• Waarom ik een topic aanmaak en ik niet gewoon stilletjes vertrek, zoals iedereen? Geen idee, man. Misschien omdat ik een punt wil maken? Niet dat dat gaat lukken, maar whatever. I'm just an attentionwhore probably.

    Zes jaar lang heb ik dit account al. Dat is sinds mijn dertiende. Ik was zo klein en fragiel. Langzaam heb ik hier het schrijven opgepakt en langzaam ontdekte ik dat er een forum was. Man, ik heb hier gelachen, ik heb vrienden gemaakt en dit is de plaats waar ik heb leren schrijven. Wil ik dat allemaal achter me laten? Nee. Ga ik dat doen? Ja. Waarom? Dat ga ik uitleggen.

    Langzaam gaat Quizlet dood; het verliest al zijn users. Bijna niemand hier schrijft nog actief en degenen die dat wel doen, krijgen nauwelijks reacties op hun werk waar ze bloed zweet, tranen en vooral erg veel tijd in stoppen. Dat is jammer en ontzettend zonde, maar dat is de waarheid. Juist voor die verhalen en creaties heb ik hier een account aangemaakt, maar uiteindelijk verspil ik mijn tijd hier op het forum met het plaatsen van reacties die er toch niet toe doen.
    Inmiddels zijn alle users ouder geworden, maar er komt geen nieuwe stroom bij. Met die leeftijd, komen ook discussies en botsingen. Hoe Q vroeger een happy place was, ervaar ik het nu als een toxic en negatieve omgeving. Zoals ik laatst in een groepschat liet vallen: "Wat een rotplek is het geworden." En het erge hieraan was niet mijn statement of de frustratie, maar het feit dat mensen het er mee eens waren. Vroeger had iedereen het ontkend – met mij als grootste verdediger van dit platform – maar nu? Nu was er niemand die het ontkende.
          Er zijn ruzies ontstaan, vele discussies, users geven geen fuck meer rondom het uiten van hun mening. Het is een negatieve plek geworden (side note: zo ervaar ik het) en wanneer iemand positiviteit probeert te spreiden, kijk ik er tegenaan alsof het een slijmbal is die een wit voetje wil halen bij de mods of Rutger.
          Punt is: Ik wil niet meer in zo'n soort omgeving rondzwerven waar ik op zo'n manier over denk. Naar niemand toe is dat eerlijk.
          Ik kan me nog herinneren dat ik eindeloos veel suggesties heb gedaan om Q te verbeteren en ik maakte veel positieve topics – ik dacht dat niet positiviteit nooit zou sterven, maar kijk mij nu. Ik ben een van de grootste negativiteitspreiders out there.

    De druppel die de emmer bij mij heeft laten overlopen is de discussie rondom de verdwenen pb's.

    Nu wil ik niet de schuld op iemand schuiven, absoluut niet, want 99% van de overgebleven users doen hun stinkende best om het hier zo leuk mogelijk te houden, maar een ding kun je niet ontkennen: Het loopt leeg.
    Je kunt elk probleem hier ontkennen, van de afwezigheid van Rutger tot de negativiteit op het forum etc, maar je kunt niet om het feit heen dat van iedereen die jij hier ooit kende minstens 50% hier niet meer actief is.

    Waarom voel ik de behoefte om dit allemaal uit te typen? Ik heb geen idee. Ik wil een punt maken, maar ik bereik hier helemaal niets mee. Idk. Mijn laatste tribute aan Q: een zeikpost. Graag gedaan.

    Nog steeds zie ik Q als een platform met heel erg veel potentie. Het is de enige plek out there voor Nederlandse jongeren om gelijkgestemden te ontmoeten met betrekking tot schriftelijke creativiteit. Als ik hier weg ga, waar moet ik anders mijn schrijfsels plaatsen? Hier leefde ooit een prachtige community waarvan velen weg zijn gegaan. Met een beetje liefde, tijd en aandacht oh, en communicatie kan dit weer opbloeien tot iets prachtigs. Als iedere suggestie wordt uitgevoerd (misschien niet iedere, want idk, er zitten ook een paar niet zulke goede tussen) is dit een hele fijne gebruiksvriendelijke plek voor creaties en als je een fijne plek hebt om die te delen, komen de delers vanzelf wel weer. Ik heb nog steeds hoop.

