• A L V A R A D O      C A R T E L
    Alvarado, een van de meest gevreesde achternamen die er inmiddels te vinden is in Mexico, maar nu ook een duidelijke statement maakt in Amerika. De Alvarado Cartel, een van de grootste criminele organisaties die in de afgelopen jaren een opmars heeft gemaakt en geleid wordt door twee broers. De mannen hebben een duidelijke naam gecreëerd voor zichzelf, en laten niet over zich heen lopen. Zelfs de Sinaloa Cartel, de meest gevreesde groep voorheen, laat hun zaakjes langzaamaan overnemen door de nieuwere groep, die niet terugdeinzen voor wat grof geweld.
          Inmiddels is er een groep in de United States, alleen ligt deze nog tegen de grens aan. Uiteraard moeten de vertrouwde leiders er naartoe, en besluiten ze daar dan ook een tijdje hun nieuwe thuis te maken, zodat ze hier hun zaakjes voort kunnen zetten en zelfs uit kunnen breiden. Dit is al zo'n jaar aan de gang, waardoor ze al lekker stabiel lopen, maar toch nog in de beginfase zitten.
          Natuurlijk valt er via tunnels die voor hen gemaakt zijn op makkelijke wijze te wisselen van het gewenste land, maar uiteraard hebben de mannen ook de politie, burgemeesters en zelfs de FBI in hun zak zitten. Zelfs rechters kunnen worden omgekocht als je achternaam Alvarado is, dat blijkt maar weer. Niemand is veilig.
    Las Cruces, New Mexico, United States.






    Businesses owned by Cartel —
    Adelitas • Stripclub • Las Cruces • Business
          Hier hangen de mannen geregeld rond door de veel te harde muziek en omdat de aandacht niet op hen gevestigd wordt. Het is vooral de Cartel Members zelf die hier rondhangen, gezien het hier vooral om de simpelere zaken gaan die onder het genot van een drankje besproken kunnen worden.

    Fresa • Bordeel • Las Cruces • Business & Pleasure
          In Expose kunnen de Cartel leden gebruik maken van de dames die er te vinden zijn, maar de belangrijkste reden waarom ze dit bedrijf bezitten is omdat er een ondergrondse tunnel was van hier naar [XXX] waar ze zowel drugs, vluchtelingen als mensen voor hun mensenhandel mee de grens laten oversteken.

    "Stop Shop" • Drugs warenhuis • Las Cruces • Business
          Het heeft geen officiële naam, maar wordt eigenlijk inmiddels door iedereen erkent als Stop Shop, het warenhuis waar ze grotendeels van hun drugs opslaan. Hier is niet zomaar iedereen welkom, enkel de personen die zich hierover ontfermen.

    "Break Room" • Mensenhandel warenhuis • Las Cruces • Business
          Een locatie waar de mensen gesorteerd worden. Het is een echte pauze, voordat ze richting hun betreffende plekken worden gebracht. Hier worden ook foto's gemaakt voor potentiële kopers en is er ruimte voor mogelijke overnachting, zonder kans op ontsnapping. Ook hier is niet iedereen welkom.

    Domingo's huis • Las Cruces • Business
          Voor de serieuze meetings, al zijn deze in de meeste gevallen tussen de luitenants en de druglords, worden ze in een meetingroom gehouden in zijn huis. Het gebeurt ook steeds vaker dat de hitmen hier ook bij betrokken worden. Het wordt hier vaak gehouden uit angst voor bugs in de openbare gebouwen.

    "Hideout" • Santa Teresa, Mexico • Business
          Een vaste plek waar de tunnel vanuit Fresa uiteindelijk uitkomt, maar gezien dit een oude fabriek is hebben ze op de bovenste verdieping enkele ruimtes tot kamers omgebouwd met niet al teveel luxe, waar ze zich even terug kunnen trekken als er wat groots gebeurt is.

    Businesses that welcome the Cartel —
    [Unknown] • Bar • Las Cruces • Pleasure
          Een bar gerund door Stephanie Castro, de vrouw van de wapenhandelaar waar de Alvadaro Cartel mee samenwerkt. Dit is een bar geworden waar ze graag laten zien dat ze onder de normale mensen kunnen "leven" en waar ze wat socialere interacties hebben, in de meeste gevallen.

    los Tigres • Bar • Ciudad Juárez • Pleasure in Mexico
          Een bar gerund door een ex-Cartel lid, maar waar ze vervolgens wel meer dan welkom zijn. Het ligt niet in het stadje Las Cruces, maar in Ciudad Juárez, Mexico.

    Happy, Healthy, Fit • Fitnesscentrum • Las Cruces • Business
          Gezien de Cartel zijn leden graag in conditie houdt, hebben ze besloten om het hier te doen, gezien hier veel ex-criminelen werken die als personal trainer aan de gang zijn gegaan, en zelfs een oude bekende van Dom hier de eigenaar van is.

    [Unknown] • Dierenkliniek • Las Cruces • Business
          Het bedrijf zelf is niet echt het bezit van de Cartel, maar de eigenaar ervan wel. Charles Haywood is de locale dierenarts, maar lapt de Members op na een voorval in een kamertje achterin de kliniek.

    Ideeën zijn welkom.
    S T A R T —
    Jaarlijks wordt er een film gekozen in het stadje, waarbij iedereen zijn stem mag geven, en uiteindelijk speelt deze dan ook af op een gigantisch scherm dat ze dan in het park hangen. Iedereen is welkom, en er zijn dan ook foodtrucks om mensen van hun eten te voorzien.
          Dat is echter niet het enige, gezien dat gedeelte vooral voor de jongeren weggelegd is, waardoor de overige leeftijden zich vooral bezig zullen houden in een park daar vlakbij, waar lokale restaurants hun eten aanbieden (in kleinere porties) voor veel lagere prijzen en waar er aangename muziek speelt, zodat iedereen er kan genieten. Er wordt volop alcohol geschonken, en iedereen kan zich er dan ook vermaken. Wees creatief met wat de mogelijkheden zijn die er te bieden zijn, het is namelijk Amerika, en daar gaan ze toch all out. ;D

    REGELS —
    Q regels | max. twee rollen | OOC in praattopic | veel plezier

    [ bericht aangepast op 11 juli 2019 - 15:29 ]


