• Ik zit hier jaren mee.
    Ik had vroeger de laagste niveau van het vmno gedaan vmbo basis/basiskader, terwijl ik hoger kon. Volgens een IQ test of ander soort test kon ik mavo aan. Met sommige vakken op havo niveau. Op de lagere school had ik in de klas een ander soort toets gedaan dan het citotoets. Ik scoorde volgerns de leraren goed, maar paar vonden dat ik vmno niet aankon. Vader had letterlijk gezegd tegen een maatschappelijke werker dst k niet heel veel wist. Zei k vaak ik dom doe en een debiel gedroeg.

    Zelf zei ondrschatten mensen vooral leraren me toen. En dachten dat ik hoger nooit aan kon. Ze hadden zelfs het excuus dat het komt omdat ik een beperking heb. Dat ik daarom die niveau deed, terwijl een vrouw met dde test zei dat ik hoger kan doen als ik hoger cijfers haalde. En dat haakde ik in de derde. Veel 9 en 8 gemiddeld, maar omdat mijn taal heel laag was, zeiden ze van dat is de niveau die je aan kon hoger kon je niet aan.

    Verder vonden leraren dat ik zeikerig overkwam en dat het voor mij onmogelijk was hoger op te komen, omdat ik door ze onderschat en vond dat ik die niveau nooit aankon.

    Ik wordt nphier niet gelukkig op. Jaren kater zie ik mensendie veel hoger niveau doen en deden terwijl ik die niveau ook allang kon doen. Ik voel me ergmminderwaardig en te dom. Kk wilde graag havo! Ik zie geen toekomst in een laagste niveau van het vmno. Het enige beroep dat ik dan kan uitoefenen is vuilinsman. Heb mijn diploma oo mijn 18de gehaald. Ik ben laat leerling geweest. En nu jaren heb ik nog steeds bet gevoel dst ik te dom en waardeloos ben.


    Let's drink Jasmin tea!

    Gwisin schreef:
    Oké, dus wat is eigenlijk het punt van dit topic nu? Is het een klaagtopic over dat je een diploma hebt, of wat? Je moet juist blij zijn dat je een diploma in de pocket hebt.


    Dat heb ik ook via de forum aangegeven dat ik al een diploma heb die lager dan mijn niveau was en het laagste van het laagste is.


    Let's drink Jasmin tea!

    Morseljongen schreef:
    (...)
    Dat heb ik ook via de forum aangegeven dat ik al een diploma heb die lager dan mijn niveau was en het laagste van het laagste is.


    Sorry hoor, maar ik word onderhand een beetje pissig dat je het continu hebt over 'het laagste van het laagste'. Doe even normaal tegen de mensen die dit niveau hebben, daar is absoluut niets mis mee.


    Sorna schreef:
    (...)

    Sorry hoor, maar ik word onderhand een beetje pissig dat je het continu hebt over 'het laagste van het laagste'. Doe even normaal tegen de mensen die dit niveau hebben, daar is absoluut niets mis mee.


    Dit.


    26 - 02 - '16

    Morseljongen schreef:
    (...)

    Dat heb ik ook via de forum aangegeven dat ik al een diploma heb die lager dan mijn niveau was en het laagste van het laagste is.


    Je gedraagt je verschrikkelijk denigrerend tegenover iedereen met een "laag" niveau, en lijkt ondertussen te vergeten dat je hier zelf ook gewoon bij hoort.
    Als jij het gevoel hebt dat je meer kan, laat het dan zien. Werk je op van mbo 1 naar 4, en daarna naar hbo. Mijn beste vriendin is haar hele leven al onderschat en begonnen op het LWOO, en haalt met 99% zekerheid aan het eind van dit jaar haar mbo 4 diploma op. Het kan dus wel, je gaat er alleen een stuk langer over doen.
    Daarbij wil ik je het advies geven niet zo naar beneden te kijken op anderen. Iedereen in de samenleving is nodig, want we kunnen niet allemaal neuroloog worden of strafrechtadvocaat.

    Overigens, achten en negens halen op kader is iets heel anders dan de sprong maken naar HAVO.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Niemand is dom en iedereen is slim op zijn/haar eigen manier.


