• Hallo allemaal! Dit jaar ben ik aan de beurt voor de eindexamens en ik ben er nu al zenuwachtig voor. Hoe vinden jullie dat ik er voor sta?

    Nederlands: 6.1
    Frans: 7
    Duits: 7
    Engels: 7
    Geschiedenis: 6.3
    Aardrijkskunde: 6.6
    Biologie: 6.3
    Maatschappijleer: 6.8
    Lichamelijke Opvoeding: Voldoende

    Ook heb ik uitgerekend dat ik minimaal overal een 4 op moet halen om te slagen. (Moet lukken toch?)

    En wat vonden jullie lastiger? Het CE of het SE?

    Aah succes ermee! Ik vond het CE makkelijker dan de SE's, behalve Nederlands dan. Nederlands is op vwo niveau ieder jaar totaal bagger.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Minimaal een 4? Op 10? Dan ben je toch gebuisd (Vlaams voor "er niet door zijn")? Het zal weer een speciaal systeem zijn. Hoe werkt dat? ^^ Of ligt het minimum om erdoor te zijn gewoon laag..? :'P

    Ik moest ook even googelen wat CE en SE's zijn. Centrale examens en schoolexamens? Huh, wat een raar systeem. :p Ik vond het al gek dat er verschillende beoordelingssystemen op elk vak werd gegeven en dan dit nog.

    In ieder geval, zet hem op! Je kan het! :D


    Ik wil een tuin vol egels

    Rubin schreef:
    Minimaal een 4? Op 10? Dan ben je toch gebuisd (Vlaams voor "er niet door zijn")? Het zal weer een speciaal systeem zijn. Hoe werkt dat? ^^ Of ligt het minimum om erdoor te zijn gewoon laag..? :'P

    Ik moest ook even googelen wat CE en SE's zijn. Centrale examens en schoolexamens? Huh, wat een raar systeem. :p Ik vond het al gek dat er verschillende beoordelingssystemen op elk vak werd gegeven en dan dit nog.

    In ieder geval, zet hem op! Je kan het! :D


    Middelbaar schoolsysteem van: als je genoeg hebt voor dagelijks werk, kan je best buizen op je examen zonder in totaal gebuisd te zijn. (In Belgische terminologie, dan, hha.) Denk ik.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    (...)

    Middelbaar schoolsysteem van: als je genoeg hebt voor dagelijks werk, kan je best buizen op je examen zonder in totaal gebuisd te zijn. (In Belgische terminologie, dan, hha.) Denk ik.
    Oh ja, juist. :'D Nu je het zegt, dat zal de TS waarschijnlijk bedoelen, ja.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ook heb ik uitgerekend dat ik minimaal overal een 4 op moet halen om te slagen. (Moet lukken toch?)


    Dit klopt niet! Je moet voor het CE gemiddeld een 5,5 halen anders ben je alsnog gezakt. Dus met alleen maar 4en red je het niet.

    Maar je staat er goed voor, je zult het zeker halen! En niet teveel stressen over de examens. Ik heb op Duits en Engels na geen enkel examen binnen de tijd afgekregen en ik ben ook geslaagd. Voor economie niet eens het halve examen gemaakt (tijdsnood) maar toch een 4! Dat was voor mij voldoende om voor economie te slagen en toen had ik de rest ook :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dat lijkt me een prima lijst om je eindexamens mee in te gaan.
    Ik zelf heb mijn CE's zwaar verkloot, waardoor ik niet geslaagd was voor mijn havo. Toch is het me gelukt om te slagen voor een mbo-4 opleiding, een hbo propedeuse te halen en er een fulltimebaan aan over te houden. Dus als je toch ineens om wat voor reden dan ook zakt, je kunt het ook redden zonder middelbaar diploma.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."