    • • •

    Jax Thorpe
    27 years old | outfit | at a restaurant | with Dom, V and Elaine

    Een geërgerd geluid ontsnapte hem terwijl hij zich een weg baande door de mensen die op straat stonden. Hij was laat, hongerig en had een slechte dag achter de rug waardoor hij niet bepaald in de mood was om te wachten tot de mensen zin hadden om aan de kant te gaan. Slechts enkele minuten later duwde hij de deur van het restaurant open. Hoewel hij meteen door wilde lopen naar een tafeltje voor zichzelf, spotte hij al snel een drietal. Eerlijk gezegd had hij geen behoefte aan een diner voor vier maar om nu ergens anders te gaan zitten was ook zo wat - plus, het was al te laat. V had hem al gespot en Dom volgde zijn blik.
          ''Ah, Jax.'' Hij zuchtte zacht maar liep dan toch naar het drietal toe. Net toen hij er arriveerde en hij zijn hand plagerig door het haar van Elaine haalde - hij kon het niet laten nu ze al zo chagrijnig keek - en erdoorheen woelde, kwam een ober aan met eten.
          ''Wat wil je?''
          'Wodka,' antwoordde hij terwijl hij een stoel naar zich toe trok en zich er op liet vallen. Hij trok een menukaart naar zich toe en scande vluchtig de kaart, waarna hij random iets bestelde. Hij had werkelijk nergens zin in maar tegelijkertijd veel honger.
          ''Dus, wat zijn jouw plannen deze avond?'' Jax haalde zijn schouders wat nonchalant op terwijl zijn blik naar Elaine gleed. Had ze net op haar donder gehad ofzo? Ze was onderhand negentien, kon ze zich niet beter gedragen? Meiden behoorden toch eerder uit de puberteit te zijn? Hij draaide zijn hoofd weer richting Dom.
          'Geen idee. Alcohol.' Hij trok één mondhoek lichtjes op in een poging zijn slechte humeur aan de kant te werken. 'Jullie?' kaatste hij de vraag terug terwijl zijn blik zowel naar Dom als naar V gleed. Van Elaine verwachtte hij toch geen antwoord.
          De ober kwam terug met zijn drankje, waarvan de jongeman meteen een grote slok nam. Misschien niet handig op een lege maag maar hij had het hard nodig.

    Gabriel Alvarado Mora
    28 years old | Lieutenant | With Kennedi | In the park




          Met een rustig tempo liep Gabriel richting het park. Een zucht verliet zijn mond toen hij de ringtoon van zijn mobiel hoorde. Eindelijk was hij eens een avond 'vrij' en had hij eindelijk eens tijd om fatsoenlijk met Kennedi af te spreken en dan werd er weer gebeld. De persoon aan de andere kant van de lijn kon dan ook duidelijk door hebben dat Gabriel niet in de vrolijkste bui was door het telefoontje. Telefoontjes waren de normale gang van zaken voor de man. Op een of andere manier werd er echter altijd op de verkeerde momenten gebeld. Zoals nu. De afgelopen week was druk geweest, voor Gabriel drukker dan normaal. Hij had Kennedi dan ook minder vaak gezien als dat hij wilde en wanneer er eindelijk tijd was; werd de een weer weg gebeld. Nu moest hij toegeven dat de telefoontjes vaak van zijn telefoon kwamen. ''Si, gracias amigo.'' Het kwam er niet gemeend uit en zo snel dat hij de worden had uitgesproken en opgehangen, zo snel had hij ook al weer zijn telefoon in zijn broekzak.

          Gabriel zijn ogen scanden de omgeving -het park- totdat ze zich gericht hadden op de dame met wie hij had afgesproken, die al naar hem toe liep. Met een glimlach omhelsde hij haar terug en drukte nog vervolgens een kus tegen haar slaap. ''Je ziet er goed uit!'' De opmerking van Kennedi liet hem kort met zijn hoofd schudden.

          ''Ik moet er tenminste half zo goed uit zien als dat de mooie vrouw aan mijn arm eruit ziet.'' Hij liet zijn ogen kort over haar lichaam glijden en besloot dat ze er prachtig uitzag; al Gabriel vond dat ze ook in haar politie-uniform er prachtig uit zag. ''Hoe was je dag?''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    GLORIA MARÍA GUADALUPE VARGAS-CONTRERAS

    ''It's okay if you here to watch me, but when you dare to touch me without my permission you die.''

    27 — Hotelowner — outfit — Park --> Restaurant, Jax, V, Dom, Elaine & Ana

    ,,Ana, ben je al bijna uitgespeeld?''
    Gloria ging achterover zitten op het parkbankje, terwijl ze keek hoe haar dochter zichzelf vermaakte in de speeltuin. ,,We hadden je vader beloofd er al wat vroeger te zijn!'' Ana deed alsof ze haar moeder niet hoorde en riep dat haar moeder haar moest komen duwen, wat Gloria ook met liefde had gedaan, als ze niet op tijd moesten komen bij Ana's vader. Toch kon de moeder niet tegen de puppy-ogen van haar dochter, iets wat Ana deed als ze haar zin wou en waar Gloria totaal niet tegen kon. ,,Vijf minuten, meer niet,'' zei Gloria streng, ook al wist ze dat het langer ging duren. Ze liep naar haar dochter en duwde de schommel heen en weer. Ana gierde het uit van de pret, maar toch moest Gloria een einde maken aan dit moment.
    ,,Kom, weet je nog je vader je heeft beloofd?''
    ,,Ijs.''
    ,,Precies, dus dat gaan we voor je halen.''

    Gloria hoorde de stem van Jax al toen ze binnen was en zo wist ze precies waar het groepje zat. ,,Papa!'' Riep Ana en ze liet de hand los van haar moeder. ,,Geen idee, Alcohol. Jullie?'' Gloria glimlachte, ,,ik denk dat vooral niet, want ik heb een dochter en zo.'' Ze liet haar ogen even afglijden naar haar man, Dom en knipoogde. ,,Ana komt halen wat je haar hebt beloofd vanochtend.''