    Maar als dat niet gebeurt, ga ik het volgende doen: Ik zal mijn account deactiveren en geen idee of ik hem ooit weer ga gebruiken. Misschien wel, misschien niet, maar voor mijn eigen mental health, I guess, ga ik weg. Ik ga meer tijd besteden aan de offline wereld en mijn schrijfsels.

    Als iemand nog een van mijn iniatieven wil overnemen, zoals BookBuds, be my guest. Als ik ooit terug kom hier, neem ik mijn baby met open armen weer terug, maar tot die tijd idk.

    Laten we dit eindigen on a positive note: Thank you voor alle jaren aan plezier en glimlachen, dankjewel voor alle vriendschappen en alle lessen die ik hier heb geleerd. Dankjewel voor het openstaan voor mijn verhalen en de tips die ik heb gekregen. Dankjewel voor die eerste nacht van de chat hier op Quizlet. De officiele Nightsquad met de angst voor Xanthe. De tijd dat ik bang was voor mods hahaha. Dankjewel en misschien tot snel.



    Haat me, whatever. Go for it. Ik ben lang genoeg lief geweest.

    Deel je ongezoute mening. Haat richting mij: prima. Haat richting iemand anders: fine. (Wel je haat enigszins lief en respectvol formuleren pls, thanks.) Liefde delen: Doe het. Haat is kut.

    Daarnaast: Dit is ABSOLUUT niet als haat gericht naar de mods. 90% van de mods zijn schatjes en zou ik voor door het vuur gaan. Heel veel mensen hier zijn mijn beste vrienden. Dit is zelfs niet als haat gericht naar Rutger. Het is überhaupt niet als haat bedoeld, maar wel als discussie-opener. En hoewel het niet gaat gebeuren, hoop ik toch ergens dat het een eye-opener is en dat er meer tijd en liefde in deze site gestoken gaat worden en als dat niet haalbaar is, dat er dan misschien naar iemand wordt gezocht die dat wel kan? Dream big, right?

    En voor iedereen die gaat zeggen: "Aaaaah dit is zo respectloos, vind ik echt niet kunnen! Fuck you!"
    Is it though? Just my opinion. Ik geef toe dat het niet zo had gehoeven, maar je verwacht toch niet dat ik stilletjes alles achter me laat? No, sir.


    Zo. I spilled the tea.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik vind het jammer dat je weggaat, want ik vond jou altijd wel een van de meest actieve, enthousiaste, lieve users hier. Maar het ga je goed (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ga je heel erg missen. Bedankt voor alles en ik weet dat ik het niet altijd heb gezegd tegen je maar jij en de anderen waren er wel altijd voor mij <3

    Dikke knuffel.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2019 - 15:01 ]


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.

    Ik vind het oprecht jammer dat er, nogmaals, een user zo over denkt en Quizlet verlaat (incl. ikzelf voor een lange tijd, so I know what you mean no worries). Hopelijk laat je dit echter niet te lang opgekropt in je lichaam, want dat brengt onnodige stress met zich mee.
          Probeer het te laten bedaren en doe vooral rustig je ding! Het gaat uiteindelijk om het plezier in schrijven, immers bij mij wel. Ik wens je veel plezier en goeds toe!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hi leaving, I'm done.

    Laten we met zijn allen anders even nagels in de doodskist van Q kloppen. Groot deel van de negativiteit die hier hangt komt van de users zelf. Wijs ik met vingers nu? Ja. Aan jou om de hamers te zoeken, go figure. Even een put graven en dan ervan verwonderd zijn dat je vijf meter diep staat. Wow.

    Ik ben een van de grootste negativiteitspreiders out there.

