• Halloootjes,

    Ja, ik stond ook even versteld van die naam. Like, wtf, wie bedenkt dat :') Maar het blijkt dus een vogel te zijn. Hoe kom ik hierop?

    Nou, ik was op zoek naar een referentiefoto van een willekeurige foto op Pixabay om na te tekenen, en ik wist de naam van de vogel niet. Google vertelde me dat het dus een witkeelgors is. Het beestje weegt gemiddeld maar 25 gram en is superschattig. Hij komt overigens alleen voor in Noord-Amerika dus tenzij je daar woont zul je 'm niet in het echt zien.

    Hier mijn tekening, en mijn referentiefoto.



    [ bericht aangepast op 25 maart 2019 - 10:48 ]

    Ik hou van vogels. :Y) Mooie tekening!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Wow, die tekening is super nice! Schattige vogel ook, had er ook nog nooit van gehoord :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dank jullie wel! Het was ook een naam waarvan ik dacht 'wie verzint zoiets' :') Toen moest ik het wel opzoeken, haha.

    Je hebt het erg mooi gedaan! Grappig dat ze zulke namen verzinnen voor vogels en het is ook echt een schattig vogeltje. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Wauw, mooi getekend!

    Wel apart dat ze er ook een Nederlandse naam voor hebben terwijl het alleen in Noord-Amerika voorkomt :P


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Wauw, mooi getekend!

    Wel apart dat ze er ook een Nederlandse naam voor hebben terwijl het alleen in Noord-Amerika voorkomt :P


    Maar we hebben toch ook namen voor leeuwen, olifanten en tijgers? 😂


    •

    Krensorae schreef:
    Dank jullie wel! Het was ook een naam waarvan ik dacht 'wie verzint zoiets' :') Toen moest ik het wel opzoeken, haha.

    Maar weet je, eigenlijk is die naam toch vrij logisch? Want het is een gors met een witte keel :') Ik ben eig wel een fan van de naam. Het niet te moeilijk maken en gewoon letterlijk zeggen wat het dier is :') Al was ik eerder voor blauwwanggors gegaan. Of misschien geelwenkbrauwgors :W


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Sorna schreef:
    (...)

    Maar we hebben toch ook namen voor leeuwen, olifanten en tijgers? 😂

    Maar die leven in Nederland.

    In de dierentuin. :3

    Sunai schreef:
    (...)
    Maar weet je, eigenlijk is die naam toch vrij logisch? Want het is een gors met een witte keel :') Ik ben eig wel een fan van de naam. Het niet te moeilijk maken en gewoon letterlijk zeggen wat het dier is :') Al was ik eerder voor blauwwanggors gegaan. Of misschien geelwenkbrauwgors :W

    Ik wist niet eens wat een gors was. Imagine my confusion. (krul)

    Ik heb een keer een soort gors gezien op de vogelringstation waar ik vandaan kom. :Y) Het was vrij zeldzaam, want dat beest kwam eigenlijk nooit voor in Nederland. Ik was volgens mij iets van negen, dus ze hadden 'm even voor ons vastgehouden zodat wij 'm nog konden zien, ghehe. Ik weet niet meer wat voor gors het was, though..


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Wat een cutie zeg!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Sorna schreef:
    (...)

    Maar we hebben toch ook namen voor leeuwen, olifanten en tijgers? 😂


    Ja, want die hebben we ook in de dierentuin ☺️
    En die leven in Zuid-Afrika en dat is aardig Nederlands geweest voor een deel, dan moet je voor die beesten natuurlijk ook woorden hebben.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ja, want die hebben we ook in de dierentuin ☺️
    En die leven in Zuid-Afrika en dat is aardig Nederlands geweest voor een deel, dan moet je voor die beesten natuurlijk ook woorden hebben.


    Maar in Noord Amerika waren ook verschillende Nederlandse zettingen. :Y) Plus alle andere duizenden diersoorten die we niet in de dierentuin hebben hier, hebben ook een Nederlandse naam. En voordat die olifanten etc. naar Nederland kwamen, hadden ze ook al de naam olifant. :Y)

    Ik denk dat het ‘normaal’ is om een naam over te nemen, ook al leeft het dier hier niet.

    Ik vind m’n in ieder geval op een koolmeesje lijken, it’s cute.


    •

    Wat een mooie tekening!

    Ik heb echt nog nooit van dit vogeltje gehoord, maar hij ziet er schattig uit!


    Stenenlikker

    Tekenaarstalent gespot. :Y) Ik blijf het bewonderen hoe artistiek Quizletters altijd zijn.

    Echt een schattig vogeltje ook. :3


    Ik wil een tuin vol egels