    [ bericht aangepast op 12 juli 2019 - 17:38 ]


    Siamo fuori di testa ma diversi da loro -- We’re out of our minds but different from them

    Leonardo Julio Alvarado


    • 30 • At the park • Aaliyah • outfit



    Ik zag dat de mondhoeken van Aaliyah meteen omhoog krulde, waardoor er een glimlach op haar gezicht te zien was. ''Hmh, proost Leonardo.'' zei de jongedame, nadat ze het glas had aangepakt. Ik liet de glazen kort tegen elkaar klinken, waarna we beide een slok namen uit ons eigen glas. Ze gaf me vervolgens een compliment over mijn smaak, waarop ook ik mijn mondhoeken lichtjes omhoog deed laten krullen. "Je kent me toch," had ik lachend geantwoord. Aaliyah nam opnieuw een slok van de cocktail, toen ik haar de vraag stelde of er nog bijzondere verhalen afspeelde. Verhalen waar ik nog niet van op de hoogte was. Verhalen die aan het licht moesten komen om de veiligheid van mijn familie en het Cartel te kunnen bewaren. Ik zag dat de jongedame knikte, waardoor ze direct mijn volledige aandacht had. Al was ik nog altijd oplettend op de omgeving. Het was een gevaarlijke plek om hier zaken te bespreken, want leden van andere Cartels konden hier natuurlijk ook zijn. ''Er is mij iets opgevallen in de administratie gister, maar ik weet niet hoe direct je hier iets aan hebt want het is een klein detail, maar..' ook Aaliyah leek zich bewust te zijn van het gevaar van het gesprek. Ze keek ook even om haar heen, voordat ze verder sprak. ''Oké dus, Castillo,' sprak ze verder. Bij het horen van die naam alleen al, wist ik dat ik op moest letten. De man was gelinkt aan het Sinaloa Cartel. Het Cartel wat bekent was bij ons en zeker bij V. ''had een vrij opvallende bestelling. Explosieven, terwijl het toch echt meer een man van de geweren is.' zei Aaliyah. Ik trok een bedenkelijke blik, terwijl ik met mijn linkerhand over mijn kin wreef. ''het zegt misschien niet heel veel zo snel, maar het is misschien iets om rekening mee te houden." Ik gaf een kort knikje en legde vervolgens mijn hand op haar schouder. "Dankjewel Aaliyah." Hier zou meer informatie over moeten komen. Wat was Castillo van plan met die explosieven? Dit verhaal moest zo snel mogelijk naar Dom. Ondertussen werd ik nog wat rijker aan informatie. De bendes in het zuiden waren bezig tegen elkaar, waardoor we ons daarover geen zorgen hoefde te maken. Echter zou dit ook een mogelijkheid kunnen zijn om die bendes voor goed uit te schakelen. ''Mijn vader heeft trouwens nieuwe speeltjes waar jullie geïnteresseerd in kunnen zijn.'' Ik gaf opnieuw een kort knikje. "Laat je vader maar weten dat we binnenkort weer een bezoekje komen brengen. Ik denk dat er spoedig een grote bestelling aan zit te komen." Vervolgens vroeg ze of ik nog interessante verhalen had. Ik vertelde niet veel inhoudelijk over het Cartel, maar soms moest je 'de vogeltjes voeren om ze weer terug te laten komen,' Ik liet een zucht uit mijn longen ontsnappen, waarna ik een slok nam van de cocktail. "We hadden wat problemen met een shipment. Flinke vertraging opgelopen, vermoedelijk ook Sinaloa Cartel," ik wierp weer een korte blik over mijn schouders, waarna ik verder sprak. "Het wordt eens tijd dat dat Cartel voor goed opgeruimd wordt."


    Do I look like Mother Teresa?

    ROXANE ÉNNA
    27 - Falcon

    Do not stand in her way.
    She will burn down your kingdom,
    Herself with it,
    If it means your ruin.



    Haar niet al te subtiele hint dat ze dan dus moesten dansen werd uiteraard opgevangen door Roman, die opstond. “Yes m’am.”
    Hij pakte haar hand vast. “Ik vergat het bijna te zeggen, maar je ziet er prachtig uit vanavond. As always.” Hij drukte een kus op haar hand, en wellicht heel misschien begon ze een klein beetje te blozen.
    “Vleier,” plaagde ze, misschien om dat een beetje te verdoezelen. Maar ze glimlachte. Het voelde goed om hem die woorden te horen zeggen. Zonder arrogant te willen zijn, ze wist dat ze er goed uit zag, en dat hoorde ze meer dan eens van mannen die haar het bed in wilden lokken. Om het van Roman te horen, had toch een andere betekenis.
    “Jij ziet er ook niet verkeerd uit,” vervolgde ze. Roman begon te lopen en Roxane liet zich gewillig door hem meevoeren tot ze bij een plek kwamen waar ook anderen op het idee gekomen waren dat bij een dag als deze gedanst diende te worden.
    “Hmh, dat kunnen wij beter,” zei Roman. De twinkeling in zijn ogen verried dat hij iets van plan was, en soepel trok Roman Roxane naar zich toe. “Don’t you think?”
    Roxane boog zich nog iets dichter naar hem toe. “Absoluut,” fluisterde ze in zijn oor. Het was meer een uitademing dan echt woorden. Ze was zo dichtbij dat een plukje van zijn haar in haar gezicht kriebelde.
    Rustig lieten ze zich meevoeren door de muziek. Roxane sloot haar ogen even en liet zich leiden door Roman. De muziek drong haar lichaam binnen, de zon scheen op haar huid. Dit was goed zo.
    “You got moves, mami,” plaagde Roman, wat ervoor zorgde dat Roxane haar ogen weer opende. Soepel bewoog ze verder met de muziek.
    “Hoe kan het ook anders met zo’n goede danspartner?” antwoordde ze.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    VÉRONICA ROMERO
    A.K.A. V • DE SLANG ✞ 29 ✞ HITMAN ✞ Op een terrasje van een restaurantOutfit
    SWEET AS SUGAR, HARD AS ICE, HURT ME ONCE AND I WILL KILL YOU TWICE