    Ik ben oprecht tevreden dat je dit zelf ook inziet. Echt, hate to say it Anna maar het is wel zo. Ik denk dat je de site niet zo negatief zou ervaren als je er positiever tegenaan zou kijken. Ik kan echt niet zeggen dat ik je ga missen op het forum als je alleen maar zulke dingen nog kan posten. De Anna van vijf maanden terug had van mij wel een positieve reactie gekregen, maar dat terzijde.

    Sinds wanneer is positiviteit een slecht ding geworden? I mean, steken boven water nu - en ik voel me ontzettend gezegend dat ik dit kan zeggen als normale user, want respect voor alle mods die elke keer met ditzelfde gezeik moeten omgaan - je moet wel heel bitter zijn at this point om positiviteit ook als iets negatief te zien. There, I said it. You wanna go with drama? I'll guess I'll serve you some then.

    Om af te sluiten: je kan niet van mij verwachten dat ik je een respectvol, constructief bericht achterlaat als dat omgekeerd ook niet het geval is. At this point vind ik dat je de liefde en het zich vrijwillig inzetten voor al dit van het volledige team gewoon dik misbruikt.

    Ik kijk alvast uit naar de dag waarop we niet meer met zijn alleen voortdurend op eieren moeten lopen omdat elk bericht kan opgevat worden als een sneer of een gevlei omdat er een goed woord in staat.

    Doei


    A to the Z

    Noooooo, never let go :(


    --

    Normaal gesproken lees ik vooral topics, maar neem ik niet echt de moeite om te reageren. Dat doe ik nu wel.

    Ik ben het met je eens dat Quizlet leegloopt. Dat is gewoon te zien. Ik kan me tijden herinneren waarin ik na schooltijd tussen de actieve topics keek en zelfs op de 10e pagina nog topics waren met reacties van maximaal 5 uur geleden.
    Nu is soms het tweede topic al met reacties van een dag geleden.

    Dat vind ik jammer om te zien.
    We zijn hier allemaal met een reden op deze website gekomen. Maar waarom blijven de nieuwe users dan weg? Heeft dat te maken met dat de tijden veranderen en de meeste jongeren van 10/11/12 in een totaal digitale wereld leven en veel meer actief zijn op Instagram en TikTok en YouTube? Wordt er überhaupt minder gelezen en geschreven? Geen idee. Maar wat waren onze redenen om op deze website te komen? En waarom komen er geen nieuwe leden?
    Vooral daar ben ik benieuwd naar.

    Het is inderdaad niet meer zo levendig. Users die voorheen heel actief waren, worden steeds ouder en geraken inactief. Dat snap ik ook wel, ik ben ook een tijdje heel inactief geweest toen ik het heel druk had met m'n studie, dus ik begrijp dat heel goed.

    Voor iedereen die een topic opent: kudo's. Dat zorgt weer voor de levendigheid. Ik twijfel soms of ik een topic moet openen, maar doe het dan toch niet. Zou ik misschien wel moeten doen, en ik denk dat ik niet de enige ben die dat wel eens heeft. Maar Quizlet raakt er wel wat levendiger door. Denk ik dan. Hetzelfde geldt voor verhalen enzovoorts. Ik heb daar geen tijd meer voor, om ze te schrijven, maar ik kan wel wat meer gaan lezen en reageren. Misschien niet op verhalen, maar creaties en gedichten zou zeker moeten lukken.

    Ik snap vanuit jouw betoog dat je weggaat. Jammer, maar het is zo. Misschien kom je wel terug, ik heb geen idee. Maar ik ben van mening dat het niet helpt als iedereen weggaat 'omdat er toch niets te beleven is'.

    Laten we er dan tenminste met elkaar voor zorgen dat het weer wat levendiger wordt. Zodat Quizlet er weer wat fijner op wordt. Zodat potentiële nieuwe users blijven hangen. Zodat Quizlet weer gaat bloeien. Het is nu een periode van crisis, maar dat betekent niet dat het voor altijd zo is. Na het dal komt altijd weer de berg met misschien nog wel een hogere top.

