• Hee hallo!

    Ik heb besloten dat ik mijn studentenkamertje graag wat wil opvrolijken met wat planten om me gezelschap te houden. Nu ben ik best wel veel thuis (sowieso ieder weekend) dus de planten zouden wel tegen een stootje moeten kunnen. Om dan gelijk een cactus te kopen vind ik eigenlijk ook wel weer een beetje overdreven. Ik wil eigenlijk een pannenkoekenplant (heet die ook echt zo), want die hebben we thuis staan en hij heeft m'n hart gestolen. Eigenlijk zou ik moeten wachten tot we 'm kunnen stekken maar dat duurt me eigenlijk te lang, haha.
    Dus: wie heeft er tips?

    Wat voor planten hebben jullie thuis staan?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb een sanseveria die het heel goed doet, 1 keer in de 2/3 maanden water geven en hij groeit als een malle.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Een vetplant is echt niet normaal. Ik had er één op mijn kot staan en hoe dat arme ding het jaar overleefd heeft, is me echt een raadsel :') heeft amper water nodig en ziet er nog mooi uit ook!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Vetplant. :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik zat inderdaad ook aan een vetplant te denken! Een sanseveria ziet er ook leuk uit tho


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Wij hebben zelf 's werelds lelijkste plant , die volgens mijn ouders magnifiek is en die overleeft het ook met weinig water en vreetbuien van een kat. Ik zou zeggen gewoon naar de intratuin gaan en aan een medewerker vragen wat makkelijke planten zijn.


    Firm believer of all that is magic

    Ik heb van die mini-cactussen van de Ikea op kot. Super schattige dingen. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Zelfs nepbloemen van de Ikea overleven het bij mij niet, dus ik heb helaas geen tips 😂😂😂 maar succes met je zoektocht naar een plant!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb een vleesetende plant (met van die happers). Ik geef hem ongeveer een keer per week water. Maar ik heb zijn potje in een kom gezet waar ik water inschenk, zodat het water verdampt en zo in de grond van de plant komt. Dat ding is moeras gewend. Idk, het was mijn moeders idee en aangezien hij al meer dan twee jaar leeft denk ik dat het vast werkt


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ledecky schreef:
    Ik heb van die mini-cactussen van de Ikea op kot. Super schattige dingen. :')

    Deze heb ik ook en ze zijn too adorable. Overigens ook bij de HEMA te koop.

    Een vliegenvangerplant heb ik ook, maar mijn huisgenoten hebben hem iets te enthousiast water gegeven toen ik een maand weg was en nu is hij wat verzopen en zijn er nog maar een paar kleine groene deeltjes over :') Niet zo'n succes dus.


    From these ashes, I will rise

    Derks schreef:
    Zelfs nepbloemen van de Ikea overleven het bij mij niet, dus ik heb helaas geen tips 😂😂😂 maar succes met je zoektocht naar een plant!

    Oh jeetje dat is wel heel triest hahaha


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Vetplanten zijn geweldig en je hebt er zoveel! Een kleine aloe vera is ook leuk, heeft ook maar af en toe water nodig.

    Er zijn zoveel verschillende vetplanten in alle kleuren en maten. Als ik jou was, zou ik gewoon even rondkijken op https://www.reddit.com/r/succulents/ om te zien wat er allemaal bestaat. Meestal hebben ze de kleine bekende vetplantjes in de aanbieding bij supermarkten.


    "It's the thessalhydra, I'm telling you"

    Vetplanten zijn student-vriendelijke planten. Ik heb geen groene vingers en ze blijven bij mij in leven.

    Of je kan nep planten kopen. Bij Ikea hebben ze hele leuke nep planten die er niet plastic uit zien.


    Physics is awesome

    Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga na de tentamens maar even plant-shoppen.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Hmm. Je kan best wel veel planten hebben als je het weekend thuis bent hoor planten hoeven niet iedere dag water. Ik heb ook een pannekoekenplant en die blijft ook prima als ik een keer een paar dagen weg ben. Langer dan een week weg gaan is not done met veel planten tho dus dan moet je ze of meenemen of iemand moet ze water geven. Waar je het meest op moet letten is dat je geen planten koopt die veel licht nodig hebben als je maar weinig licht in je kamer hebt (en vice versa) daar gaan ze echt snel dood door. Ik heb zelf ook een monstera die het heel goed doet en een tabaksplant. Vetplantjes doen het bij mij juist minder ivm licht enzo dus let daar echt goed op en kijk even op het kaartje van de plant hoe veel licht ze nodig hebben als je ze koopt.


    The truth is out there.

    Lohse schreef:
    Hmm. Je kan best wel veel planten hebben als je het weekend thuis bent hoor planten hoeven niet iedere dag water. Ik heb ook een pannekoekenplant en die blijft ook prima als ik een keer een paar dagen weg ben. Langer dan een week weg gaan is not done met veel planten tho dus dan moet je ze of meenemen of iemand moet ze water geven. Waar je het meest op moet letten is dat je geen planten koopt die veel licht nodig hebben als je maar weinig licht in je kamer hebt (en vice versa) daar gaan ze echt snel dood door. Ik heb zelf ook een monstera die het heel goed doet en een tabaksplant. Vetplantjes doen het bij mij juist minder ivm licht enzo dus let daar echt goed op en kijk even op het kaartje van de plant hoe veel licht ze nodig hebben als je ze koopt.

    Ik heb best wel veel licht op m'n kamer en een grote vensterbank waar ze eventueel nog in zouden kunnen staan dus dat zou wel goed komen!


    There are poems inside of you that paper can't handle