          'Dus, wat zijn jouw plannen?' vraagt Jax aan Elaine nadat hij is aangeschoven. Wanneer Elaine geen antwoord geeft, maar koppig met haar mobieltje bezig blijft, richt hij zich vervolgens tot Dom en V. 'Jullie?' vraagt hij hen.
          'Ach, het gewoonlijke; waterfietsen en kogelstoten en zo,' antwoordt V met een stalen gezichtsuitdrukking. Ze geeft Jax een plagerige stoot tegen zijn schouder. 'Het is vrijdag, Jax. Wat denk je zelf? Ik was in ieder geval niet van plan de rest van de avond hier door te brengen. Hoe lekker deze cocktail ook is.' Om deze laatste woorden te benadrukken giet ze het laatste restje in één keer achterover voor ze zich weer tot iedereen richt. 'Tijd voor wat actie deze avond of niet soms?'
    Ze doet duidelijk haar best niet al te opvallend te luistervinken, maar V ziet dat deze woorden ook Elaines aandacht hebben getrokken. V trekt zich er echter niets van aan en gaat onverstoorbaar verder.
          'Bones is gezien.' deelt ze mede wat Birdie pas heeft ontdekt. 'Sinds deze week meerdere keren opgedoken in die stripclub. Adelitas heet het, geloof ik? Die aan de rand van de stad. Ik had gedacht dat hij zich de komende tijd koest zou houden, maar hij denkt zeker dat hij onschendbaar is.' Ze zet haar lege glas iets harder neer dan nodig. 'Ik zou zeggen: voor die gast nog meer grootheidswaanzin krijgt, moeten we hem maar laten ervaren dat hij alles behalve onschendbaar is. Dat niemand dat is die gevoelige informatie doorspeelt aan de Sinaloa en daarmee de Alvarado's verraadt.' Ze spuugt deze woorden nog net niet uit.
    V ziet de waarschuwende blik van Dom - waarschijnlijk om Elaine te beschermen tegen dit soort informatie - maar de woede over Bones' verraad heeft bij V de overhand.
          'Laten we eer doen aan zijn bijnaam,' er verschijnt een kil glimlachje rond haar lippen wanneer ze de volgende woorden langzaam en nadrukkelijk uitspreekt, 'en elk bot in zijn lijf één voor één doormidden breken.'
    De dreiging van haar stem hangt nog in de lucht wanneer Gloria en Ana naast hun tafeltje opduiken. V begrijpt dat ze al over een grens is gegaan door deze info te delen in het bijzijn van Elaine en besluit nu wijselijk haar mond te houden. Ze kijkt slechts Dom en Jax nog even veelbetekenend aan voor ze Gloria met een lieflijk glimlachje begroet.


    [ bericht aangepast op 15 juli 2019 - 23:37 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    "What one thinks is right
    is not always the same as what others think is right —
    no one can be always right."
    Kennedi Mccarthy.


    ❖ 27 years old ❖
    ❖ Police Lieutenant ❖
    ❖ In het park | Gabriel ❖
    Outfit | Hair


    Het voelde fijn om Gabriel weer te omhelzen, vooral na de dagen die ze gehad had. Ze was dan ook echt van plan te genieten zolang ze konden. Toen ze hem echter een compliment bood schudde hij zijn hoofd, wat haar afwachtend zijn kant op liet kijken. Creatief kon ze hem zeker wel noemen. 'Ik moet er tenminste half zo goed uit zien als dat de mooie vrouw aan mijn arm eruit ziet.' De woorden lieten Edi toch lichtjes blozen, terwijl ze met een lichte grijns haar hoofd alweer schudde. 'Charmeur.'
          Gabriel gaf zijn ogen daar bovenop ook nog eens goed de kost, waardoor ze al grijnzend met haar ogen rolde. Het was een nieuw jurkje geweest dat ze voor de volle prijs had gekocht, iets dat ze vrijwel nooit voor haarzelf deed. Voor anderen legde ze hogere bedragen met gemak neer, maar dat bleef iets dat ze haarzelf aan deed en was niemands probleem. 'Hoe was je dag?'
          Een iets wat geïrriteerde kreun schoot tussen haar lippen vandaan. 'Laat me niet beginnen, dan eindigd mijn klaagzang niet.' Na die woorden lachte ze toch lichtjes, al had ze de vreselijkste dag van deze week vandaan nog gehad. 'Korte variant? Rookie Michaels gooide een plan van aanpak op mijn bureau met betrekking tot de drugs binnen Las Cruces en de captain... spreek me er niet van.' De man kon zijn handen nooit van de dames afhouden, en ditmaal had hij weer poging tot een poging gedaan, wat haar bloed hat laten koken.
          Kennedi liet haar ogen daarom naar die van Gabriel glijden. 'Laat ik er maar op hopen dat jouw dag beter is? Al moet ik bekennen dat ik me een stuk beter voel nu ik jou zie.' Een oprechte glimlach gleed dan ook over haar gezicht heen. Ze kon geen vriendelijker gezicht bedenken op een moment als dit.
          Al gauw keek ze weer even rond, totdat ze zich weer tot de man tegenover haar richtte. 'Had je eigenlijk al wat gegeten? Dat was ik helemaal vergeten te vragen.' Gezien er niet echt concrete plannen waren kon ze het hem niet kwalijk nemen, en dat betekende dat ze dan maar lekker iets bij een kraampje moest bestellen, iets waar ze niet bepaald vies voor was. Zolang het geen chinees was, zou Kennedi niet klagen.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2019 - 15:02 ]


    • • •

    Aaliyah Salome Castro
    25 - With Leonardo - Daughter of partner/Bartender - Outfit



