog, het roept op om mensen uit de samenleving te stoten.
    En ja, dat raakt mij, en ik vind het jammer dat je dit afdoet als "rare fratsen" De boodschap erachter is zoveel dieper.
    De Nazipartij haalde ook rare fratsen uit.


    Ik vind het wel gek, want als het om uitspraken van Johan Derksen gaat dan roept men op om zijn uitspraken te negeren omdat het juist om stokerij gaat en aandacht geven juist ervoor zorgt dat het meer en meer in het nieuws komt en de negatieve klank verspreidt; maar als het om een politicus gaat dan kunnen we dat ineens niet zeggen.

    Ik snap dat het ondertekenen van een document officiëler is en dat het misschien serieuzer genomen moet worden, maar moeten we dat dan propaganderen op alle nieuwskanalen? Ik hoorde net dat er onderzocht gaat worden of het strafbaar is, is dat niet voldoende? Dan kunnen we toch beter als ze veroordeeld zijn verspreiden waarom het zo ernstig is.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ons schreef:
    (...)

    Ik vind het wel gek, want als het om uitspraken van Johan Derksen gaat dan roept men op om zijn uitspraken te negeren omdat het juist om stokerij gaat en aandacht geven juist ervoor zorgt dat het meer en meer in het nieuws komt en de negatieve klank verspreidt; maar als het om een politicus gaat dan kunnen we dat ineens niet zeggen.

    Ik snap dat het ondertekenen van een document officiëler is en dat het misschien serieuzer genomen moet worden, maar moeten we dat dan propaganderen op alle nieuwskanalen? Ik hoorde net dat er onderzocht gaat worden of het strafbaar is, is dat niet voldoende? Dan kunnen we toch beter als ze veroordeeld zijn verspreiden waarom het zo ernstig is.


    Ik sluit nooit mensen uit, in tegenstelling tot anderen in de maatschappij.(; Klikje

    En waarom dat het problematischer is dat een politicus dit doet? Hij zit in de tweede kamer. Hij bepaald mee het beleid. Een ouwe vent in een voetbalprogramma kan enkel zijn kijkers wat ophitsen. Een politicus kan beleid voeren.

    En laat me niet lachen, dit gaat nooit vervolgd worden. Telkens wanneer er geweld wordt gepleegd tegenover homo's oordeelt een rechter dat er geen verzwarende omstandigheden zijn. ookal hebben getuigen duidelijk de worden "k*nkerhomo" of "k*thomo" verstaan. Het is namelijk alledaags taalgebruik (er zijn artikels, maar door de blok heb ik even geen tijd verder journalistiek onderzoek te doen.) Deze mensen zullen zich achter godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting scharen. Het zijn geleerden die dit ondertekenen, geen achterlijke venten uit een hoekcafé.

    Dus ik ben van mening dat we altijd moeten duidelijk maken hoe slecht dit voor een maatschappij is en dat we dit altijd als maatschappij moeten veroordelen en het al zeker niet mogen banaliseren.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Trouwens, mensen die zich willen uitspreken hiertegen kunnen dit ondertekenen:
    Ik sta naast je

    Ondertekend! Wat ontzettend naar dit weer zeg D: Zoals inderdaad de site ook al zegt, Gods liefde is onvoorwaardelijk voor iedereen; dat is nu juist het hele punt zegmaar.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.