• Om nog eens een topicje te posten :')

    Dames en heren, er is nog hoop voor de lezende generatie. Het laatst was ik in mijn bibliotheek en er waren twee jongetjes kinderboeken aan het inleveren met hun papa en ik hoorde toevallig een gesprek dat me toch wel liet glimlachen.
    Jongen 1: Dat boek met de aap was echt stom.
    Jongen 2: Ja, die had alleen maar plaatjes en geen tekst.
    Jongen 1: Ja, je kon er alleen maar naar kijken.
    Jongen 2: Echt stom.
    Toen kreeg ik toch even weer hoop voor de lezende generatie haha :') Ik zou net verwachten dat kinderen tegenwoordig liever een boek hadden met alleen maar plaatjes :W

    En de tweede bibliotheekervaring... Mijn bibliotheek is dus vernieuwd en ipv van 5 boeken kun je nu opeens 20 boeken tegelijkertijd uitlenen. Goed nieuws natuurlijk, maar vraag me af hoe dat gesprek is gegaan dat ze opeens besloten om te verviervoudigen :')
    Persoon A: Hm, vijf boeken is toch een beetje weinig, zeker als het dunne boekjes zijn. Zouden we niet gaan voor...
    Persoon B: Twintig.
    Persoon A: Ehm, ik dacht eerder aan... tien?
    Persoon B: Twintig it will be.

    Hebben jullie nog leuke lees-gerelateerde dingen meegemaakt? (bloos)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hahaha mooi is dat inderdaad
    Bij ons was het altijd 20. Als klein meisje had ik met de bibliotheek mevrouw afgesproken dat ik er zou komen werken. Ik wist precies alles te vinden en elke woensdag middag zat ik van 1 tot 5 daar rond te bladeren.

    Echter is de bibliotheek op m'n 14e door de helft gegaan. Vanwege studies ben ik toen gestopt met naar de bieb te gaan. Toen ik klaar was met mijn mbo besloot ik weer te gaan lezen. Echter moest ik eerst alles reserveren en laten komen dus na een jaar opgezet.

    Heel blij mee want u kan ik bij de vestiging aan de overkant alleen nog maar boeken laten bezorgen of ik moet naar de stad.

    Ik kies er dus voor om mijn boeken via een site voordelig tweedehands te kopen. Hoewel ik het jammer vond want als kind heb ik vele uren daar doorgebracht


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Hahaha mooi is dat inderdaad
    Bij ons was het altijd 20. Als klein meisje had ik met de bibliotheek mevrouw afgesproken dat ik er zou komen werken. Ik wist precies alles te vinden en elke woensdag middag zat ik van 1 tot 5 daar rond te bladeren.

    Echter is de bibliotheek op m'n 14e door de helft gegaan. Vanwege studies ben ik toen gestopt met naar de bieb te gaan. Toen ik klaar was met mijn mbo besloot ik weer te gaan lezen. Echter moest ik eerst alles reserveren en laten komen dus na een jaar opgezet.

    Heel blij mee want u kan ik bij de vestiging aan de overkant alleen nog maar boeken laten bezorgen of ik moet naar de stad.

    Ik kies er dus voor om mijn boeken via een site voordelig tweedehands te kopen. Hoewel ik het jammer vond want als kind heb ik vele uren daar doorgebracht

    Ja, is wel jammer, want een bib heeft ook wel zo'n speciale 'feel', waardoor je er echt uren kunt blijven.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Gelukkig heb jij nog positieve ervaringen in de bibliotheek, want ik heb alleen maar negatieve :')
    Tbh, dat van 20 boeken kunnen lenen lijkt me wel echt fantastisch. Bij ons kan je maximaal tien en dat frustreert soms geweldig hard.

    Ik was vorige week weer in de bieb en hoorde toen deze conversatie tussen twee kinderen van ongeveer een jaar of 10:
    Kind 1: dat boek was echt stom
    Kind 2: ja, alleen maar boekentaal
    Like, dude, wat had je verwacht? Dat je het boek openslaat en er een tv met Netflix uit komt zetten?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Rozenthee schreef:
    Gelukkig heb jij nog positieve ervaringen in de bibliotheek, want ik heb alleen maar negatieve :')
    Tbh, dat van 20 boeken kunnen lenen lijkt me wel echt fantastisch. Bij ons kan je maximaal tien en dat frustreert soms geweldig hard.

    Ik was vorige week weer in de bieb en hoorde toen deze conversatie tussen twee kinderen van ongeveer een jaar of 10:
    Kind 1: dat boek was echt stom
    Kind 2: ja, alleen maar boekentaal
    Like, dude, wat had je verwacht? Dat je het boek openslaat en er een tv met Netflix uit komt zetten?

    Boekentaal, omg :W
    Ga ik later toevoegen aan m'n CV: 'Ja, ik spreek ook boekentaal.' :')

    [ bericht aangepast op 28 maart 2019 - 21:58 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hahaha dat gesprek 2, geniaal. Ik wou dat het bij onze bib ook 20 waren in plaats van 5! Stuur je die bibliothecarissen even naar Belgisch Limburg?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Hahaha dat gesprek 2, geniaal. Ik wou dat het bij onze bib ook 20 waren in plaats van 5! Stuur je die bibliothecarissen even naar Belgisch Limburg?

    Daar zitten ze al haha :') Is het bij jou ook niet veranderd? Want ik weet dat het een vrij algemene verandering was bij een groot deel van de Limburgse bibliotheken.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Bij mij in de bibliotheek maken de mensen daar wel eens herrie. En de bibliotheektaressrs doen daar niks van.

    Sunai schreef:
    (...)
    Ja, is wel jammer, want een bib heeft ook wel zo'n speciale 'feel', waardoor je er echt uren kunt blijven.


    Het stomme was ze hadden net verbouwd. Overal Chille leesplekjes en stoelen. Toen zijn ze kleiner gegaan pas geleden weer vernieuwd en nu dit. Dat ik denk had dat geld dan niet daar ingestoken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Haha leuk. :3


    Ik wil een tuin vol egels

    Sunai schreef:
    (...)
    Daar zitten ze al haha :') Is het bij jou ook niet veranderd? Want ik weet dat het een vrij algemene verandering was bij een groot deel van de Limburgse bibliotheken.


    Misschien zitten ze bij mij achter haha, of moet ik dringend nog eens naar de bib (nerd)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien