• This is Gotham
    If you don't bend, you get broken.


          "I'd kill for a sandwich."

    ●●●

          Iedereen met een beetje liefde voor DC Comics heeft wel eens gehoord van Gotham City. De thuisstad van Batman, The Joker, Harley Quinn, Catwomen etc. De meest gestoorde mensen groeien hier op, ook jaren later. Batman en zijn generatie zijn jaren geleden al van de aardbodem verdwenen. Voor de nieuwe generatie zijn het alleen verhalen, verhalen die sommigen iets te serieus nemen.

    ●●●

          Het is 2027 en Gotham is als stad heel erg gegroeid. De criminaliteit is redelijk omlaag gegaan sinds de laatste generatie schurken. Gotham is saai aan het worden, tenminste, zo denken een aantal inwoners er over. Zo saai dat mensen de touwtjes in eigen handen nemen. Een aantal criminelen gaan de straten op om kinderen van hun ouders te beroven, om mensen angst aan te jagen en om banken te overvallen. Dit laat heel wat littekens achter en niet iedereen herstelt even mooi. Zo ontstaat de nieuwe generatie van losgeslagen criminelen, maar natuurlijk ook heldhaftige mensen die Gotham willen redden van de chaos. Het is maar net hoe je als persoon bent en hoe je met de situatie omgaat. Ben je sterk en ga je vechten? of ga je met de chaos mee?


    ●●●

    De situatie in Gotham zorgt voor veel wisselvallige mensen. Bijna iedereen heeft een alter-ego en iedereen probeert op zijn of haar eigen manier iets aan de chaos te doen, of juist niet. Iedereen heeft zijn eigen woning, tenzij je natuurlijk liever op straat leeft. In Gotham zijn veel regels, regels waar niemand zich aan houdt. Doe vooral waar jij zin in hebt en waar jij je goed bij voelt. Heb je een vaste baan? of leef je liever van de zakken van anderen? Natuurlijk kun je er ook voor kiezen andere daden te doen voor je geld. Ben je toevallig goed met een pijl en boog? Laat dat dan je baan zijn, huurmoordenaars zijn bijna altijd voorzien van werk in Gotham.


    ●●●
    nog één dame en heer beschikbaar

    Tallulah            newcomer            good/citizen            odile            1.4
    name            status            evil/good/citizen            username            page
    valerie            rainbow            evil/good/citizen            moonchild            1.3
    Eleanore            reaper            evil            kray            1.4
    name            status            evil/good/citizen            nesber            page

    name            status            evil/good/citizen            invisibilia            page
    Michael            bones            evil, a bit good            sombre            1.2
    Alec             status            neutral/citizen            IrisWestAllen            1.3
    Devin            lucifer            evil            salem            1.4
    name            status            evil/good/citizen            username            page


    ●●●
    Bij het maken van je personage ben je niet verplicht om een superheld of schurk te maken. Natuurlijk mag jouw karakter ook gewoon een inwoner zijn die bijvoorbeeld voor de krant werkt. Jouw inwoner kan de meest normale baan hebben, maar bijvoorbeeld geobserdeerd zijn met een ander karakter. Wees creatief, er zijn geen grenzen.
          Mocht je nou wel een superheld of schurk maken, wees dan ook creatief. Er zijn duizenden karakters waar je inspiratie vandaan kunt halen. Misschien is je karakter een copycat en probeert hij of zij de nieuwe batman of catwoman te worden. Qua leeftijd zijn er geen grenzen.

    ●●●

    please behave ● minimum of 150 words ● no fights outside the RPG ● no perfect characters ● Q-rules

    ROLES            TALK            PLAY




    sombre ©


    [ bericht aangepast op 31 jan 2019 - 10:19 ]


    - thank you for existing -

    Nesryn schreef:
    Ah, ik twijfel nog even. MT


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Nesryn schreef:
    Ah, ik twijfel nog even. MT


    •

    Ik zet jullie er zo snel mogelijk allemaal in! Ik werk morgen 13 uur, dus de kans dat ik online ben op Q is heel klein, misschien tijdens een pauze.

    Liefs


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    Ik zet jullie er zo snel mogelijk allemaal in! Ik werk morgen 13 uur, dus de kans dat ik online ben op Q is heel klein, misschien tijdens een pauze.

    Liefs

    Doe maar gewoon rustig aan. Het belangrijkste is alsnog je welzijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Vrouw voor mij please c:


    Siamo fuori di testa ma diversi da loro -- We’re out of our minds but different from them

    Ik wil wel een man hoor, evil. {Stephen James}

    [ bericht aangepast op 19 jan 2019 - 20:12 ]


    And it felt like her lungs were filling up with water so she just sat back and let herself drown.