    Life is a beautiful struggle

    Ik sluit me aan bij de mensen boven me. Je doet ontzettend denigrerend en negatief over mensen met dit opleidingsniveau. Wat ik al zei: iedereen is anders. Jij kan waarschijnlijk dingen die ik niet kan. Nogmaals, niemand houdt je fysiek tegen om een hoger niveau te gaan doen. Doe je best, probeer je Nederlands bij te spijkeren en studeer door. Niemand zegt dat je nu al klaar moet zijn met studeren. Je hebt je hele leven nog voor je en er staan geen objecten in de weg. Als je inderdaad te horen hebt gekregen dat je taalgevoel ondergemiddeld is of niet 'goed genoeg' voor een hoger niveau, moet je daar beginnen. Zonder dat wordt het moeilijk.

    Edit: Ik vraag me ook oprecht af of je wel leest wat wij allemaal zeggen. Iedereen hier geeft je goede raad en tips, maar daar lijk je niet op te reageren. Dat helpt voor ons ook niet.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2019 - 12:38 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Cijfers betekenen niet alles, je kan wel hartstikke goeie cijfers halen voor een bepaald theorie vak, maar kan je diezelfde stof uitvoeren in de praktijk? Dat is een van de dingen vaar ze ook naar kijken. Je kan bij bepaalde vakken alsnog de theorie zo goed hebben soms is de praktijk net even wat moeilijker.

    En over het laagste niveau? Alsjeblieft hou op zeg. Omdat iemand wat meer hulp/ondersteuning nodig heeft betekend niet gelijk dat hij/zij dom is. Waar ik mij ook zo aan kan ergeren dat "Het laagste niveau maar vuilnisman kan worden of medewerker bij de MC Donalds" want dat is helemaal niet zo, er zijn zat mensen die een studie hebben afgemaakt op een hoog niveau maar geen werk kunnen vinden, en er zijn genoeg mensen die als "Laagopgeleid" worden bestempeld maar zij doen wel de meeste baantjes die de rest niet zou doen. Dus denk even goed na voordat je zulke dingen zegt, want meestal heb je het niet door maar als die mensen die banen niet zouden hebben zou alles een zootje zijn.

    Mijn vader heeft nooit zijn MBO gehaald en raad eens? Hij is al meer dan 39 jaar loodgieter, hij wordt af en toe belachelijk gemaakt omdat hij dat soort klusjes doen, maar zonder mijn vader zijn hulp zitten ze alsnog met het probleem. Mensen beseffen ook niet hoeveel hij moet leren, hoeveel hij moet weten over kalk in water, over bepaalde pompen, verwarmingen, leidingen, of Legionella daar moeten ze cursussen voor doen en ik vertel je, daar moeten ze op voor slagen.

    Veel mensen die "simpele" banen hebben doen juist veel meer dan je denkt. en ze zijn niet minder omdat ze geen HAVO hebben gedaan.


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.

    Morseljongen schreef:
    (...)
    Dat heb ik ook via de forum aangegeven dat ik al een diploma heb die lager dan mijn niveau was en het laagste van het laagste is.