    Laten we daar voor gaan.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Mjollnir schreef:
    Ik vind het jammer dat je weggaat, want ik vond jou altijd wel een van de meest actieve, enthousiaste, lieve users hier. Maar het ga je goed (:


    Hier sluit ik me bij aan. (:

    Nooo Anna, pls don't :c dit vind ik zo ontzettend jammer...
    Ik wil je oprecht bedanken voor alle initiatieven die je hebt opgezet en de pogingen die je hebt gedaan om de activiteit op Q terug omhoog te krikken. Ik hoop dat je, ooit, je weg terug vindt naar hier want ik kom je zo ontzettend graag tegen op het forum. + ik ga je nog even stalken op whatsapp, i'm sorry.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    zohee das een hoop thee (hihi het rijmt)

    maar tbh same hoor, dat waren precies de frustraties die ik had toen ik inactief ging. en dan als je een tijdje weg bent geweest boeit het je niet echt meer want dan zit je er niet meer zo middenin. plus ik merkte dat ik er echt vrolijker van werd en zo. dan zit het ook minder in je hoofd als je offline bent en zo, gewoon meer ruimte, is best chill.

    dus dikke knuffels en zie je bij de volgende nano? denk ik? ja vaaast wel <3


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik snap je helemaal. Het is dat ik nog een paar actieve lezers heb waardoor ik mijn hoofdstukken hier drop, anders had ik hier ook niet meer gezeten eerlijk gezegd, terwijl ik toch altijd superactief en enthousiast op Q was en niet dacht dat ik ooit nog zou weggaan. Maar ja, mijn kaarsje is ook een beetje opgebrand na vele tevergeefse inspanningen om Q weer een beetje levendig te krijgen. Soms moet je inderdaad accepteren dat je beter ergens anders je energie in kan stoppen. Ik ben nu net als Jip een beetje op een punt waar het me allemaal niks meer boeit en ik gewoon energie put uit de paar reacties die ik wél krijg - en dat was uiteindelijk mijn hele goal toen ik hier kwam.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ga niet in op de beginpost volgens afspraak, maar wel op een aantal reacties die ik hier in dit topic heb gelezen. Die kon ik niet aan me voorbij laten gaan.

    Het is heel makkelijk om te observeren dat er iets niet helemaal gaat als het altijd ging. Dat er minder mensen reageren, dat er veel negativiteit heerst enzovoort. Maar als het bij observeren blijft veranderd er ook niks. Als je graag ziet dat er meer positiviteit komt op Quizlet moet je beginnen bij jezelf. Verandering begint namelijk bij jezelf. En als zo iedereen wat bewuster omspringt met hoe we hier met elkaar omgaan is het binnen no time weer zo gezellig als altijd. Maar dan moet iedereen hun steentje ook bijdragen. Klagen is namelijk heel zinloos, je verspreid er een bult negativiteit mee maar er veranderd uiteindelijk niks.

    Dus laten we uit al deze negativiteit ook eens iets moois halen. Laten we het weer een gezellige plek maken. Wees verdraagzaam naar elkaar, reageer eens een keer op een topic. Heb je wat leuks gedaan? Deel het dan een keertje. Zo kunnen we toch weer wat van die oude gezelligheid terug krijgen. En dan hoeven we met zijn allen ook een stuk minder te klagen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Nah, ik ga je missen, je was echt een super gezellige user met geweldige topics.
    Blijf je wel in de Qzl snapchat groep?😁


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Jammer dat je gaat. En natuurlijk mag je jezelf uiten - dat zou altijd moeten kunnen zonder haat o.i.d. te ontvangen.

    Alleen herken ik mezelf er niet in. Ik beleef nog steeds heel veel plezier op Q. En volgens mij ben ik nu inmiddels zo’n twaalf jaar lid? Ja, natuurlijk reageert er weleens iemand niet echt vriendelijk. Maar helaas werkt de wereld nou eenmaal zo en is dat overal zo. Het is dan juist aan ons om er boven te staan en om beter te zijn dan dat!

    Maar soms is afstand nemen de beste oplossing die je kunt nemen. Het belangrijkste is dat je jezelf er goed bij voelt. Veel geluk!


