• Goedemorgen,

    Ik heb advies nodig. Mijn tienerdochter (17) zit op school in Almelo. We wonen in Groningen en ze reist elke dag heen en weer met de trein. Dinsdag moet ze tot 17:15 naar school. Omdat ze dan geen zin meer heeft om nog 3 uur lang terug te reizen, wil ze bij twee mannelijke klasgenoten (20 en 22) overnachten die in Almelo op kamers zitten. Moet ik dit toestaan? Is het verantwoord dat een meisje van 17 met twee jongens op één kamer slaapt?

    Hoi :) Ik ga er vanuit dat u/je met het account van je dochter dit hebt geplaatst? Omdat ik in oude forumposts berichten zie over eindexamens en een nieuwe opleiding, van afgelopen lente en zomer ;D.
    Of het verantwoord is ligt denk ik aan haar verhouding is met die jongens, maar iedereen staat hier anders in. Wat ik wel genoemd wil hebben: ik zag een topic met dit account gemaakt met daarin een bericht waarin je (dochter?) een whatsapp gesprek had met een destijds 19-jarige jongen die dezelfde opleiding zou doen en die seksuele toespelingen had. Ik weet niet of dat een van de twee jongens van dit bericht is. Als je niet weet wat de verhouding is tussen haar en die twee jongens is, ze er weinig over loslaat of je bij haar links- of rechtsom onzekerheid merkt zou ik er niet mee instemmen. Ook als je zelf echt niet gerust met dat slapen bent; niet doen. Mocht je er wel mee instemmen, zou ik me zelf het veiligst voelen als ik contactgegevens van hen en het liefst hun ouders zou hebben. Klinkt misschien een beetje too much, maar het zendt wel een duidelijk signaal uit van 'niks flikken met m'n dochter'.

    [ bericht aangepast op 14 nov 2019 - 13:44 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Dit ligt denk ik aan de verhoudingen tussen de jongens en haar.

    Ikzelf ben als meisje opgegroeid tussen de jongens. Toen ik naar de scouts ging (10 jaar) mocht ik mijn 1e kamp niet bij hen in de tent slapen. Ik lag toen dus alleen en vond dit vreselijk. Na overleg tussen leiding, mijzelf, ouders en de jongens mocht het.

    Van te voren vroeg ik uit mij zelf of iemand het er tegen had als ik mij zo omkleed de (als in bh en ondergoed) als iemand dit had kleedde ik mij om in mijn slaapzak.

    Ik vond dit altijd wel prima, mijn ouders en leiding ook.

    Ik denkd at het van de vertrouwen met je dochter afhangt. Maar ik denk zelf altijd wat je verbiedt zoeken ze juist op. Heb je het al met je dochter over gehad? Je zorgen geuit?

    Even heel simpel hoe wij het thuis zouden oplossen bij twijfel. Een pakje condooms geven. Mochten ze dan het willen doen zijn ze beschermd :)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zou het niet doen. Zelf mag ik niet met oudere jongens op een kamer slapen toen ik haar leeftijd had.


    Let's drink Jasmin tea!