    Nvm.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2019 - 20:28 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Bij nader inzien, hoef je mij niet erbij te schrijven. Ik laat mijn vrouwtje vallen.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2019 - 20:13 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    ik schrijf me toch ook uit, ik denk niet dat ik genoeg tijd ga hebben


    "It's the thessalhydra, I'm telling you"

    Morgen werk ik alles bij!

    Jammer van de mensen die zich weer uit hebben geschreven, ik had jullie er graag bij gehad (: mochten jullie er later bij in willen springen, let me know! x


    - thank you for existing -

    Ik heb het bijgewerkt! Ik ben zelf geswitcht naar man in plaats van vrouw.

    Ben ik iemand vergeten? (:


    - thank you for existing -

    The bullet will crush your bones.

    Michael "bones" Davidson
    ───────────────────────────────────────────────────────────

    ── Michael' From the Hebrew name מִיכָאֵל (Mikha'el) meaning "who is like God?". This is a rhetorical question, implying no person is like God.
    ── Bones' A nickname, because his custom made bullets always go through the bones and crush everything. He also has bullets that explode when they hit a bone (or another hard object).
    ── Davidson' Davidson is a patronymic surname, meaning "son/descendant of David" (or "Beloved Son/Descendent"; 'David' lit. "Beloved One").



    Michael is geboren en getogen in Gotham en hij heeft alle drama van de afgelopen jaren meegemaakt. Hij is ondertussen 29 jaar oud en een echte schorpioen in hart en nieren. Hij is 31 oktober jarig, op halloween. Michael heeft een heftige jeugd gehad in de donkere stegen van Gotham, maar hij is er hard van geworden en ondertussen durft niemand meer een vinger naar hem uit te steken. Het is een intimiderend mannetje en dat weet ondertussen heel Gotham. Hij staat hoog in de communitiy in Gotham en er zijn heel veel mensen die naar hem luisteren. Mocht je dus ruzie met hem zoeken, dan is de kans groot dat half Gotham bij je aanklopt met bedreigingen. Veel persoonlijke dingen handelt hij liever zelf af, hij houdt niet van half werk. Als mensen dan ook slecht werk leveren kan hij erg boos worden en soms een beetje ontploffen als het om grote klussen gaat. Hij heeft al iets te veel werknemers omgelegd vanwege slecht werk. Wat betreft vrouwen is hij wat minder bruut. Hij heeft een zwak voor vrouwen door de dood van zijn twee jonge zusjes en zijn moeder.
    Michael heeft een ingewikkelde jeugd gehad. Hij is als kind altijd mishandeld door zijn vader, net als zijn moeder en twee zusjes. De vader van Michael was een alcoholist en drugsgebruiker. Michael was dan ook als de dood voor zijn vader. Op school was Michael bijna nooit te bekennen, omdat hij vaak onder de blauwe plekken zat en zijn vader niet wilde hebben dat ze dat zagen op school. Op zijn twaalfde is er een keer iemand langs geweest thuis, maar natuurlijk was de vader toen ontzettend aardig en ontschuldig. Die dag had hij ook geen drugs en alcohol op, hij was goed voorbereid. Michael was zo boos, zo ontzettend boos. Op de middelbare school kon hij zijn woede niet goed kwijt, tot hij er achter kwam wat vechten met je deed. Hij werd een vechtersbaasje op school door iedereen die hem kapot had gemaakt. Zo lang werd hij gepest, tot hij op stond voor zichzelf. Op zijn vijftiende was hij dan ook al best breed en gespierd, thuis trainde hij iedere dag. Op zijn zestiende wilde zijn vader hem slaan, omdat hij een glas kapot had laten vallen. Michael was er klaar mee en vocht terug. Hij had een stuk glas gepakt en stak zijn vader in zijn buik. Daarna heeft zijn vader hem bij zijn keel gegrepen en tegen de grond gesmeten, waarna hij zijn vrouw riep om de wond schoon te maken en te hechten, dat had ze immers al meerdere keren gedaan. Ze wilde graag voor Michael zorgen, maar dat liet zijn vader niet toe. Michael is weggelopen en heeft een jaar op straat gewoond. Toen hij een keer terug wilde komen zag hij hoe erg zijn zusjes er aan toe waren, zijn hart brak en hij heeft die volgende dag meteen een pistool aangevraagd op straat. 's Nachts is hij naar zijn voormalige huis gegaan en daar heeft hij een kogel door het hoofd van zijn slapende vader geschoten.