    Hij gaf een kort knikje en legde vervolgens zijn hand op haar schouder. "Dankjewel Aaliyah." sprak hij en ik knik hem toe, waarna ik weer een slok neem. Ik kreeg van alle kanten verhalen te horen en ik kwam achter veel dingen, maar mijn loyaliteit lag bij het Alvarado Cartel. Ik bespreek ook geen 'zaken' met andere mensen in dit wereldje. Voor hen ben ik enkel de barvrouw met een leuk lachje, misschien maar beter ook. Ze denken toch dat ik niet goed oplet bij het horen van hun verhalen. ''Nooit een probleem,'' glimlach ik dan.
    "Laat je vader maar weten dat we binnenkort weer een bezoekje komen brengen. Ik denk dat er spoedig een grote bestelling aan zit te komen." Ik knik. ''Komt goed.'' zeg ik enkel. Een zucht rolt over zijn lippen waarna hij een slok nam van de cocktail in zijn handen. "We hadden wat problemen met een shipment. Flinke vertraging opgelopen, vermoedelijk ook Sinaloa Cartel. Het wordt eens tijd dat dat Cartel voor goed opgeruimd wordt." Sprak hij en ik hou mijn hoofd wat schuin. Hmh, dat klonk niet al te best. Wat ik hier allemaal uit kon maken is dat het Sinaloa Cartel iets aan het plannen was, iets groots. Natuurlijk halen ze altijd van alles groot maar nu gaan er toch wel meerdere grote alarmbellen af. ''I couldn't agree with you more.'' mompel ik instemmend. De leden van het Sinaloa Cartel waren by far een van mijn grootste ergenisbronnen. Verschrikkelijke mensen, ik zou niet een iemand missen ervan. Laatst was er nog een die iets te touchy werd in de bar maar dan hebben ze bij mij de verkeerde. Hij mocht fijn rondlopen met een blauw oog. Het kon natuurlijk heel anders aflopen toen met mij, maar hij was toch al dronken én alleen. Ik maakte me niet al te veel zorgen.
    ''Well, als jullie iets nodig hebben hoor ik het wel. De gewoonlijke dingen zullen klaar liggen en als er iets anders is, let me know. We got your back'' zeg ik en ik neem de laatste slok van de cocktail. Ik zet het glas weg en kijk even naar de bar. ''Zeg, nu we toch bezig zijn,'' begin ik na een tijdje en ik kijk weer op naar hem. Nu kon het nog, als de hel uitbreekt over een paar weken ofzo zal het een stuk minder gezellig zijn in deze stad. "Tequila shots?''


    El Diablo.

    CAMILA PRESLEY DRAKE
    25 years old | Hacker | With Samael | In the streets | Outfit




          Met een zachte glimlach liep Camila door de straten van Las Cruces, genietende van de weinige zonnestralen die de straten nog konden bereiken. Zo lopende door de straten was de brunette blij met haar keuze om gewoon sneakers aan te doen bij haar jurk; de paden in het park waren niet geschikt voor hakken. Daarnaast zou Camila het ook nooit een hele avond volhouden op hakken. Sneakers waren praktischer en ze gaven minder blaren; iets waarmee ze de volgende ochtend vooral blij mee zou zijn. Camila voog een pluk haar voor haar gezichtsveld weg en keek vervolgens even op haar horloge voor de tijd, niet dat ze met iemand had afgesproken.

          Na nog een paar meter hoorde ze een gefluit achter zich. Opschrikkend uit haar gedachten vloekte ze zachtjes. De dame werd vaak genoeg nagefloten door vieze, oude kerels; die het ook nooit konden laten om er een vieze, seksuele opmerking achteraan te gooien. Camila bad dan ook in haar hoofd dat ze dit keer met rust gelaten zou worden, voordat ze zich omdraaide. "Hey!" Een kleine zucht van opluchting verliet haar mond bij het aangezicht van Samael. Ze stopte met lopen totdat hij bij haar stond en begon langzaam weer stappen te zetten. ''How you doin?'' Camila glimlacht even naar Samael voordat ze antwoord gaf. ''Gezien er alcohol aanwezig is vanavond; goed.'' antwoordde de dame met een grijns. Ze had het de afgelopen week druk gehad met klusjes van mensen van het Cartel, maar ook met klussen van enkele hoge piefen die haar vader kende. Het meeste inkomen had ze dan ook van die laatste gehad, al meer dan de helft was om er voor te zorgen dat Camila zich stil zou houden. Camila was ook blij dat er vanavond voor haar niets te doen was en dat ze doen kon wat ze maa wilde.
          ''En jij? Beetje druk gehad afgelopen week of viel het mee?''

    [ bericht aangepast op 16 juli 2019 - 23:20 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Lee Garcia
    28 • Mayor • On the grass at the park • It's always nice to see you • Charles and her dogs

    Charles had het vandaag rustig gehad. Dat was ook wel een keer fijn voor hem. Hij had het vaak zo enorm druk, dat ik me wel eens zorgen maakte dat hij zichzelf het graf in werkte. Tuurlijk kon je zieke dieren niet laten wachten, maar hij moest wel een beetje voor zichzelf zorgen. Hij had wel nog mevrouw Rosa gehad. De oude dame was altijd toe aan een praatje, en heel bezorgd over alles. Ik had haar ook zeker een keer in de week aan de lijn over een 'spoedgeval'. Ik had wel een beetje met haar te doen. Het moet heel eenzaam zijn als een van de weinige ouderen en dan ook nog helemaal alleen thuis. Daarbij was het ook wel eens fijn om gewoon een belletje te krijgen over iets kleins, in plaats van de grote dagelijkse zorgen die ik had, en ze bracht koekjes. Ik zuchtte zacht bij zijn vraag. "Vooral druk. Er moet altijd nog zo veel last minute geregeld worden, maar sinds de opening is het rustiger geworden, en nu het eenmaal loopt kan ik ook even zitten." Ik bracht mijn beker omhoog voor een toast en dronk toen mijn glas leeg. Het was een fijne avond maar de honden zagen iets rennen en stonden natuurlijk meteen strak om er achteraan te gaan. Ik lachte om Charles' opmerking over zijn kat. Het beest was best leuk, maar hij hield wel van uitdagen en slapen. Tja, het bleef een kat. Nu waren die van mij nu wel druk, maar na 10 tot 20 minuten rennen waren die ook een aantal uren lang echt bankhangers en schoothondjes. Mijn ogen dwaalden wat rond tot de man naast me weer wat zei. "Er is een film voor de kinderen, food trucks, de restaurantjes staan overal met hapjes, er is muziek en gezelligheid. Gewoon je standaard ouderwets gezellig dorpsfeest." Het was echt net als vroeger, alleen de film was nu van hogere kwaliteit, net als de beamer waarmee het werd geprojecteerd. Toch was de dagelijkse sfeer in het dorp wel verandert, vooral met de komst van het Cartel. Ergens wilde ik wel terug, maar aan de andere kant wist ik dat het makkelijker zou zijn om het oppervlakkig terug te laten gaan, of zelfs beter te laten gaan dan vroeger, maar het Cartel niet uit te bannen. Leo en zijn broers zaten met hun klauwen veel te diep in dit dorp. Het was een soort herpes en op dit moment was het goed zichtbaar. Ik hoopte maar dat het snel lukte om het ver genoeg terug te dringen dat mensen die er niet vanaf wisten het niet meer zagen zitten. "We kunnen zo wel een rondje lopen als je wil. Ik wilde zo toch nog wat meer eten en drinken halen." Het was altijd echt een wonder dat ik niet 5 kilo zwaarder hier wegging dan toen ik aankwam. Ik at namelijk echt krankzinnig veel op het dorpsfeest en tijdens de county fair, al was het bij die tweede vaak al wat minder dan nu. "Of we blijven hier en halen straks een pak wijn en een bak kip bij de 24-uurs winkel." Mij was het om het even, al was sweet tea wel een stuk beter te drinken dan wijn uit een pak.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2019 - 18:55 ]


