• Meerdere RPG ideeën die door mijn hoofd spoken, waarbij ik voor nu even wil peilen waar meer interesse in is, waarna ik er misschien van ga openen. Al heb ik er net eentje, dus het zal niet direct van start gaan. Ik wil enkel het RPG forum terughalen naar zijn oude glorie. Help me and join me. (:
    Er zijn er nog veel meer... maar deze zijn wat makkelijker uit te leggen.

    1. Outsiders —
    Ik heb deze show recentelijk ontdekt en ben er eigenlijk helemaal gek op geworden. Natuurlijk hoeven we de show niet na te doen, en gaan we er een eigen draai an geven, gezien het het concept is dat interessant kan zijn.
          Het concept is eigenlijk vrij simpel, het gaat over mensen die al 200 jaar op zichzelf wonen, en dat dan ook doen zonder elektriciteit en andere hedendaagse gewoonten. Ze zijn geen fan van buitenstaanders, en geloven bijvoorbeeld niet in geld. Ze handelen onder hunzelf met producten, en iedereen heeft een plek en zijn taken. Zo nu en dan moeten ze echter uit hun vertrouwde omgeving om het dichtstbijzijnde stadje lastig te vallen door dingen te stelen (fuel, wapens, kapotte onderdelen, etc.)
          Er kan altijd gesproken worden over het feit dat we misschien mensen uit de stad ook op ons kunnen nemen, of dat we het op de groep houden.

    2. The Society —
    Dit idee heb ik recentelijk al in het Eén op één RPG forum voorgesteld, maar na geen reacties erop is het misschien een wat logischere actie om er toch een RPG van te maken. Ook dit komt vanuit een show, maar is wat heftiger, gezien het in de show om high schoolers gaat, en ik het hier om gevaarlijke gevangenen wil laten gaan.
          Nadat de bewakers in een gevangenis spontaan verdwenen lijken te zijn na een rustige nacht, weten een aantal gevangenen al te ontglippen. De aangrenzende gevangenis, met het tegenovergestelde geslacht lijkt hetzelfde voorval gehad te hebben. Al gauw komen ze er dan ook achter dat ze zo naar buiten kunnen wandelen, en zelfs daar niemand te vinden is. Uiteraard heeft iedereen zijn eigen reacties, en dat is het dan ook vooral. In de show ontstaat er uiteindelijk toch een leider, en krijgen mensen taken toegewezen, ik kan moeilijk geloven dat het hier het geval zou zijn, wat voor de nodige drama kan zorgen.

    3. Tidelands —
    De serie speelt zich af in Australië, en gaat over half sirens / half mensen genaamd "Tidelanders". Dit is uiteraard een geheel geheim, waar de rest van het stadje niets vanaf weten, al hebben de mensen door dat de groep (die afgezonderd leeft) wel apart en vreemd is (vaak omschreven als hippies). In de serie worden ze dan ook gezien als ontzettend aantrekkelijk, kunnen ze onder water ademen en zijn ze sterker. Ook een aanraking zou een mens in verwarring kunnen brengen, en een soort "verslaafd" maken voor even.
          Dit idee spreekt mij persoonlijk wel aan, en hier kan ook echt een goede verhaallijn binnen gemaakt worden waarbij de Tidelanders en het gewone volk een soort verband moeten sluiten of nou juist een oorlog starten. Het is maar net waar er interesse in is, dus deel deze vooral.

    Ik hoor graag jullie input of verbeteringen. Hierbij wil ik ook stiekem aankaarten dat als iemand echt iets ziet zitten, maar geen RPG wil doen, ik ervoor open sta om een ORPG te starten met je. ^^


    • • •

    Uhhh... wat is er gebeurt met de pol? :Y)


    • • •

    Ik vind alle ideeën echt super interessant en leuk!
    Al moet ik zeggen dat ik het verhaal over de half sirens echt helemaal geweldig vind!
    Als het niet gaat lukken om daar een rpg van te maken zie ik een orpg ook zeker wel zitten (:

    Ik kan geloof ik je poll ook niet aanpassen... Welke antwoorden zijn ertussen gekropen? Dan geef ik het door dat er wat dingen fout gaan. ^^

    Oke domme vraag, ik zie zelf ook wat ertussen gekomen is natuurlijk. :') We zeggen het aan Rutger.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2019 - 19:16 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ik kan geloof ik je poll ook niet aanpassen... Welke antwoorden zijn ertussen gekropen? Dan geef ik het door dat er wat dingen fout gaan. ^^

    Oke domme vraag, ik zie zelf ook wat ertussen gekomen is natuurlijk. :') We zeggen het aan Rutger.

    Ik was het ook al blijven proberen, maar kreeg enkel een foutmelding. ^^
    Dankjewel!


    • • •