• ik ben vergeten m'n post te schrijven voor ik op enter duwde, excuses. hij komt eraan

    Ik ben zeker dat er geen enkele Belg op Q is die hier nog niet heel de week via facebook en nieuwssites van hoort, maar voor de Nederlanders onder ons: vorige zaterdag is er in Antwerpen een meisje verdwenen en ze is zondag vermoord teruggevonden, nadat haar gerief op allerlei plaatsen eerder al gevonden was.

    Heel Vlaanderen is natuurlijk razend, en ik denk dat niemand met alle vijf op een rijtje wil begrijpen wat er in die man zijn hoofd om ging. MAAR ER VERANDERT NOOIT IETS. NOOIT. NEVER. JAMAIS. IK WEET NIET IN HOEVEEL TALEN IN HET NOG MOET OPSCHRIJVEN, MAAR IK WORD GEWOON NOG BOZER ALS IK HIER IN CAPS BEGIN TE ROEPEN.

    EN WE VERGETEN ZE ALTIJD. De laatste keer dat er iets (for the better) veranderd is, was na Dutroux. Sindsdien? Niks. Nada. Noppes. Na Ronald Janssen? Niks. Na Béatrice Berlaimont in Aarlen jaren geleden (en NIEMAND herinnert zich die nog, om de één of andere reden), EEN MEISJE VAN VEERTIEN WAARVAN DE DADER DRIE DAGEN ERNA NOG EENS IEMAND VERKRACHTTE? NIKS. En nu? Ik hoop er zelfs niet meer op. Er wordt nooit. iets. veranderd. DIE MAN WAS VEROORDEELD TOT VIER JAAR, TWEE JAAR GELEDEN. DIE HAD VAST MOETEN ZITTEN.

    Er zijn al talloze artikels verschenen over "stop met te zeggen dat ze op de verkeerde plaats op het verkeerde moment was", en ja, absoluut, maar laat ons ook eens stoppen met te zeggen "let alsjeblieft op!" nadat zulke dingen gebeuren. Het is uit bezorgdheid, en goed bedoeld, maar het impliceert wel DAT DIE SLACHTOFFERS NIET AAN HET OPLETTEN WAREN. Dat wat meer opletten die slachtoffers had kunnen redden. BULLSHIT. BLOODY BULLSHIT.

    En ik weet dat jullie dit allemaal allicht al tien keer gelezen hebben elders, en dat dit geen nieuwe inzichten zijn, maar ik moest het er even uit krijgen, want ik weet niet hoe ik die woede er anders uit moet krijgen. Excuses.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2019 - 19:01 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    anyway. was dus vergeten de tekst te schrijven voor ik op enter duwde om het topic aan te maken. mijn excuses. het staat er nu.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben gewoon boos omdat het nu precies alleen gebeurt door psychopaten onder een brug, terwijl ik bijna elke keer dat ik uitga seksueel ongewenst gedrag meemaak (': Natuurlijk ben ik nog niet vermoord, en godzijdank ook niet verkracht, maar toch... Like, dit is de realiteit, word wakker. Zeker het grote deel van het manvolk.


    Mhm?

    Iedere keer dat er zoiets gebeurt huil ik vanbinnen. Ook in Nederland met Anne Faber toen. En er veranderd niets. Nee, er worden excuses gemaakt en verbetering beloofd. Wat er nooit komt. De enige manier om te verbeteren is het rechtsysteem op de schop te gooien en wetten te veranderen waardoor criminelen zwaarder gestraft worden voor hun daden en gespuis van de straten te weren door ze gesloten te plaatsen en geen vrijheden te geven. Die rechten hebben ze naar mijn mening immers al verspeeld toen ze hun gruweldaad pleegden. Maar ja, zolang men nog naïef blijft geloven dat iedereen kan veranderen, en zich niet realiseren dat sommigen verrot zijn en daardoor nooit zullen veranderen, zal het rechtsysteem niet beteren ben ik bang. Triest is het, want er lijken steeds meer slachtoffers door te vallen..


    26 - 02 - '16

    Hij was op de verkeerde plaats op het verkeerde moment, niet zij! Ik heb gelezen dat een van die dudes die de student van New Delhi in de bus in 2012 verkrachtte zei: 'Vrouwen zijn veel meer verantwoordelijk voor verkrachting dan mannen. Ze moeten niet 's avonds buiten rondlopen.' Die student was naar de bios geweest en wilde een bus pakken; nu is ze dood.
    Ik las ergens dat Michael P zei dat Anne niet tegen moest stribbelen; nu is ze dood.

    Ik woon in de flat met een empathieloze egoistische en provocerende gozer met een luchtbuks in z'n bezit. Hij heeft daarmee op mensen geschoten en op dieren. En daar heb ik ruzie mee staan maken omdat hij zich als een absoluut denigrerend stuk vreten gedroeg. Nu ben ik actief bezig met workouts om sterker te worden zodat ik 'm hopelijk aan kan als ie me ooit wat wil wagen.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2019 - 20:31 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben het zo erg met je eens dat het zeer doet.
    'Ze was op het verkeerde moment op de verkeerde plek'
    Uh nee? Ze fietste naar haar vriendinnen toe, op een zaterdagavond. Het idee dat zij op de verkeerde plek was, is weer het verschuiven van schuld naar iemand die letterlijk niks heeft gedaan om ook maar iets uit te lokken van wat haar overkomen is. Het is een patroon. Het rechtssysteem is zo'n shitshow als het gaat om seksueel geweld. Zo hopeloosmakend.


    Tijd voor koffie.

    Exactly. Zelfs die vader schaamde zich dood voor zijn zoon (aka de dader). Het is echt niet normaal dat het zo'n zooitje is daarzo bij degenen die er over gaan. Laat je lekker veilig voelen. //sarcasm overload//


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dumbo schreef:
    Iedere keer dat er zoiets gebeurt huil ik vanbinnen. Ook in Nederland met Anne Faber toen. En er veranderd niets. Nee, er worden excuses gemaakt en verbetering beloofd. Wat er nooit komt. De enige manier om te verbeteren is het rechtsysteem op de schop te gooien en wetten te veranderen waardoor criminelen zwaarder gestraft worden voor hun daden en gespuis van de straten te weren door ze gesloten te plaatsen en geen vrijheden te geven. Die rechten hebben ze naar mijn mening immers al verspeeld toen ze hun gruweldaad pleegden. Maar ja, zolang men nog naïef blijft geloven dat iedereen kan veranderen, en zich niet realiseren dat sommigen verrot zijn en daardoor nooit zullen veranderen, zal het rechtsysteem niet beteren ben ik bang. Triest is het, want er lijken steeds meer slachtoffers door te vallen..


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.