    Bowties were never Cooler

    "This is not a fight for power. This is a war for the poor.
    This is a war for the poor and the powerless —
    the voiceless and the invisible."
    Domingo Alvarado


    ❖ 32 years old ❖
    ❖ Druglord in Alvarado Cartel ❖
    ❖ One of the restaurants | Elaine, V, Jax, Gloria & Ana
    Outfit


    Elaine had haar zin niet gekregen, waardoor ze alweer met haar telefoontje in haar handen had gezeten. Daar bovenop bestelde ze ook nog eens een cocktail, waardoor Dom haar later wel besloot te straffen, hij had er echt even geen behoefte aan alles nog velen malen erger te maken. Waarschijnlijk wist de dame zelf ook wel dat ze in de problemen was gekomen voor haar bedrag. Hij vond het niet zozeer erg dat ze voor een cocktail ging, ze was immers alweer negentien, maar de dramatische manier waarop maakte hem redelijk geïrriteerd.
          Jax leek zelf ook al niet zo gelukkig te zijn met het menselijke contact, waardoor Dom hem haast zijn hand wilde schudden. 'Geen idee. Alcohol. Jullie?' Jax' mondhoek krulde dan ook lichtelijk op na de vraag wat zijn plannen waren, waardoor Dom kalm instemde door middel van een knikje. 'Meer alcohol.' Hij wees voor de ober dan ook nogmaals naar het glas dat voor hem stond, waarna hij het in één teug opdronk. Als hij nu niet zou drinken zou hij echt kwaad worden door de koppijn die eraan zat te komen. Ook Dom's volgende drankje kwam al, maar ditmaal liet hij hem nog even staan, al nam hij een paar happen van zijn eten.
          V had haar eigen antwoord ook al klaar voor Jax, waardoor Dom even luisterde naar wat er allemaal gezegd werd. 'Bones is gezien,' de woorden lieten Dom echter opkijken. Waarom hoorde hij dit nu pas, in een setting als dit? Net nu Elaine er ook nog eens bij zat. 'Sinds deze week meerdere keren opgedoken in die stripclub. Adelitas heet het, geloof ik? Die aan de rand van de stad. Ik had gedacht dat hij zich de komende tijd koest zou houden, maar hij denkt zeker dat hij onschendbaar is. Ik zou zeggen: voor die gast nog meer grootheidswaanzin krijgt, moeten we hem maar laten ervaren dat hij alles behalve onschendbaar is. Dat niemand dat is die gevoelige informatie doorspeelt aan de Sinaloa en daarmee de Alvarado's verraadt.' De woorden zette hem aan het denken, maar het weerhield hem er niet van een waarschuwende blik op V te werpen, gezien hij het onnodig vond dit nu te bespreken. Dit hoorde onderling te zijn, niet in een restaurant, en al helemaal niet met Elaine hier. 'Laten we eer doen aan zijn bijnaam, aten we eer doen aan zijn bijnaam.' Dom wierp haar nu een blik toe die moest verduidelijken dat als ze haar mond nu niet zou houden, ze oprecht in de problemen zou komen. 'V.' Ditmaal was het Dom die de dreiging in zijn stem zette.
          De deur was voor de zoveelste keer opengegaan, maar dat was niet wat Dom's aandacht trok. Het kleine kind dat op hem afgerend kwam en gehaast bij hem op schoot wist te klimmen terwijl ze giechelde had zijn aandacht al gauw opgeëist. Ha zijn kind dat hem nog niet tegensprak. Nou ja, soms. Oké, haast vaker dan Elaine, maar met ijs kon je het kind alles laten doen. 'Hey, monkey.' Dom drukte een kus tegen haar voorhoofd, en keek vervolgens op naar Gloria, die hem een knipoog toewierp. 'Ana komt halen wat je haar hebt beloofd vanochtend.'
          Dom's blik gleed dan ook naar de zevenjarige op zijn schoot. 'Heeft mama het onthouden, of jij?' Ana dacht even na, en schudde vervolgens haar hoofd, voordat ze eerst nog even gauw naar haar moeder keek. 'Ik.' Het onschuldige stemmetje dat ze erbij op wist te zetten liet hem grijnzend zijn hoofd schudden. 'Zeg de jongen maar wat je wilt.' Dom wenkte de ober, die het gesprek al opgevangen leek te hebben, gezien hij met de ijskaart aankwam. Met Ana nog op zijn schoot at hijzelf dan ook rustig verder, al gleed zijn blik tussendoor naar Gloria. 'Had jij al wat gegeten?'
          Zijn eigen bord was zo goed als leeg, vooral gezien Ana hem ook erbij had willen helpen en al gauw zijn vork uit zijn hand had getrokken. Toen Ana dan ook haar toetje besteld had bij de ober keek de ober nog even rond of anderen nog wat wilde, waarna hij alles noteerde en er opnieuw vandoor ging. Het was voor Dom gebruikelijk om te zien dat iedereen kwam en ging tijdens zulke evenementen, waardoor er haast altijd wel een ober standby leek te staan. 'De problemen worden opgelost. Ik zal ze met Leonardo bespreken.' Na die woorden wilde hij V vooral duidelijk maken dat de keuze niet bij haar lag, ze was immers maar een hitman. Ook al waardeerde hij haar, ze was te ver gegaan. Dom's blik gleed daarom even naar Jax toe nadat hij op zijn eigen telefoon had gekeken of Leonardo hem iets had laten weten. 'Heb jij Leo vandaag eigenlijk nog gesproken?'
          Vervolgens keerde Dom zich weer naar Gloria, en kon jij het niet laten door haar even door middel van wat subtiele bewegingen te seinen dat Elaine weer in een bui zat, al had ze dat vast al wel gezien. Door middel van wat magere bewegingen met zijn handen maakte hij haar duidelijk dat het dan ook om de flyers ging voor de universiteiten, iets dat Gloria zelf ook aanmoedigde. Met zijn tweeën stonden ze vast en zeker sterker.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2019 - 20:59 ]