    O, excuses, ik kon niet over de self-pity en denigrerende woorden heen lezen.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2019 - 13:21 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik snap wel dat sommige mensen gekwetst zijn en je topic persoonlijk opvatten, maar aan de andere kant snap ik ook wel dat je het zo vast niet bedoelt en dat je het niet hebt over hen, maar alleen over jezelf en je gewoon ongelukkig voelt omdat je je eigen dromen niet hebt kunnen verwezenlijken en teleurstelling kan hard zijn en op je zelfbeeld slaan. Het is voor niemand leuk om iets niet te hebben verwezenlijkt dat voor jou persoonlijk belangrijk is. Iedereen heeft zijn talenten. Iemand kan zich bijvoorbeeld vreselijk waardeloos en teleurgesteld en mislukt voelen omdat ze nooit op de olympische spelen zijn geraakt. Ikzelf lig daar niet wakker van, dat ik het nooit tot op de olympische spelen heb geschopt. Ik heb me ook nooit waardeloos of mislukt gevoeld omdat ik nooit een bal kon vangen tijdens de L.O. - les. Terwijl iemand anders zich daar vernietigd zou van hebben gevoeld, omdat het voor hen wel iets belangrijk is om het goed te doen op dat vlak. Dus het is misschien niet altijd denigrerend bedoelt, misschien had je gewoon een doel voor ogen en doet het je pijn dat je je eigen doel niet hebt kunnen halen. Iedereen heeft dit wel al eens gehad, dus ik begrijp je wel. Als je er echt zoveel last van hebt en als het je echt verdriet doet, kun je misschien bijscholen in de avondschool of een extra opleiding volgen die de doorstroom naar hoger onderwijs alsnog mogelijk maakt, zodat je toch een diploma hebt waarmee je de job kunt uitoefenen die je uitoefenen wilt. Het heeft geen zin om je waardeloos of ongelukkig te voelen of iets te doen wat je niet wilt doen. Als je echt een doel of droom hebt moet je er gewoon voor gaan.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Ik snap wel dat sommige mensen gekwetst zijn en je topic persoonlijk opvatten, maar aan de andere kant snap ik ook wel dat je het zo vast niet bedoelt en dat je het niet hebt over hen, maar alleen over jezelf en je gewoon ongelukkig voelt omdat je je eigen dromen niet hebt kunnen verwezenlijken en teleurstelling kan hard zijn en op je zelfbeeld slaan. Het is voor niemand leuk om iets niet te hebben verwezenlijkt dat voor jou persoonlijk belangrijk is. Iedereen heeft zijn talenten. Iemand kan zich bijvoorbeeld vreselijk waardeloos en teleurgesteld en mislukt voelen omdat ze nooit op de olympische spelen zijn geraakt. Ikzelf lig daar niet wakker van, dat ik het nooit tot op de olympische spelen heb geschopt. Ik heb me ook nooit waardeloos of mislukt gevoeld omdat ik nooit een bal kon vangen tijdens de L.O. - les. Terwijl iemand anders zich daar vernietigd zou van hebben gevoeld, omdat het voor hen wel iets belangrijk is om het goed te doen op dat vlak. Dus het is misschien niet altijd denigrerend bedoelt, misschien had je gewoon een doel voor ogen en doet het je pijn dat je je eigen doel niet hebt kunnen halen. Iedereen heeft dit wel al eens gehad, dus ik begrijp je wel. Als je er echt zoveel last van hebt en als het je echt verdriet doet, kun je misschien bijscholen in de avondschool of een extra opleiding volgen die de doorstroom naar hoger onderwijs alsnog mogelijk maakt, zodat je toch een diploma hebt waarmee je de job kunt uitoefenen die je uitoefenen wilt. Het heeft geen zin om je waardeloos of ongelukkig te voelen of iets te doen wat je niet wilt doen. Als je echt een doel of droom hebt moet je er gewoon voor gaan.


    .
    Dit is ook wat iedereen hierboven al steeds heeft gezegd naar Topic Starter toe.


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.

    Der_Tod schreef:
    (...)

    .
    Dit is ook wat iedereen hierboven al steeds heeft gezegd naar Topic Starter toe.


    Dat kan zijn, maar ik heb niet altijd tijd om hele topics grondig door te lezen. Ze vroeg zoveel mogelijk meningen en ik geef gewoon die van mij.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Ik snap wel dat sommige mensen gekwetst zijn en je topic persoonlijk opvatten, maar aan de andere kant snap ik ook wel dat je het zo vast niet bedoelt en dat je het niet hebt over hen, maar alleen over jezelf en je gewoon ongelukkig voelt omdat je je eigen dromen niet hebt kunnen verwezenlijken en teleurstelling kan hard zijn en op je zelfbeeld slaan. Het is voor niemand leuk om iets niet te hebben verwezenlijkt dat voor jou persoonlijk belangrijk is. Iedereen heeft zijn talenten. Iemand kan zich bijvoorbeeld vreselijk waardeloos en teleurgesteld en mislukt voelen omdat ze nooit op de olympische spelen zijn geraakt. Ikzelf lig daar niet wakker van, dat ik het nooit tot op de olympische spelen heb geschopt. Ik heb me ook nooit waardeloos of mislukt gevoeld omdat ik nooit een bal kon vangen tijdens de L.O. - les. Terwijl iemand anders zich daar vernietigd zou van hebben gevoeld, omdat het voor hen wel iets belangrijk is om het goed te doen op dat vlak. Dus het is misschien niet altijd denigrerend bedoelt, misschien had je gewoon een doel voor ogen en doet het je pijn dat je je eigen doel niet hebt kunnen halen. Iedereen heeft dit wel al eens gehad, dus ik begrijp je wel. Als je er echt zoveel last van hebt en als het je echt verdriet doet, kun je misschien bijscholen in de avondschool of een extra opleiding volgen die de doorstroom naar hoger onderwijs alsnog mogelijk maakt, zodat je toch een diploma hebt waarmee je de job kunt uitoefenen die je uitoefenen wilt. Het heeft geen zin om je waardeloos of ongelukkig te voelen of iets te doen wat je niet wilt doen. Als je echt een doel of droom hebt moet je er gewoon voor gaan.


