• De stelling van deze week luidt:
    Iedereen zou veganist moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Nee. Als we veganist zouden worden, zouden er heel veel cultuur dingen verloren gaan. Bijvoorbeeld: Braadworst, Rookworst, Roze koeken, Speculaas, Draadjesvlees, Melk Chocolade, een Ei bij Pasen.. Dit zijn gerechten waar mensen mee zijn opgegroeid en wat verloren zou gaan als we allemaal veganist zouden worden.

    Dit klinkt misschien egoïstisch, maar ik heb het er niet voor over.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    [/face][face=times]Neeee, dan wonen er straks allen nog meer dunne sprieten op de wereld!!!!!

    ChihuahuaGirl schreef:
    [/face][face=times]Neeee, dan wonen er straks allen nog meer dunne sprieten op de wereld!!!!!
    Mag ik vragen wat deze opmerking met de stelling te maken heeft? Is er een correlatie tussen mensen die dun zijn en mensen die geen vlees of dierlijke producten eten/gebruiken?

    Antwoord: nee. Ik kan mezelf volgens wel onder het kopje 'dunne spriet' scharen en man, ik hou van vlees. Je zou moeten zien hoeveel biefstukken van bijna drie ons ik in een week naar binnen kan werken.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    ChihuahuaGirl schreef:
    [/face][face=times]Neeee, dan wonen er straks allen nog meer dunne sprieten op de wereld!!!!!


    Uhm, dat al die vegan vloggers zo zijn wilt nog niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Avocado's en nootjes kunnen jou ook wel dik maken. Je kan zelfs nog friet met ketchup eten bvb. Overigens is het een beetje ongepast om te gaan klagen over "Dunne sprieten".


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    ChihuahuaGirl schreef:
    [/face][face=times]Neeee, dan wonen er straks allen nog meer dunne sprieten op de wereld!!!!!

    Jaaa, "dunne sprieten" nemen de wereld over. (cat)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wij hebben laatst op school vanwege een milieuproject eenzelfde soort stelling besproken, echter dan volledig vegetarisch in plaats van veganistisch zoals bij deze stelling. Hieruit bleek dat 80% van mijn klas - wat bijna alleen maar mannen zijn - het geen probleem zouden vinden minder vlees te moeten eten om het milieu te besparen, maar niet bereid waren het volledig op te geven.

    Om bij deze stelling aan te sluiten, nee, we moeten niet allemaal veganistisch worden. Zoals al eerder genoemd zouden we te veel supplementen moeten slikken om bepaalde stoffen die in dierlijke producten zoals zuivel en eieren zitten binnen te krijgen. Wat ik echter wel een mooi idee vind is de vleesindustrie aanpakken. Niet de consument zelf, maar de verkopers. Als er minder vlees geproduceerd kan worden, kan er ook minder gekocht worden waardoor meer mensen toch minder vlees gaan eten. Daarnaast zouden we dan de vee-industrie ook moeten opschonen en ervoor zorgen dat ook zuivel en eieren op een natuurlijke manier worden verkregen in plaats van hoe het nu gebeurt.
    Dus kort, nee, niet allemaal veganist, maar wel beter voor de beestjes zijn zodat we geen eieren eten waarvoor kippen pijn zijn gedaan, etc.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    In een perfecte wereld zouden we geen vlees eten / dieren houden voor bijproducten. Omdat we op genoeg andere wijze onze voedingsstoffen binnen kunnen krijgen.

    Maar I mean once you've tasted a juicy steak .....

    Ik ben wel van mening dat we met zijn allen minder vaak vlees moeten eten, en niet omdat het ziellig is voor de dieren. Maar als je kijkt naar hoeveel impact veeteelt heeft op het milieu denk je wel twee keer na over dat stukje vlees. Een keer per week minder vlees eten heeft al meer effect dan de tijd die je douched in te korten.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Nee.
    Eventueel vegetariër wel.

    Maar... Dat is toch onmogelijk... Er zijn genoeg idioten die aan dieren eten verslaafd zijn.

    Jolienvds schreef:
    Maar... Dat is toch onmogelijk... Er zijn genoeg idioten die aan dieren eten verslaafd zijn.

    Ik vind verslaafd een groot woord en mensen die (veel) vlees eten idioten noemen is een beetje grof.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Jolienvds schreef:
    Maar... Dat is toch onmogelijk... Er zijn genoeg idioten die aan dieren eten verslaafd zijn.

    Eet je zelf ook vlees? Zo ja, dat is dan namelijk best hypocriet wat je zegt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.