    • • •

    Roman Damario Alvarado
    27 - With Roxane - Hitman



    Soepel bewoog ze de dame voor me met de muziek en ik laat mijn blik kort over haar heen gaan. “Hoe kan het ook anders met zo’n goede danspartner?” antwoordde ze waardoor mijn lippen even in een grijns opkrullen. ''I try my best,'' zeg ik en ik kijk in haar ogen. ''Ik moet er niet al te belachelijk uit zien naast jou.'' plaag ik en ik geef haar een snelle knipoog. Ik dans nog een paar nummers met haar en neem dan zachtjes haar hand vast. ''Hmh, als ik ooit is goed uitgerust ben neem ik je echt mee dansen voor de hele nacht.'' grijns ik en ik trek haar langzaam naar me toe, waarna ik mijn arm om haar middel leg. Het was misschien een slechte belofte, wanneer ben je ooit goed uitgerust hier. Nou ja, genoeg uitgerust dan. Ze begreep het wel.
    Ik glimlach en loop langzaam naar de bar waar ik een glas whiskey voor mezelf bestel en wijn voor haar. Ik keer weer naar haar toe en duw zachtjes een lok haar weg uit haar gezicht. ''Anyway Mami,'' begin ik weer en neem een slok van mijn glas dat ik net aangereikt krijg. ''Wat voor interessante dingen heb jij uitgespookt zonder mij?'' vraag ik op een ietwat plagende toon, al was ik zeker geïnteresseerd.


    El Diablo.

    ELAINE DELGADO
    19 - one of the restaurants in the other park - with Dom, V, Jax, Gloria and Ana

    Voordat Elaine ook maar enigzins haar hoofd kon wegdraaien, had Jax al door haar haren gewoeld. Een handeling waardoor Jax een chagrijnige blik van Elaine toegeworpen kreeg. Terwijl het drietal de plannen voor die avond bespraken, dat vooral bestond uit alcohol en nog meer alcohol, concentreerde Elaine zich weer op haar telefoon. Ze typte nog een berichtje naar haar vriendinnen, in de hoop dat die in het park waren, maar reacties bleven uit. Zowel van Samael als van haar vriendinnen – waardoor haar humeur er ook niet beter op werd.
    De roze-oranje cocktail bracht daar enige verandering in, terwijl Dom ook nog een rondje voor iedereen bestelde. Zijn gezichtsuitdrukking en het feit dat hij zijn glas in teug leegdronk, alvorens hij weer een nieuwe bestelde, maakte dat Elaine zich gedeisd hield. Om een verdere uitbarsting te voorkomen, vergrendelde Elaine braaf haar telefoon maar kon het niet laten om het ding op tafel te leggen. Mocht Samael toch appen kon ze in ieder geval meteen reageren. Een klein glimlachje speelde rond haar lippen toen ze aan Samael dacht, en gauw nam ze een slok alcohol voor het teveel zou opvallen. Ze had het niet gedacht, maar elke keer dat ze elkaar zagen werd ze meer en meer verliefd op de jongen. Haar gedachten dwaalden een beetje af, tot ze de opmerking van V hoorde. “Bones is gezien.” Ze had geen idee wie Bones was, maar goed klonk het niet. Helemaal niet door V’s volgende woorden. “Sinds deze week meerdere keren opgedoken in die stripclub. Adelitas heet het, geloof ik? Die aan de rand van de stad. Ik had gedacht dat hij zich de komende tijd koest zou houden, maar hij denkt zeker dat hij onschendbaar is. Ik zou zeggen: voor die gast nog meer grootheidswaanzin krijgt, moeten we hem maar laten ervaren dat hij alles behalve onschendbaar is. Dat niemand dat is die gevoelige informatie doorspeelt aan de Sinaloa en daarmee de Alvarado’s verraadt.” Ook Elaine had Dom’s waarschuwende blik gezien. Hoe graag ze ook meer weer wilde weten, Elaine hield wijselijk haar mond. “Laten we eer doen aan zijn bijnaam.” Elaine kreeg haast de rillingen van het glimlachje van V, en was haast blij dat de vrouw aan hun kant stond. “En elk bot in zijn lijf één voor één doormidden breken.” “V.” Dom’s toon was duidelijk, die Elaine inmiddels aardig goed kende omdat hij zo ook tegen haar praatte als ze te ver ging.
    Het volgende moment ging de deur open en de zevenjarige klom giechelend bij haar vader op schoot, die een kus op haar voorhoofd drukte. Hoe goed ze het ook had bij Dom en Gloria, toch voelde ze een steek van jaloezie door zich heen schieten bij de aanblik van Ana, zo bij haar vader op schoot. Het meisje had tenminste allebei haar ouders nog… Elaine spoelde de bittere smaak die opkwam met een slok alcohol weg. Toch was ze dol op de kleine Ana en ze zou haar voor geen goud willen missen. Ook met Gloria kon ze aardig overweg, hoewel ze zich soms iets teveel aan regels hield, waar Elaine absoluut niet tegen kon. Toch bezochten de twee regelmatig de spa of gingen ze een dagje winkelen, waar Elaine dan wel weer van kon genieten. Op subtiele wijze sloot Dom het onderwerp Bones af en sprak met Jax over Leonardo. Elaine keek opnieuw op haar telefoon. Samael had nog niet gereageerd, maar twee vriendinnen lieten weten dat ze op het grasveld in het park waren. Elaine besloot zich bij hen te voegen en hoopte dat ze Samael onderweg zou tegenkomen. “Ik ga,” zei Elaine in het algemeen. “Ik heb met Evie en Rose in het park afgesproken.” Dat was vooral aan Dom gericht. Ook zij woelde even door Jax’ haar, waardoor het er meteen rommelig uitzag. Elaine grijnsde. “Tot vanavond. Veel plezier iedereen.” Ze stak haar hand even op en verliet het restaurant.