    ^Ja dat precies! Wil niemand die een laag niveau heeft of had beledigenen. Ik paste niet op een laag niveau. Ze hadden me ook beter op vmbo TL kunnen geven komt dichtbijd e havo.^


    Let's drink Jasmin tea!

    Morseljongen schreef:
    (...)

    ^Ja dat precies! Wil niemand die een laag niveau heeft of had beledigenen. Ik paste niet op een laag niveau. Ze hadden me ook beter op vmbo TL kunnen geven komt dichtbijd e havo.^
    Maar lees je wat wij zeggen? We geven je allemaal tips, maar je reageert gewoonweg niet op ons. Nogmaals: het kan inderdaad rot zijn dat je op een lager niveau geplaatst bent dan je misschien aan zou kunnen, dat snap ik heus wel, maar om er nu nog over te zeuren heeft geen zin. Er zijn zoveel mogelijkheden om te doen wat je wilt doen. Als zij op jouw school zeiden dat je taalniveau niet goed genoeg was, moet je daaraan gaan werken. Er zijn talloze bijscholingen die je zou kunnen doen om het op te krikken. Want, zoals ik al twee keer eerder heb gezegd, zonder een redelijk niveau in je Nederlands wordt een hogere opleiding moeilijk. En als je verder wilt gaan, kan je naar het volwassenenonderwijs of een andere cursus. Niets staat jou in de weg, behalve je eigen negatieve vooroordelen over je opleidingsniveau. Als je daar niet vanaf komt, kom je echt nergens. Je bent ontzettend denigrerend en laatdunkend over jezelf en andere mensen met hetzelfde opleidingsniveau, en daar moet je onmiddellijk mee stoppen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    @ Morseljongen
    Dat kan heel goed zijn, maar het strijkt mij meer tegen de haren dat die dingen gewoon klakkeloos worden neergezet (zonder enige inzicht ervan).
          Het is niet alsof er iets nieuws gezegd wordt over het doorleren e.d., gezien er al door andere users die dingen in dezelfde trant werden gezegd. Het is begrijpelijk dat je er zo mee in zit, maar hiermee strijk je een boel niveaus over één kam zonder er (naar mijn idee) echt weet of inzicht van te hebben.
          Net zoals wat Ferdinand zegt, als ze vinden dat de taal niet jouw sterkste punt is, dan is het handig om dat aan te scherpen en er verder in te groeien.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2019 - 15:02 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gwisin schreef:
    @ Morseljongen
    Dat kan heel goed zijn, maar het strijkt mij meer tegen de haren dat die dingen gewoon klakkeloos worden neergezet (zonder enige inzicht ervan).
          Het is niet alsof er iets nieuws gezegd wordt over het doorleren e.d., gezien er al door andere users die dingen in dezelfde trant werden gezegd. Het is begrijpelijk dat je er zo mee in zit, maar hiermee strijk je een boel niveaus over één kam zonder er (naar mijn idee) echt weet of inzicht van te hebben.
          Net zoals wat Ferdinand zegt, als ze vinden dat de taal niet jouw sterkste punt is, dan is het handig om dat aan te scherpen en er verder in te groeien.


    Ben het met beiden jou en Ferdinand eens.


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.