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Jammer dat je weg gaat. Ookal ken ik je niet persoonlijk, het is altijd jammer als users weggaan. Maar ik begrijp het wel.
    Zelf zit ik hier alweer 8 jaar en heb Q inderdaad zien veranderen.
    In mijn ogen is de sfeer op Q anders dan vroeger. Veel vrienden van mij zijn ook niet echt actief meer op Q en ik heb nog maar een paar actieve vrienden maar die kan ik op 1 hand tellen (al moet ik toegeven dat ik niet zo heel veel vrienden heb hier haha) maar dat is zonde.
    Het is ook rustiger op Q, al zie ik wel dat users de moeite doen om Q actief en gezellig te houden door bijvoorbeeld nieuwe topics aan maken over wat ze hebben meegemaakt ofzo. Zelf ben ik best socially awkward dus ik meng me niet zo heel snel in topics, discussies of wat dan ook. Zelfs in groepschats van whatsapp ben ik de stille muis en reageer alleen wanneer het moet haha. Maar ik doe bijvoorbeeld wel elk jaar mee aan de kerstkaartenswap en leer zo gelijk nieuwe users kennen. Dus een actiever Q heeft ook te doen met inzet van jezelf.

    Qua reacties op stories kan ik begrijpen dat het je dwars zit. Ik zit er soms ook wel mee, maar ik heb vaak sowieso wel 1 actieve lezer die mijn story een beetje in leven houd en mij steeds weer aanmoedigt om door te gaan met schrijven. Maar uiteindelijk schrijf ik puur voor mezelf, natuurlijk is het leuk als je er reacties op krijgt maar ik schrijf vooral voor mezelf, omdat ik dan veel ideeën heb die ik van me af wil schrijven.

    De discussie van de verdwenen pb's heb ik mee gekregen, alleen heb ik er zelf geen last van gehad omdat ik niet heel erg actief ben op Q en niet veel pb's krijg, dus daar kan ik zelf geen mening over geven maar het is wel vervelend dat het bij andere users is voorgevallen. Hopelijk wordt herhaling voorkomen daarin.

    Maar goed, wel goed dat je dit topic aan maakt voor je vertrek want wie weet kan Q er iets mee. En een stil vertrek is niet zo heel leuk, vind ik tenminste.
    Toch hoop ik dat je ooit nog terug komt op Q en dat je het dan positiever zal ervaren.


    "It means no worries, for the rest of your days"

    Eerlijk ik merk ook dat ik steeds minder actief ben hier. Ik heb nog zat ideeën voor toffe fanficties en die wil ik nog steeds gaan uitschrijven, maar momenteel is mijn privéleven ook enorm druk en heb ik daar dus even geen tijd voor. Tot twee weken geleden activeerde ik zeker tot 1 hoofdstuk per week, maar nu dat verhaal ook afgeschreven is, zit ik op een break. Q is inderdaad echt leeg aan het raken. Ik heb hier echt de beste 6 jaar van mijn leven gezeten en de beste vrienden aan over gehouden en zoveel geleerd over schrijven dat ik naast Q ook bezig ben met een werkje. Ik kan honestly niks negatiefs zeggen over alles dat ik aan Q heb overgehouden en misschien is mijn tijd dan ook een beetje klaar. Desondanks ga ik mijn account niet deactiveren, want dat voelt té definitief. Ik zal hier nooit echt klaar zijn denk ik haha, maar ik vind het wel altijd jammer te lezen dat anderen daar wel zo over denken. Het zij zo, maar toch he, dan merk je wel dat het ineens leegloopt.
    Ik ben het ook wel eens met Derk.. Ik bedoel, kijk naar de kids van tegewoordig. Die zijn allemaal niet meer geïnteresseerd in lezen en schrijven lijkt het wel. Misschien komt die golf nog wel terug maar voorlopig denk ik van niet.
    Ik denk niet dat mijn post veel heeft toe te voegen ofzo, maar ik ging er voor mezelf gewoon even over nadenken haha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.