    Leonardo Julio Alvarado


    • 30 • At the park • Aaliyah • outfit


    "Het wordt eens tijd dat dat Cartel voor goed opgeruimd wordt." Het was een gevaarlijke uitspraak van mij geweest. Normaal was ik voorzichtiger in mijn uitspraken, maar dit rolde toch eerder over mijn tong, dan dat ik had gehoopt. Het kon natuurlijk zo zijn dat er een spion van het Sinaloa Cartel rondliep. Of een ander Cartel wat het weer zou kunnen doorspelen aan dat gedrocht. Ik scande de omgeving dan ook op elke persoon snel af, maar niemand leek echt op te vallen. Uiteraard zou het Cartel een uitstekende spion naar ons sturen en geen newbie. ''I couldn't agree with you more.'' klonk het gemompel van Aaliyah. Ik was blij dat mijn favoriete barvrouw het met eens was en naast me stond. Aaliyah kon ik vertrouwen met mijn uitspraak, maar ik moest nu niet teveel ontspannen. Ik moest er zeker van zijn dat niemand mijn dreigement gehoord had. Als iemand het gehoord zou hebben, zou ik het spoedig ook weer te horen krijgen via geruchten.
    To Dom:
    Sinaloa Cartel is weer iets van plan. Wees op je hoeden!

    Met een snel smsje probeerde ik Dom te waarschuwen. Waar zouden die explosieven op dit moment zijn? ''Well, als jullie iets nodig hebben hoor ik het wel. De gewoonlijke dingen zullen klaar liggen en als er iets anders is, let me know. We got your back'' Ik was blij met deze woorden van Aaliyah en ik wist ook zeker dat ik op haar en haar vader kon vertrouwen. Ik volgde haar voorbeeld en dronk mijn cocktail leeg en zette deze naast haar lege glas neer. Het bleven even stil en in mijn hoofd probeerde ik alweer plannen te verzinnen om eventuele wraak te nemen voor datgene wat er misschien aan zat te komen. Mijn gedachtes werden door Aaliyah onderbroken door te vragen of we aan de Tequila shots gingen. Een lach rolde over mij lippen. Ik moest eens wat meer leren te ontspannen. De rest van het Cartel was ook aan het genieten van vandaag, misschien moest ik dat ook eens wat vaker doen. “Laat ze maar komen,” ik bestelde direct voor ons de tequila shots na de glazen kort tegen elkaar aan te laten klinken goot ik het vloeistof naar achter en voelde ik een brandend gevoel door mijn slokdarm glijden. “Heb jij overigens Dom gezien?” vroeg ik haar, waarna ik direct twee nieuwe shots bestelde.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2019 - 17:56 ]


    Do I look like Mother Teresa?


    ROXANE ÉNNA
    27 - Falcon - Birdie/Little Bird

    Do not stand in her way.
    She will burn down your kingdom,
    Herself with it,
    If it means your ruin.



    "I try my best,” was wat Roman antwoordde. Ze stapte net iets dichterbij, waardoor de afstand tussen hen kleiner werd dan tussen vrienden normaal was. En toch voelde het niet ongemakkelijk, niet vreemd of iets. Het was zoals het tussen hen was, en het was goed.
    “Ik moet er niet al te belachelijk uit zien naast jou.” Ze beantwoordde de knipoog met een zelfverzekerde grijns. Er was even geen plek voor woorden en ze liet zich gewoon door de muziek meevoeren, haar passen in overstemming met haar danspartner. Kon elke dag maar zo zijn.
    Na een paar nummers nam Roman haar hand vast. “Hmh, als ik ooit is goed uitgerust ben neem ik je echt mee dansen voor de hele nacht,” was wat hij haar beloofde.
    Ze keek hem aan, net een seconde te lang, voor hij haar naar zich toe trok en zijn arm om haar middel legde. “Daar houd ik je aan,” was wat ze antwoordde, terwijl ze haar eigen arm ook om hem heen legde.
    Samen liepen ze naar de bar. Hij kende haar goed genoeg om niet eens te vragen wat ze wilde, maar meteen wijn voor haar te bestellen. Hij duwde een lok haar uit haar gezicht en haar lippen trokken licht omhoog in een glimlach. Bij sommige mannen voelde dit bezitterig, maar niet bij Roman. Hij deed het niet om haar te overrulen en te bezitten, maar uit… Ja wat eigenlijk? Genegenheid? Het was oké in elk geval, liet haar glimlach net iets groter worden in plaats van minder oprecht.
    “Anyway Mami, wat voor interessante dingen heb jij uitgespookt zonder mij?” was wat hij vroeg. Ook zij nam eerst een slok van haar drinken voor ze antwoord gaf.
    “Waarschijnlijk een hoop minder interessante dingen dan jij gedaan hebt daar in Verweggistan,” plaagde ze terug. Ze leunde tegen de bar aan, haar vingers met perfect gelakte nagels om haar drinken gevouwen.
    “Neomi heeft me een paar dagen alles ondergespuugd, dus ik heb minder gewerkt dan verwacht.” Roman was een van de weinigen binnen het Cartel die ze over het bestaan van haar dochtertje verteld had. Waarschijnlijk gingen roddels snel rond en wisten meer mensen wel van haar bestaan af, maar voor de veiligheid van haar dochter probeerde Roxane haar toch zo anoniem mogelijk te houden en haar zo min mogelijk te noemen, en slechts tegen een paar mensen. Roman was een van de ingewijden. Hoe kon het ook anders?
    “Al betekent dat niet dat ik geen interessante dingen gehoord heb,” vervolgde ze. Ze boog zich naar hem toe. “Onze grote vriend Bones is weer gespot,” fluisterde ze in zijn oor. Toen ging ze rechtop zitten, knipoogde naar hem om het geheim tussen hen te bekrachtigen, en nam toen nog een slok van haar wijn alsof ze niks gezegd had.
    Ze draaide zich iets verder naar hem toe en legde haast onbewust haar hand op zijn onderarm. “En wat voor interessante avonturen heb jij allemaal meegemaakt?”


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.