• Mijn. vriendinnen willen altijd dat ik hun koppel, en ik wil hun wel helpen alleen het moet zo gebeuren dat die jonge het niet merkt heeft iemand tips?

    Ik weet niet hoe jullie elkaar kennen (school, werk, vereniging, uit de buurt, etc), maar misschien kun je afspreken met hun (eventueel met nog wat andere mensen er bij zodat het niet op valt), en ze dan samen achter laten?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Als je inderdaad ook vrienden ben met de jongen kun je eens met z’n allen afspreken. En er dan toevallig voor zorgen dat de jongen naast je vriendin gaat zitten of zo.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Echt koppelen gaat niet. Je kan ze wel elkaar laten leren kennen en dan is het eerder aan henzelf om contact op te bouwen met die jongen. Ga samen eens wat met die jongen praten. Praat over onderwerpen waar jullie allemaal over kunnen praten of interesses die zij gemeen hebben. Meer zou ik niet doen. Zij zullen op hun beurt wat interesse kunnen tonen in bv zijn hobby of vragen naar zijn mening over iets. Hun interesse moet wel oprecht zijn. Wanneer het wat goed zit, kunnen jullie eens afspreken met zijn drie.

    Bovendien moeten je vriendinnen onthouden dat het niet jouw taak is, maar je hen enkel kan helpen (als je zelf wil) en het verder aan hen is. Het is niet gek dat je vriendinnen je vragen hen te koppelen, dat gebeurt wel vaker op het middelbaar. Ze zijn wat verlegen om zelf contact te leggen en bang dat het raar overkomt en dat is ook heel normaal dat ze er bang voor zijn. Ik vind het lief dat je hen wil helpen, maar let erop dat wanneer het niet loopt zoals ze hoopten het soms gevolgen kan hebben op jullie vriendschap. Teleurstellingen en jaloersheid kunnen altijd verkeerd uitdraaien. Ik wil je niet bang maken of tegenhouden je vriendinnen te helpen! Enkel een beetje bewustmaken en dat als het verkeerd afloopt, je het vooral niet persoonlijk moet oppakken. :)

    Ik zou het zelf niet leuk vinden als ik doorheb dat iemand me wil “koppelen” aan een ander. 😕 Dat voelt geforceerd.
    Elkaar laten leren kennen is wat anders. Dan zie ik wel of het een fijne kennis, vriendschap of relatie wordt. Of niets, maar dat het tenminste niet geforceerd is verlopen. Als er al gestuurd wordt naar een relatie tussen ons en dat loopt niet goed af, dan maakt het de volgende keren dat we elkaar tegenkomen al wat minder aangenaam. Meteen geduwd worden naar een relatie toe, vind ik niet fijn. En misschien vinden die jongens dat ook niet fijn.


    Ik wil een tuin vol egels