    Hij was met een fles whiskey op de bank in slaap gevallen. Zijn moeder werd meteen wakker en stond binnen een paar seconden beneden. Toen ze Michael zag begon ze te huilen, niet van verdriet, maar van dankbaarheid. Ze had hem omhelst en zei dat ze er voor zou zorgen dat niemand zijn lichaam zou vinden. Zijn zusjes waren echter ook wakker geworden, maar gelukkig waren ze te bang om naar beneden te gaan. Michael was naar boven gegaan, om zijn zusjes te troosten en te vertellen dat ze weer moesten gaan slapen, omdat er niets aan de hand was. De volgende dag hebben ze zijn zusjes verteld dat hun verschrikkelijke vader nooit meer terug zou komen.
          Michael dacht dat zijn leven nu beter begon te worden, tot twee weken later hij thuis kwam en zag dat zijn moeder en zusjes dood aan de eettafel zaten. Ze hadden eten besteld en zijn waarschijnlijk vergiftigd door vrienden van zijn vader. Alle drie, schuim in hun mond en een leeg bord. Natuurlijk was hij gebroken en woedend. Hij had meteen de politie ingeschakeld, maar zelf kon hij dit niet laten rusten. Het restaurant waar ze eten hadden besteld is meteen gesloten en iedereen is ontslagen, maar Michael moest weten wie dat gerecht had gemaakt. Zodra de politie er achter was wie het eten had klaargemaakt, heeft Michael de politie omgekocht met alles wat hij had. Op het moment dat hij een naam had is hij meteen op pad gegaan. De politie had hem namelijk nog niet gevonden. Helaas voor die jongeman had Michael hem eerder gevonden dan de politie, aangezien hij alle plekjes wist te vinden in Gotham. Hij heeft de jongen doorzeefd met kogels en sinds dien zit hij in het criminele circuit. Hij is nooit opgepakt voor de moord, omdat hij de politie had omgekocht. Nu, jaren later is Michael niet alleen een top-crimineel, maar ook een groot zakenman. Hij doet zaken met de grootste bedrijven van Gotham en zelf heeft hij een café onder zijn naam staan. Het café is alleen toegankelijk voor de grootste namen binnen Gotham, of voor hele mooie vrouwen als het aan Michael ligt. Hij woont in een sterk bewaakt penthouse in het hartje van Gotham.

    Michael heeft een heel interessant uiterlijk. Hij kan er ontzetten aardig, sociaal en slim uitzien en dat is hij ook zeker, maar zonder moeite kan hij zijn blik veranderen naar een intimiderende en gevaarlijke man. Dat is een blik die hij graag draagt.
          Hij is ongeveer één meter negentig en heeft een gespierd lichaam met veel littekens. Zijn haren heeft hij heel lang geleden al gemilimeterd. Zijn ogen zijn smal en helderblauw, gesierd door donkere wimpers en donkere wenkbrauwen. Hij heeft een redelijk brede neus, volle lippen en kaarsrechte tanden. Hij heeft echter wel één nepkies, omdat hij een keer een stoot tegen zijn kaak heeft gehad en zijn kies kapot was gegaan.
          Zijn gezicht is redelijk vaak ongeschoren, maar hij heeft nog nooit echt een baard gehad. Hij draagt graag nette kleding en hij straalt graag zekerheid en macht uit. Hij geeft verder helemaal niets om hoe anderen er uit zien. Als hij lacht verschijnen er soms kuiltjes, maar alleen als het een oprechte lach is. Meestal heeft hij een zakelijke frons op zijn hoofd staan. Zijn lach komt vaak alleen tevoorschijn bij vrouwen.
          Wat betreft tattoos en accessoires is hij heel bescheiden. Hij draagt altijd een horloge en een ring, verder is hij geen fan van sieraden. Hij heeft drie streepjes in zijn nek getattoeerd, voor zijn moeder en zusjes. De streepjes zijn gezet met inkt en hun as. Je ziet de tatoo bijna nooit, omdat meestal de kraag van zijn overhemd er overheen zit. Verder heeft hij geen tattoos.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2019 - 14:33 ]


    - thank you for existing -

    Klein beginnetje van de rol.


    - thank you for existing -

    Hoewel ik al een behoorlijke tijd wens voor zo'n plot twijfel ik om nu mee te doen. Eigenlijk precies om de reden(en) die voorheen is genoemd. Ik kijk het nog even aan.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Kringle schreef:
    Hoewel ik al een behoorlijke tijd wens voor zo'n plot twijfel ik om nu mee te doen. Eigenlijk precies om de reden(en) die voorheen is genoemd. Ik kijk het nog even aan.


    Okey! Lijkt me leuk als je mee doet, let me know (:


    - thank you for existing -