• Dit jaar heb ik als doel dat ik mijn verhaal (waar ik al ruim 1,5 jaar mee bezig ben) af ga schrijven. Dit is tevens ook een leerdoel voor mijn opleiding, dus ik hoop stiekem dat dat me ook gaat motiveren om het echt te doen, haha.
    Nu vroeg ik me dus af of er mensen ervaring hebben met het laten drukken van hun verhalen/boeken. Ik heb namelijk geen interesse om mijn boek uit te laten geven, maar zou het wel tof vinden als ik een geprint exemplaar heb zodat vrienden/familie het kunnen lezen. Ik weet alleen niet of het ook mogelijk is om er maar één te drukken, of dat het er meerdere moeten zijn (wat ik best kan begrijpen).
    Ik heb er nog niet echt naar gegoogeld, want ik vroeg me af of er mensen waren die hier al ervaring mee hebben?

    (flower)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb eens een boek bij ezbook.nl laten drukken en dat is me heel goed bevallen!

    https://www.quizlet.nl/topic/184532-middelbare-school-tips/?page=3

    [ bericht aangepast op 17 okt 2019 - 15:23 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik heb ooit mijn verhaal self-gepublished bij FreeMusketeers, maar a) dat beviel me achteraf niet goed en b) zij bestaan geloof ik niet meer. Destijds moesten er minstens 15 boeken worden afgenomen om tot drukken over te gaan. Wellicht is dat bij meer publishers zo.

    Bedankt voor de tips! (flower)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Hé! Ik heb het zelf gedaan bij BraveNewBooks van Bol.com. Ik vond het ontzettend fijn en vertrouwd. De software is fijn om mee te werken en er is een heel duidelijk stappenplan. Je kunt ze uitgeven in eigen beheer, maar ook dus alleen printen. Over het algemeen heb je ze ook vrij snel in huis.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Cayline schreef:
    Hé! Ik heb het zelf gedaan bij BraveNewBooks van Bol.com. Ik vond het ontzettend fijn en vertrouwd. De software is fijn om mee te werken en er is een heel duidelijk stappenplan. Je kunt ze uitgeven in eigen beheer, maar ook dus alleen printen. Over het algemeen heb je ze ook vrij snel in huis.

    Ik heb net even gekeken en het zag er goed uit! Niet duur ook. Hoeveel was je voor jouw boek kwijt als ik vragen mag, en wat voor instellingen had je dan?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik laat mijn boeken bij Pumbo drukken. Hele behulpzame mensen en schappelijke prijzen. Ik heb er een stuk of zeven boeken laten drukken. Wel twee keer een boek dat met beschadigingen aankwam door de verpakking, maar toen heb ik probleemloos een nieuw exemplaar gekregen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Veturius schreef:
    (...)
    Ik heb net even gekeken en het zag er goed uit! Niet duur ook. Hoeveel was je voor jouw boek kwijt als ik vragen mag, en wat voor instellingen had je dan?


    Ik had een paperback besteld en was 13,45 kwijt. Het is 10.50 per boek en de drie euro zijn de verzendkosten. BNB zegt dat ze 3-5 werkdagen duren, maar dat is niet helemaal waar, meestal neigt het toch naar de 1-2 week.
    De hardcovers zijn natuurlijk duurder (ik weet even zo niet hoe duur) en als verzendtijd staat dat 6-10 dagen.
    E-Books kun je zo downloaden.
    Normale instellingen, denk ik. Bij elk project dat je opstart vraagt BNB om een flaptekst, auteursnaam, de inhoud van je boek (je manuscript als een pdf) en een omslag (dat kun je zelf ook samenstellen.BNB heeft een programma waarmee je dat kan doen).


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Croweater schreef:
    Ik laat mijn boeken bij Pumbo drukken. Hele behulpzame mensen en schappelijke prijzen. Ik heb er een stuk of zeven boeken laten drukken. Wel twee keer een boek dat met beschadigingen aankwam door de verpakking, maar toen heb ik probleemloos een nieuw exemplaar gekregen.
    Ziet er ook goed uit!


    There are poems inside of you that paper can't handle