• Je herkent het vast wel, je verveelt je op school zowat iedere dag. Ik heb wat tips hoe je het leuk kan maken:
    1. Maak een verhaal. Ik maak zelf een verhaal over docenten die op leerlingen jagen 's nachts. Ik wil steeds liever naar school omdat ik hoop dat het echt is XD.
    2. Teken tijdens de les. Ik teken tijdens bijna alle lessen mijn schriften en boeken vol met van alles!
    3. Communiceer met elkaar tijdens de les met bijvoorbeeld briefjes met geheimtaal erop.
    4. Vergeet niet dat school alleen leuk kan zijn als je er zelf voor zorgt! Het kan nooit uit zichzelf leuk worden.

    Leuke tips! Jammer dat ik daar nooit zelf op ben gekomen tijdens mijn middelbare schooltijd haha.
    Ik voel me wel verplicht om je te helpen herinneren dat het ook heel nuttig kan zijn om op te letten. Je zit daar like 6 uur per dag? Die tijd kun je vullen met tekenen, maar ook met kennis opnemen. I mean, je zit er toch. Gratis en voor niets. Investeer in jezelf, kid. Nu ik zelf niet meer op de middelbare school zit, besef ik pas hoeveel ik had kunnen leren en hoeveel ik niet heb geleerd. Daar heb ik nu toch wel spijt van. Anyway, super leuke tips! En inderdaad: Je moet er zelf een feestje van maken.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Toen ik nog op de middelbare school zat vond ik Economie, Nederlands en Engels enorm saai. Techniek was ook saai. De enige dagen dat leuk waren was de donderdag omdat ik praktijk en creatiefbreed had en de woensdagen toen ik in de derde zat. Omdat we op woenadag vaak rond kwart over twaalf uit zijn en de lessen woensdag "op economie na" vervult waren met interessante vakken.